Jump to content
Niels

Game of Thrones

Recommended Posts

Er zijn al twee Nederlandse acteurs te bewonderen in de populaire serie Game of Thrones. En binnenkort ook een derde, maar of zijn naam veel belletjes doet rinkelen is de vraag.

Derde Nederlander in Game of Thrones

Foto: ANP

Mishaël Abia Lopes Cardozo was vorige week in Ierland voor opnames van de derde aflevering van het vijfde seizoen van de serie, waarin hij te zien zal zijn. "Ik mag nog niks verklappen over mijn rol, maar het is er een met tekst. En ik speel met onder meer Peter Dinklage en Conleth Hill, oftewel Tyrion en Varys", vertelt Cardozo aan De Telegraaf.

Mishaël is een zwaardvechter en hoopt zijn kunsten in de serie te mogen laten zien. Hij sprak er al met de regisseur over. "We hebben gepraat over hoe de Europese oude krijgskunsten authentieker in beeld kunnen worden gebracht.

Wij kenners zitten vaak met kromme tenen voor de tv als voor zulke scènes een willekeurige stuntman wordt ingehuurd. Dat is alsof je tegen een taxichauffeur zegt: ga jij maar even in een F16 vliegen."

Tijdens de opnames mocht Cardozo overigens de wagen delen met Carice van Houten (Melisandre) en Kit Harington (Jon Snow).

13_CardozoDEF.JPG

Net boek 3 uitgelezen , dus ongeveer gelijk met Game of Thrones eind seizoen 4. Wel een paar opmerkelijke dingen gebeurd..

[spoiler= spoiler game of thrones boek 3]

En hiermee bedoel ik: Dat de Oberyn al veel eerder in koningslading is aangekomen dan op tv (lees voor de dood van de starks i.p.v erna)

Dat Ygritte al dood ging voor het grote gevecht met Mans. Blijkbaar kon Jon al de hele tijd lastig lopen met zijn beenwond, waar niks van terug te zien is.

Overigens dat Jon in een cel is gegooid, maar in de tv serie niet. Tijdens de 'red wedding' dat Jeane dus helemaal niet mee was.

De eerste weerzien van Jaime met Cersei in de tombe was na de dood van Joffrey. Dus de 'sex' was het eerste wat ze deden.

En als laatste puntje voorlopig dat Catelyn Stark nog levend is, is het meest merk waardige natuurlijk. Ze kan alleen niet praten.

Heb veel meer informatie nu door de boeken. Heel interessant al zeg ik het zelf.

Net boek 3 uitgelezen , dus ongeveer gelijk met Game of Thrones eind seizoen 4. Wel een paar opmerkelijke dingen gebeurd..

[spoiler= spoiler game of thrones boek 3]

En hiermee bedoel ik: Dat de Oberyn al veel eerder in koningslading is aangekomen dan op tv (lees voor de dood van de starks i.p.v erna)

Dat Ygritte al dood ging voor het grote gevecht met Mans. Blijkbaar kon Jon al de hele tijd lastig lopen met zijn beenwond, waar niks van terug te zien is.

Overigens dat Jon in een cel is gegooid, maar in de tv serie niet. Tijdens de 'red wedding' dat Jeane dus helemaal niet mee was.

De eerste weerzien van Jaime met Cersei in de tombe was na de dood van Joffrey. Dus de 'sex' was het eerste wat ze deden.

En als laatste puntje voorlopig dat Catelyn Stark nog levend is, is het meest merk waardige natuurlijk. Ze kan alleen niet praten.

Heb veel meer informatie nu door de boeken. Heel interessant al zeg ik het zelf.

[spoiler=-]

In de boeken waren er twee grote gevechten tussen Mance en de Night's Watch. Ygritte stierf bij de eerste ja. En Catelyn inderdaad, Lady Stoneheart. Man ik schrok echt toen ik dat las. :D

Boeken zijn gewoon koning [MENTION=7942]kjhkevin[/MENTION];, moet nog 300 pagina's in aDwD dan ben ik er door heen.

Boeken zijn gewoon koning [MENTION=7942]kjhkevin[/MENTION];, moet nog 300 pagina's in aDwD dan ben ik er door heen.

zelfde hier

Even een ebook aangeschaft + de hele GoT serie. Heb de hardcopy serie al, maar vind het zo zonde om er allemaal vouwen etc in te maken ;c. En de boeken zijn zo dik en klein dat ik kramp in m'n vingers krijg van het vasthouden.

Moet nog zo'n 300 pagina's in a clash of kings (deel 2). De boeken zijn echt geniaal. Veel meer informatie en diepgang nog. Al zijn er hier en daar wel wat afwijkingen t.o.v. de tv serie. Met name in de verhaallijnen van Bran en Arya. Het is niet veel, maar wel duidelijk.

Nice! Ik had wel een beetje verwacht dat het anders zou zijn i.t.t. de tv-serie alleen niet dat het steeds meer werd tot nu toe haha. Ach zo lekker beginnen aan deel 4 en dan zie ik wel wat er gebeurd. Kijk ik eens een seizoen terwijl ik weet wat er gaat gebeuren. Ook wel eens fijn :)

Boeken uit. Onwijs van genoten, vind het leuker om de boeken te lezen dan om de serie te kijken.

Voorzie wel veel problemen voor de seizoenen na dit seizoen, mede-boekenlezers zullen begrijpen wat ik bedoel.

Boeken uit. Onwijs van genoten, vind het leuker om de boeken te lezen dan om de serie te kijken.

Voorzie wel veel problemen voor de seizoenen na dit seizoen, mede-boekenlezers zullen begrijpen wat ik bedoel.

Hoezo problemen? Dacht ergens gelezen te hebben dat de serie sowieso niet helemaal gelijk loopt aan de boeken.

Ik kom niet eens door het eerste boek heen. Zit op pagina 250 ongeveer. Maar dat zal wel komen omdat ik de eerste 3 boeken al grotendeels verfilmd gezien heb en het een saai vooruitzicht is om 3000 pagina's te lezen over iets wat ik al weet.

Ik kom niet eens door het eerste boek heen. Zit op pagina 250 ongeveer. Maar dat zal wel komen omdat ik de eerste 3 boeken al grotendeels verfilmd gezien heb en het een saai vooruitzicht is om 3000 pagina's te lezen over iets wat ik al weet.

Het zal je nog verbazen hoeveel meer informatie heb boekt bied dat je nog niet in de serie hebt gezien ;). En eigenlijk loopt het eerste boek al vrijwel meteen iets anders dan de TV-serie. En dat verschil wordt naarmate de boeken vorderen alleen maar groter naar mijn mening. In hoofdlijnen is het natuurlijk wel hetzelfde, maar er zitten toch wel een aantal belangrijke verschillen in hier en daar.

Heb zelf nu de eerste tien hoofdstukken van 'A Storm of Swords' gelezen.

Ik moet nog 300 pagina's ofzo in aDwD. Is toch wel weer erg vet nu. :<

Dat zei je een half jaar geleden ook al ;c

Is toch geen schande? Ken ook wel een vriend die zegt de serie veel toffer te vinden, ieder z'n ding wat dat betreft.

Pfoe inmiddels begin ik wel echt weer uit te zien naar GoT, misschien dat ik binnenkort maar weer eens een recap ga doen. ;c