Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Game of Thrones

Niels

Aanbevolen berichten

Ik heb de afgelopen jaren al minstens 5 pogingen gedaan om GoT te checken maar het lukt me niet om erin te komen. Krijg een slappe lul van die gesprekken, dat geforceerde middeleeuwse sfeertje wat ze willen neerzetten, voelt alsof ik naar een LARP sessie met wat babyboomers verkleed als ridders zit te kijken. Weet ook wel dat ik mezelf tekort doe dus nu puur op discipline aan het doorzetten totdat het leuk wordt ;e

bewerkt door Hakai
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb de afgelopen jaren al minstens 5 pogingen gedaan om GoT te checken maar het lukt me niet om erin te komen. Krijg een slappe lul van die gesprekken, dat geforceerde middeleeuwse sfeertje wat ze willen neerzetten, voelt alsof ik naar een LARP sessie met wat babyboomers verkleed als ridders zit te kijken. Weet ook wel dat ik mezelf tekort doe dus nu puur op discipline aan het doorzetten totdat het leuk wordt ;e

Haha :D

Als het niet voor jou is, is het niet voor jou natuurlijk. Als je het niet hebt op dat middeleeuws sfeertje en/of fantasy dan is het moeilijk om het goed te vinden natuurlijk.

Zelf heb ik het wel voor dat middeleeuws sfeertje en veel minder voor de fantasy.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haha :D

Als het niet voor jou is, is het niet voor jou natuurlijk. Als je het niet hebt op dat middeleeuws sfeertje en/of fantasy dan is het moeilijk om het goed te vinden natuurlijk.

Zelf heb ik het wel voor dat middeleeuws sfeertje en veel minder voor de fantasy.

Weet niet waarom maar ik kan die setting een stuk beter hebben in games. The Witcher en Skyrim vind ik meesterwerken dus eigenlijk zou ik het wel leuk moeten vinden. Mijn broertje raadde me ook aan tot eind seizoen 2 te blijven kijken dus hoop dat de liefde nog gaat aanwakkeren. Heb gelukkig vakantie dus heb de tijd :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben inmiddels aangekomen bij de laatste 100 bladzijdes uit het derde boek. Die laatste +- 400 bladzijdes, doe normaal man:D. Er zit geen hoofdstuk meer tussen dat er even niks gebeurd. tempo blijft ook ongekend hoog liggen. Twijfel nog hoe ik het met boek vier en vijf ga aanpakken. Ik las goede verhalen over het door elkaar lezen van deze boeken (zie die de twee linkjes onderaan mijn post). Als ik het goed begrepen heb lopen deze qua tijd door elkaar heen, dus is dit goed te doen. Lees van veel mensen dat ze het zo zelfs beter/overzichtelijker vinden dan de twee boeken gewoon na elkaar te lezen. Enige nadeel natuurlijk dat je telkens die twee boeken mee moet nemen. Wat vinden de mannen die de reeks al af hebben hier van? Ik geloof dat @E2E, @Kweekie, @Justin en @Curly alles gelezen hebben? [url]http://afeastwithdragons.com[/url] [url]http://boiledleather.com/post/24543217702/a-proposed-a-feast-for-crowsa-dance-with-dragons[/url]
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zou eerst boek 4 lezen. Twee redenen:

1. je gaat sneller door de verhaallijnen van de POVs doordat er minder te verdelen is

2. in 1 POV wordt verslag gedaan van een gebeurtenis waar in een POV in boek 5 uiteindelijk blijkt dat het anders lag. Dat door de ogen zien van idee werkt in dat opzicht wel tof als je de andere kant pas veel later ontdekt (kan niet zeggen wat denk ik omdat de verhaallijn in de serie anders ging)

[spoiler=SPOILER omtrent punt 2]dan heb ik het over Cersei die leert dat Davos dood is, die dat uiteindelijk niet blijkt te zijn

Link naar opmerking
Deel via andere websites