Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Het ''Welke serie volg ik'' topic!

Big Mike

Aanbevolen berichten

[MENTION=21251]Ilias.[/MENTION]; Hoezo ben je na 3 afleveringen gestopt met The Wire? Ik twijfel namelijk over de volgende serie die ik ga kijken, en The Wire staat op zich wel hoog op het lijstje.

Omdat ik het enorm saai vond, nja iedereen zegt dat je de eerste 5 afleveringen moet zien voordat het echt leuk begint te worden, maar dat heb ik er niet voor over.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 349
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Omdat ik het enorm saai vond, nja iedereen zegt dat je de eerste 5 afleveringen moet zien voordat het echt leuk begint te worden, maar dat heb ik er niet voor over.

Van die mensen zegt het gros ook dat het de beste serie ooit gemaakt is. Door die eerste afleveringen heenbijten is dus best een offer dat gemaakt mag worden, lijkt me.

Leuk voorbeeldje: http://weblogs.nrc.nl/media/2009/04/01/the-wire-kon-alleen-nog-maar-tegenvallen/ en http://weblogs.nrc.nl/media/2009/08/20/the-wire-te-complex-voor-televisiekijker/. Echt het lezen waard.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Amen:

"Het bekijken van enkele afleveringen is een verwarrende ervaring, maar de complete zestig uren vormen een hecht weefsel van honderden personages, tientallen verhalen en vijf hoofdthema’s. De makers vergelijken hun serie zelf met een roman van Dickens. Qua omvang komt Balzac nog dichter in de buurt.

Alles grijpt in elkaar: de drugshandel, de politici, de vakbonden, het onderwijs, de media. Personages uit aflevering zeven kunnen anderhalf seizoen later terugkeren en als je niet goed hebt opgelet, mis je op z’n minst de finesses."

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Van die mensen zegt het gros ook dat het de beste serie ooit gemaakt is. Door die eerste afleveringen heenbijten is dus best een offer dat gemaakt mag worden, lijkt me.

Leuk voorbeeldje: http://weblogs.nrc.nl/media/2009/04/01/the-wire-kon-alleen-nog-maar-tegenvallen/ en http://weblogs.nrc.nl/media/2009/08/20/the-wire-te-complex-voor-televisiekijker/. Echt het lezen waard.

Maarja, iemand die dat er niet voor over heeft, die denkt er misschien wel heel anders over. Kan me ergens wel voorstellen dat een bepaald type seriekijker The Wire helemaal niets vindt. Zonder daarmee overigens iets over Ilias. te willen zeggen. Voor zover ik die jongen in kan schatten, denk ik dat hij het kan waarderen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Breaking Bad (Alles gezien tot dusver)

The Shield (seizoen 2 uit)

The Big Bang Theory (seizoen 1 uit)

Band of Brothers (3 afleveringen ver)

Suits (8 afleveringen ver)

Ik ga steeds vijf series tegelijkertijd proberen te volgen, anders wordt het gewoon te veel om bij te houden.

Al kan ik er nog wel een zesde bij pakken, omdat ik met BB toch up to date ben en daar toch elke keer opnieuw moet wachten. :p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ga die ook eens volgen denk ik. Zit er al paar weken over te denken, eerst een paar afleveringen gezien, best een toffe serie hoor. Volg momenteel Castle, Revenge en Arrow. Revenge eigenlijk alleen omdat mijn ma die altijd keek toen ik beneden was, was er een keer zo'n spannende aflevering en kon ik het niet laten om de daaropvolgende aflevering te kijken :r Toen maar heel die serie gaan volgen, niks mis mee. Ben bij Castle en Revenge helemaal up-to-date, dit weekend wil ik een begin maken aan seizoen 2 van Arrow. Ga dus zeer waarschijnlijk ook nog Person Of Interest volgen en dan zoek ik er nog één uit, lekker vijf tegelijk volgen :

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ga die ook eens volgen denk ik. Zit er al paar weken over te denken, eerst een paar afleveringen gezien, best een toffe serie hoor. Volg momenteel Castle, Revenge en Arrow. Revenge eigenlijk alleen omdat mijn ma die altijd keek toen ik beneden was, was er een keer zo'n spannende aflevering en kon ik het niet laten om de daaropvolgende aflevering te kijken :r Toen maar heel die serie gaan volgen, niks mis mee. Ben bij Castle en Revenge helemaal up-to-date, dit weekend wil ik een begin maken aan seizoen 2 van Arrow. Ga dus zeer waarschijnlijk ook nog Person Of Interest volgen en dan zoek ik er nog één uit, lekker vijf tegelijk volgen :<

Niks mis mee hoor, vind Revenge ook een toffe serie.

[MENTION=9426]Dansmeister[/MENTION]; Everwood?

Link naar opmerking
Deel via andere websites