Jump to content
Niels

Game of Thrones

Recommended Posts

[spoiler=e6]

Benjen _O_

Die flashbacks van Bran naar de Mad King etc waren ook geniaal

Daenerys' speech ook heel goed.

Ik hoop toch dat Arya een faceless men wordt en daarna pas terugkeert naar Westeros

King's Landing vond ik niet veel aan. Wordt echt tijd dat ze die Sparrows aanpakken.

Randyll Tarly vond ik wel cool maar verder was die verhaallijn van Sam ook maar saai.

Dit is verreweg het meest boeiende seizoen om te kijken. Andere seizoenen waren vanzelfsprekend al geniaal, maar dit overtreft het toch aardig :<

[spoiler=S6]Ik hoop zoooo dat Arya weer back is. Dat was, en is eigenlijk nog steeds, mijn favoriete character.

Benjen terug, familie van onze Sam ontmoet, Mister Walder Frey weer op gehate wijze terug en Khaleesi die maar weer eens een roerende speech eruit smijt. Er gebeurt zoveel, maar er zijn zoveel interessante verhaallijnen. Die op King's Landing boeide me de afgelopen afleveringen weinig, maar dat krijgt door de coöperatie nu wel weer een nieuwe dimensie. En dan helaas weer te beseffen dat er van dit seizoen nog maar twee episodes worden gepubliceerd..

Dit is verreweg het meest boeiende seizoen om te kijken. Andere seizoenen waren vanzelfsprekend al geniaal, maar dit overtreft het toch aardig :<

[spoiler=S6]Ik hoop zoooo dat Arya weer back is. Dat was, en is eigenlijk nog steeds, mijn favoriete character.

Benjen terug, familie van onze Sam ontmoet, Mister Walder Frey weer op gehate wijze terug en Khaleesi die maar weer eens een roerende speech eruit smijt. Er gebeurt zoveel, maar er zijn zoveel interessante verhaallijnen. Die op King's Landing boeide me de afgelopen afleveringen weinig, maar dat krijgt door de coöperatie nu wel weer een nieuwe dimensie. En dan helaas weer te beseffen dat er van dit seizoen nog maar twee episodes worden gepubliceerd..

Zijn er gewoon nog 4 toch?

Ik vind het seizoen heel vermakelijk, maar je merkt aan alles dat ze veel verhaallijnen erg afraffelen. Sommige dingen gaan wel erg snel allemaal hoor. Dat vind ik wel jammer.

[spoiler=e06]

Benjen _O_

Ook gaaf om Randyll Tarly eindelijk te zien, net zo'n lul als in de boeken. Hopelijk is dit niet een eenmalige verschijning. Ik hoop ook dat Dany nu echt weggaat daar en eens in actie komt. Net als dat al die Sparrows worden afgeslacht, wat een slap ventje is Tommen toch. Ik vraag me wel af of Margaery geen toneel speelt.. Laat Jaime nu maar asskicken daar, al ben ik wel benieuwd of de Blackfish nog zo'n badass is. Moest zowaar lachen om Walder Frey dit keer :-D

[spoiler=e06]

Benjen _O_

Ook gaaf om Randyll Tarly eindelijk te zien, net zo'n lul als in de boeken. Hopelijk is dit niet een eenmalige verschijning. Ik hoop ook dat Dany nu echt weggaat daar en eens in actie komt. Net als dat al die Sparrows worden afgeslacht, wat een slap ventje is Tommen toch. Ik vraag me wel af of Margaery geen toneel speelt.. Laat Jaime nu maar asskicken daar, al ben ik wel benieuwd of de Blackfish nog zo'n badass is. Moest zowaar lachen om Walder Frey dit keer :-D

[spoiler=_O_]hjhbkgv

j8gn7m4

Zo fcking baas om te zien, zo kort als t was eigenlijk

Ik hoop zó dat ze een prequel gaan maken van de periode rond Robert's Rebellion

[spoiler=e06]

Wat een gave aflevering weer! Erg tof dat Benjen er weer is! Hopen dat Tommen zich gauw als een man gaat gedragen, want dit slaat nergens op nog op dit moment voor mijn gevoel. Benieuwd of Arya echt weer Arya gaat worden, maar dat zal wel want dat andere meisje gaat haar proberen te doden.

En die speech van Danyrius was weer eens goud, nu kijken of er ook echt actie komt.

[spoiler=_O_]hjhbkgv

j8gn7m4

Zo fcking baas om te zien, zo kort als t was eigenlijk

Ik hoop zó dat ze een prequel gaan maken van de periode rond Robert's Rebellion

Ja gaaf he, ookal had ik het langer verwacht toen ik de trailer zag. :P

[spoiler=spoiler]

Uncle Benjen (d)

Weer een hele toffe ep. Wel eens dat verhaallijnen snel worden afgeraffeld maar er gebeurt zo veel. Danny ook weer back.

Als het zo door gaat + wat ik weet dat nog gaat komen zal t er bij mij denk ik zo uit zien:

6>4>1>2>3>5

Daarbij zitten 2 en 3 een stuk dichter bij 4 en 1 dan bij 5, al heeft ook seizoen 5 absolute hoogtepunten natuurlijk, zoals Hardhome.

Ik vind dit seizoen echt niet zo goed als velen doen voorkomen. Zowat elke aflevering is gewoon een opbouwende aflevering tot weet ik veel wat. Sommige verhaallijnen duren gewoon te lang, zit geen progressie in. Sommige scenes (zoals in aflevering 6 met Bran) leek zo zwak, was gewoon wat in elkaar geklutst om de nieuwe character erin te krijgen.

Is dit een seizoen waarop we een jaar wachten? Ik vind de serie nog altijd geweldig hoor, scenes zat dat wel goed zijn zoals het ook wel hoort.

[spoiler=e06]Kings Landing is trouwens de slechtste verhaallijn ooit tot nu toe. Zo saai en irritant met die High Sparrow, al vond ik het enkel in deze aflevering wel interessant. Margaery en High Sparrow samen gespannen lijkt mij. Hopelijk ontwikkeld dat verhaallijn zich iets sneller.

Edited by Ozan

Ik vind dit seizoen echt niet zo goed als velen doen voorkomen. Zowat elke aflevering is gewoon een opbouwende aflevering tot weet ik veel wat. Sommige verhaallijnen duren gewoon te lang, zit geen progressie in. Sommige scenes (zoals in aflevering 6 met Bran) leek zo zwak, was gewoon wat in elkaar geklutst om de nieuwe character erin te krijgen.

Is dit een seizoen waarop we een jaar wachten? Ik vind de serie nog altijd geweldig hoor, scenes zat dat wel goed zijn zoals het ook wel hoort.

[spoiler=e06]Kings Landing is trouwens de slechtste verhaallijn ooit tot nu toe. Zo saai en irritant met die High Sparrow, al vond ik het enkel in deze aflevering wel interessant. Margaery en High Sparrow samen gespannen lijkt mij. Hopelijk ontwikkeld dat verhaallijn zich iets sneller.

Das raar... Iedereen hier vindt ze veels te snel gaan meeste verhaallijnen en jij vindt ze te langzaam gaan, oke. Smaken verschillen maar vindt zelf erg snel gaan kijk alleen al naar Daenerrys...

Das raar... Iedereen hier vindt ze veels te snel gaan meeste verhaallijnen en jij vindt ze te langzaam gaan, oke. Smaken verschillen maar vindt zelf erg snel gaan kijk alleen al naar Daenerrys...

Ik zeg niet dat heel de serie langzaam gaat he? Er gebeurt vaak wel iets, maar steeds in een opbouwende zin, bij sommige verhaallijnen (zoals ik in vorige post zei) zit helemaal geen progressie in.

Laten we niet vergeten dat zo'n Bran al 4/5 seizoenen aan het opbouwen is en nu eindelijk iets is gebeurd, dan kan je bv bij zijn verhaallijn ook al niet zeggen dat het snel gaat. Bij Daenerys kan je idd zeggen dat het snel gaat, en verder? Ik vind dit seizoen tot nu toe gewoon heel veel opbouwen.

Zeker als ik dan zie hoe veel dit seizoen wordt opgehemeld. Net als de scene met Hodor bv, dat was gewoon 1 volle minuut hold the door. Hetzelfde effect hadden ze ook wel kunnen halen met 5/6 hold the doors minder.

[spoiler=S06E06]Goh lekkere ep weer hoor _O_

Benjen terug, erg tof. Hoop ook echt dat hij een prominentere rol gaat krijgen in dit seizoen.

Verder KL toch erg jammer, ik had echt gehoopt dat ze even gas zouden gaan geven richting de High Sparrow. Toch weer een domper dat Tommen een pussy uithangt. Nu wel erg benieuwd wat Jamie gaat doen.

Opvallend blijft het wel voor mij, waar is Dorne in godsnaam gebleven :cab: ?

Ik vind de diverse verhaallijnen erg tof, sommige schieten ook aardig op maar door de vele verhaallijnen raak ik af en toe toch behoorlijk in de war.

[spoiler=Verhaallijnvragen]Naar wie gaat Jamie nu?

Walder Frey sommeerde zijn 2 zoons tot vechten, maar tegen wie moeten hun vechten etc.?

Waar gaat Sansa nu heen?

Zo'n enorm toffe serie maar soms is het wat onoverzichtelijk.

Benjen terug, erg tof. Hoop ook echt dat hij een prominentere rol gaat krijgen in dit seizoen.

Verder KL toch erg jammer, ik had echt gehoopt dat ze even gas zouden gaan geven richting de High Sparrow. Toch weer een domper dat Tommen een pussy uithangt. Nu wel erg benieuwd wat Jamie gaat doen.

Ik vind de diverse verhaallijnen erg tof, sommige schieten ook aardig op maar door de vele verhaallijnen raak ik af en toe toch behoorlijk in de war.

Walder Frey sommeerde zijn 2 zoons tot vechten, maar tegen wie moeten hun vechten etc.?

Waar gaat Sansa nu heen?

[spoiler=Verhaallijnantwoord denk ik]Walder Frey heeft manschappen die een kasteel hebben ''verloren''. Letterlijk zelfs zeiden ze. Dat zelfde kasteel wil Cersei dat Jamie weer overneemt en veroverd. Dus ik vermoed dat het op dit moment in handen is van Stark/Snow sympatisanten een van de families waar Sansa, Snow en Ser Davos vorige aflevering over hadden dat ze die konden vertrouwen/aan hun zijden hadden. Want Walder Frey en Boltons zijn iig bondgenoten van de Lannisters....

Waar gaat Sansa nu heen?

[spoiler=S06E06]Volgens mij gaat Jaime samen met die zoons van Walder Frey Riverrun proberen terug te halen van The Bllackfish (Brynden Tully en de broer van Edmure Tully, die gevangen was door de Freys). En volgens mij gaat Sansa ook naar Riverrun, ik verwacht in elk geval dat daar een strijd komt tussen de Freys + Jaime Lannister-leger versus Jon met wildling-leger + Blackfish met Tully-leger.

Was dit trouwens niet al E7 ipv 6? Want vorige afleveringen hadden jullie al spoilers staan S06E06...???

[spoiler=S06E06]Volgens mij gaat Jaime samen met die zoons van Walder Frey Riverrun proberen terug te halen van The Bllackfish (Brynden Tully en de broer van Edmure Tully, die gevangen was door de Freys). En volgens mij gaat Sansa ook naar Riverrun, ik verwacht in elk geval dat daar een strijd komt tussen de Freys + Jaime Lannister-leger versus Jon met wildling-leger + Blackfish met Tully-leger.

Niet z'n broer, maar z'n oom.

Waar gaat Sansa nu heen?

[spoiler=Epi© 6]Ik denk dat Dorne en Pyke (Greyjoy's) voor dit seizoen even (met de nadruk op even) uitgemolken zijn. Zal vast hier en daar nog wel een scene van zijn, maar denk dat de nadruk op andere verhaallijnen komt te liggen. Ik snap ook goed dat je daarom af en toe in de war raakt van alle uiteenlopende verhaallijnen. Het is hier al eens eerder genoemd, maar kijk eens naar deze Youtuber: https://www.youtube.com/user/JaiWbio. Hij maakt echt hele sterke reviews van elke episode.

Wat betreft die verhaallijnvraag over Jaime:

Jaime gaat idd naar (de omgeving van) Riverrun. Dat lijkt me b.t.w. epic te gaan worden, want Jaime heeft daar geen goede herinneringen aan (verloor de Battle of the Whispering Wood van Robb, werd gevangen genomen wat veel later weer leidde dat zijn hand werd afgehakt. Tevens ZOU Riverrun een onneembare vesting moeten zijn. Ik ben ook erg benieuwd wat de rol van de 'kleine' houses in the North en met name de Brotherhood without Banners hierin wordt. Walder Frey noemde ze al even en dat reisgenootje van Arya (ergens in seizoen drie/vier) zit daar ook bij.

Ik begin wel fan te worden van Mace Tyrell hoor. (d) Wat een heerlijke, belachelijk speech gaf hij zn manschappen :-D