Jump to content
Pre-order FM25 nu. Steun MU & ontvang korting! ×

Homeland

Big Mike

Recommended Posts

images?q=tbn:ANd9GcTgvcKrmtnQIRLm1UbDJER0N6rqrRGNXU5q8ubjnRPYj4kkAVcQbbyrsOeW

Homeland is an American television drama series developed by Howard Gordon and Alex Gansa and based on the Israeli series Hatufim (English translation: Kidnapped) created by Gideon Raff.[1] The series stars Claire Danes as Carrie Mathison, a CIA operations officer who has come to believe that an American Marine, who was held captive by Al-Qaeda as a prisoner of war, was turned by the enemy and now poses a significant risk to national security.

Volgens zowat iedereen op followmytv de beste nieuwkomer van de afgelopen herfst en krijgt op IMDB al een mooie 8,9/10. Ik zag dat Simic er ook mee begonnen was, en het zal voor mij ook niet lang duren (wss) dus alvast een eigen topic. Nog meer mensen die eraan begonnen zijn?

• Replies 284
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

images?q=tbn:ANd9GcTgvcKrmtnQIRLm1UbDJER0N6rqrRGNXU5q8ubjnRPYj4kkAVcQbbyrsOeW

Homeland is an American television drama series developed by Howard Gordon and Alex Gansa and based on the Israeli series Hatufim (English translation: Kidnapped) created by Gideon Raff.[1] The series stars Claire Danes as Carrie Mathison, a CIA operations officer who has come to believe that an American Marine, who was held captive by Al-Qaeda as a prisoner of war, was turned by the enemy and now poses a significant risk to national security.

Volgens zowat iedereen op followmytv de beste nieuwkomer van de afgelopen herfst en krijgt op IMDB al een mooie 8,9/10. Ik zag dat Simic er ook mee begonnen was, en het zal voor mij ook niet lang duren (wss) dus alvast een eigen topic. Nog meer mensen die eraan begonnen zijn?

Eerste seizoen op de druilige gisteren helemaal gekeken.

Sterk plot dat heel rustig wordt opgebouwd. Het middenstuk lijkt wat saai te worden, maar daar weten de makers een goed fundament te leggen voor het enerverende slot. Overigens ook een mooi einde dat genoeg perspectief biedt voor seizoen 2. Plus een erg knappe acteerprestaties van de pas 16-jarige Morgan Saylor.

Heb gisteren aflevering 1 van de HD-recorder gekeken. Spreekt me vooralsnog erg aan. Benieuwd hoe het zich verder ontwikkeld. Hoop wel dat het niet steeds zo is dat Carrie iets vindt om door te mogen, precies op het moment dat ze haar zaken op dreigt te moeten doeken.

Wel een nadeeltje trouwens: die vrouw van Brody is (bijna) ongeloofwaardig jong.

En over de kwestie van zulke series bij de PO, ER zat er ook en dat was ook niet altijd even succesvol. Tegelijk komen kwaliteitsseries er bij de commerciëlen ook niet altijd goed af (zie bijvoorbeeld Rome en ook Band of Brothers dat beide erg laat werd uitgezonden). Er is/was sprake van dat HBO in Nederland samen gaat werken met Ziggo en daarnaast komt Film1 nu ook met series (Borgen, Once upon a time).

Zij is in 1979 geboren, hij in 1971. Scheelt maar 8 jaar en dat is gewoon heel normaal.

Ik vond dat meer tov die kinderen (vooral de oudste) en het gegeven dat zij en Brody al ruim 8 jaar getrouwd moeten zijn (als je de kinderen even buiten beschouwing laat). En zelf dan denk ik "kan misschien net", maar zit wel écht op het randje. Die dochter moet (minstens) 12 zijn, maar ik denk eerder 14/15 (gezien de waterpijp), die moeder oogt een jaar of 30-32, de vader 40. Dat kan, dat komt voor, maar zit wel op het (uiterste) randje van geloofwaardigheid voor mij. Eigenlijk vind ik het ongeloofwaardig, totdat ik begin te rekenen en dan blijkt dat het wel mogelijk is/voorkomt.

Heb gisteren aflevering 1 van de HD-recorder gekeken. Spreekt me vooralsnog erg aan. Benieuwd hoe het zich verder ontwikkeld. Hoop wel dat het niet steeds zo is dat Carrie iets vindt om door te mogen, precies op het moment dat ze haar zaken op dreigt te moeten doeken.

Wel een nadeeltje trouwens: die vrouw van Brody is (bijna) ongeloofwaardig jong.

En over de kwestie van zulke series bij de PO, ER zat er ook en dat was ook niet altijd even succesvol. Tegelijk komen kwaliteitsseries er bij de commerciëlen ook niet altijd goed af (zie bijvoorbeeld Rome en ook Band of Brothers dat beide erg laat werd uitgezonden). Er is/was sprake van dat HBO in Nederland samen gaat werken met Ziggo en daarnaast komt Film1 nu ook met series (Borgen, Once upon a time).

Rome en BoB zijn door SBS6 de eerste keer gewoon op zondagavond om 20.00/20.30 uitgezonden, en beide series waren toch behoorlijk populair. De herhalingen kwamen wel laat op t.v., dat klopt.

Rome en BoB zijn door SBS6 de eerste keer gewoon op zondagavond om 20.00/20.30 uitgezonden, en beide series waren toch behoorlijk populair. De herhalingen kwamen wel laat op t.v., dat klopt.

Echt waar? Dan heb ik dat óf gemist óf ben ik het vergeten.

Die dochter is 16.

Dan moet die moeder dus een jaar of 35-42 spelen, net als Brody. En dat is ze (duidelijk) niet.

Even voor de duidelijkheid: hoewel we er hier nu een redelijke discussie van hebben gemaakt, is het (voor mij) slechts een klein puntje. Iets dat me bovendien niet meteen opviel, maar pas bij de barbecue; toch een stuk op weg in de aflevering. Desondanks vind ik het wel een smetje, een onzorgvuldigheid.