Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Game of Thrones

Niels

Aanbevolen berichten

:< :< :<

[spoiler=S06E02]Wat een gave ep!! Die Ramsay is echt wel een eng mannetje. Maar maakt m zeker tof in de serie. Waar gaat dit seizoen naar toe joh. Nog nooit zo'n sterk begin gezien waar zoveel in gebeurd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alleen de verhaallijn in King's Landing kan me totaal niet boeien, voor de rest voel ik hem alweer zwaar, vooral de eerste 15 minuten hadden me echt helemaal te pakken.

Same

Wel mooi overigens dat ze wat Euron quotes min of meer hebben overgenomen. ''When men see my sails, they pray", en ''I am the storm, the first and the last.'' En aan de preview te zien gaan ze ook wat van het dialoog van de ToJ overnemen _O_

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Same

Wel mooi overigens dat ze wat Euron quotes min of meer hebben overgenomen. ''When men see my sails, they pray", en ''I am the storm, the first and the last.'' En aan de preview te zien gaan ze ook wat van het dialoog van de ToJ overnemen _O_

Ik hoor zieke verhalen over de Kingsmoot in de boek. Kun je me een beetje vertellen wat er zo vet aan was in de boeken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik hoor zieke verhalen over de Kingsmoot in de boek. Kun je me een beetje vertellen wat er zo vet aan was in de boeken?

[spoiler=kingsmoot]Hm, is vooral een beetje een eigenaardig en iconisch event denk ik, niet per se zieke actie ofzo. Alle kandidaten voor de troon gaan speeches doen en hun achterban gaat juigen (waaronder het iconische ''EURON! EURON! EURON KING!'') en dan wordt iemand gekozen. In de boeken zijn dat Asha (Yara in de show), zus van Theon dus. En dan Euron (in de boeken beschreven als een dikke leipo met een ooglap en blauwe lippen die de hele wereld drie keer over is geweest. En nog een paar. Gewoon een soort contest voor de troon in wezen

Weet niet of het zo tof klinkt maar het was best een leuk hoofdstuk en het zal denk ik ook wel een vermakelijke scene worden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[spoiler=S6E2]Wat een gave enorme aflevering zeg. Heerlijk begin ook met die kil van the Mountain, maar ook die kil van de reus bij de muur :D Sowieso bizar seizoen tot nu toe, gewoon nu weer Roose Bolton dood. Dat had ik serieus niet verwacht. Ramsey is echt loco, je zag ook het vervolg geheel aankomen. Alsnog nog steeds dik psycho in z'n hoofd. Zeer benieuwd welke kant hij op gaat. Vind het niet heel erg dat die oude Grejoy dood is, maar toch ook niet verwacht dat hij nokkie zou gaan. Die broer speelt geloof ik ook in Borgen toch? Natuurlijk was Jon de laatste scene maar zeer nice dat die terug is. Zelfs het stukje van Brann was interessant. King's Landing is wat mij betreft wat saai, vooral zolang dat geneuzel van die High Sparrow. Dat boeit echt weinig. Zin in E03.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alleen de verhaallijn in King's Landing kan me totaal niet boeien, voor de rest voel ik hem alweer zwaar, vooral de eerste 15 minuten hadden me echt helemaal te pakken.

Ik denk wel dat daar nog een strijd losbarst hoor, tussen the High Sparrow en co. en Jaime/Cersei/Tommen/FrankenMountain.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh ja, daar ben ik wel erg benieuwd naar. Wel weer goed, zo'n keiharde en strenge persoon in KL.

Als ie daadwerkelijk naar KL komt. Ze hebben ook een kasteel voor Horn Hill ''gecast'' namelijk, dus mogelijk gaat Sam tijdens zijn reis naar Oldtown (wat we ook nog krijgen) gewoon op familiebezoek. Want moeder, broertje en zusje Tarly zijn ook gecast.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is de serie de boeken nou inmiddels al voorbij of nog niet?

Boeken voorbij: Jon, Cersie, Bran, Tyrion, Dany

Nog net niet: Arya

Nog niet: Sam

Stuk inhalen: Jaime, Greyjoys, Brienne

Omgegooid: Dorne, Sansa

Aan het eind van S05 leek het er bij Jaime, Brienne en de Greyjoys op dat ze daar stukken van zouden laten varen maar die gaan ze schijnbaar in S06 alsnog doen.

Dorne was al behoorlijk aangetast in S05 (Jaime en Bronn gaan daar niet heen in de boeken), en lijkt helemaal te zijn omgegegooid, ik denk om het effect op het verhaal te minimaliseren na de flop die ze in S05 waren.

Sansa is ook behoorlijk veranderd, heeft de rol van een ander (minder belangrijk) personage uit de boeken overgenomen (want ik de boeken deed ze op het eind geen flikker).

Arya staat op het punt om voorbij de boeken te gaan.

Sam's verhaallijn is ook iets aangetast (in de boeken wordt zn hele reis naar Oldtown beschreven, en gaat ie via Braavos waar ie Arya ook ontmoet), maar dat hebben ze in de serie geskipt. Hij is in de boeken al wel in Oldtown, dus is in wezen nog niet helemaal bij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Boeken voorbij: Jon, Cersie, Bran, Tyrion, Dany

Nog net niet: Arya

Nog niet: Sam

Stuk inhalen: Jaime, Greyjoys, Brienne

Omgegooid: Dorne, Sansa

Aan het eind van S05 leek het er bij Jaime, Brienne en de Greyjoys op dat ze daar stukken van zouden laten varen maar die gaan ze schijnbaar in S06 alsnog doen.

Dorne was al behoorlijk aangetast in S05 (Jaime en Bronn gaan daar niet heen in de boeken), en lijkt helemaal te zijn omgegegooid, ik denk om het effect op het verhaal te minimaliseren na de flop die ze in S05 waren.

Sansa is ook behoorlijk veranderd, heeft de rol van een ander (minder belangrijk) personage uit de boeken overgenomen (want ik de boeken deed ze op het eind geen flikker).

Arya staat op het punt om voorbij de boeken te gaan.

Sam's verhaallijn is ook iets aangetast (in de boeken wordt zn hele reis naar Oldtown beschreven, en gaat ie via Braavos waar ie Arya ook ontmoet), maar dat hebben ze in de serie geskipt. Hij is in de boeken al wel in Oldtown, dus is in wezen nog niet helemaal bij.

Hadden ze het maar gelijk goed moeten doen en niet alle focus moeten leggen op die vervelende Ellaria en de Sandsnakes. Doran was een véél interessanter personage.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hadden ze het maar gelijk goed moeten doen en niet alle focus moeten leggen op die vervelende Ellaria en de Sandsnakes. Doran was een véél interessanter personage.

Tja,

[spoiler=dorne]Ellaria kon denk ik prima Arianna vervangen, en ze konden prima Aegon schrappen (als ie er idd niet toe doet) en Quenten ook, en dan voor Dany gaan. Wat D&D dus eerst ook deden.

Uitwerking is alleen kut, ik bedoel kom op, boeklezers willen een Fire & Blood speech, en geen feministisch gekut met die sand snakes

Link naar opmerking
Deel via andere websites