Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Twin Peaks

Hansje

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 95
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hij staat al een tijdje op mij PC, maar eerst nog mijn lopende series afronden:oops:

Hehe, lees dit nu net. Heeft dus slechts zo'n drie en half jaar op zich laten wachten. Ondertussen zit ik al over de helft van seizoen 2. Lovin' it! Al weet ik bij de scènes tussen James en Donna nooit of ik heel hard moet lachen of huilen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Laatste weken steeds meer bekend over de cast, gelukkig lijken de meeste van de oorspronkelijke cast terug te keren.

[twitter]554768700536938498[/twitter]

Twin Peaks: Kyle Maclachlan terug als Cooper

Hoewel het geen grote verrassing is, is het toch fijn om te weten dat Showtime officieel heeft aangekondigd dat Kyle MacLachlan terug is als Special Agent Dale Cooper in Twin Peaks. De aankondiging werd op een spannende manier gemaakt tijdens de TCA (Television Critics Association) perstour. Op dat moment was David Nevins, de baas van Showtime, bezig met zijn vragenuurtje. Op het moment dat Nevins begint over de terugkeer van Twin Peaks in 2016, start de muziek van de show en loopt Kyle MacLachlan het podium op in een erg Agent Cooper-achtig pak, terwijl hij een kop koffie in zijn hand houdt. Deze geeft hij aan Nevins, terwijl hij de magische woorden zegt: “I think you need a damn good cup of coffee… and hot!”

Nadat Nevins bevestigt dat MacLachlan terugkeert in de hoofdrol van de serie, maakt MacLachlan een kort statement, waarin hij ons vertelt: “Ik ben erg enthousiast om terug te mogen keren naar de rare en prachtige wereld van Twin Peaks. Ik kijk er naar uit om jullie daar allemaal te zien. May the forest be with you.”

Toen de terugkeer van Twin Peaks werd aangekondigd, grapte MacLachlan dat hij zijn pak al had klaargelegd, maar deze aankondiging is de eerste officiële aankondiging wat betreft de cast voor de show. Twin Peaks zal negen afleveringen bevatten en in 2016 op tv komen. Elke aflevering is geproduceerd en geschreven door de oorspronkelijke bedenkers van de show, David Lynch en Mark Frost. Lynch zal de regietaken op zich nemen.

Nadat MacLachlan vertrok, werd aan Nevins gevraagd of Lynch en Frost veel moesten doen om hem ervan te overtuigen dat Twin Peaks moest terugkomen en hij antwoordde: “Het was andersom. Ik moest een beetje smeken en ik hoopte dan ook dat David Lynch het goed vond. Ik had het gevoel dat de enige manier waarop dit zou kunnen gebeuren, is als David alles zou regisseren, dus daar smeekte ik dan ook voor.”

Toen gevraagd werd waarom Lynch en Frost openstonden voor het idee dat de show terug kon komen na al die tijd, zei Nevins: “Ik denk dat het iets is waar ze al langere tijd mee lopen. Ik denk dat in de gedachten van David 25 jaar een magisch getal is. Er zit een referentie in de originele serie - 'Ik zie je over 25 jaar.' Hij let graag op dat soort numerologie.”

Nevins heeft het ook over hoe de rare Lynch misschien overtuigd werd om Twin Peaks te doen door de manier waarop Nevins zijn kantoor had ingericht. “Hij kwam binnen en fixeerde zich op wat kunst in mijn kantoor. Dat hielp. In mijn kantoor staan enkele erg gewelddadige, rare afbeeldingen. Er is een boekenkast die op een jong meisje valt - je weet niet welke kant het ding opvalt. Ik denk dat hij dat leuk vond en zo klikten we.”

Over de input van Nevin op het ontwikkelingsproces is hij kort. “Ik geef ze het geld en laat ze met rust. Het is de show van David. Het is de show van Mark. Ik ben degene die het uiteindelijk dankbaar ontvangt.”

Laura Palmer keert terug in nieuw seizoen Twin Peaks

Actrice Sheryl Lee, die de vermoorde Laura Palmer speelde in de serie Twin Peaks, keert terug in het nieuwe seizoen dat in 2016 te zien zal zijn.

Samen met acteur Dana Ashbrook, in de serie haar vriend Bobby, zijn zij aanwezig in de negen nieuwe afleveringen van Twin Peaks op de Amerikaanse zender Showtime. Dat maakte het duo zaterdag zelf bekend.

Het is onduidelijk op welke manier Lee en Ashbrook in het derde seizoen van de succesvolle serie uit 1990 onderdeel uitmaken van het verhaal. De actrice komt met de verschijning een belofte die zij maakte in de serie na. De nieuwe afleveringen spelen zich namelijk af in het heden.

Eerder werd al bekend dat David Lynch de regie van alle nieuwe afleveringen op zich zal nemen. Ook zal Kyle MacLachlan terugkeren als FBI-agent Dale Cooper. Showtime zegt dat meer voormalige acteurs van de serie te zien zullen zijn in de komende afleveringen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Door alle nieuwe berichten kon het natuurlijk niet uitblijven, ben Twin Peaks aan het herkijken. Kan het nu nog meer waarderen dan de eerste keer omdat ik beter weet waar Lynch naartoe wilde. Stuk voor stuk geweldige personages, Badalamenti met misschien wel z'n beste werk ooit en natuurlijk sfeer, sfeer, sfeer.

Zat gisteren 's nachts alleen te kijken, komen er plots [tekst]een aantal visioenen met Bob[/tekst]. Fuck man, ik was echt bang gewoon :-D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een aantal dagen geleden begonnen met kijken. Gisteren de season finale van het eerste seizoen gezien. Wat een cliffhanger _O_ Kan niet wachten om vanavond verder te gaan met seizoen twee. Als ik een aantal reacties in dit topic mag geloven, wordt het alleen beter en beter :

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een aantal dagen geleden begonnen met kijken. Gisteren de season finale van het eerste seizoen gezien. Wat een cliffhanger _O_ Kan niet wachten om vanavond verder te gaan met seizoen twee. Als ik een aantal reacties in dit topic mag geloven, wordt het alleen beter en beter :<

Hm, dat is nu niet bepaald de algemene tendens om eerlijk te zijn ;c Niet iedereen kan meegaan met waar de serie later naartoe gaat. Zelf had ik er geen probleem mee, maar ben benieuwd wat jij ervan gaat vind. Drop af en toe een postje in dit topic, als je wilt ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hm, dat is nu niet bepaald de algemene tendens om eerlijk te zijn ;c Niet iedereen kan meegaan met waar de serie later naartoe gaat. Zelf had ik er geen probleem mee, maar ben benieuwd wat jij ervan gaat vind. Drop af en toe een postje in dit topic, als je wilt ;)

Inschattingsfoutje dan, maar ikzelf vind het steeds beter worden tot nu toe ;c Gisterenavond de eerste aflevering van seizoen twee gezien. Heb er een spoiler van hieronder gezet...

[spoiler=TP]The Giant _O_ Wat een interessante vertoning. Zette me ook direct op een dwaalspoor met zijn aparte 'clues'. Heb zo'n gevoel dat we nog veel meer van hem te zien/horen krijgen, omdat hij later in de aflevering nog een keer voorbij kwam met een aantal clues. Verder was het laatste stukje met Ronette die een visioen over Bob heeft fucking creepy :xd:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nieuwe afleveringen Twin Peaks begin 2017 op televisie

Gepubliceerd: 13 januari 2016 07:45

Nieuwe afleveringen van de dramaserie Twin Peaks zullen in de eerste helft van 2017 op televisie te zien zijn. Regisseur David Lynch is nu op de helft van de opnames

.

De opnames zijn gestart in september en lopen voor op schema, zo laat een woordvoerder van de Amerikaanse zender Showtime weten aan TV Line.

Eerder werd al bevestigd dat de serie in 2017 te zien zou zijn. Toen was echter nog niet bekend in welke jaarhelft de productie getoond zou worden.

Laura Palmer

Twin Peaks werd begin jaren negentig voor het eerst uitgezonden en kreeg twee seizoenen. De serie gaat over de moord op Laura Palmer in het fictieve stadje Twin Peaks. FBI-agent Dale Cooper (Kyle McLachlan) onderzoekt de zaak.

Een deel van de originele cast uit 1990 en 1991 zal terugkeren voor het nieuwe seizoen.

En de eerste beelden:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ep1 en ep2 gezien vanavond. Wat gaat dit traaaaaaaaaaaaaaaaaaag (en dat is niet iets negatiefs btw). Ik denk dat ik hier veel tijd aan ga kwijt zijn de komende weken.

Whatever you do, don't stop. Het is echt geweldig. Alleen seizoen 2 heeft een vrij kut middenstuk maar wat daarna komt is ook heel goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Man oh man. Na de cliffhanger van seizoen 1 had ik even moeite om te beginnen aan seizoen ivm de lengte van de eerste aflevering. Vanavond toch maar gedaan en wat mij betreft is het naar een nog hoger niveau getild. De scènes zijn ontzettend kaal maar er gaat zo veel spanning van uit. En dan vooral het einde met het [tekst]visioen van Ronette Pulaski[/tekst], als ik dat had geweten had ik hem misschien niet vlak voor het slapen gekeken :D

bewerkt door Wokulski
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haha, Bob is eng ja :D

Goddommme nou :cab: Inmiddels ep 7 van seizoen 2, de aflevering waarin [tekst]blijkt wie Bob is[/tekst]. Soms gaat het zo ontzettend traag maar er zit in elke aflevering wel weer een stuk waardoor je hart in je keel schiet en je op het puntje van je stoel terecht komt. En dan die heerlijk vage scènes tussendoor met [tekst]die reus[/tekst] bijvoorbeeld. Echt een ongekend spannende sfeer doorheen de hele serie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat einde. Eigenlijk vanaf de voorlaatste aflevering, de scène met [tekst]de missverkiezing[/tekst], maar bovenal de laatste aflevering in [tekst]de Black Lodge[/tekst].

gYIrc.gif

Al met al sowieso de meest rare en bijzondere serie die ik tot nu toe gezien heb. Heb zeker halverwege seizoen twee een aantal keer moeite gehad om door te zetten (al heb ik dat tegenwoordig bij bijna elke serie met lange afleveringen wel) maar het was het uiteindelijk allemaal volledig waard. Gebrekkige acteerprestaties, knullige personages, matige special effects en toch een van de meest bizarre en spannende series ooit gemaakt. Ga nu eerst maar eens rustig alles op een rijtje zetten want ik ben nog niet helemaal bekomen van het einde :<

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat einde. Eigenlijk vanaf de voorlaatste aflevering, de scène met [tekst]de missverkiezing[/tekst], maar bovenal de laatste aflevering in [tekst]de Black Lodge[/tekst].

gYIrc.gif

Al met al sowieso de meest rare en bijzondere serie die ik tot nu toe gezien heb. Heb zeker halverwege seizoen twee een aantal keer moeite gehad om door te zetten (al heb ik dat tegenwoordig bij bijna elke serie met lange afleveringen wel) maar het was het uiteindelijk allemaal volledig waard. Gebrekkige acteerprestaties, knullige personages, matige special effects en toch een van de meest bizarre en spannende series ooit gemaakt. Ga nu eerst maar eens rustig alles op een rijtje zetten want ik ben nog niet helemaal bekomen van het einde :<

Grappig, we hebben het ongeveer rond dezelfde tijd zitten kijken, paar maanden geleden in 1 week gekeken. Wat een serie :< Heel benieuwd wat er mee gaat gebeuren in 3e seizoen, deze serie kijken voelt alsof ik in tijdmachine naar jaren 90 ben. Prachtig portret van een tijd die niet meer bestaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

gYIrc.gif

;sm;

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zijn er mensen die het derde seizoen van Twin Peaks al gezien hebben? @Hansje @Kyrill @Pieter @Wokulski Heb zelf nu de eerste 8 afleveringen van seizoen 3 gezien en ik weet nog niet zo goed wat ik ermee aan moet. Het einde van seizoen 2 had wat mij betreft de perfect balans tussen het vreemde en occulte aan de ene kant en het banale dagelijkse aan de andere kant. Seizoen 3 is tot dusver een beetje doorgeslagen in het vreemde, wat mij betreft. Wat overigens wel enigszins te verwachten was als je kijkt naar de rest van Lynchs oeuvre. bewerkt door bril_idioot
Link naar opmerking
Deel via andere websites

[quote name='bril_idioot']Zijn er mensen die het derde seizoen van Twin Peaks al gezien hebben? @Hansje @Kyrill @Pieter @Wokulski Heb zelf nu de eerste 8 afleveringen van seizoen 3 gezien en ik weet nog niet zo goed wat ik ermee aan moet. Het einde van seizoen 2 had wat mij betreft de perfect balans tussen het vreemde en occulte aan de ene kant en het banale dagelijkse aan de andere kant. Seizoen 3 is tot dusver een beetje doorgeslagen in het vreemde, wat mij betreft. Wat overigens wel enigszins te verwachten was als je kijkt naar de rest van Lynchs oeuvre.[/QUOTE] Ik! Helemaal gezien. Laat ik voorop stellen; Het is dit seizoen MEER/groter dan alleen ''Twin Peaks'' laat ik gelijk zeggen: Doorgaan. Geloof me het is echt de moeite waard. Voor mij was het een 10.0 dit seizoen. Er zitten af en toe wat matige episodes maar je kan nog zeker 3-8 uitstekende episodes verwachten zo niet meer.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gister overigens aflevering 8 gekeken. Dat is de aflevering met de [tekst]kernexplosie[/tekst]. Moest daarbij enorm aan de [tekst]Marslanding[/tekst] in 2001: A Space Odessey denken. Vond ik wel vet. Mijn vriendin zat overigens wel echt naast me met een blik van: WAAR DE FUCK ZIT IK NAAR TE KIJKEN! ;DMaar ga sowieso wel door met kijken hoor, ben wel benieuwd waar het heengaat. Hoop alleen wel dat [tekst]de goede Cooper binnenkort weer wat normaler wordt. Dat hele Dougie-gedoe was een paar afleveringen wel grappig, maar heb ik inmiddels wel een beetje gezien.[/tekst]

Link naar opmerking
Deel via andere websites