Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Schaatsen

Mark

Aanbevolen berichten

7 uur geleden zei delichris:

Hoeveelste was hij ook alweer op de 5km? Hij kan zich nu helemaal richten op de 5km en de teampursuit zoals hij zelf aangaf. En volgens mij krijg ik een deja vu omtrent het stoppen van Kramer. Dit was ooit het geval met Ritsma en die kwam ook iedere keer weer terug. En zolang men plezier heeft in de sport waarom dan stoppen?

Tweede, paar seconden achter Roest.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 28-12-2020 om 16:40 zei delichris:

Hoeveelste was hij ook alweer op de 5km? Hij kan zich nu helemaal richten op de 5km en de teampursuit zoals hij zelf aangaf. En volgens mij krijg ik een deja vu omtrent het stoppen van Kramer. Dit was ooit het geval met Ritsma en die kwam ook iedere keer weer terug. En zolang men plezier heeft in de sport waarom dan stoppen?

Nouja, Ritsma heeft zeker ook nog wel een paar seizoenen gereden zonder enig succes. Werd dan steeds boos als hij de vraag kreeg of hij niet beter kon stoppen. De laatste 5 seizoenen (2004-2008) heeft hij individueel niets meer gedaan internationaal. Alleen in de achtervolgingsploeg nog brons op OS en een keer 1e in de WB.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 11-2-2021 om 15:07 zei Marius:

Iemand zich er al aan kunnen wagen hier? 

Hier, in België, de eerste keer op natuurijs in 9 jaar! Heerlijk! Morgen terug voor het komend weekend weer begint te dooien.

Ja vandaag en gisteren ook weer op het ijs geweest, dat moet ook 9 jaar geleden zijn geweest. Vandaag werd men er hier (in Amsterdam) door de politie afgestuurd omdat het te zwak werd aan de kant... Ik stond nog geen tien minuten op het ijs.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 uur geleden zei Abe:

Ja vandaag en gisteren ook weer op het ijs geweest, dat moet ook 9 jaar geleden zijn geweest. Vandaag werd men er hier (in Amsterdam) door de politie afgestuurd omdat het te zwak werd aan de kant... Ik stond nog geen tien minuten op het ijs.

Vrijdag tijdens mijn lunchpauze, en ook gisteren weer geweest. Schaatsen is hier helemaal niet zo ingeburgerd in België als in Nederland maar gisteren was ik toch lang niet meer alleen. Vlak na de middag kwam ik aan met mijn zoontje om hem op een slee te kunnen voort trekken. We stonden er nog geen twee minuten op of de politie was er ook. Aangezien het om een dichtgevroren (ondergelopen) veld ging had de eigenaar gebeld. Gelukkig was er nog een weide naast ook ... (uiteindelijk bleek er trouwens geen probleem, de eigenaar wou vooral corona boetes vermijden ...)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei 007mark:

EDIT: Erben wakker meteen een discussie aan of er windmachines gebruikt worden ergens :-D

Daar gaat het al een tijdje over. Er is in Thialf en een aantal andere ijsstadions een windcirculatie die zorgt voor meewind. Ging het eerder voor de 5k dames ook over met de trainer van de Japanse dames.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei MetalMichael:

Daar gaat het al een tijdje over. Er is in Thialf en een aantal andere ijsstadions een windcirculatie die zorgt voor meewind. Ging het eerder voor de 5k dames ook over met de trainer van de Japanse dames.

Oh, maar dat is dus aangetoond? En toegegeven door de stadions?

Dan zou dat wel een heel gekke gewaarwording zijn zeg :cab:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 14-2-2021 om 16:41 zei 007mark:

Oh, maar dat is dus aangetoond? En toegegeven door de stadions?

Dan zou dat wel een heel gekke gewaarwording zijn zeg :cab:

Op 14-2-2021 om 17:26 zei Abe:

Ja dat idee kreeg ik ook. Hoe kunnen die records dan blijven staan?

https://www.ad.nl/schaatsen/schaatswereld-in-rep-en-roer-thialf-creeert-meewind-voor-baanrecords~a5375dcd5/

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei MisterX:

Wereldrecordje hoor.

En dan te bedenken dat hij nog wel harder kan. Hele langzame opening, wisselvallige eerste rondes door compensatie in snelheid. Hij zei zelf al dat hij niet had getraind op de rondes met hoge snelheid. Die rijdt heel snel onder de 6 minuten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites