Jump to content

Game of Thrones

Niels

Recommended Posts

3 minuten geleden zei PJHoutman:
  Inhoud verbergen

Dit inderdaad. Filmisch heel erg tof in elkaar gezet en meeslepend, maar het is sinds Benioff en Weiss de scepter zwaaien gewoon heel erg 'Hollywood' en voorspelbaar (binnen de onvoorspelbaarheid die standaard in GoT zit). Een van de mooie dingen aan GoT is dat character arcs juist worden onderbroken ipv 'afgemaakt'. 

Het is ook enorm irritant dat die kut-Bran nog steeds leeft, ik had eigenlijk verwacht dat de NK eerst Bran zou doden, ik zou ook niet zo goed weten wat ze nu met dit character moeten doen. Ik ben wel nog benieuwd wat hij als Warg heeft gedaan.

Wat ik dan wel weer tof vond was dat Ser Davos het overleefde, want die had ik zeker bij die doden van de slag gerekend. Dus dat zal wel betekenen dat die in een van de volgende episodes de kant van Jon vs Dany kiest er ter dood wordt gebracht ofzo...

Spoiler

Ja ik ben benieuwd wat ze voor hem in petto hebben.

Vraag me ook wel af wat voor verdere uitleg/achtergrond men nog verder zou willen. Volgens mij is alles wel duidelijk. Het kan natuurlijk altijd nog meer, maar heb niet het idee dat er nu dingen ontbreken ofzo. Het 'personage' is gewoon vrij zwart/wit, zo is het al vanaf het begin neergezet. Het 'personage' zelf is ook niet zo interessant, het gaat om waar hij voor staat. En met de opmerkingen van Melissandre en Bran, the long night etc is er imo ook veel context gegeven. Hij is de vijand van het leven. That's it. Ik betwijfel ook in hoeverre hij drijfveren of gevoelsleven heeft.

Spoiler

Ze hadden de White Walkers gewoon veel interessanter kunnen maken. Gemiste kans imo.

Hetzelfde geldt voor Bran overigens. 

Ben het daarom wel eens met bril idioot dat er te veel tijd wordt besteed aan de verkeerde dingen. Maar ik kan me ook voorstellen dat sommigen dat anders zien.

Maar hoe/wat dan? Ik zie het niet zo erg. Ook het idee van kleinere schermutselingen, ik snap het en het had tof kunnen zijn, maar hoe past het in het verhaal? De mensen verzamelen zich bij Winterfell, zij hebben er geen baat bij om op andere plekken kleine gevechten aan te gaan. Elk slachtoffer versterkt hun tegenstander. De NK en de Army of the Dead spelen geen strategisch spel. Ze gaan gewoon recht op hun doel af en doden alles op hun weg. Hun kracht zit in de aantallen.

40 minuten geleden zei Hwb:

Toon verborgen inhoud

Maar hoe/wat dan? Ik zie het niet zo erg. Ook het idee van kleinere schermutselingen, ik snap het en het had tof kunnen zijn, maar hoe past het in het verhaal? De mensen verzamelen zich bij Winterfell, zij hebben er geen baat bij om op andere plekken kleine gevechten aan te gaan. Elk slachtoffer versterkt hun tegenstander. De NK en de Army of the Dead spelen geen strategisch spel. Ze gaan gewoon recht op hun doel af en doden alles op hun weg. Hun kracht zit in de aantallen.

Spoiler

Er is echt wel meer aan de NK en de White Walkers dan alleen alles doden wat in hun weg zit. Ze zijn intelligent en passen zich aan. Ze dragen bescherming na Hardhome.  De NK gaat bewust een 1v1 met Jon uit de weg omdat hij weet dat zijn zwaard hem kan doden. De NK weet blijkbaar ook dat hij immuun is voor drakenvuur. Hij heeft speren bij de eerste keer dat hij de draken tegenkomt (wat duidt op greenseer). En in de visie van Bran kan de NK hem zien en zelfs aanraken. Ik had graag gezien waarom de NK dat kan, wie hij is, hoe het pact met Craster is onstaan, meer over de creatie van de andere Walkers, hoe zij opgroeiden en leefden, hoe ze communiceerden. Natuurlijk hoeft dat niet allemaal en daar is ook helemaal geen tijd meer voor. Maar de manier hoe ze het nu gedaan hebben voelt het nogal afgeraffeld. 

Daarnaast hebben ze de rest van de Walkers gewoon verpest door ze alleen 1 gave scene met Jon te geven en verder helemaal niets te laten doen. Enorm zonde want ze zien er zo gaaf uit (veel gaver en enger dan de NK zelf imo).

Zojuist aflevering uitgekeken. De kritiek dat het te veel een Hollywood-vibe heeft kan ik zeker begrijpen. Ik denk dat Jon in het boek, in dezelfde situaties, al lang dood zou zijn.

Ben benieuwd naar komende afleveringen en of er nog verborgen agenda's zijn. Hopelijk is het meer dan nog één strijd tussen Winterfell en Cersei.

Op IMDb krijgt aflevering wel een goed cijfer, maar krijgt bijna alleen maar onvoldoende van mensen die de moete hebben genomen om een review te schrijven. Nadruk ligt vooral op dat het slecht geschreven is. 

Edited by Chiemel

11 uur geleden zei Dysproz:

Toon verborgen inhoud

Er is echt wel meer aan de NK en de White Walkers dan alleen alles doden wat in hun weg zit. Ze zijn intelligent en passen zich aan. Ze dragen bescherming na Hardhome.  De NK gaat bewust een 1v1 met Jon uit de weg omdat hij weet dat zijn zwaard hem kan doden. De NK weet blijkbaar ook dat hij immuun is voor drakenvuur. Hij heeft speren bij de eerste keer dat hij de draken tegenkomt (wat duidt op greenseer). En in de visie van Bran kan de NK hem zien en zelfs aanraken. Ik had graag gezien waarom de NK dat kan, wie hij is, hoe het pact met Craster is onstaan, meer over de creatie van de andere Walkers, hoe zij opgroeiden en leefden, hoe ze communiceerden. Natuurlijk hoeft dat niet allemaal en daar is ook helemaal geen tijd meer voor. Maar de manier hoe ze het nu gedaan hebben voelt het nogal afgeraffeld. 

Daarnaast hebben ze de rest van de Walkers gewoon verpest door ze alleen 1 gave scene met Jon te geven en verder helemaal niets te laten doen. Enorm zonde want ze zien er zo gaaf uit (veel gaver en enger dan de NK zelf imo).

Spoiler

Dit is natuurlijk wel ideale content voor een spin-off. :) Verwacht ergens wel dat die gaat komen.

13 uur geleden zei Dysproz:

Inhoud verbergen

Spoiler

Ja dude dat hadden ze toch nooit gered in het aantal afleveringen? En die open eindes die je bespreekt zijn natuurlijk open zodat er een prequel gemaakt kan worden.

4 minuten geleden zei Pino:
  Inhoud verbergen

Ja dude dat hadden ze toch nooit gered in het aantal afleveringen? En die open eindes die je bespreekt zijn natuurlijk open zodat er een prequel gemaakt kan worden.

Dat zeg ik toch ook? Maar ze hadden er wel iets meer mee kunnen en moeten doen.

4 minuten geleden zei Dysproz:

Dat zeg ik toch ook? Maar ze hadden er wel iets meer mee kunnen en moeten doen.

Spoiler

Ja lekker makkelijk roepen ze hadden meer kunnen doen, maar hoe dan? En wat dan? 

Bovendien is dit gevecht ook niet het hoofddoel van de serie, dat gaat nu komen. Als je the long night had gerekt over 2 afleveringen, had je waarschijnlijk weer gezegd dat de laatste afleveringen afgeraffeld waren.

8 minuten geleden zei Pino:
  Inhoud verbergen

Ja lekker makkelijk roepen ze hadden meer kunnen doen, maar hoe dan? En wat dan? 

Bovendien is dit gevecht ook niet het hoofddoel van de serie, dat gaat nu komen. Als je the long night had gerekt over 2 afleveringen, had je waarschijnlijk weer gezegd dat de laatste afleveringen afgeraffeld waren.

Ik heb ook al gezegd hoe en wat. Dat is niet makkelijk roepen, maar gewoon mijn mening. Met jou valt ook geen discussie te voeren he.

Spoiler

En dat dat het hoofddoel van de serie was was voor deze aflevering helemaal niet duidelijk. Zeker niet na kreten als 'There's only one war that matters'.

Je weet toch hoe de serie heet? Je wist dat deze aflevering het gevecht met de White walkers ging beginnen. Dat is een gevecht dat moest eindigen, dat kon want de white walkers trekken niet terug en brann moest gepakt worden. Cersei is er niet bij. Leek me toch wel heel erg duidelijk dat dit gevecht niet het hoofddoel is.

Deze aflevering heette ook the long night. De vorige keer dat de doden tegen de levenden vochten, werd ook the long night genoemd. Alles wees er op dat deze aflevering het gevecht begon en ook zou eindigen.

Edited by Pino

Het hele 'probleem' van de serie is dat ze 5/6 seizoenen lang heel veel traag hebben opgezet en er toen achter kwamen dat ze nog 2/3 seizoenen hadden om alles op een goede manier af te ronden. Daarom zijn er soms short-cuts (Sept of Baelor), gaat de tijd ineens in een voor de serie op een belachelijk tempo en worden zaken veel minder goed uitgewerkt dan we gewend zijn geraakt.

Ja dat denk ik ook.

Spoiler

Maar het was toch geweldig dat laatste kwartier, die muziek, die vertragingen. Ik heb echt op het puntje van mijn stoel gezeten.

En ook het begin, het lange wachten de stilte, daarna de vlammen van de Dorthraki die 1 voor 1 uitgingen.

Ik dacht ook even dat

Cersei ze gewoon daar neer zou maaien met al die ballista's. Sterker nog, dat ze dat niet deed is eigenlijk raar. 

Verder. Tja. Shock value he. Wat ik in m'n vorige post al zei. Laatste twee seizoenen is het een soap geworden met zoveel mogelijk WTF momenten, zonder dat je het aan ziet komen. Rhaegal deze epi is daarvan weer een voorbeeld. Uit het niets, van achter een steen, drie pijlen achter elkaar precies raak, de grotere Drogon wordt door tien schepen samen niet geraakt. Is goed jongens. 

Daardoor ben ik er veel minder in geïnvesteerd dan eerst.

Spoiler

Die aanval van Euron was wel verassend ja. Enige dat ik me kan bedenken is dat Varys de boel heeft verraden en Cersei heeft ingelicht. Hij gaf aan Tyrion immers duidelijk aan wat zijn standpunt was over Dany. 

Spoiler

'Verassend'. Ze hebben het nog over de Iron Fleet in het overleg even daarvoor. En Dany had de Iron Fleet al lang kunnen zien vanuit de lucht. Gewoon enorm slecht geschreven. 

Maar het ergste was inderdaad nog dat ze daar voor de poorten van King's Landing staan (of was dat een woestijn in Essos?), en dat Cersei de oorlog daar gewoon kan beëindigen maar dat niet doet.

En wat te denken van Gendry Rivers. Gvd wat amateuristisch :-D