Jump to content
Wegens succes verlengd! Bestel nu jouw Mystery United shirtje met korting. Gebruik de code 'manutd' 🔥 ×

Schaatsen

Mark

Recommended Posts

2e en 6e geworden en er gaan er 8 naar de spelen? Ze moeten gewoon zorgen bij de top 4 te eindigen en dat gaat gewoon lukken. Canada en Duitsland acht ik sterker en tegen Japan, Rusland is het gelijke kans denk ik en ze zijn gewoon beter dan de rest. DENK IK.

2e en 6e geworden en er gaan er 8 naar de spelen? Ze moeten gewoon zorgen bij de top 4 te eindigen en dat gaat gewoon lukken. Canada en Duitsland acht ik sterker en tegen Japan, Rusland is het gelijke kans denk ik en ze zijn gewoon beter dan de rest. DENK IK.

Vrouwen als vijfde geplaatst en de mannen als eerste. Verder wereldrecord van Shani Davis op 1500 meter _O_

Heb alleen zondagavond gekeken, dus weer wat gemist. Maarja wat ik op teletekst las: jammer voor Erben, Mulder zat er weer goed dicht bij en Elgersma een goed PR. Vrouwen: Wüst mooi 4e op de 3 en Wolf _O_ Ook Knap dat Wang weer weet te winnen en ehet oude WR rijdt (37.02)

Heb alleen zondagavond gekeken, dus weer wat gemist. Maarja wat ik op teletekst las: jammer voor Erben, Mulder zat er weer goed dicht bij en Elgersma een goed PR. Vrouwen: Wüst mooi 4e op de 3 en Wolf _O_ Ook Knap dat Wang weer weet te winnen en ehet oude WR rijdt (37.02)

Ja heerlijk maar Jenny Wolf kan de binnenbocht niet houden dat is echt jammer. Verder is het jammer dat Wang niet 1 tiende sneller kan openen, want dan is het nog spannender tussen die twee. Erben Wennemars was weer als vanouds zeg. :mrgy:

De eerste wedstrijd op natuurijs is dit jaar in Nijelamer, een Fries dorpje in de buurt van Wolvega. Donderdagmiddag wordt er een kortebaanwedstrijd voor mannen gereden. Volgens secretaris Klaas de Boer van IJsclub Nijelamer is het ijs op de baan nu circa drie centimeter dik. 'Dat moet vier of vijf worden.'

Hij verwacht dat het ijs die dikte donderdag heeft. De KNSB is ingelicht en erkent de wedstrijd.

Al vind ik persoonlijk dit niets meer met natuurijs te maken hebben. Zo'n met water opgespoten stuk beton.

Doek valt voor Erben Wennemars

Erben Wennemars is zijn laatste kans op kwalificatie voor de Winterspelen misgelopen. De routinier van TVM eindigde bij het OKT in Heerenveen als zesde op de 1.500 meter.

Er zijn maar vier startbewijzen op die afstand en eerder liep Wennemars ook al plaatsing op de 1.000 meter mis.

Het vierde ticket ging naar Sven Kramer, die zijn teamgenoot slechts éénhonderste voorbleef.

Wennemars, die bezig is aan zijn laatste jaar, zou alleen nog naar de Winterspelen kunnen wanneer hem een plek wordt gegund in de ploegachtervolging.

Wennemars wil Kramers plek niet

"Ik ben dit seizoen van heel ver gekomen", zei Wennemars met tranen in zijn ogen. "Als je dan zo dichtbij komt, is dat heel zuur."

"Ik had heel graag mijn steentje willen bijdragen aan de ploegachtervolging, maar dan had ik me moeten kwalificeren."

De suggestie dat Kramer zijn plek op de 1.500 meter (niet zijn favoriete afstand) zou kunnen afstaan aan zijn 34-jarige ploeggenoot, wees Wennemars resoluut van de hand.

"Ik zou nooit, nooit, nooit de plek van Sven willen innemen. In topsport geef je geen cadeautjes." Om daar berustend aan toe te voegen: "Dit was mijn laatste grote wedstrijd."

Enkel huhuhulde voor deze man. Wat een prachtkerel.

Jammer voor Wennemars, maar goed voor het Nederlands schaatsen denk ik. Wennemars heeft niks te zoeken in Vancouver.

Plus aan OKT:

Kuipers 3 afstanden (fan van Kuipers, dus vandaar)

Groothuis 2

Tuitert 1500

De Jong 2, gaat goud pakken op de 10.

Wust 2 en misschien ook nog 1000(zou erg mooi zijn)

Gerritsen, Boer, v Riessen(ivm bepaald aantal schaatserijders die erheen mogen) 3

De Vries => voor ploegenachtervolging

Min:

Verheijen, anders had hij denk ik de 10 en 5 gehaald => Mulder ook naar Vancouver, maar nu dus niet. Wie doen er mee aan OKT 2 voor 5 km?

Groenewold => ploegenachtervolging

Mulder waarschijnlijk niet naar de Spelen.

Tuitert die meedoet aan de 1000. Is een constante rijder op de 1000, maar kan gewoon niet snel genoeg voor een medaille. Jan Bos kan dat wel als hij een goede dag heeft. Zelfs dan pakt Tuitert er geen.

Nuis acht ik veel meer in staat te knallen op de 1500 dan Kramer. Nuis is echt goed heeft niks te verliezen + dat Kramer zich te veel moet geven(ook nog EK Allround, of WK weet niet precies)

Valkenburg had op de 5 gewoon 2e moeten worden zodat ze zeker zou zijn gekwalificeerd en is goed voor ploegenachtervolging.(Nu gaat ze denk ik ook wel door v Riessen, Boer, Gerritsen en Wüst)

OKT2:

Wie rijden er wat?

1000 voor de vrouwen is idd Bruintjes, Wust en Timmer als ze fit is. Als Timmer niet fit is, zal Bruintjes het vierde ticket krijgen. Bij de 5000 voor mannen rijden Verheijen, Olde Heuvel, Blokhuijsen, Verweij en De Vries. Winnaar gaat naar de Spelen.

Even uit het DBT:

Kuipers ownt Tuitert op de 1500. Maarja, schaatsen topic :)

Nja, Kuipers is wel mijn favoriete schaatser, maar af en toe is het zoooo'n dweil. Tuitert die staat altijd hoog. Kuipers kan het wel, maar daar heb ik voor deze Spelen geen vertrouwen in. Nu griep dus dat verbeterd de situatie ook niet.

Op dit moment hebben we gewoon geen echte wereldtoppers op de 1500. Kramer mist, in ieder geval dit seizoen, net de snelheid om goed mee te doen. Groothuis heeft net niet genoeg inhoud, Tuitert is op elke afstand net niet en Kuipers is inderdaad niet constant. Toch is hij, van wat we op dit moment tot onze beschikking hebben, de beste man denk ik. Voor de toekomst hoop ik dat Kramer zich gaat verbeteren en dat Kjeld Nuis zich doorontwikkelt :)

Ja en gediskwalificeerd :cab: maar ja, op Vancouver ijs is hij iig geen wereldtopper. Hij moet het van het snelle ijs hebben.

Over die diskwalificatie van Wennemars: Sablikova is veel erger, die zit gewoon met 3 slagen op het rechte eind in de verkeerde baan(met 2 schaatsen!!!)

Ja en gediskwalificeerd :cab: maar ja, op Vancouver ijs is hij iig geen wereldtopper. Hij moet het van het snelle ijs hebben.

Over die diskwalificatie van Wennemars: Sablikova is veel erger, die zit gewoon met 3 slagen op het rechte eind in de verkeerde baan(met 2 schaatsen!!!)

Ik vind het sowieso een beetje een onzinregel als er niemand in de buurt rijdt, maar Sablikova is idd erger