Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Game of Thrones

Niels

Aanbevolen berichten

jfwuq16.jpg

HHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGG

IK

KAN

NIET

WACHTEN

BOVENSTAANDE SCENE WORDT DE TOFSTE OOIT

Zijn dat al bekende uit de serie? Herken ze niet echt goed namelijk in het filmpje/screenshot. Misschien je reactie ff in een spoilert.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zijn dat al bekende uit de serie? Herken ze niet echt goed namelijk in het filmpje/screenshot. Misschien je reactie ff in een spoilert.

[spoiler=spoiler..ig]Nee, is een flashback naar een event aan het einde van Robert's Rebellion, met oa Ned Stark in zijn jongere dagen en Howland Reed (Ned heeft die flashback in een droom in boek 1, ze gaan 'm alsnog doen aan de hand van Bran z'n visions)

Maar veel fans van de boeken vinden dat 1 van de tofste stukken uit de hele reeks tot nu toe, en ben zelf ook heeeel benieuwd hoe ze t naar beeld gaan vertalen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Valt toch wel mee? Je hoeft die link niet te openen.

Bovendien is het een theorie over hoe een slag in de boeken zal verlopen, terwijl we diezelfde slag al in de serie hebben gezien. In hoeverre is dat een spoiler?

Ik had het niet over de link, maar over het feit dat jij/hij het over de slag van Stannis en de Boltons. De link is eigen risico idd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had het niet over de link, maar over het feit dat jij/hij het over de slag van Stannis en de Boltons. De link is eigen risico idd.

Ja dat misschien wel, maar wie leest er nou een topic door als je de serie nog moet zien. ;c

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Producent Bryan Cogman vertelde tegenover Entertainment Weekly dat HBO Game of Thrones zulk groot budget gegeven heeft, dat de grootste televisieveldslag ooit opgenomen kon worden. We weten niet wat voor veldslag het betreft, maar grote vechtscènes zijn niets vreemds voor de fantasyserie. Toch zou het een veldslag van menselijke legers tegenover elkaar worden.

”Het is absoluut de grootste [actiescène ooit],” aldus Cogman. ”We wilden op een plek komen waar, als het op het verhaal en tijd en geld aankomt, het mogelijk zou worden om een echte veldslag te tonen. Eentje met een leger aan de ene kant en eentje aan de andere kant.” Eerdere veldslagen in de serie waren al gigantisch, met bijvoorbeeld grote schepen in Blackwater (seizoen 2), een grote muur en kasteel (seizoen 4) en afgelopen seizoen met het ondode leger dat de Wildlings aanviel.

Die standaard moet nu nog eens vergroot worden. EW speculeert dat er twee grote legers met échte acteurs en figuranten tegenover elkaar komen te staan. ”We vroegen ons af waarom je zo zelden echte veldslagen ziet op film en tv,” aldus Dan Weiss, showrunner van de serie. ”Als je kijkt naar wat er nodig is om zo’n veldslag te maken op een manier waarop het niet alleen chaotisch wordt, maar waarin je ook een gevoel van geografie en eb en vloed krijgt, realiseer je je waarom.”

Toch mocht men het doen, net als vorig jaar. Toen was een gigantische veldslag te zien met vele tientallen figuranten en acteurs. ”De opnames van die veldslag namen een maand in beslag,” vertelde Benioff. ”Miguel [sapochnik] heet zulk goed werk verricht, dat we hem teruggehaald hebben. Ditmaal met paarden. Die zijn erg moeilijk, vooral in grote aantallen. Als je kijkt naar aantallen, de hoeveelheid extra’s, stuntmannen, aantal opnamedagen, dan is dit de grootste veldslag die we ooit gemaakt hebben.”

sweet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pff. Seizoen 5 gezien. Dat einde weer joh. Wat een kutserie is het ook. Nu kan ik het topic weer even volgen totdat S06 komt en dan wachten tot de blu-ray er is. Ik blijf dat er wel voor over hebben, want audiovisueel blijft een download het toch nog net ff afleggen.

Ik vond het trouwens wel een wat minder seizoen. De verhaallijn met Arya mist bijvoorbeeld nog wel kracht, maar dat kan nu natuurlijk wel gaan komen. En zo gold dat eigenlijk voor heel veel. Natuurlijk zijn er genoeg interessante zaadjes geplant, zoals ieder seizoen, maar ik vond het qua intrige en drama nog wat vlakjes. Puur vergeleken met andere series, want het blijft de beste serie van het moment (makkelijk nu Mad Men is gestopt).

bewerkt door vinnypassy
Link naar opmerking
Deel via andere websites