Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Game of Thrones

Niels

Aanbevolen berichten

Zojuist aflevering uitgekeken. De kritiek dat het te veel een Hollywood-vibe heeft kan ik zeker begrijpen. Ik denk dat Jon in het boek, in dezelfde situaties, al lang dood zou zijn.

Ben benieuwd naar komende afleveringen en of er nog verborgen agenda's zijn. Hopelijk is het meer dan nog één strijd tussen Winterfell en Cersei.

Op IMDb krijgt aflevering wel een goed cijfer, maar krijgt bijna alleen maar onvoldoende van mensen die de moete hebben genomen om een review te schrijven. Nadruk ligt vooral op dat het slecht geschreven is. 

bewerkt door Chiemel
Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 uur geleden zei Dysproz:

Toon verborgen inhoud

Er is echt wel meer aan de NK en de White Walkers dan alleen alles doden wat in hun weg zit. Ze zijn intelligent en passen zich aan. Ze dragen bescherming na Hardhome.  De NK gaat bewust een 1v1 met Jon uit de weg omdat hij weet dat zijn zwaard hem kan doden. De NK weet blijkbaar ook dat hij immuun is voor drakenvuur. Hij heeft speren bij de eerste keer dat hij de draken tegenkomt (wat duidt op greenseer). En in de visie van Bran kan de NK hem zien en zelfs aanraken. Ik had graag gezien waarom de NK dat kan, wie hij is, hoe het pact met Craster is onstaan, meer over de creatie van de andere Walkers, hoe zij opgroeiden en leefden, hoe ze communiceerden. Natuurlijk hoeft dat niet allemaal en daar is ook helemaal geen tijd meer voor. Maar de manier hoe ze het nu gedaan hebben voelt het nogal afgeraffeld. 

Daarnaast hebben ze de rest van de Walkers gewoon verpest door ze alleen 1 gave scene met Jon te geven en verder helemaal niets te laten doen. Enorm zonde want ze zien er zo gaaf uit (veel gaver en enger dan de NK zelf imo).

Spoiler

Dit is natuurlijk wel ideale content voor een spin-off. :) Verwacht ergens wel dat die gaat komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 uur geleden zei Dysproz:

Inhoud verbergen

Er is echt wel meer aan de NK en de White Walkers dan alleen alles doden wat in hun weg zit. Ze zijn intelligent en passen zich aan. Ze dragen bescherming na Hardhome.  De NK gaat bewust een 1v1 met Jon uit de weg omdat hij weet dat zijn zwaard hem kan doden. De NK weet blijkbaar ook dat hij immuun is voor drakenvuur. Hij heeft speren bij de eerste keer dat hij de draken tegenkomt (wat duidt op greenseer). En in de visie van Bran kan de NK hem zien en zelfs aanraken. Ik had graag gezien waarom de NK dat kan, wie hij is, hoe het pact met Craster is onstaan, meer over de creatie van de andere Walkers, hoe zij opgroeiden en leefden, hoe ze communiceerden. Natuurlijk hoeft dat niet allemaal en daar is ook helemaal geen tijd meer voor. Maar de manier hoe ze het nu gedaan hebben voelt het nogal afgeraffeld. 

Spoiler

Ja dude dat hadden ze toch nooit gered in het aantal afleveringen? En die open eindes die je bespreekt zijn natuurlijk open zodat er een prequel gemaakt kan worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Pino:
  Inhoud verbergen

Ja dude dat hadden ze toch nooit gered in het aantal afleveringen? En die open eindes die je bespreekt zijn natuurlijk open zodat er een prequel gemaakt kan worden.

Dat zeg ik toch ook? Maar ze hadden er wel iets meer mee kunnen en moeten doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Dysproz:

Dat zeg ik toch ook? Maar ze hadden er wel iets meer mee kunnen en moeten doen.

Spoiler

Ja lekker makkelijk roepen ze hadden meer kunnen doen, maar hoe dan? En wat dan? 

Bovendien is dit gevecht ook niet het hoofddoel van de serie, dat gaat nu komen. Als je the long night had gerekt over 2 afleveringen, had je waarschijnlijk weer gezegd dat de laatste afleveringen afgeraffeld waren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei Pino:
  Inhoud verbergen

Ja lekker makkelijk roepen ze hadden meer kunnen doen, maar hoe dan? En wat dan? 

Bovendien is dit gevecht ook niet het hoofddoel van de serie, dat gaat nu komen. Als je the long night had gerekt over 2 afleveringen, had je waarschijnlijk weer gezegd dat de laatste afleveringen afgeraffeld waren.

Ik heb ook al gezegd hoe en wat. Dat is niet makkelijk roepen, maar gewoon mijn mening. Met jou valt ook geen discussie te voeren he.

Spoiler

En dat dat het hoofddoel van de serie was was voor deze aflevering helemaal niet duidelijk. Zeker niet na kreten als 'There's only one war that matters'.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je weet toch hoe de serie heet? Je wist dat deze aflevering het gevecht met de White walkers ging beginnen. Dat is een gevecht dat moest eindigen, dat kon want de white walkers trekken niet terug en brann moest gepakt worden. Cersei is er niet bij. Leek me toch wel heel erg duidelijk dat dit gevecht niet het hoofddoel is.

Deze aflevering heette ook the long night. De vorige keer dat de doden tegen de levenden vochten, werd ook the long night genoemd. Alles wees er op dat deze aflevering het gevecht begon en ook zou eindigen.

bewerkt door Pino
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het hele 'probleem' van de serie is dat ze 5/6 seizoenen lang heel veel traag hebben opgezet en er toen achter kwamen dat ze nog 2/3 seizoenen hadden om alles op een goede manier af te ronden. Daarom zijn er soms short-cuts (Sept of Baelor), gaat de tijd ineens in een voor de serie op een belachelijk tempo en worden zaken veel minder goed uitgewerkt dan we gewend zijn geraakt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja dat denk ik ook.

Spoiler

Maar het was toch geweldig dat laatste kwartier, die muziek, die vertragingen. Ik heb echt op het puntje van mijn stoel gezeten.

En ook het begin, het lange wachten de stilte, daarna de vlammen van de Dorthraki die 1 voor 1 uitgingen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Spoiler

Die aanval van Euron was wel verassend ja. Enige dat ik me kan bedenken is dat Varys de boel heeft verraden en Cersei heeft ingelicht. Hij gaf aan Tyrion immers duidelijk aan wat zijn standpunt was over Dany. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Spoiler

'Verassend'. Ze hebben het nog over de Iron Fleet in het overleg even daarvoor. En Dany had de Iron Fleet al lang kunnen zien vanuit de lucht. Gewoon enorm slecht geschreven. 

Maar het ergste was inderdaad nog dat ze daar voor de poorten van King's Landing staan (of was dat een woestijn in Essos?), en dat Cersei de oorlog daar gewoon kan beëindigen maar dat niet doet.

En wat te denken van Gendry Rivers. Gvd wat amateuristisch :-D 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vond deel 1 van de aflevering anders wel sterk. Ging mis toen ze op reis gingen. Zoals wel vaker.

En verder: kom op he

Dus sinds Cersei wist dat ze zwanger was:

1) Heeft Davos Tyrion naar King's Landing en terug gesmokkeld;

2) Is Euron de Golden Company op gaan halen;

3) Is Jaime naar Winterfell gereden (en heeft Theon Winterfell bereikt via het Westen, waarbij Yara dus om Westeros heen is gevaren);

4) Vond de Battle of Winterfell plaats;

5) Zijn de Unsullied naar White Harbour gereden, naar Dragonstone gevaren en daar aangevallen;

6) Zijn de Unsullied naar King's Landing gekomen.

En is de (4e!) zwangerschap nog niet zichtbaar. HOE DAN?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Spoiler

Man man wat matig. 7 seizoenen zo genoten van de twists en verhalen, dit lijkt echt nergens op. Acteren, effects, filmwerk is allemaal fantastisch, maar het is echt dramatisch geschreven. Euron teleporteert alleen maar, komt met waanzinnig grote schepen achter een rots vandaag en Dany incl 2 draken kon ze niet zien? Fucking bullshit man wat een kutverhaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij is het wel bekend dat D&D de serie al aardig beu waren, maar komop voor die miljoenen fans zet je je daar maar ff overheen.

Ik vermaak me er overigens nog steeds mee, daar niet van, maar je mist gewoon een goed verhaal en de vlijmscherpe dialogen. Eigenlijk alleen het gesprek tussen Tyrion en Varys kwam op dat gebied nog wat op het oude niveau. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Spoiler

Writers die in een YT vid gewoon roepen dat 'Dany even de Iron Fleet was vergeten' zegt alweer genoeg; ze hebben het er in de vorige scene nog over. 

John die Ghost geen gedag zegt (lekker budget besparen?) 

Reactie op de revelatie van Jon wegknippen blijkbaar?

Alles in deze aflevering maakt mij gewoon chagrijnig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 uur geleden zei Jespresso:
  Inhoud verbergen

Writers die in een YT vid gewoon roepen dat 'Dany even de Iron Fleet was vergeten' zegt alweer genoeg; ze hebben het er in de vorige scene nog over. 

John die Ghost geen gedag zegt (lekker budget besparen?) 

Reactie op de revelatie van Jon wegknippen blijkbaar?

Alles in deze aflevering maakt mij gewoon chagrijnig.

Het is geen hond he? Het is een direwolf. Jon heeft nooit uitgebreid met hem lopen knuffelen en heeft hem altijd veel ruimte gegeven om direwolf te zijn. Ze hadden duidelijk even (oog)contact, dat was genoeg. Paste voor mij prima.

11 uur geleden zei E2E:

Dat was nou een van de weinige scenes die voor mij nog als GoT aanvoelde idd. En de openingsscène.

Ik vond een heel groot deel in Winterfell ook nog wel erg sterk hoor. Het feest, de positie van zowel Sansa als Dani daar tov Jon. De totale eenzaamheid van Dani. De 4 Starks bij de Weirwood. Sansa en Jon bij het afscheid. Sansa en Tyrion op die balustrade. Arya die ineens naast de Hound komt rijden. Allemaal prima.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Spoiler

Ik heb meer het idee dat men negatief is om het negatief doen (en omdat het hip is). Ik bedoel als je al gaat zeiken dat Jon niet met zijn direwolf gaat knuffelen of Sansa die het meteen verklapt (was toch wel logisch).

Oké er zitten wat mindere stukken in. Maar ook genoeg goede dialogen.

Ik zie bv Dany nog wel veranderen in de mad queen en iedereen in Kings Landing verbranden (dat idee had ik al bij het feest). Sansa vind ik ook een heel interessant karakter geworden. En natuurlijk het gesprek tussen Varys en Tyrion.

Iedereen ook vorige week zeiken dat het zo Hollywoodachtig is, maar ik hoor dan weer niemand dat het juist wel weer mooi is dat Arya en Gendry dus niet gaan trouwen.

En als Cersei daar bij de poorten had aangevallen, dan had ze haar eigen volk helemaal tegen zich gekregen, zoals ze al eerder meldde, ze wil juist dat Dany aanvalt, zodat Cersei de "redder" is. Bovendien zouden Dany en consorten terugtrekken en terugkomen met de draak. Dus vrij logisch dat Cersei daar niet zou aanvallen. Bovendien is en blijft Tyrion natuurlijk ook nog altijd haar broer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites