Jump to content

Game of Thrones

Niels

Recommended Posts

Vond het wel een toffe aflevering. Erg mooie beelden ook, helemaal met Arya op het eind. Maar de dingen die Hwb noemt viel mij ook op ja en wat mij betreft hadden ze het geld geïnvesteerd in een beter verhaal ipv special effects. Hoog Hollywoodgehalte weer. Gevecht met The Mountain klopte ook weer weinig van. Arya, Jon of heel misschien Davis gaat Dany doden, zo voorspelbaar is de serie wel geworden. 

Mja. Is gewoon niet het type serie dat je kritisch moet kijken.Ook in de eerste paar seizoenen zaten er verbeterpunten. 

Edited by Chiemel

9 uur geleden zei Chiemel:
  Inhoud verbergen

Vond het wel een toffe aflevering. Erg mooie beelden ook, helemaal met Arya op het eind. Maar de dingen die Hwb noemt viel mij ook op ja en wat mij betreft hadden ze het geld geïnvesteerd in een beter verhaal ipv special effects. Hoog Hollywoodgehalte weer. Gevecht met The Mountain klopte ook weer weinig van. Arya, Jon of heel misschien Davis gaat Dany doden, zo voorspelbaar is de serie wel geworden. 

Mja. Is gewoon niet het type serie dat je kritisch moet kijken.Ook in de eerste paar seizoenen zaten er verbeterpunten. 

Spoiler

Het is inderdaad wel erg geworden hoe mensen naar deze serie kijken. Iedereen wil dat zijn of haar fan theory en verwachtingen uitkomen en als dat niet gebeurt is in principe voor hun de heeeele serie verpest in 1 seizoen, dat slaat natuurlijk nergens op. Kunnen zeker dingen beter dit seizoen en het is wel veel vuur, explosies en gekke dingen, maar de serie blijft gewoon top.

14 uur geleden zei Dysproz:

Inhoud verbergen

Dat is totaal niet te vergelijken met het doden van honderdduizenden (?) onschuldige mensen. Dat hele mad queen verhaal is gewoon heel slecht uitgevoerd door de makers. 

Naast wat Pino zegt: de schaal is anders, maar het is precies dezelfde karaktertrek. De karaktertrek werd eerder in bedwang gehouden door mannelijke adviseurs (Jorah, Varys, Tyrion, Jon). Nu is ze op zichzelf aangewezen, er zijn geen mensen meer waar ze naar luistert. Dit werd al duidelijk gemaakt door Varys' dood. Zij heeft zich niet aan haar deel van de deal gehouden, dus moest hij haar (vanwege zijn loyaliteit) verraden. Dus verbrandde ze hem, zoals ze had aangekondigd.

Ben behoorlijk tevreden. Het eerste deel (tot Drogon wegvloog) vond ik echt goed. Daarna minder, op sommige momenten na. Maar het verhaal moet natuurlijk nog afgerond worden (hoewel, moet dat echt?) en ik denk niet dat dat kon op een manier waar iedereen positief over zou zijn. Wel behoorlijk over te spreken, al maakten ze het misschien iets te flauw hier en daar (Sam over democratie, Tyrion die niet in het boek voorkomt, het gesprek in de Small Council).

Vraag me alleen af waar die 100-300 (schat ik) Dothraki ineens vandaan komen. Waren er wat veel imo. Net als de duizenden Unsullied toch ook wel.

Spoiler

Dood van Dany vond ik niet goed. Geen idee hoe ze het beter konden doen maar dit was het niet.

De keuze voor Bran slaat natuurlijk nergens op. Hij zou een goede adviseur ofzo zijn, maar geen koning. Maar ze moeten Sansa natuurlijk voor het noorden hebben en verder is er niemand geschikt om koning(in) te zijn.

Die comedy show bij de small council was ook heel slecht.

Ook weer een paar puntjes die niet klopte (Jon die GW voorbij liep naar Dany en vervolgens is GW al bij Dany. GW die Jon en Tyrion dood wil en het dan oke vind dat Tyrion tot Hand wordt benoemd.)

Wat ik wel goed vond;

Edmure, Robin, Yara, Prince of Dorne etc bij de meeting.

Drogon's reactie.

Het einde waar alle Starks hun eigen weg gaan.

Ik was best kritisch op dit seizoen, maar tegen verwachting in ben ik toch wel te spreken over het einde. Het seizoen was matig, maar met dit einde kan ik grotendeels prima leven. :)

Ik ga de negatieve reacties ook gewoon niet lezen, ik kan Game of Thrones nu met een goed gevoel af sluiten en dat houd ik graag zo. :)

Ik vind het ook een mooi einde.

Spoiler

Mooi dat Ser Davos die niet kon lezen iemands grammatice verbeterde. De eindscene was overigens dezelfde als de beginscene in seizoen 1.

Mooi hoe die draak Dany meenam, ik was wel verbaasd dat Jon haar neerstak, vond het een mooie twist.

Al dat gezeik over dit seizoen, het kon de torenhoge verwachtingen niet waarmaken, maar kon het dat ooit?

8 minuten geleden zei Pino:

Inhoud verbergen

Mooi dat Ser Davos die niet kon lezen iemands grammatice verbeterde. De eindscene was overigens dezelfde als de beginscene in seizoen 1.

Mooi hoe die draak Dany meenam, ik was wel verbaasd dat Jon haar neerstak, vond het een mooie twist.

Al dat gezeik over dit seizoen, het kon de torenhoge verwachtingen niet waarmaken, maar kon het dat ooit?

Spoiler

Met betere producenten.

Gezeik over dit seizoen is meer dan terecht. Het niveau van de show is zo ontzettend laag vergeleken met seizoen 1 t/m 6. Seizoen 7 was al minder maar seizoen 8 is wel het dieptepunt.

56 minuten geleden zei Pino:

Inhoud verbergen

Je was verbaasd dat Jon Dany neerstak? Heb je de afgelopen vier seizoenen niet gekeken ofzo?

1 minuut geleden zei PJHoutman:

Inhoud verbergen

Je was verbaasd dat Jon Dany neerstak? Heb je de afgelopen vier seizoenen niet gekeken ofzo?

Spoiler

Nu ik er meer over na heb gedacht niet nee inderdaad.

Edited by Pino

Dat zat er vrij hard aan te komen inderdaad, al is voor mij pas vooral het geval vanaf de vorige aflevering. Toen was het min of meer onvermijdelijk dat ze tegenover elkaar kwamen te staan. In die zin was ik verbaasd dat hij nu nog zo lang twijfelde en loyaal was. "They get no choice", dat was imo het beslissende moment. Ben wel benieuwd hoe dit volgens

@PJHoutman al in seizoen 5 en 6 speelde. Zelfs in seizoen 7 imo nog niet echt.

Mbt de vorige aflevering, ik vond dit wel een goede (maar wat langdradige) uitleg. Hoe Dany de Mad Queen wordt, past binnen haar karakter, maar het is matig/slecht/belabberd opgebouwd.

Ik vond deze aflevering trouwens erg mooi duidelijk maken hoe Dany een tiran is geworden zonder dat ze dat zelf doorheeft. Past imo erg sterk bij extremisten die zo overtuigd zijn van hun eigen gelijk, dat alles daarvoor moet wijken.

Edited by Hwb

Spoiler

De dag die je wist dat zou komen. Absoluut verwacht dat Jon uiteindelijk Dany zou vermoorden en uiteindelijk mooi dat hij het doet op het moment dat zij hem nog vertrouwd. Er was immers ook geen tijd meer voor een heel nieuw verhaal.... Maar dat had wel gemogen, nu was het zoals velen vinden 'afgeraffeld'.  Laatste stuk met die 'grappen' waren overbodig, al moest ik er wel om glimlachen. 

Als laatste seizoen is het vergeleken met de eerste paar seizoenen een absoluut dieptepunt, maar als je het vergelijkt met diverse andere series is het nog altijd een goede serie en een goed seizoen. GoT je was mooi en nu is het hopen dat de spin-offs weer een beetje de magie van seizoen 1 en 2 terugbrengen.

Spoiler

Vond het een prima episode om een minder seizoen en gelijk de serie af te sluiten. Gesprek tussen Tyrion en Jon voelde wel weer echt als Game of Thrones aan, dat heb ik dit seizoen gemist: Te weinig goeie convo's en teveel spektakel. Blijft natuurlijk wel een fantastische serie en ik ga hem zeker nog een keertje binge watchen.

@Hwb 

Sinds S5 is duidelijk dat Jon de 'hoofdpersoon' is. En daardoor was het ook duidelijk dat hij en Dany op een gegeven moment tegenover elkaar moesten komen te staan, want GoT gaat natuurlijk niet eindigen met een of andere suffe happy clappy royal wedding tussen Dany en Jon. Plus dat de R+L = J theorie toen al heel populair was (vanuit de boeken) en dat zou betekenen dat Jon ook nog eens claim op de troon had.

Daar kan ik enigszins inkomen. Al had dat imo even goed kunnen betekenen dat Dany Jon zou doden. En de 'theorie' over de afstamming van Jon is in de boeken toch al geen theorie meer? Dacht ik tenminste. Volgens mij zit Brans visioen van Lyanna en Ned ook in het laatste boek.

Spoiler

De meeste belangrijke personen willen Jon ook op de troon en dan sturen ze hem naar de NW, omdat Grey Worm, die toch weggaat uit Westeros, wil dat Jon gestraft wordt. Daar zit totaal geen logica achter.

De onafhankelijkheid van het noorden vond ik ook raar omdat de anderen geen onafhankelijkheid wilden. Zeker Dorne en de Iron Islands die jaren onafhankelijkheid gehad hebben. Die vind het gewoon prima dat een Stark het noorden regeert en een andere Stark de rest van de koninkrijken?

Over die meeting gesproken. Waarom zaten Brienne, Sam en Yohn Royce daar bij? Waarom krijgen die een stem? 

En dan die Small Council. In de eerste seizoenen heb je Ned/Tywin, Varys, Littlefinger en Pycell. En nu Bronn als Master of Coin? Sam, die net twee weken stage heeft gelopen, als Archmaester en zelfs Pod in de Kingsguard. De enige persoon die daar terecht zit is Davos.