Jump to content
Sign in to follow this  
Status Quo

Fédération Internationale de Football Association (FIFA)

Recommended Posts

Ik kom trouwens net een betere verklaring tegen waarom hij nu opstapt ipv voor de verkiezingen. Als hij voor de verkiezingen zich had teruggetrokken, was Prins Ali voorzitter geworden. Nu hebben de FIFA ruim een half jaar om een geschikte opvolger uit te kiezen en stemmen voor hem te werven onder de bonden die Blatter steunen.

Las dit ook ja, klinkt logisch. Zou me niks verbazen als Platini het gaat worden, moeten we ook niet vrolijk van worden denk ik.

Ik zie net dat Blatter zegt dat hij heeft geijverd om de zittingstermijn van de FIFA-voorzitter te beperken. Maar hij werd tegengewerkt waardoor dat niet gelukt is. Dat die man nooit gestikt is in zijn eigen leugens.

Wie serieus denkt dat er nu dingen gaan veranderen bied ik een enkeltje PBC aan. Zoals gezegd: volg dat circus niet. Maar ik kan me niet voorstellen dat iemand met een """""""voetbalhart"""""" allereerst niet voor de hoogste bieder zou gaan bij het toewijzen van een eindtoernooi, en daarnaast het voor elkaar krijgt om dat hele zooitje wat er nog zit ook weg te krijgen. Egypte dacht ook dat ze verlost waren na die Mubarak

Natuurlijk afwachten wat er gaat veranderen bij de FIFA, maar zou haast zeggen dat het niet slechter kan zoals het nu gaat.

CGhRb2NUgAAwzLB.jpg:large

:r

:-D:-D Verdomme zeg

Wou die Blatter nou serieus zelf gaan beslissen wie z'n opvolger werd :mrgy: wat een idioot is het toch

Sepp out, Platini in.

Sowieso Franstalige lui en een bestuurlijke functie in de sport. Hebben we in de jaren 80 kunnen zien met Balestre in de F1. Op de één of andere manier rijmt het niet die lui.

Nieuwe verkiezingen _O_ Kan niet wachten om te horen welke beats ze nu gaan afspelen tijdens de stemronde.

Ik kom trouwens net een betere verklaring tegen waarom hij nu opstapt ipv voor de verkiezingen. Als hij voor de verkiezingen zich had teruggetrokken, was Prins Ali voorzitter geworden. Nu hebben de FIFA ruim een half jaar om een geschikte opvolger uit te kiezen en stemmen voor hem te werven onder de bonden die Blatter steunen.

Plausibel, maar als ik het uit juridisch standpunt bekijk is dit mijn verklaring: Als Prins Ali verkozen werd, werd Blatter opzij gezet zonder ontslagvergoeding vermits zijn contract ten einde was. Nu zal hij vast wel een flinke opzegvergoeding geregeld hebben.

Sepp out, Platini in.

Sowieso Franstalige lui en een bestuurlijke functie in de sport. Hebben we in de jaren 80 kunnen zien met Balestre in de F1. Op de één of andere manier rijmt het niet die lui.

Die Platini is echt minstens net zo erg. Vreselijke man is dat. Verwacht eenzelfde dictatuur, hoop dat ik het fout heb.

Dus Sepp is eindelijk weg, feest. Wachten tot de volgende corrupte pipo het overneemt.

Die Platini is echt minstens net zo erg. Vreselijke man is dat. Verwacht eenzelfde dictatuur, hoop dat ik het fout heb.

Ja dat bedoel ik, Franstalige lui in een bestuurlijke functie. Bah bah bah.

Dus Sepp is eindelijk weg, feest. Wachten tot de volgende corrupte pipo het overneemt.

Op zn vroegst is ie in December weg. Nog even geduld dus ;)

Wat gebeurde daarmee dan?

Was ook een corrupte boef. In 1989 was hij in een zwaar gevecht om de titel met Prost. Toen hij Prost inhaalde aan de binnenkant en Prost toch ging insturen waar het niet kon, was Prost uitgevallen en moest Senna zijn weg vervolgen via een uitloopstrook. Prost dacht destijds dat hij dat gat zeker niet meer ging goedmaken, maar Senna vervolgde zijn weg, ging naar binnen en begon toch iedereen als een gek in te halen. Daarom liep Prost naar Balestre en uiteindelijk was Senna voor de race gediskwalificeerd vanwege het gebruiken van een illegale plek op de baan, wat iedereen een belachelijke beslissing vond.

uDAGmI6SH3k

Hier is de rijdersbriefing één jaar later op hetzelfde circuit, waar Senna reageert op de opmerking van Nelson Piquet.

wJdCinpu-4

Voor mij is Blatter gewoon een 2e Balestre.

FIFA-mol Blazer erkent corruptie bij WK's 1998 en 2010

Kroongetuige Chuck Blazer trekt de FIFA-beerput nog wat verder open. De zeventigjarige Amerikaan erkent zich, samen met andere leden van het uitvoerend comité, in de afgelopen twintig jaar schuldig te hebben gemaakt aan het ontvangen steekpenningen en smeergeld rondom de toewijzing van diverse toernooien.

Volgens de Amerikaan, die in een eerder stadium al een schuldbekentenis heeft afgelegd en tussen 1996 en 2013 lid was van het uitvoerend comité, is bij de FIFA jaren geleden al besloten om aanbiedingen met steekpenningen en smeergeld te accepteren.

'Ik heb net als andere leden van het uitvoerend comité binnen de FIFA steekpenningen aangenomen tijdens de toewijzing van Zuid-Afrika als gastland voor het WK 2010', laat hij weten in een veertig pagina's tellende getuigeverklaring, gepubliceerd door het Amerikaanse Ministerie van Justitie.

En daar blijft het niet bij. Hij nam ook smeergeld en steekpenningen aan voor onder meer de uitzendrechten van de Gold Cup-toernooien tussen 1996 en 2003. 'En rond 1992 hebben we smeergeld ontvangen voor de toewijzing het WK 1998 (dat in Frankrijk plaatshad, red.)', aldus Blazer. Het betalings- en telefoonverkeer kwam vanuit de Verenigde Staten. 'Betaling werden gedaan op het JFK-vliegveld middels een cheque.'

Daarmee neemt het aantal verdachte WK's toe. De eindtoernooien van 2018 en 2022, toegekend aan Rusland en Qatar, zijn dat al langer. Woensdag werd bekend dat de FBI ook onderzoek doet naar die twee mondiale eindronden, die de Zwitserse justitie op verzoek van de FIFA al sinds november onder de loep neemt.

Neeeh, hij was zo goed voor het voetbal :(

CGhRb2NUgAAwzLB.jpg:large

:r

Na-apers :cab:

De Ierse voetbalbond kreeg in 2009 5 miljoen euro toegeschoven van wereldvoetbalbond FIFA, zodat ze hun dubieuze uitschakeling voor het WK in 2010 zouden laten rusten.

Dat bevestigde John Delaney, voorzitter van de Ierse bond op de Ierse nationale omroep. "Het was een betaling aan de bond om een juridische zaak niet door te zetten", zei Delaney volgens schrijven van het ANP.

Ierland werd in 2009 voor het WK in Zuid-Afrika uitgeschakeld in een wedstrijd tegen Frankrijk. De bal werd bij het beslissende Franse doelpunt, tijdens de verlenging, met de hand aangeraakt door aanvaller Thierry Henry. Teamgenoot William Gallas kon daardoor de 1-1 scoren.

De scheidsrechter in het duel, Martin Hansson, keurde het doelpunt toch goed. Hij zou de handsbal niet hebben gezien, en ook zijn assistenten wisten van niets. Henry zelf gaf na de wedstrijd gelijk toe dat hij hands had gemaakt. Ierland wilde de wedstrijd vervolgens opnieuw laten spelen, maar dat verzoek wees de FIFA af.

"We waren er zeker van dat we juridisch een sterke zaak hadden. Dat merkten we ook aan FIFA-baas Sepp Blatter, die wat lacherig deed naar ons, maar met wie we wel tot overeenstemming kwamen over een betaling. Het was een legitieme deal die goed was voor de Ierse bond. Het bedrag is niet op mijn persoonlijke rekening gestort, het was geen omkoping", aldus Delaney.