Tomasson Geplaatst 27 juni 2016 Share Geplaatst 27 juni 2016 Dit vond ik wel één van de sterkere afleveringen van de serie. (Y) Echt geweldige scènes bij vlagen. [spoiler=S06E10]Wat ik trouwens wel een bijzondere overeenkomst vond was die tussen Tyrell en Martell, al zorgt een gemeenschappelijke vijand natuurlijk voor onderlinge sympathie. Die Cersei is wel een heerlijke psychopaat he, die heeft dus min of meer gedaan wat The Mad King wilde doen en waar Jaime hem voor heeft vermoord. Als bedankje daarvoor heeft haar laatste levende kind, de enige personen waar ze oprecht van hield, zelfmoord gepleegd. Best ziek. Plus dat ze natuurlijk zo ongeveer het doodvonnis van House Lannister heeft getekend, want op dit moment komen Daenarys, House Tyrell, House Martell, House Greyjoy (nu ja, een deel), een zooi Dothraki, een zooi Unsullied en 3 draken haar kant op gevaren c.q gevlogen als ik me niet vergis. :huhu: Eén van de lekkerste scènes vond ik wel degene dat het noorden zich weer achter de Starks schaarde, terwijl ze daarvoor dus een Snow tot King in the North moesten uitroepen. Al is dus (zeer waarschijnlijk) wel Bran onderweg om de bom daar te droppen dat Jon helemaal geen zoon van Ned is, maar een kind van Rheagar. Benieuwd of hij nog zo populair is bij ze op moment dat blijkt dat hij een Targaryen is. Een andere geniale scène vond ik die tussen Dany en Tyrion, geweldig acteerwerk vond ik. De emotie van Tyrion nadat ze hem tot 'hand of the queen' benoemde vond ik echt mooi, een soort bevestiging dat hij eindelijk oprecht wordt gewaardeerd op basis van z'n karakter en kwaliteiten. Terwijl hij of belachelijk werd gemaakt, of mensen deden aardig tegen hem omdat hij Lannister van z'n achternaam heet. Oh en Arya terug in Westeros, dat belooft zeer veel goeds. Heerlijk hoe ze al de keel van die smeerlap van een Frey opensneed, hoe die keel open en dicht ging terwijl hij stervende naar lucht aan het happen was. Zag er echt gruwelijk uit. :D Trouwens ook heel schoon dat die vuile Pycell dood is, dat vond ik nog eens een nare gozer. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
iSimic Geplaatst 27 juni 2016 Share Geplaatst 27 juni 2016 [video=youtube;pS-gbqbVd8c] Wat een aflevering, en de soundtrack. Pfoeh. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 27 juni 2016 Share Geplaatst 27 juni 2016 Deze en episode 9 maken dit seizoen ipv 5/6 toch een 8-8.3 mooi hoor :) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tomasson Geplaatst 27 juni 2016 Share Geplaatst 27 juni 2016 [MENTION=15634]iSimic[/MENTION]; inderdaad echt hele fijne soundtrack ja, genoot daar absoluut van. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Petterson Geplaatst 27 juni 2016 Share Geplaatst 27 juni 2016 Is Varys nou een tijdreiziger? Gruwelijk vette ep hoor, maar sommige chronologieën... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kweekie Geplaatst 28 juni 2016 Share Geplaatst 28 juni 2016 Is Varys nou een tijdreiziger? Gruwelijk vette ep hoor, maar sommige chronologieën... De vloot van Dany bestond uit Targaryen schepen, Greyjoy schepen, Dorne schepen en Tyrell schepen (kijk maar naar de vlaggen). Hij is mee terug gekomen met de vloot. De aflevering zelf is over het verloop van een vrij lange periode gegaan maar dat kwam er niet echt uit Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kjhkevin Geplaatst 28 juni 2016 Share Geplaatst 28 juni 2016 (bewerkt) [spoiler= 6e10] Wat een gave aflevering net zoals vorige week. Het was vanaf aflevering 1 dit seizoen eigenlijk al afwachten dat dit eraan zat te komen. Momenteel denk ik dat Dany de meeste kans heeft, omdat ze veel alliances heeft en 3 draken. Brann weet nu eindelijk van wie Jon snow werkelijk is dus die zal de boel wel verpesten daar haha, maar aangezien er nog steeds niet de beloofde prins is zou dit dus Jon moeten zijn. Want Viserys was het duidelijk niet. En natuurlijk Arya! Eindelijk is ze weer terug in Westeros en heeft ze al wraak kunnen nemen op Frey. Jammer dat het zolang geduurd heeft daarvoor, maar dit beloofd wel wat:). En nu wordt het weer wachten helaas. 28 juni 2016 bewerkt door kjhkevin Aanvulling Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 28 juni 2016 Share Geplaatst 28 juni 2016 Cersei is gewoon pure evil, love it :D Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Juca Geplaatst 28 juni 2016 Share Geplaatst 28 juni 2016 Ze moet alleen even van dat kapsel af, echt vreselijk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 28 juni 2016 Share Geplaatst 28 juni 2016 Ze moet alleen even van dat kapsel af, echt vreselijk. Dat is mode tegenwoordig Thijs..Mannen lang haar en vrouwen "kort en pittige kapsels" :( Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
LosMerengues Geplaatst 28 juni 2016 Share Geplaatst 28 juni 2016 Ja, want ze heeft dat kapsel omdat het tegenwoordig in is. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
iJefferd Geplaatst 28 juni 2016 Share Geplaatst 28 juni 2016 Alleen dat "kekke" kleurtje ontbreekt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Niejo101 Geplaatst 28 juni 2016 Share Geplaatst 28 juni 2016 Wat een gruwelijke aflevering! jaartje wachten weer nu :cry: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 28 juni 2016 Share Geplaatst 28 juni 2016 10 maanden he! En bijna nog maar 9, komt goed (d) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Michaelinho* Geplaatst 28 juni 2016 Share Geplaatst 28 juni 2016 Sweet baby jesus, wat een aflevering _O_ Echt van ongekend niveau. Kan er echt niet bij hoe briljant deze aflevering was : Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vitesse88 Geplaatst 28 juni 2016 Share Geplaatst 28 juni 2016 Holyyy shiittt, wat een enorm toffe aflevering _O_ [spoiler=S06E10]Wat mij betreft de beste aflevering van dit seizoen en sowieso in de top3 van beste aflevering tot nu toe :< Waar te beginnen? Cersei, wat een enorme draak maar wat een heerlijke apotheose zeg. Ze heeft het zo goed uitgekiend. Heerlijk dat de High Sparrow en z'n matties dood zijn. Wel zonde dat Margaery er ook aan is gegaan, maar voor Cersei moet iedereen aan de kant. Tommen :-D Ik zat me open mond te kijken; het was voorspelt dat Cersei haar 3 kinderen zou overleven, maar op deze wijze zag ik niet aankomen. Hele vette ontknoping in KL, toch beter na eigenlijk een saai seizoen daar. Arya :D Wat een heldin zeg. Ik ben benieuwd wat ze nu gaat doen, haar lijstje afmaken en dus ook richting KL of gaat ze naar Winterfell? Heerlijk dat ze Frey heeft afgemaakt en ook de wijze waarop. Jon en Sansa ook prima, Jon dus nu de baas van Winterfell en de bevestiging dat hij inderdaad een Taegeryen is. Scene van de jonge Ned was ook goed gebracht. Alleen is nu een beetje mijn gedachte; wat is hij van Dany? Hopelijk gaat Brann het nu niet verzieken maar dat zal denk ik niet gebeuren. Dany en Tyrion ook echt een ouderwets toffe scene, ook erg benieuwd hoe Tyrion gaat reageren als ze terugkomen in KL. Wat een leger heeft ze nu ineens :< En ow ja, fijntjes dat Pinky vol afgewezen werd door Sansa. Wat heeft zij een positieve ontwikkeling gemaakt als karakter. Aan het begin kon je haar knallen maar nu is ze tof geworden. Het enige minpunt vond ik dat het nogal onduidelijk was dat er ineens een tijdverschil was. Oma Tyrell was erg rustig in Dorne, al sprak ze wel geweldig op haar manier. Balen dat we nu weer zo lang moeten wachten maar dat zij zo. Tijd voor andere series. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dysproz Geplaatst 28 juni 2016 Share Geplaatst 28 juni 2016 (bewerkt) [spoiler=Jon] Eigenlijk is het helemaal niet bevestigd. Rhaegar wordt geen enkele keer genoemd. En natuurlijk is het nu voor iedereen die de boeken of de R+L=J theorie heeft gelezen wel duidelijk. Maar voor alleen show kijkers niet. Die kunnen toch nooit weten dat Rhaegar de vader is. Dat vind ik best wel slecht van de producers. Ze hadden Rhaegar moeten noemen in de ToJ scene of laten zien in een andere visie van Bran. Dany is tante van Jon. Rhaegar was haar broer. [MENTION=412]Vitesse88[/MENTION] 28 juni 2016 bewerkt door Dysproz Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vitesse88 Geplaatst 28 juni 2016 Share Geplaatst 28 juni 2016 (bewerkt) [spoiler=S06E10 deel2]Jon en Dany lijken redelijk van dezefde leeftijd :cab: Maar helder [MENTION=20819]Dysproz[/MENTION] Trouwens de muziek bij de KL scenes, wauw wat was dat goed zeg :< Was ik trouwens de enige die dacht dat 'The Mountain' Tommem zou killen toen die hem tegenhield? Met Cersei weet je het maar nooit. The Mountain heeft wel even z'n pleziertje gehad. Lady Mormont :D Wat een stel ballen heeft dat kind, al die oudjes even terecht wijzen :-D 28 juni 2016 bewerkt door Vitesse88 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sirkeith Geplaatst 29 juni 2016 Share Geplaatst 29 juni 2016 Is Varys nou een tijdreiziger? Gruwelijk vette ep hoor, maar sommige chronologieën... Dat is ook het enige wat me "stoorde", maar verder echt een top aflevering! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beppu Geplaatst 29 juni 2016 Share Geplaatst 29 juni 2016 [MENTION=412]Vitesse88[/MENTION]; [spoiler=ep 10]van wat ik me uit de eerste boeken kan herinneren, was Rhaegar flink wat ouder dan Daenerys. Zij was nog een klein meisje (of misschien zelfs een baby) toen Rhaegar vermoord werd door Robert, waarna zij en Viserys vluchtten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Scifo Geplaatst 29 juni 2016 Share Geplaatst 29 juni 2016 [spoiler=Jon] Eigenlijk is het helemaal niet bevestigd. Rhaegar wordt geen enkele keer genoemd. En natuurlijk is het nu voor iedereen die de boeken of de R+L=J theorie heeft gelezen wel duidelijk. Maar voor alleen show kijkers niet. Die kunnen toch nooit weten dat Rhaegar de vader is. Dat vind ik best wel slecht van de producers. Ze hadden Rhaegar moeten noemen in de ToJ scene of laten zien in een andere visie van Bran. Dany is tante van Jon. Rhaegar was haar broer. [MENTION=412]Vitesse88[/MENTION] [spoiler=Jon]Dat verhaal dat Rhaegar op een toernooi de bloemen niet aan zijn vrouw, maar aan de zus van Ned Stark gaf is wel al vernoemd in de serie. Evenals het feit dat de rebellie van Robert om die reden begonnen is. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kweekie Geplaatst 29 juni 2016 Share Geplaatst 29 juni 2016 [spoiler=Tommen]viel me wel op dat Tommen King's Landing wel erg letterlijk nam deze aflevering [spoiler= ]#nietzelfbedacht Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dysproz Geplaatst 29 juni 2016 Share Geplaatst 29 juni 2016 Haha die scene van Tommen vond ik wel gaaf. Zo simpel gemaakt. Maar toch dacht ik 'wtf doet hij nou'? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 29 juni 2016 Share Geplaatst 29 juni 2016 [spoiler=Vader Jon Snow]Voor mij was als serie kijker echt niet duidelijk wie de vader is...Dus jullie zeggen dat het Rhaegar is die loser van een broer van Daenny die in seizoen 1 door de dothraki gedood werd? Die heeft seks gehad met de vrouw van Ned? Dat wou zij ook echt? Wat betreft andere series; 14 juli Mr.Robot seizoen 2 begint dan Animal Kingdom kan je kijken gebaseerd op de film Gotham The Flash X Files Bloodline etc Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kiewiet Geplaatst 29 juni 2016 Share Geplaatst 29 juni 2016 [spoiler=Vader Jon Snow]Voor mij was als serie kijker echt niet duidelijk wie de vader is...Dus jullie zeggen dat het Rhaegar is die loser van een broer van Daenny die in seizoen 1 door de dothraki gedood werd? Die heeft seks gehad met de vrouw van Ned? Dat wou zij ook echt? [spoiler=]Nee dat was Viserys, weer een andere broer van Dany en Rhaegar. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten