Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Schaatsen

Mark

Aanbevolen berichten

Een lange dag met heel veel schaatsen. Wel mooi om te zien dat niet alleen Nederland weer bovenaan staat. Nuis heeft een punt wat betreft de Russen. Die hebben nu de schijn weer tegen zich. En Kramer zal denk ik zich afzeggen voor morgen. Die is er niet bij met zijn hoofd vanwege familie omstandigheden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Hwb:

Kramer is gewoon niet goed genoeg meer, al zullen die omstandigheden ook meespelen. Zou me niets verbazen als dit zijn laatste wedstrijd was. Tegelijk kan ik me niet voorstellen dat hij zo afscheid wil nemen.

Kramer is echt nog wel goed hoor. Als je tweede wordt op een WK op de 5 km dan ben je echt nog wel goed. Hij heeft zich niet kunnen voorbereiden de afgelopen week. Dat speelt gewoon mee en hij is er niet bij met zijn hoofd. Dat zag je gisteren ook met de 5km. Kramer wil doorgaan tot aan de komende winterspelen. Dit heeft hij al aangekondigd. Maar door de familie omstandigheden weet je het nooit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vergelijk het met Roger Federer. Heeft ook niet meer de dominantie zoals vroeger dat hij alles wint waar hij deelneemt, maar met een goede voorbereiding kan hij pieken richting een bepaald toernooi. Niveau ligt ook gewoon hoger dan ooit. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wüst voor de zevende keer wereldkampioen allround. Een geweldige prestatie. Wel belachelijk dat zij nog geen sponsor heeft voor volgend seizoen. De beste olympiër die Nederland ooit gehad heeft en ook nog eens de beste vrouwelijke schaatsster aller tijden ter wereld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei delichris:

Kramer is echt nog wel goed hoor. Als je tweede wordt op een WK op de 5 km dan ben je echt nog wel goed. Hij heeft zich niet kunnen voorbereiden de afgelopen week. Dat speelt gewoon mee en hij is er niet bij met zijn hoofd. Dat zag je gisteren ook met de 5km. Kramer wil doorgaan tot aan de komende winterspelen. Dit heeft hij al aangekondigd. Maar door de familie omstandigheden weet je het nooit.

Als zijn lichaam in orde is, is hij nog goed. Alleen is dat steeds minder vaak het geval.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 uur geleden zei delichris:

Wüst voor de zevende keer wereldkampioen allround. Een geweldige prestatie. Wel belachelijk dat zij nog geen sponsor heeft voor volgend seizoen. De beste olympiër die Nederland ooit gehad heeft en ook nog eens de beste vrouwelijke schaatsster aller tijden ter wereld.

Zo verwonderlijk is dat anders niet en de laatste jaren ook niet bepaald individueel geval. Op dit niveau atleten (Olympisch topsport) sponsoren is geen liefdadigheid. Bedrijven willen iets terugzien voor een investering en daar wringt het schoentje: dat krijgen ze vrij weinig.

- Commerciële sponsoren zijn nauwelijks tot niet zichtbaar op de schaatspakken te zien, buiten nationale wedstrijden als de NK's. Op het enige echt relevante toernooi, de OS, mag sponsoring niet eens. Laat staan dat je bedrijfsnaam niet opvalt door de generieke KNSB-kleuren die geen rekening houden met andere sponsoren dan van de KNSB. Je moet eigenlijk extra reclameborden kopen/huren voor zichtbaarheid tijdens een wedstrijd en ook reclames/advertenties produceren met je atleten kost extra geld.

- Elke beetje zichtbaarheid op die pakken wordt ook nog eens verminderd door het feit dat schaatsers koning(inn)en zijn in het afzeggen van wedstrijden in een al niet bepaald overvol programma om te trainen en te pieken naar een race 3 maanden later. Buiten wat wezenloze NOS-reportages ziet niemand die trainingskampen op televisie. Wil een bedrijf wel met afhakers geassocieerd worden?

- Hoe je went of keert, buiten (hooguit een deel van) Nederland boeit de sport mensen gewoon helemaal niet en dan hebben ze nog mazzel dat de OS-bonus bestaat, resulterend in wat verdwaalde buitenlanders. Alleen in Hamar zit nog wel publiek, maar daarbuiten zijn de hallen toch elke keer schrikbarend leeg. Zelfs in traditionele schaatslanden als Japan en Rusland zit er nauwelijks tot geen publiek langs de baan.

Dan hebben ze nog mazzel dat dhr. Frits van Eerd van Jumbo zo'n sportgek is, anders had die ploeg ook niet eens bestaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wanneer stopt Kramer eens met schaatsen? Al jaren loopt hij met van alles en nog wat te kwakkelen. Tijd dat hij gewoon plaats maakt voor de jeugd. Komt genoeg aan. Ook zonder hem blijven we dominant. 

Edit: na dit gepost te hebben, zie ik dat ik dezelfde opmerking ook op aan het begin van dit jaar heb geplaatst... :mrgy:

bewerkt door MisterX
Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei MisterX:

Wanneer stopt Kramer eens met schaatsen? Al jaren loopt hij met van alles en nog wat te kwakkelen. Tijd dat hij gewoon plaats maakt voor de jeugd. Komt genoeg aan. Ook zonder hem blijven we dominant. 

Edit: na dit gepost te hebben, zie ik dat ik dezelfde opmerking ook op aan het begin van dit jaar heb geplaatst... :mrgy:

Geen fan? ;) 

Ik denk dat het missen van grote toernooien hem uiteindelijk de das om gaat doen, dus hij wil wel door tot de Winterspelen, maar denk niet dat hij zich kan plaatsen. Dan houdt het vanzelf op. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Abe:

Geen fan? ;) 

Vroeger wel, tegenwoordig niet meer. Als ik hem was, zou ik allang gestopt zijn. Stoppen op je hoogtepunt. Nu mist hij al dit toernooi en als hij zo door gaat, mist hij ook de winterspelen. Dan verlaat hij daarna via de achterdeur de schaatswereld. Ik had liever gezien dat hij op een hoogtepunt zou stoppen.

Af en toe heeft hij nog een goede race, maar meestal is het niet meer goed genoeg. Hoeveelste is hij nu geworden op de 1500m? 17e ofzo?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei MisterX:

Vroeger wel, tegenwoordig niet meer. Als ik hem was, zou ik allang gestopt zijn. Stoppen op je hoogtepunt. Nu mist hij al dit toernooi en als hij zo door gaat, mist hij ook de winterspelen. Dan verlaat hij daarna via de achterdeur de schaatswereld. Ik had liever gezien dat hij op een hoogtepunt zou stoppen.

Af en toe heeft hij nog een goede race, maar meestal is het niet meer goed genoeg. Hoeveelste is hij nu geworden op de 1500m? 17e ofzo?

Eens. Ik zie ook niet wat ie nog wilt winnen. Hij heeft nog geen zilver op het WK allround ;c 

Roest, Krol & Nuis wel mooie namen om te gaan. Knappe 1500m van Roest, sneller dan die andere twee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 uur geleden zei MisterX:

Vorig jaar nog EK Allround gewonnen. Zijn ambitie richt zich nu op de 5km, waarop hij voor de 4e Spelen op rij goud hoopt te veroveren. Hij is zeker niet de favoriet, maar ik acht hem ook niet kansloos. Vorig jaar op de WK Afstanden nog 2e bijvoorbeeld achter TJ Bloemen. In totaal 5 internationale medailles gewonnen. Hij is echt nog wel competitief, maar in toenemende mate uitsluitend op de 5km.

Daarnaast moet hij, net als Ritsma deed, lekker zelf besluiten wanneer hij stopt. Als hij over 5 jaar nog rondjes draait en daarmee 12e wordt op de NK Afstanden is dat helemaal prima.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Hwb:

Vorig jaar nog EK Allround gewonnen. Zijn ambitie richt zich nu op de 5km, waarop hij voor de 4e Spelen op rij goud hoopt te veroveren. Hij is zeker niet de favoriet, maar ik acht hem ook niet kansloos. Vorig jaar op de WK Afstanden nog 2e bijvoorbeeld achter TJ Bloemen. In totaal 5 internationale medailles gewonnen. Hij is echt nog wel competitief, maar in toenemende mate uitsluitend op de 5km.

Daarnaast moet hij, net als Ritsma deed, lekker zelf besluiten wanneer hij stopt. Als hij over 5 jaar nog rondjes draait en daarmee 12e wordt op de NK Afstanden is dat helemaal prima.

Goed punt, maar wat ik mij hardop afvraag is of dit een handige tactiek is van Team Jumbo Visma. Zolang je Kramer op die apenrots houdt en voldoet aan zijn salaris en eisen, loop je het risico dat binnen de ploeg jongens als Tijmen Snel en Chris Huizinga niet de kansen krijgen die nodig zijn, of zelfs dat je een jongens als Marwin Talsma niet kunt/wilt aantrekken. Aan de andere kant is Kramer natuurlijk wel een modelprof en is dat weer iets waar die jonge jongens van kunnen leren. Ik weet het ook niet precies ;c 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

23 uur geleden zei MisterX:

Hoeveelste was hij ook alweer op de 5km? Hij kan zich nu helemaal richten op de 5km en de teampursuit zoals hij zelf aangaf. En volgens mij krijg ik een deja vu omtrent het stoppen van Kramer. Dit was ooit het geval met Ritsma en die kwam ook iedere keer weer terug. En zolang men plezier heeft in de sport waarom dan stoppen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites