Jump to content

Game of Thrones

Niels

Recommended Posts

Vond deel 1 van de aflevering anders wel sterk. Ging mis toen ze op reis gingen. Zoals wel vaker.

En verder: kom op he

Dus sinds Cersei wist dat ze zwanger was:

1) Heeft Davos Tyrion naar King's Landing en terug gesmokkeld;

2) Is Euron de Golden Company op gaan halen;

3) Is Jaime naar Winterfell gereden (en heeft Theon Winterfell bereikt via het Westen, waarbij Yara dus om Westeros heen is gevaren);

4) Vond de Battle of Winterfell plaats;

5) Zijn de Unsullied naar White Harbour gereden, naar Dragonstone gevaren en daar aangevallen;

6) Zijn de Unsullied naar King's Landing gekomen.

En is de (4e!) zwangerschap nog niet zichtbaar. HOE DAN?

Spoiler

Man man wat matig. 7 seizoenen zo genoten van de twists en verhalen, dit lijkt echt nergens op. Acteren, effects, filmwerk is allemaal fantastisch, maar het is echt dramatisch geschreven. Euron teleporteert alleen maar, komt met waanzinnig grote schepen achter een rots vandaag en Dany incl 2 draken kon ze niet zien? Fucking bullshit man wat een kutverhaal.

Volgens mij is het wel bekend dat D&D de serie al aardig beu waren, maar komop voor die miljoenen fans zet je je daar maar ff overheen.

Ik vermaak me er overigens nog steeds mee, daar niet van, maar je mist gewoon een goed verhaal en de vlijmscherpe dialogen. Eigenlijk alleen het gesprek tussen Tyrion en Varys kwam op dat gebied nog wat op het oude niveau. 

Spoiler

Writers die in een YT vid gewoon roepen dat 'Dany even de Iron Fleet was vergeten' zegt alweer genoeg; ze hebben het er in de vorige scene nog over. 

John die Ghost geen gedag zegt (lekker budget besparen?) 

Reactie op de revelatie van Jon wegknippen blijkbaar?

Alles in deze aflevering maakt mij gewoon chagrijnig.

32 minuten geleden zei Justin:

Volgens mij is het wel bekend dat D&D de serie al aardig beu waren, maar komop voor die miljoenen fans zet je je daar maar ff overheen.

Ik vermaak me er overigens nog steeds mee, daar niet van, maar je mist gewoon een goed verhaal en de vlijmscherpe dialogen. Eigenlijk alleen het gesprek tussen Tyrion en Varys kwam op dat gebied nog wat op het oude niveau. 

Dat was nou een van de weinige scenes die voor mij nog als GoT aanvoelde idd. En de openingsscène.

11 uur geleden zei Jespresso:
  Inhoud verbergen

Writers die in een YT vid gewoon roepen dat 'Dany even de Iron Fleet was vergeten' zegt alweer genoeg; ze hebben het er in de vorige scene nog over. 

John die Ghost geen gedag zegt (lekker budget besparen?) 

Reactie op de revelatie van Jon wegknippen blijkbaar?

Alles in deze aflevering maakt mij gewoon chagrijnig.

Het is geen hond he? Het is een direwolf. Jon heeft nooit uitgebreid met hem lopen knuffelen en heeft hem altijd veel ruimte gegeven om direwolf te zijn. Ze hadden duidelijk even (oog)contact, dat was genoeg. Paste voor mij prima.

11 uur geleden zei E2E:

Dat was nou een van de weinige scenes die voor mij nog als GoT aanvoelde idd. En de openingsscène.

Ik vond een heel groot deel in Winterfell ook nog wel erg sterk hoor. Het feest, de positie van zowel Sansa als Dani daar tov Jon. De totale eenzaamheid van Dani. De 4 Starks bij de Weirwood. Sansa en Jon bij het afscheid. Sansa en Tyrion op die balustrade. Arya die ineens naast de Hound komt rijden. Allemaal prima.

Spoiler

Ik heb meer het idee dat men negatief is om het negatief doen (en omdat het hip is). Ik bedoel als je al gaat zeiken dat Jon niet met zijn direwolf gaat knuffelen of Sansa die het meteen verklapt (was toch wel logisch).

Oké er zitten wat mindere stukken in. Maar ook genoeg goede dialogen.

Ik zie bv Dany nog wel veranderen in de mad queen en iedereen in Kings Landing verbranden (dat idee had ik al bij het feest). Sansa vind ik ook een heel interessant karakter geworden. En natuurlijk het gesprek tussen Varys en Tyrion.

Iedereen ook vorige week zeiken dat het zo Hollywoodachtig is, maar ik hoor dan weer niemand dat het juist wel weer mooi is dat Arya en Gendry dus niet gaan trouwen.

En als Cersei daar bij de poorten had aangevallen, dan had ze haar eigen volk helemaal tegen zich gekregen, zoals ze al eerder meldde, ze wil juist dat Dany aanvalt, zodat Cersei de "redder" is. Bovendien zouden Dany en consorten terugtrekken en terugkomen met de draak. Dus vrij logisch dat Cersei daar niet zou aanvallen. Bovendien is en blijft Tyrion natuurlijk ook nog altijd haar broer.

Wel eens inderdaad. Al vond ik

Dat van Arya en Gendry dan weer niet zo sterk. Is alleen maar geschreven zodat Arya nog eens "I'm not a lady. That's not me" kon zeggen. Hoe Gendry daar ineens tot Lord Baratheon werd uitgeroepen (als enige die op een of andere manier werd beloond voor het aandeel in de slag) was ook een beetje willekeurig.

1 uur geleden zei Hwb:

Wel eens inderdaad. Al vond ik

Inhoud verbergen

Dat van Arya en Gendry dan weer niet zo sterk. Is alleen maar geschreven zodat Arya nog eens "I'm not a lady. That's not me" kon zeggen. Hoe Gendry daar ineens tot Lord Baratheon werd uitgeroepen (als enige die op een of andere manier werd beloond voor het aandeel in de slag) was ook een beetje willekeurig.

Spoiler

Dat was natuurlijk een politiek iets, zoals daarna al uitgelegd werd. Gendry is een bastaard en Dany roept hem uit tot wettige zoon van Robert Baratheon. Hij zal Dany daarvoor dankbaar zijn en dus niet tegen haar keren. 

en @Pino snap wel wat je bedoelt met de 'haat', maar ik vond dit echt een hele matige episode vrijwel alle opzichten. Gesprek tussen Varys en Tyrion en wat Sansa van plan is, vind ik het enige interessante. Rest is gewoon een bij elkaar geraapt zooitje imo.

Snap ik, maar vind het vreemd dat het dan een beetje tussen de bedrijven door als een soort impulsieve actie lijkt te gebeuren, op het moment dat hij toevallig opstaat. Zoiets gebeurt normaal in/na een speech of wanneer meerdere mensen geprezen worden en/of een beloning krijgen.

Spoiler

Toch wel eigenlijk jammer dit seizoen en dat dit dan het laatste seizoen is en er te weinig tijd gaat zijn voor de mogelijke verhaallijnen die ontstaan. Zonde.

Met die schepen en de aanval op de draak. Man man... Een vloot van 20 schepen niet vanuit de lucht aan zien komen... pff. 

Enkel momentje waarbij ik dacht; YES was bij de onthoofding van Missandei. Toen had ik zoiets van 'shit is on!'

Verder voorspelbaar plot and voorspelbare dialogen.

@Pino Hoezo is het nu hip om te zeiken dan? Ja, dat zie je veel mensen doen. Maar het was een paar seizoenen geleden toch ook niet een matige show omdat het hip was om dit heel goed te vinden?

Het was imo gewoon eerst gewoon goed, en nu matig. Tja. Valt verder weinig aan te doen. 

14 minuten geleden zei E2E:

@Pino Hoezo is het nu hip om te zeiken dan? Ja, dat zie je veel mensen doen. Maar het was een paar seizoenen geleden toch ook niet een matige show omdat het hip was om dit heel goed te vinden?

Het was imo gewoon eerst gewoon goed, en nu matig. Tja. Valt verder weinig aan te doen. 

Eens, het is ook gewoon minder ten opzichte van de eerdere seizoenen. Sinds ze de boeken voorbij zijn is het verhaaltechnisch gezien echt minder geworden helaas. Erg pijnlijk als je er zo emotioneel betrokken bij bent na jaren lang uitkijken naar de nieuwe afleveringen, de voorgaande seizoenen meerdere keren kijken en de boeken gelezen te hebben. Vorige twee seizoenen waren nog wel goed, maar nu worden ze echt slordiger en lijkt het afgeraffeld. Dit zegt natuurlijk ook genoeg, vanaf 45 seconden (en ervoor ook eigenlijk)?:

2 uur geleden zei E2E:

Het is eigenlijk minder geworden toen ze begonnen af te wijken van de boeken.

4 uur geleden zei Beppu:

Eens, het is ook gewoon minder ten opzichte van de eerdere seizoenen. Sinds ze de boeken voorbij zijn is het verhaaltechnisch gezien echt minder geworden helaas. Erg pijnlijk als je er zo emotioneel betrokken bij bent na jaren lang uitkijken naar de nieuwe afleveringen, de voorgaande seizoenen meerdere keren kijken en de boeken gelezen te hebben. Vorige twee seizoenen waren nog wel goed, maar nu worden ze echt slordiger en lijkt het afgeraffeld. Dit zegt natuurlijk ook genoeg, vanaf 45 seconden (en ervoor ook eigenlijk)?:

Ja ze komt niet echt overtuigend over he. 

Spoiler

Samwell eindigt op de troon want dat is 'onverwacht'.

Nee, ik vermoed dat het Jon wordt of Jon en Dany samen.

Mijn eerdere voorspelling (die ik door de fan-pleasing niet meer zie uitkomen): Dany verwoest (onbedoeld) de troon met Drogon.

Mountain doodt Hound, Arya doodt Mountain (kan ook andersom). Jaime doodt Cersei. Lijken me min of meer 'zekerheidjes'.

Strijd tussen Dani en Jon ontbrandt, ondanks dat Jon dat niet wil. Ofwel Dani sterft en Jon eindigt tegen zijn wil of de troon, ofwel Dani doodt Jon, Sansa neemt wraak en eindigt op de troon. Waarbij de Iron Throne idd vernietigd kan worden door Drogon.