Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Game of Thrones

Niels

Aanbevolen berichten

Waar ik in seizoen 1 nog dacht dit kan wel eens de vetste serie ooit worden, weet ik nu al dat het Twin Peaks niet gaat overtreffen. Het is cool, maar het mist de IKWILMEERZIEN factor die seizoen 1 wel had. 30 seconden Denaerys whut? Robb Stark die al 2,5 seizoen in een tent zit?! Die Lords zijn hard, maar Bailey's hebben we nu niet eens gezien en Varis ook niet. Het is mij allemaal teveel lijnen, te fragmentarisch. Ik ga de boeken wel lezen ter compensatie.

Ik heb precies hetzelfde gevoel eigenlijk. Het blijft een erg toffe serie, maar het zijn nu iets van 7 verhalen waar je ongeveer 6 minuten van ziet... De boeken ga ik alleen wel echt bewaren tot na de serie, anders denk ik dat het teveel spoilert.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben nu boek drie aan het lezen en na 100 pagina's merk ik al dat de serie toch vrij veel afwijkt van de serie.

[spoiler=voorbeelden]-In het boek is Cathelyn gewoon bij haar vader wanneer hij sterft, in de serie reist ze speciaal af naar Riverrun voor de begrafenis.

-In het boek zit een toffe scene waarin Brienne en Jaime op de rivier achtervolgd worden door een of andere kerel van House Tully. Kan me niet herrineren dit op tv gezien te hebben.

-In het boek ontsnapt Arya uit Harrenhall wanneer Roose Bolton het al heeft overgenomen, terwijl in de serie Harrenhall nog in handen was van Tywin

bewerkt door Petterson
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Uitstekende ep weer!

[spoiler=Episode 6]

Dat stuk met LF en Varys was echt EPIC _O_ Ros nu dus dood, LF heeft een grote move gemaakt tegen Varys.

De scene tussen Olenna en Tywin was ook geweldig, en alles tijdens de klim op de Wall ook. Had wel te doen met Edmure, dat hij met zo'n lelijke Frey moet trouwen. Ook nog interessant met Jaime. Lord Bolton is duidelijk een grimmige factor in Robb's plannen.

Oh en medelijden met Theon hoor, die gast is in de problemen.

bewerkt door Justin
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gister South Park episode op CC (over Cartman die Token en een ander zwart meisje wilt koppelen omdat ze zwart zijn). Zie je in het begin de kids in de klas zitten en de leraar vol het hele verhaal van GoT uitleggen met de Starks en Lannisters enzo, vond het wel een mooi stukje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gister South Park episode op CC (over Cartman die Token en een ander zwart meisje wilt koppelen omdat ze zwart zijn). Zie je in het begin de kids in de klas zitten en de leraar vol het hele verhaal van GoT uitleggen met de Starks en Lannisters enzo, vond het wel een mooi stukje.

XFA4sCBaHok

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[spoiler=Episode6]Die martelscenes met Theon worden steeds heftiger. Nu toch wel op het punt gekomen dat ik medelijden krijg:-D

''Chaos isn't a pit...chaos is a ladder''. Prachtig einde van de episode.

bewerkt door Dayo
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien wel de beste dialoog van het seizoen met Varys en Baelish.

Chaos isn’t a pit. Chaos is a ladder. Many who try to climb it fail and never get to try again. The fall breaks them. And some are given a chance to climb, but they refuse. They cling to the realm or the gods or love. Illusions. Only the ladder is real. The climb is all there is.

_O_

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weer een meer dan prima aflevering, al zie je nu wel dat ze steeds meer gaan afwijken van de boeken. Die scene met Thoros en Melisandre komt in het boek helemaal niet voor en Loras heeft nog een oudere broer voor wie in principe Highgarden is.

[spoiler=Boekspoiler]Genoten van Ramsay, heerlijk hoe intens slecht en gestoord die jongen is :mrgy:

bewerkt door bril_idioot
Let verdomme eens op met spoileren. Dit is in de serie helemaal nog niet bekend.
Link naar opmerking
Deel via andere websites