Spring naar bijdragen

Aanbevolen reacties

Geplaatst

4j85dl.png

In de geest van de voorgaande toernooien die werden georganiseerd door de gepensioneerde vinnypassy, zal ik dit initiatief voortzetten met de zoektocht naar de beste fantasy-film. Mochten er nog veel mensen geïnteresseerd zijn in een volgend toernooi, dan is dat ook mogelijk (mits ik daar zelf ook zin in heb natuurlijk).

De regels zullen inmiddels al wel bekend zijn, maar voor de goede orde zal ik ze nog even vermelden:

- Iedereen mag maximaal 10 films nomineren

- Probeer alleen te stemmen als je daadwerkelijk beide films hebt gezien

- Niet bitchen op mijn paint-skills

Daarnaast wordt het op prijs gesteld als je zelf even controleert of het genre correct is, ik ga niet alle films bij langs lopen om te checken of ze hier echt thuishoren.

Er zal in eerste instantie geen deadline komen voor het stemmen/nomineren, op een gegeven moment zal ik wel aangeven hoe lang je nog de tijd hebt.

Het zal misschien niet zo snel gaan als bij de voorgaande toernooien, dus heb geduld.

NBCxd.jpgk3NVL.jpgcikPl.jpgq4PcP.jpg5PiAk.jpg35damfb.png

• Antwoorden 199
  • Weergaven 45
  • Aangemaakt
  • Laatste antwoord

Bijdrages in dit topic

Geplaatst
  • Auteur

4j85dl.png

In de geest van de voorgaande toernooien die werden georganiseerd door de gepensioneerde vinnypassy, zal ik dit initiatief voortzetten met de zoektocht naar de beste fantasy-film. Mochten er nog veel mensen geïnteresseerd zijn in een volgend toernooi, dan is dat ook mogelijk (mits ik daar zelf ook zin in heb natuurlijk).

De regels zullen inmiddels al wel bekend zijn, maar voor de goede orde zal ik ze nog even vermelden:

- Iedereen mag maximaal 10 films nomineren

- Probeer alleen te stemmen als je daadwerkelijk beide films hebt gezien

- Niet bitchen op mijn paint-skills

Daarnaast wordt het op prijs gesteld als je zelf even controleert of het genre correct is, ik ga niet alle films bij langs lopen om te checken of ze hier echt thuishoren.

Er zal in eerste instantie geen deadline komen voor het stemmen/nomineren, op een gegeven moment zal ik wel aangeven hoe lang je nog de tijd hebt.

Het zal misschien niet zo snel gaan als bij de voorgaande toernooien, dus heb geduld.

NBCxd.jpgk3NVL.jpgcikPl.jpgq4PcP.jpg5PiAk.jpg35damfb.png

Geplaatst

LOTR 1

LOTR 2

LOTR 3

Ik denk ik nomineer even 3 halve finalisten :cab:

Geplaatst
LOTR 1

LOTR 2

LOTR 3

Ik denk ik nomineer even 3 halve finalisten :cab:

Alleen LotR 2 zou daar enigszins iets te zoeken hebben.

Geplaatst

• Ink (2009)

• Highlander (1986)

• King Kong (2005)

• The Neverending Story (1984)

• X-Men: First Class (2011)

• The Curious Case of Benjamin Button (2008)

• Stardust (2007)

• Big Trouble in Little China (1986)

• The Green Mile (1999)

(films als The Fall, Pan's Labyrinth, Mr. Nobody etc mag een ander nomineren)

Alleen LotR 2 zou daar enigszins iets te zoeken hebben.

Voor mij blijft deel 1 toch altijd de beste!!

Geplaatst

Potc 1

Potc 2

Potc 3

Potc 4

Geplaatst

Is geen fantasy toch? Niet via MM tenminste. Misschien wel bij imdb, was te lui om daar te kijken.

Geplaatst

Lieve Alex,

gelieve 300 niet voor elk toernooi te nomineren

bvd,

een filmliefhebber

Geplaatst

Aangezien ik Toy Story op dat plaatje zie nomineer ik 'm ook gelijk :D

- Toy Story

Geplaatst

(films als The Fall, Pan's Labyrinth, Avatar, Mr. Nobody etc mag een ander nomineren)

p.s. Avatar is natuurlijk een grapje van Alex!

Geplaatst
Lieve Alex,

gelieve 300 niet voor elk toernooi te nomineren

bvd,

een filmliefhebber

Oke, omdat jij het bent heb ik 'm maar meteen vervangen door een andere favoriet van je.. Avatar (h)

p.s. Avatar is natuurlijk een grapje van Alex!

Zie hierboven ;c

Had liever een toernooi animatie gezien.. dit is zo breed!

Animatie zie ik ook erg graag komen!

Geplaatst
Voor mij blijft deel 1 toch altijd de beste!!

Kan ik ook wel weer voorstellen. Persoonlijk vond ik dat in deel 2 de mix van verhaal en actie het beste gebalanceerd was. Waar in deel 3 elke vorm van verhaal zoek was (actie was wel supergeil), was deel 1 soms wat langdradig. Al was dat in de boeken al zo. Ben daarom ook heel blij dat Peter Jackson er voor gekozen heeft om Tom Bombadil uit de films te laten, want dat is wel het meest lame en saaiste stukje uit de hele serie.

Geplaatst

Labyrinth

Dark Crystal

Willow

Neverending story

Goonies

The Imaginarium of Doctor Parnassus

Brazil

Time Bandits

Fisher king

Troll Hunter

Geplaatst
  • Auteur
Had liever een toernooi animatie gezien.. dit is zo breed!

Wat niet is kan nog komen natuurlijk, ik wilde zelf graag eerst deze doen.

En over Lotr: voor mij blijft deel 3 toch echt de beste, op vrij korte voet gevolgd door het 1e deel. Zo is elk deel toch wel vertegenwoordigd.;sm;

Geplaatst
Wat niet is kan nog komen natuurlijk, ik wilde zelf graag eerst deze doen.

En over Lotr: voor mij blijft deel 3 toch echt de beste, op vrij korte voet gevolgd door het 1e deel. Zo is elk deel toch wel vertegenwoordigd.;sm;

Ben wel benieuwd wat je er zo goed aan vond? Desnoods over PM :) We hebben er toevallig laatst tijdens werkcollege een lange discussie hierover gehad en toen kwam deel 3 eigenlijk bij niemand als beste uit de bus. Nieuwe input is wat dat betreft altijd interessant :) Vind die scène dat Pippin gaat zingen voor de stadhouder overigens wel echt briljant; kippenvel.

[YOUTUBE]zmj25u5mVvg[/YOUTUBE]

Geplaatst

Harry Potter 1

Harry Potter 2

Harry Potter 3

Harry Potter 4

Harry Potter 5

Harry Potter 6

Harry Potter 7.1

Harry Potter 7.2

@Justin: Als King Kong en The Green Mile fantasy zijn, is Pirates of the Carribbean dat zeker ook. Al is de scheidslijn tussen SF en fantasy dun. Want waarom is Inception SF en bv King Kong fantasy?

Geplaatst

Ja ik vind POTC ook wel fantasy hoor, maar zag het op MM niet staan. Op imdb uiteraard wel.

Geplaatst
  • Auteur

@Justin: Als King Kong en The Green Mile fantasy zijn, is Pirates of the Carribbean dat zeker ook. Al is de scheidslijn tussen SF en fantasy dun. Want waarom is Inception SF en bv King Kong fantasy?

The Green Mile zie ik ook niet echt als fantasy, maar aangezien het wel een deel van de film is neem ik hem gewoon mee met de nominaties. Dan zal tijdens de stemmingsronde wel uitwijzen wat iedereen er van denkt.

En om (te proberen) een antwoord te geven op je vraag.

De term science-fiction zegt namelijk al genoeg, dat het te maken heeft met wetenschap. Vaak is dit ruimtevaart of een verre toekomst, maar het kan ook te maken hebben met een technologische ontwikkeling die eigenlijk niet bestaat. Iets wat bij Inception zeker aanwezig is, terwijl dat in het geval van King Kong niet zo is. Daar wordt een onbestaand wezen in een bestaande wereld geplaatst, zonder daarbij echt de grenzen van wetenschap te overschrijden.

Geplaatst

En wat is Avatar dan? Daar wordt door middel van technologische middelen een fantasy wereld bereikt, wat is het dan voor film? :cab:

Geplaatst
  • Auteur

Beide, met een vleugje avontuur.;)

Ik snap wel wat je bedoelt hoor, zoals Simon al aangeeft is fantasy ook wel een lastig genre. Vooral omdat het vaak als bijgenre wordt gebruikt.

Geplaatst

Ben ik het mee eens ja. Mijns inziens is fantasy de setting waarin de film zich afspeelt. Daarnaast heeft de film dan nog een hoofd genre, zoals bijvoorbeeld avontuur, actie of drama.

Onlangs hier 0

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.