Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Schaatsen

Mark

Aanbevolen berichten

Op 4-3-2023 om 08:32 zei MisterX:

Je kunt in deze sport dus gediskwalificeerd worden omdat een stukje enkel zichtbaar is? 

Als in groepen gereden wordt wel ja. Die messen zijn namelijk nogal scherp en dus moeten benen niet totaal onbeschermd zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

37 minuten geleden zei joostmakaay:

Is er een bepaalde reden dat ze muziek spelen tijdens de wedstrijden (in het Thialf), en buiten de wedstrijden om niet?

Dit doen ze al een paar jaar. 

In Thialf toch wel de mooiste sfeer van alle schaatsstadions. Op nummer twee komt dan Hamar, maar verder is het altijd een saaie bende.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Groot kampioen op de lange afstanden. Legende is wat overdreven imo. De teller eindigt op 3x wk 5km, 1x wk 3km, 1x wk allround, 3x wk massastart en 3 olympische gouden medailles (3km, 5km en massastart), behaald op 1 Spelen.

Ze is 4 jaar lang de beste stayer ter wereld geweest.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei delichris:

Je vergeet ook nog eens de EK's die ze won en nationaal was helemaal niet te houden. Dus ja ze is echt wel een legende hoor.

EK Afstanden is een toernooi zonder historie of status. Zelfde geldt een beetje voor de NK Afstanden. NK en EK Allround heeft ze nooit gewonnen. En als je 4 jaar lang de beste stayer ter wereld bent, is het niet gek dat je op die afstanden ook de titels op de EK Afstanden en de NK Afstanden pakt.

Wel is het zo dat ze wat pech heeft dat Nederland net Wüst heeft gehad. Ze heeft bijvoorbeeld een mooier palmares dan Van Gennip (hoewel; een Olympische 1500 meter...), maar haar carrière viel samen met een veel grotere Nederlandse dominantie dan die van Van Gennip. Daardoor worden haar prestaties misschien minder uitzonderlijk gevonden. Plus: Nederland is een land met een allround-traditie, waardoor dat hoog wordt aangeslagen. Dat is (oa door kalenderwijzigingen van de UCI) wel aan het veranderen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat zeker, maar Schouten is wel een klasse apart hoor. Het was niet allemaal goud dit jaar, maar ze stond er wel op de belangrijke momenten. Op de 5km na dan. Maar daar was Beune ook echt in vorm. Ik vind wel dat je NK Afstanden te kort doet. Daar doen wel even alle Nederlandse toppers mee die ook mondiaal toppers zijn. De NK Afstanden bestaan al sinds 1987 dus heeft toch wel een historie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 7-3-2024 om 21:02 zei Rogier.:

Die Tagaki kan ook echt alles, wat een beest van een sportster

Vanaf morgen dan even kijken naar de WK Allround bij de mannen. Jordan Stolz gaat meedoen namelijk :D

Beste sprinter van het moment.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei 007mark:

Vanaf morgen dan even kijken naar de WK Allround bij de mannen. Jordan Stolz gaat meedoen namelijk

Beste sprinter van het moment.

Enige die een gooi zou kunnen doen naar Heidens titel "beste ooit". Al verwacht ik dat hij het op de lange afstanden niet gaat redden. Allround-toernooi wordt interessant. Kan hij zo veel pakken op 500 en 1500 dat hij genoeg marge heeft op 5.000 en (vooral) 10.000?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

31 minuten geleden zei Hwb:

Enige die een gooi zou kunnen doen naar Heidens titel "beste ooit". Al verwacht ik dat hij het op de lange afstanden niet gaat redden. Allround-toernooi wordt interessant. Kan hij zo veel pakken op 500 en 1500 dat hij genoeg marge heeft op 5.000 en (vooral) 10.000?

Wennemars in zijn laatste jaren zei altijd: De 10 was voor hem makkelijker te rijden dan de 5Km als sprinter. 
Ergens toch jammer dat Stolz niet ook wk sprint heeft gereden. Denk dat het hem wel was gelukt om in beide toernooien mee te doen om de prijzen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Hwb:

Ik sluit het niet uit. Kan zimaar 2 seconden pakken op de kortste afstand en een volle seconde op de 1500. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

39 minuten geleden zei rich ruzzian:

Takagi rijdt overigens dus ook allround toernooi mee. 

Ik ben wel benieuwd hoe vermoeid ze zal zijn, want ik denk dat ze tekort komt voor de 3km en de 5km.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

28 minuten geleden zei 007mark:

Ik sluit het niet uit. Kan zimaar 2 seconden pakken op de kortste afstand en een volle seconde op de 1500. 

Kans op rekenmachine toernooi. 2 seconden op de 5 is 20 seconden voor de 5km. Roest heeft weleens in de 35 gereden. Dan zou het helemaal spannend worden, als dat gebeurd. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites