Jump to content

Game of Thrones

Niels
 Share

Recommended Posts

[MENTION=16195]Beppu[/MENTION];

Thnx!! :) Alleen [spoiler=Aegon of Rhaegar]Aegon was toch de madking die door Jaime in de rug werd neergestoken? En Rhaegar zijn zoon ging weg met Lyanna?

[spoiler=Targaryens]

Aerys was de Mad King, die door Jaime werd gedood.

Rhaegar was de zoon van Aerys. Viserys en Dany waren de andere twee kinderen van Aerys.

Rhaegar had twee kinderen met zijn vrouw Elia Martell (zus van Oberyn), Aegon en Rhaenys. Die twee kinderen zijn samen met Elia door de Mountain vermoord.

Rhaegar zelf had een verhouding met Lyanna. Jon is de zoon van Lyanna en Rhaegar, en daarmee is de Mad King zijn opa, en Dany zijn nichtje.

[spoiler=Targaryens]

Rhaegar was de zoon van Aerys. Viserys en Dany waren de andere twee kinderen van Aerys.

Rhaegar had twee kinderen met zijn vrouw Elia Martell (zus van Oberyn), Aegon en Rhaenys. Die twee kinderen zijn samen met Elia door de Mountain vermoord.

Rhaegar zelf had een verhouding met Lyanna. Jon is de zoon van Lyanna en Rhaegar, en daarmee is de Mad King zijn opa, en Dany zijn nichtje.

Dank (y)

[spoiler=Targaryens]

[spoiler=.]Dany is z'n tante toch? ;c

Aegon is toch ook de eerste Targaryen die zich in Westeros vestigde? Aegon The Conqueror. Meen gelezen te hebben dat hij de grootste draak uit de geschiedenis als huisdiertje had en daarmee Harrenhal veroverde en later King's Landing bouwde of iets dergelijks. Dit was dan wel al iets van 300 jaar voor de huidige gebeurtenissen.

Wat is het toch een doodzieke wereld hè, zo gedetailleerd ook:D ongekend. Ben vorig jaar blijven steken in boek 3, denk dat ik daar van de zomer toch weer aan ga beginnen;c.

Aegon is toch ook de eerste Targaryen die zich in Westeros vestigde? Aegon The Conqueror. Meen gelezen te hebben dat hij de grootste draak uit de geschiedenis als huisdiertje had en daarmee Harrenhal veroverde en later King's Landing bouwde of iets dergelijks. Dit was dan wel al iets van 300 jaar voor de huidige gebeurtenissen.

Wat is het toch een doodzieke wereld hè, zo gedetailleerd ook:D ongekend. Ben vorig jaar blijven steken in boek 3, denk dat ik daar van de zomer toch weer aan ga beginnen;c.

Ik geloof dat de mad king Aegon de 4e was

[spoiler=draakje Aegon]

balerion_the_black_dread_by_lindseyburcar-d7kacvo.png

Pittig groot ja.

En zoveel details ja. Als ik eens op de boeken wiki kijk (die extreem uitgebreid is), de hele geschiedenis van elk huis en alle oorlogen en alles is uitgedacht. Zo ziek.

Ik geloof dat de mad king Aegon de 4e was

Mad king is Aerys toch?

[MENTION=12165]Justin[/MENTION]; ja echt vet hè. Heb ook wel eens op een regenachtige middag op bed met het laptopje echt lappen teksten liggen lezen over bepaalde personages, huizen, oorlogen etc. Zelfs over de kleinste en meest nietszeggende dingen is zo erg over nagedacht en is zo veel informatie over, echt absurd.

Toch maar weer even het derde boek opengeslagen voor de voetbal en even een paar hoofdstukjes gelezen;c.

Edited by Beppu

Mad king is Aerys toch?

[MENTION=12165]Justin[/MENTION]; ja echt vet hè. Heb ook wel eens op een regenachtige middag op bed met het laptopje echt lappen teksten liggen lezen over bepaalde personages, huizen, oorlogen etc. Zelfs over de kleinste en meest nietszeggende dingen is zo erg over nagedacht en is zo veel informatie over, echt absurd.

Toch maar weer even het derde boek opengeslagen voor de voetbal en even een paar hoofdstukjes gelezen;c.

Oeps

Zojuist de season finale pas gezien aangezien ik een paar daagjes in Berlijn ben geweest. Ik moet zeggen dat ik enigszins verbaasd ben over de unaniem positieve reacties hier (en de hoeveelheid aan superlatieven die gebruikt worden). Toegegeven: op scène-niveau was dit echt een fantastische aflevering. Inhoudelijk heb ik echter wel m'n bedenkingen bij een aantal dingen. Het voelt ook een beetje aan alsof ze zoveel mogelijk actie- en shock-momenten in één aflevering hebben proberen te proppen. Beetje jammer.

Wat ik overigens wel echt te gek vond is het contrast tussen de twee [tekst]King in the North-scènes. In seizoen twee is het een reus van een vent die Robb uitroept tot King of the North en nu was het een piepklein meisje. Echt heerlijk.[/tekst]

Boek 3 is het mooiste van de 5 joh, die tweede helft daarvan. Goh

Boek 1 is het mooist man. De introductie op het geheel, de wereld leren kennen, in mijn ogen ook mooi geschreven er zit echt een lekker tempo in.

Boek 1 is het mooist man. De introductie op het geheel, de wereld leren kennen, in mijn ogen ook mooi geschreven er zit echt een lekker tempo in.

Boek 1 is ook fantastisch ja, maar tweede deel van boek 3:

- [tekst]Red Wedding

- Lisa Arryn dood

- Balon Greyjoy dood

- Joffrey dood

- Oberyn dood

- Tywin dood[/tekst]

Gebeurt zoveel zieke shit

Nja eigenlijk doen Manderly en Glover het

Nee hoor, kijk de scène maar terug. [tekst]Ik citeer Mormont: "We know no king but the King in the North whose name is Stark." Daar reageren Manderly en Glover op. Dat het een stuk subtieler is dan de "King of the North-speech" van Great Jon Umber in seizoen 2 maakt het contrast alleen maar groter.[/tekst]