Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Game of Thrones

Niels

Aanbevolen berichten

Mijn god wat ernstig @Hierboven :r

[spoiler=Ep9]Op zich een goeie aflevering, met Danny haar verhaallijn toch wel als hoogtepunt. Als ze die beesten toch ooit eens echt onder controle krijgt. Tyrion nog een fraaie kill :LO: Ik dacht wel echt even WTF toen Jorah die speer gooide though. Daario kan iig een concurrent voor de hand van Danny afstrepen. Alhoewel concurrent, haar man. ;c Verder vond ik de aflevering echter maar weinig hebben. De scene met Stannis/Davos was enorm voorspelbaar. Dorne was wel weer even lachen met Bronn en Jaime :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[spoiler=Seizoen 5]Ik verwacht trouwens nog wel wat meer vuurwerk in volgende seizoenen van de kant van Dorne, dit seizoen leek mij met name een introductie van personages en de omgeving. Dat vind ik ook niet zo verkeerd in een serie waarin hoofdpersonen bij bosjes sterven, dat je nieuwelingen wat beter leert kennen. In plaats van dat net geïntroduceerde personages meteen tot actie overgaan, zo'n serie is het nu eenmaal niet. Het tempo ligt relatief laag, maar daardoor bouw je (ik in elk geval) een soort 'band' op met personages. In de laatste ep vond ik bijvoorbeeld voor het eerst Doran wel cool, hij liet eindelijk zien dat er wel degelijk wat pit in zit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[spoiler=s05e09]#teamstannis

Matige aflevering, wel paar vreemde momenten. Staan ze allemaal in een kringetje rond Daenerys is er niemand die het idee krijgt om z'n speer te gooien? Of ook allemaal in sync omkijken naar waar die schreeuw vandaan komt :r En sinds wanneer vallen de unsullied als vliegen tegen de grond, dacht dat het soort van superkrijgers waren. Ben wel wat beter gewoon van deze serie qua directing.

Nu dat Winds of Winter al in de nieuwe afleveringen verwerkt wordt, lijkt het me nog weinig nut te hebben om die nieuwe boeken te lezen (zal vast nog wel een jaar of 20 duren voor die uitkomt). Zal de serie wel kijken.

Vind het hele gedoe nogal out of character voor Stannis. Waarom verbrandt hij zijn eigen kind voor z'n eigen leger? Kerel moet toch wel weten wat m'n van kinslayers denkt in Westeros? Snap echt de logica er niet achter.

bewerkt door King XVI
Link naar opmerking
Deel via andere websites

[spoiler=Stannis/Shireen]Wat ze willen hebben laten zien, door al die affectie scenes tussen die twee, en dan later toch de verbranding van Shireen, is dat Stannis wel degelijk (nog steeds) van haar houdt, maar dat hij door die actie van Ramsay dusdanig in de hoek is gedreven dat hij geen andere uitweg zag, en dat hij het doel dat hij voor ogen heeft dusdanige prioriteit geeft dat ie er alles voor op wil geven, ambitie staat bij hem op 1

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij hoeft dit niet in een spoiler, vraagje.

Hoe zit het nou met 'winter is coming'. Strekt dat zich uit over Westeros helemaal? Of gaat het ook richting Essos? Of is dat allemaal volslagen onduidelijk? Met de informatie die we nu hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe zit het nou met 'winter is coming'. Strekt dat zich uit over Westeros helemaal? Of gaat het ook richting Essos? Of is dat allemaal volslagen onduidelijk? Met de informatie die we nu hebben.

Volgens mij is daar nooit iets over gezegd. Maar als je naar de kaart kijkt ligt Braavos (het noorden van Essos) ongeveer op gelijke hoogte met de Vale. Dus als het daar winter wordt zal het in Braavos ook wel winter worden, al weet je het nooit met GoT. Het zal iig niet zo koud als bij de Wall of in Winterfell worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met de info die we nu hebben strekt het zich uit over heel Westeros (die visie van Daenerys uit seizoen 1 laat een soort doem scenario zien). In het noorden is het alleen een stuk erger, dus daar maken ze er een groter ding van. De Starks zeggen het constant, uit een vorm van waakzaamheid.

Zover ik weet hebben we geen info over Essos en de 'andere kant van de zee'. Daar komen we in de show niet vaak genoeg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Door examens vond ik nu pas de tijd om te kijken maar..

[spoiler=EP9]

Wat een episode alweer! Ik moest wel even mijn geheugen opfrissen als Tyrell daar in het bootje toekwam bij Arya Stark.

Het stukje met Bronn en Jaime was echt wel lachen! Ik had eigenlijk iets erg in gedachten (zijn hand afhakken of dergelijke) maar dan komt het uiteindelijk neer op een "jij geeft mij een klop, dan geef ik jou een klop terug"-scenario :D

De scene erna vond ik een beetje vreemd. Ineens mag die vrouw terug onbewaakt bij Jaime gaan en lijkt er niets aan de hand.

De scène bij Stannis was te voorspellen denk ik! Hij is niet zozeer een psychopaat, maar hij kiest wel de goden en het "offer", en dus uiteindelijk de mogelijkheid om koning te worden, boven eijn eigen gezin. Dat op zich is best wel uniek denk ik, maar het is duidelijk dat we daar nog niet klaar zijn!

De slotscène vond ik gewoon prachtig. Het waren inderdaad wel ineens heel veel van die gemaskerde personen, maar wat doet het ertoe? Een beetje spektakel kan geen kwaad, en al zeker omdat we dat al een tijdje misten vond ik.

Al bij al een leuke episode! Op naar de laatste en dan zit het er alweer op voor dit seizoen.. wat gaat het toch verdomd snel!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[spoiler=E09]Die laatste scene, Drogon _O_ En de muziek die ze er onder draaien, perfect gewoon! Nice kill van Tyrion trouwens, kleine held!

Wat een aflevering, zieke scene met de opoffering van Stannis z'n dochter. Hoewel dat er wel enigszins aan zat te komen, maar toch ook gewoon doorvoeren.. Je eigen dochter :cab:

Dorne stukje mooi met Jamie en Bronn, even die klap haha :mrgy: Als Trystane naar King's Landing gaat, dan kan dat nog wel eens leuk gaan worden, althans hopelijk.

Ik ben wel benieuwd na de slot aflevering, al ben ik nog van mening dat seizoen 4 verreweg beter was dan het huidige seizoen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Twee kleine dingen die ik erg mooi vond aan de scene van

[spoiler=.]Daenerys:

- Die stem van die gozer in het begin, heerlijk. Perfect gedaan imo. Genieten.

- Die muziek in combinatie met de shots als de harpy's de aanval inzetten. Er is één shot van zo'n gozer die in z'n eentje met z'n masker in de tribune staat terwijl de rest om hem heen wegvlucht. Genieten.

Welke stem?

https://www.youtube.com/watch?v=qw6oNkDG4t0#t=11

Tof filmpje. :)

bewerkt door Justin
Link naar opmerking
Deel via andere websites