Jump to content
Laat je horen: De MU Bokalen 2023! ×

Game of Thrones

Niels

Recommended Posts

• 1 month later...

Ik vond dit echt een hele sterke aflevering, des te meer ik erover nadenk. Mooi, rustige epi en zit er meteen weer in. Jamie, Arya en the Hound domineerden hoor.

1 minpuntje: RIP Euron Greyjoy. Die wordt even verkracht door de makers zeg jeeeeeeezus.

Heerlijk begin ja. Niet heel veel gebeurd, maar je zit er meteen weer vol in. Had wel ff een schrik momentje met die scene met Sam en 'de arm'. ;c

Mwa i kweet niet wat betreft Euron. Hij is heel anders ja, maar ik ben nog wel benieuwd hoe het zal gaan.

Ik denk dat de meeste scenes van Euron nog vooral waren om zijn verhaal op te starten (introductie, verkiezen tot koning, deze aflevering). Zijn actie gaat nog komen en dan kun je er denk ik pas meer over zeggen

Vind die acteur op zich sterk (iig vond ik dat in Borgen). Vergeleken met het boek is het personage wat lomp maar misschien pakt ie zijn momenten nog

Edited by Kweekie

Euron heeft heel veel weg van Theon, qua praten/bewegen. Erg goed gedaan van casting en/of Pilou Asbaek.

Verder enorm tof. Wel jammer dat we er nauwelijks iets van hebben meegekregen dat Olenna nu blijkbaar House Tyrell aanvoert en vijand van de Lannisters is. Grappig btw dat iedereen Jon noemt, maar dat Sansa (iig deze ep) veel toffer was. Die las hem even goed de les, hopen dat hij er wat van oppikt.

Maar de ster van de aflevering was toch (wederom) Lyanna Mormont.

Euron heeft heel veel weg van Theon, qua praten/bewegen. Erg goed gedaan van casting en/of Pilou Asbaek.

Verder enorm tof. Wel jammer dat we er nauwelijks iets van hebben meegekregen dat Olenna nu blijkbaar House Tyrell aanvoert en vijand van de Lannisters is. Grappig btw dat iedereen Jon noemt, maar dat Sansa (iig deze ep) veel toffer was. Die las hem even goed de les, hopen dat hij er wat van oppikt.

Dat Olenna nu House Tyrell aanvoert en de Lannisters niet zo lief vindt was eind seizoen 6 al duidelijk toch? Daar sluit ze samen met Ellaria en Varys aan bij Daenarys.

Ik vond Sansa maar vervelend. Het is goed dat ze [tekst]bepaalde dingen zegt tegen Jon, maar dit was overduidelijk niet het juiste moment. Sansa zou onderhand juist beter moeten weten. Daarin toont ze maar weer eens hoe naïef ze is op sommige vlakken. Jon openbaar afvallen kan alleen maar leiden tot meer problemen.[/tekst]

Ik vond Sansa maar vervelend. Het is goed dat ze [tekst]bepaalde dingen zegt tegen Jon, maar dit was overduidelijk niet het juiste moment. Sansa zou onderhand juist beter moeten weten. Daarin toont ze maar weer eens hoe naïef ze is op sommige vlakken. Jon openbaar afvallen kan alleen maar leiden tot meer problemen.[/tekst]

Maar de twee gesprekken die ze daarna op de omloop voerde waren fantastisch. Verder een paar kanttekeningen:

[Tekst]

1. Ze viel Jon niet af, aangezien zij de vraag beantwoordde. Jon ging daarna tegen haar in en beslechtte de discussie niet op inhoud, maar op autoriteit.

2. Een uiterst dubieuze autoriteit, aangezien Sansa een veel betere claim op de troon heeft dan Jon. Iets wat in de serie nog niet of nauwelijks aan bod is gekomen, maar wat Littlefinger nog zal proberen uit te spelen.

3. Imo toont het niet haar naïviteit, maar haar ontwikkeling tot sterke en onafhankelijke vrouw. Ze heeft geleerd niet meertje zwijgen en te ondergaan, maar komt voor zichzelf op. Zoals ze zelf zei: ze heeft veel geleerd van Cersei. De vraag is of ze daarmee ook Cersei's kant opgaat.

[/tekst]

Maar de twee gesprekken die ze daarna op de omloop voerde waren fantastisch. Verder een paar kanttekeningen:

[Tekst]

1. Ze viel Jon niet af, aangezien zij de vraag beantwoordde. Jon ging daarna tegen haar in en beslechtte de discussie niet op inhoud, maar op autoriteit.

2. Een uiterst dubieuze autoriteit, aangezien Sansa een veel betere claim op de troon heeft dan Jon. Iets wat in de serie nog niet of nauwelijks aan bod is gekomen, maar wat Littlefinger nog zal proberen uit te spelen.

3. Imo toont het niet haar naïviteit, maar haar ontwikkeling tot sterke en onafhankelijke vrouw. Ze heeft geleerd niet meertje zwijgen en te ondergaan, maar komt voor zichzelf op. Zoals ze zelf zei: ze heeft veel geleerd van Cersei. De vraag is of ze daarmee ook Cersei's kant opgaat.

[/tekst]

1. [tekst]Het klopt dat ze Jon niet afviel maar als eerste antwoordde, dat was ik even vergeten. Het punt blijft min of meer hetzelfde: het was niet aan haar om de vraag te beantwoorden. Ze ondermijnt Jons gezag op die manier. Dan mag haar claim wel beter zijn, maar dat was op dat moment irrelevant, omdat 'the North' Jon heeft gekozen als hun leider.[/tekst]

2. [tekst]Ik loop in mijn vorige punt al een beetje hierop vooruit: Sansa's claim is inderdaad beter en daar is absoluut nog niet het laatste woord over gesproken. Ik ben het echter niet met je eens dat Jons autoriteit daarmee automatisch dubieus is. Jon is - of althans zo voelt het - eerder een gekozen leider dan iemand die iemand die zijn autoriteit volledig aan een geboorterecht te danken heeft. Wanneer dit laatste het geval was geweest, kon je imo wel spreken over een dubieuze autoriteit.[/tekst]

3. [tekst]Ik ben het met je eens dat Sansa zich ontwikkelt tot een sterke en onafhankelijke vrouw, maar dat is ze nog lang niet. Dit is pas een voorstadium daarvan. Ze heeft nu leren spreken maar weet duidelijk nog niet wanneer ze moet zwijgen. Pas wanneer ze dat weet is haar groei voltooid. Dat ze haar drang om te spreken niet weet te onderdrukken, is voor mij een teken van naïviteit: ze ziet niet in welke gevolgen dit kan hebben voor Jon (en voor haarzelf). Tuurlijk, het is een ander soort naïviteit dan we van Sansa gewend zijn, maar het is desalniettemin een naïeve daad.[/tekst]