Kweekie Geplaatst 30 mei 2016 Share Geplaatst 30 mei 2016 Als het zo door gaat + wat ik weet dat nog gaat komen zal t er bij mij denk ik zo uit zien: 6>4>1>2>3>5 Daarbij zitten 2 en 3 een stuk dichter bij 4 en 1 dan bij 5, al heeft ook seizoen 5 absolute hoogtepunten natuurlijk, zoals Hardhome. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ozan Geplaatst 31 mei 2016 Share Geplaatst 31 mei 2016 (bewerkt) Ik vind dit seizoen echt niet zo goed als velen doen voorkomen. Zowat elke aflevering is gewoon een opbouwende aflevering tot weet ik veel wat. Sommige verhaallijnen duren gewoon te lang, zit geen progressie in. Sommige scenes (zoals in aflevering 6 met Bran) leek zo zwak, was gewoon wat in elkaar geklutst om de nieuwe character erin te krijgen. Is dit een seizoen waarop we een jaar wachten? Ik vind de serie nog altijd geweldig hoor, scenes zat dat wel goed zijn zoals het ook wel hoort. [spoiler=e06]Kings Landing is trouwens de slechtste verhaallijn ooit tot nu toe. Zo saai en irritant met die High Sparrow, al vond ik het enkel in deze aflevering wel interessant. Margaery en High Sparrow samen gespannen lijkt mij. Hopelijk ontwikkeld dat verhaallijn zich iets sneller. 31 mei 2016 bewerkt door Ozan Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 31 mei 2016 Share Geplaatst 31 mei 2016 Ik vind dit seizoen echt niet zo goed als velen doen voorkomen. Zowat elke aflevering is gewoon een opbouwende aflevering tot weet ik veel wat. Sommige verhaallijnen duren gewoon te lang, zit geen progressie in. Sommige scenes (zoals in aflevering 6 met Bran) leek zo zwak, was gewoon wat in elkaar geklutst om de nieuwe character erin te krijgen. Is dit een seizoen waarop we een jaar wachten? Ik vind de serie nog altijd geweldig hoor, scenes zat dat wel goed zijn zoals het ook wel hoort. [spoiler=e06]Kings Landing is trouwens de slechtste verhaallijn ooit tot nu toe. Zo saai en irritant met die High Sparrow, al vond ik het enkel in deze aflevering wel interessant. Margaery en High Sparrow samen gespannen lijkt mij. Hopelijk ontwikkeld dat verhaallijn zich iets sneller. Das raar... Iedereen hier vindt ze veels te snel gaan meeste verhaallijnen en jij vindt ze te langzaam gaan, oke. Smaken verschillen maar vindt zelf erg snel gaan kijk alleen al naar Daenerrys... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ozan Geplaatst 31 mei 2016 Share Geplaatst 31 mei 2016 Das raar... Iedereen hier vindt ze veels te snel gaan meeste verhaallijnen en jij vindt ze te langzaam gaan, oke. Smaken verschillen maar vindt zelf erg snel gaan kijk alleen al naar Daenerrys... Ik zeg niet dat heel de serie langzaam gaat he? Er gebeurt vaak wel iets, maar steeds in een opbouwende zin, bij sommige verhaallijnen (zoals ik in vorige post zei) zit helemaal geen progressie in. Laten we niet vergeten dat zo'n Bran al 4/5 seizoenen aan het opbouwen is en nu eindelijk iets is gebeurd, dan kan je bv bij zijn verhaallijn ook al niet zeggen dat het snel gaat. Bij Daenerys kan je idd zeggen dat het snel gaat, en verder? Ik vind dit seizoen tot nu toe gewoon heel veel opbouwen. Zeker als ik dan zie hoe veel dit seizoen wordt opgehemeld. Net als de scene met Hodor bv, dat was gewoon 1 volle minuut hold the door. Hetzelfde effect hadden ze ook wel kunnen halen met 5/6 hold the doors minder. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vitesse88 Geplaatst 31 mei 2016 Share Geplaatst 31 mei 2016 [spoiler=S06E06]Goh lekkere ep weer hoor _O_ Benjen terug, erg tof. Hoop ook echt dat hij een prominentere rol gaat krijgen in dit seizoen. Verder KL toch erg jammer, ik had echt gehoopt dat ze even gas zouden gaan geven richting de High Sparrow. Toch weer een domper dat Tommen een pussy uithangt. Nu wel erg benieuwd wat Jamie gaat doen. Opvallend blijft het wel voor mij, waar is Dorne in godsnaam gebleven :cab: ? Ik vind de diverse verhaallijnen erg tof, sommige schieten ook aardig op maar door de vele verhaallijnen raak ik af en toe toch behoorlijk in de war. [spoiler=Verhaallijnvragen]Naar wie gaat Jamie nu? Walder Frey sommeerde zijn 2 zoons tot vechten, maar tegen wie moeten hun vechten etc.? Waar gaat Sansa nu heen? Zo'n enorm toffe serie maar soms is het wat onoverzichtelijk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 31 mei 2016 Share Geplaatst 31 mei 2016 [spoiler=S06E06]Goh lekkere ep weer hoor _O_ Benjen terug, erg tof. Hoop ook echt dat hij een prominentere rol gaat krijgen in dit seizoen. Verder KL toch erg jammer, ik had echt gehoopt dat ze even gas zouden gaan geven richting de High Sparrow. Toch weer een domper dat Tommen een pussy uithangt. Nu wel erg benieuwd wat Jamie gaat doen. Opvallend blijft het wel voor mij, waar is Dorne in godsnaam gebleven :cab: ? Ik vind de diverse verhaallijnen erg tof, sommige schieten ook aardig op maar door de vele verhaallijnen raak ik af en toe toch behoorlijk in de war. [spoiler=Verhaallijnvragen]Naar wie gaat Jamie nu? Walder Frey sommeerde zijn 2 zoons tot vechten, maar tegen wie moeten hun vechten etc.? Waar gaat Sansa nu heen? Zo'n enorm toffe serie maar soms is het wat onoverzichtelijk. [spoiler=Verhaallijnantwoord denk ik]Walder Frey heeft manschappen die een kasteel hebben ''verloren''. Letterlijk zelfs zeiden ze. Dat zelfde kasteel wil Cersei dat Jamie weer overneemt en veroverd. Dus ik vermoed dat het op dit moment in handen is van Stark/Snow sympatisanten een van de families waar Sansa, Snow en Ser Davos vorige aflevering over hadden dat ze die konden vertrouwen/aan hun zijden hadden. Want Walder Frey en Boltons zijn iig bondgenoten van de Lannisters.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PJHoutman Geplaatst 31 mei 2016 Share Geplaatst 31 mei 2016 [spoiler=Kasteel]Brynden Tully, the Blackfish, broer van Catelyn Stark. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tomasson Geplaatst 31 mei 2016 Share Geplaatst 31 mei 2016 [spoiler=S06E06]Goh lekkere ep weer hoor _O_ Benjen terug, erg tof. Hoop ook echt dat hij een prominentere rol gaat krijgen in dit seizoen. Verder KL toch erg jammer, ik had echt gehoopt dat ze even gas zouden gaan geven richting de High Sparrow. Toch weer een domper dat Tommen een pussy uithangt. Nu wel erg benieuwd wat Jamie gaat doen. Opvallend blijft het wel voor mij, waar is Dorne in godsnaam gebleven :cab: ? Ik vind de diverse verhaallijnen erg tof, sommige schieten ook aardig op maar door de vele verhaallijnen raak ik af en toe toch behoorlijk in de war. [spoiler=Verhaallijnvragen]Naar wie gaat Jamie nu? Walder Frey sommeerde zijn 2 zoons tot vechten, maar tegen wie moeten hun vechten etc.? Waar gaat Sansa nu heen? Zo'n enorm toffe serie maar soms is het wat onoverzichtelijk. [spoiler=S06E06]Volgens mij gaat Jaime samen met die zoons van Walder Frey Riverrun proberen terug te halen van The Bllackfish (Brynden Tully en de broer van Edmure Tully, die gevangen was door de Freys). En volgens mij gaat Sansa ook naar Riverrun, ik verwacht in elk geval dat daar een strijd komt tussen de Freys + Jaime Lannister-leger versus Jon met wildling-leger + Blackfish met Tully-leger. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 31 mei 2016 Share Geplaatst 31 mei 2016 Was dit trouwens niet al E7 ipv 6? Want vorige afleveringen hadden jullie al spoilers staan S06E06...??? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tomasson Geplaatst 31 mei 2016 Share Geplaatst 31 mei 2016 Nee, dit was aflevering 6. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bril_idioot Geplaatst 31 mei 2016 Share Geplaatst 31 mei 2016 [spoiler=S06E06]Volgens mij gaat Jaime samen met die zoons van Walder Frey Riverrun proberen terug te halen van The Bllackfish (Brynden Tully en de broer van Edmure Tully, die gevangen was door de Freys). En volgens mij gaat Sansa ook naar Riverrun, ik verwacht in elk geval dat daar een strijd komt tussen de Freys + Jaime Lannister-leger versus Jon met wildling-leger + Blackfish met Tully-leger. Niet z'n broer, maar z'n oom. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tomasson Geplaatst 31 mei 2016 Share Geplaatst 31 mei 2016 Niet z'n broer, maar z'n oom. Ah ja inderdaad, foutje. :( Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Arjan. Geplaatst 1 juni 2016 Share Geplaatst 1 juni 2016 [spoiler=S06E06]Goh lekkere ep weer hoor _O_ Benjen terug, erg tof. Hoop ook echt dat hij een prominentere rol gaat krijgen in dit seizoen. Verder KL toch erg jammer, ik had echt gehoopt dat ze even gas zouden gaan geven richting de High Sparrow. Toch weer een domper dat Tommen een pussy uithangt. Nu wel erg benieuwd wat Jamie gaat doen. Opvallend blijft het wel voor mij, waar is Dorne in godsnaam gebleven :cab: ? Ik vind de diverse verhaallijnen erg tof, sommige schieten ook aardig op maar door de vele verhaallijnen raak ik af en toe toch behoorlijk in de war. [spoiler=Verhaallijnvragen]Naar wie gaat Jamie nu? Walder Frey sommeerde zijn 2 zoons tot vechten, maar tegen wie moeten hun vechten etc.? Waar gaat Sansa nu heen? Zo'n enorm toffe serie maar soms is het wat onoverzichtelijk. [spoiler=Epi© 6]Ik denk dat Dorne en Pyke (Greyjoy's) voor dit seizoen even (met de nadruk op even) uitgemolken zijn. Zal vast hier en daar nog wel een scene van zijn, maar denk dat de nadruk op andere verhaallijnen komt te liggen. Ik snap ook goed dat je daarom af en toe in de war raakt van alle uiteenlopende verhaallijnen. Het is hier al eens eerder genoemd, maar kijk eens naar deze Youtuber: https://www.youtube.com/user/JaiWbio. Hij maakt echt hele sterke reviews van elke episode. Wat betreft die verhaallijnvraag over Jaime: Jaime gaat idd naar (de omgeving van) Riverrun. Dat lijkt me b.t.w. epic te gaan worden, want Jaime heeft daar geen goede herinneringen aan (verloor de Battle of the Whispering Wood van Robb, werd gevangen genomen wat veel later weer leidde dat zijn hand werd afgehakt. Tevens ZOU Riverrun een onneembare vesting moeten zijn. Ik ben ook erg benieuwd wat de rol van de 'kleine' houses in the North en met name de Brotherhood without Banners hierin wordt. Walder Frey noemde ze al even en dat reisgenootje van Arya (ergens in seizoen drie/vier) zit daar ook bij. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Justin Geplaatst 3 juni 2016 Share Geplaatst 3 juni 2016 Ik begin wel fan te worden van Mace Tyrell hoor. (d) Wat een heerlijke, belachelijk speech gaf hij zn manschappen :-D Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beppu Geplaatst 6 juni 2016 Share Geplaatst 6 juni 2016 Heerlijke aflevering weer hoor:D, wel wat korter dan normaal dacht ik. De laatste drie afleveringen worden heel ziek zegt mijn gevoel, kan niet wachten! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 6 juni 2016 Share Geplaatst 6 juni 2016 Ik begin beetje bij beetjee [MENTION=11666]Ozan[/MENTION]; zijn punt wat meer te begrijpen en te beamen... Dit was weer zoveelste mogelijkheid tot iets van veldslag/actie en weer gebeurd er niks... En dat met The Hound meh Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ozan Geplaatst 6 juni 2016 Share Geplaatst 6 juni 2016 Er gebeurde deze aflevering ergens wel iets, maar dat kregen we dan weer niet te zien. :D [spoiler=ep7]Blackfish is wel een held. 1 van de weinige echt positieve dingen deze aflevering. Het was weer gewoon een "toffe" aflevering. Arya haar stuk ging echt veel te snel, het begin van haar scene vond ik wel tof. Echt typisch Arya. Maar hoe ze het daarna allemaal ineen hebben gezet was echt wel matig, je wist ook al meteen dat die oude vrouw dat ene kutwijf was. Scenes van The Hound waren ook wel tof, aangezien hij er voor het eerst opnieuw in wordt verwerkt kunnen we er niet al te veel van verwachten qua actie enzo natuurlijk. Ook wel positief om te zien dat John niet opeens een enorm leger kan regelen en dat het allemaal wat tegenzit. King's landing was weer saai, dat Margaery niet opeens een halve gare "gelovige" was geworden was natuurlijk duidelijk. Maar nu is duidelijk dat ze het gewoon van binnenuit zal proberen te verslaan zeg maar. Ik ben benieuwd of volgende aflevering al wel wat meer actie gaat bevatten of we weer een heel opbouwende aflevering gaan krijgen. Ik hoop echt dat laatste 3 (al is dat iets te positief denken vrees ik) van hoog niveau gaan worden zoals we in eerdere seizoenen wel gewoon waren. Ik gok op 1 of 2 echt superaflevering(en), verder gewoon weer opbouwen, opbouwen, opbouwen. :) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Petterson Geplaatst 6 juni 2016 Share Geplaatst 6 juni 2016 Lyanna Mormont :D Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PJHoutman Geplaatst 6 juni 2016 Share Geplaatst 6 juni 2016 [MENTION=11666]Ozan[/MENTION]; Helemaal gelijk over dat ene wijf ;c Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kweekie Geplaatst 6 juni 2016 Share Geplaatst 6 juni 2016 [spoiler=S06E07]Vond al die scenes met The Hound en show-septon Meribald heel tof. Ben alleen wel echt teleurgesteld dat we niet een versie van de Broken Man speech gekregen hebben. Riverrun siege scenes waren ook fantastisch, heel dicht bij de boeken gebleven. Yara/Theon scene vond ik ook goed, die Theon acteur is echt geweldig goed. Rest was oke. Lyanna Mormont ownde haar scene wel zeg Laatste drie afleveringen zijn respectievelijk 59, 60 en 69 minuten. Lekker lang dus, zeker de finale. Shit is going down Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dysproz Geplaatst 6 juni 2016 Share Geplaatst 6 juni 2016 Gaaf dat [tekst]The Hound[/tekst] weer terug is. Verder wel weer een toffe aflevering op King's Landing en dat Mormont kind na Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dansmeister Geplaatst 6 juni 2016 Share Geplaatst 6 juni 2016 [spoiler=Nieuwe aflevering] Blij dat we een aflevering Danaerys niet gezien hebben. Heb de plaatjes met de draken en en haar speeches met gemak wel gezien. Blackfish is cool. Echt een mooi personage. Blij ook dat The Hound terug is. Neem aan dat Sansa die brief aan Littlefinger gericht heeft? Die zal uiteindelijk wel in de final episode aankomen waaien als ze de slag om Winterfell lijken te verliezen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Justin Geplaatst 6 juni 2016 Share Geplaatst 6 juni 2016 Opzich wel een toffe ep, vooral stukken met Jaime en Lyanna Mormont :D [spoiler=s07] En The Hound weer terug _O_ Wat een baas is het ook. En eindelijk Broon weer in beeld, waar bleef die man nou al die tijd Preview voor Ep8 beloofd wel wat :D Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vitesse88 Geplaatst 6 juni 2016 Share Geplaatst 6 juni 2016 [spoiler=S06E07]Misschien de 'minste' aflevering van dit seizoen, al was de scène van Jamie wel tof. Ook tof dat The Hound terug is, was toch een tof karakter. Benieuwd wat hij gaat doen. KL beetje meh, al was de scène tussen oma en Cersein wel leuk want Cersei afzeiken is altijd +1. Gelukkig gaat het 'legertje ronselen' niet gemakkelijk bij Jon en Sansa. Maar hoop dat Arya toch dat mokkel eens gaat killen want mag haar echt niet. Stukje daarvoor was wel typisch Arya, zo mag ze zijn. Grejoys gaan hopelijk echt naar Mereen, en niet gedacht de zus van Theon een lady-girl was :-D. Volgende week gaar het hopelijk los, zag in de trailer al the Moutain een beetje in actie :< Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mike-92 Geplaatst 6 juni 2016 Share Geplaatst 6 juni 2016 [spoiler=E7]Hoop zo dat Arya en Sandor Clegane elkaar weer tegenkomen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten