Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Game of Thrones

Niels

Aanbevolen berichten

Waar denk je anders dat een spoiler vandaan komt

Waarom zou spoiler alleen maar uit het boek willen zeggen? Als ik de laatste aflevering nog niet heb gezien en in dit topic komt (voor wat voor reden dan ook) dan blijft er toch een groot verschil tussen een spoiler vanuit de aflevering of vanuit het boek dat mss het einde van dit seizoen al verklapt. Of zoals Kyrill al zegt iets uit de preview verklappen terwijl sommige het niet willen weten en hier komen om over de laatste aflevering die ze gezien hebben te praten. Mag dus idd gewoon extra boek, preview ofzo voor spoiler geplaatst worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1. Een preview kan je moeilijk een spoiler noemen. Die paar seconden geven heel kort een indruk van wat er komen gaat maar spoileren niet daadwerkelijk iets.

2. Ik was onder de indruk dat Stefan nadrukkelijk zei dat het over iets in de laatste 2 afleveringen ging. Een spoiler uit iets van de laatste 2 afleveringen kan mijns inziens alleen uit de boeken komen, aangezien de afleveringen niet geleaked zijn en het een spoiler genoemd wordt, en geen voorspelling/verwachting oid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even die van vorige week teruggekeken om morgen te kunnen aansluiten

[spoiler=E08]

Kunnen die zombies niet tegen water ofzo :cab: Anders wel heel belachelijk dat tempo waarmee ze op het einde chill weg dobberden :-D

Die bestorming zelf vond ik niet zo boeiend om eerlijk te zijn. Enkel die reus die loco ging maakte veel goed. Heel hard World War Z gevoel :cab:

Tyrion/Danny had ik me ook wel iets anders bij voorgesteld

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[spoiler=s05e09]Wow, vond het echt een goede aflevering. Denearys like a boss, Tyrion very impressed. Verder hebben we een gestoorde gek die z'n eigen dochter levend verbrand en een Arya die beter volgende aflevering die vent vermoord. Denk ook wel dat haar leugen van "hij had geen honger" ook niet geloofd werd, ben benieuwd hoe het daar gaat aflopen in de laatste episode. Als er niets gebeurt in het verhaal van Arya zou het wel teleurstellend zijn.

bewerkt door Ozan
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ohohoh heerlijke ep wel hoor. :<

[spoiler=S05E09]Dany _O_

Jorah _O_

Daario _O_

DROGON _O_ (Al zat het er wel aan te komen dat zoiets zou gebeuren)

Hopelijk gaat Dany nu gewoon dat vreselijke Meereen verlaten, laat ze haar andere twee draken ook vrij en gaat ze even een stel white walkers omleggen met drakenvuur.

Stannis is trouwens wel echt een hele zieke psychopaat, net als Melissandre. Ik ben benieuwd hoe Ser Davos hierop gaat reageren. Het ziet er in elk geval naar uit dat Sansa nog wel eventjes moet doorbijten wat betreft Ramsay, of Brienne moet toch ineens gaan ingrijpen nu.

Oh en ik ben ook wel zeer benieuwd hoe Jamie gaat reageren als hij terugkomt in King's Landing. :r

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[MENTION=3616]PJHoutman[/MENTION];

[spoiler=Niet lezen voordat je ep 9 hebt gezien!]Nog steeds #teamstannis?:-D wat een psychopaat man.

Had wel verwacht dat het dochtertje er uiteindelijk aan zou moeten geloven, maar toch heb ik al mijn sympathie voor Stannis verloren. Hij zal door dit ritueel die Boltons wel van kant maken en verder zuidwaarts marcheren, dat kan nog aardig leuk worden volgend seizoen. Van mij hoeft hij alleen niet de uiteindelijke ''winnaar'' te worden van The Game of Thrones, daar vind ik zijn personage en de mensen om hem heen veel te grauw en toch relatief saai voor. Ik denk dat we uiteindelijk een slag tussen Stannis en Danearys krijgen, al laat ik me graag verrassen. Geen boekspoilers overigens dit, heb slechts de eerste twee boeken gelezen.

[MENTION=8869]Tomasson[/MENTION]; de scene in Meereen was erg vet inderdaad zeg:<. Eindelijk eens wat actie met een draak, en Daario ook een goede baas weer, zoals elke aflevering. Vond wederom de stukken uit Dorne het minst, al vond ik die Dorian wel een erg goede indruk maken.

bewerkt door Beppu
Link naar opmerking
Deel via andere websites

[spoiler=E09]Meereen was zeer goed. Vond Daario nooit zo veel toevoegen maar die was echt tof deze episode. Ook Jorah met die speer en Tyrion die Missandei 'redt'. Laatste scene met Drogon was erg goed.

Meereen heeft deze episode gered want de rest was zwaar onder de maat

bewerkt door Dysproz
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het heeft even geduurd dit seizoen maar het gaat eindelijk los hoor. Waar de eerste 7 eps me totaal niet konden bekoren zijn de laatste twee daarentegen wel echt heel erg lekker.Wat een fucking zieke episode zeg :<.

[spoiler=S05E09]

Daenerys _O_

Drogon _O_

Daario _O_

Jorah _O_

Stannis :|

Meryn Trant :cab:

Nou we kunnen we weer iemand aan de psycho lijst toevoegen hoor, Stannis Baratheon. Ik heb nog niet alle boeken gelezen, maar las ergens anders al dat dit dus (nog) niet in de boeken gebeurde. Wat een gestoorde gek ben je als je je eigen dochter verbrand om de oorlog te winnen. Lijkt me wel duidelijk dat Stannis dus ook gewoon niet op die Iron Throne terecht moet komen. Maar wat zijn we ook op het verkeerde been gezet in eerdere episodes, waar Stannis zo emotioneel en begaan was met Shireen. Meest zieke aan die scene vond ik nog wel het feit dat Shireen echt geen enkel besef had dat ze min of meer zelf toestemming gegeven heeft voor deze actie. Stannis mag van mij eerst even Ramsay een pijnlijke dood bezorgen, waarna hij zelf aan de beurt is. Enge man, brrr. Die Davos wordt natuurlijk he-le-maal gek bij terugkomst.

Stukje bij The Wall was verder niet extreem bijzonder. Was heel onwaarschijnlijk dat ze Jon buiten zouden laten staan, maar dat er nog wat staat te gebeuren lijkt me duidelijk. Die quote van Aliser Thorne was dan ook veelzeggend. 'You have a good heart Jon Snow, but it'll get us all killed'

En dan denk je alles gehad te hebben, volgt Meereen nog. Jorah die even als een baas al die fighting pit overleefd, waarna echt de pleuris uitbreekt. Was voor mij eigenlijk vrij onverwacht ook, had dit niet echt aan zien komen. Had op een gegeven moment ook echt het idee dat ze gewoon allemaal afgemaakt zouden worden, ook al weet je dat zoiets vrijwel onmogelijk is ;c. Stukje met Drogon was ook echt heerlijk. Ben ook erg benieuwd hoe het nu verder gaat. Beter laat ze die andere twee draken ook even los en gaat ze op weg naar Westeros.

Het deel met Arya liet ook wel weer wat vraagtekens. Vrij ziek ook hoe ze hier dus weer kindermisbruik in beeld brengen. Beter maakt Arya Meryn Trant ook even af en gaat ze volgend seizoen weer echt interessante dingen doen. Vind haar verhaallijn dit seizoen wel ongeveer de minste van allemaal.

Op naar de season finale :<

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[spoiler=Stannis/Shireen]Ik vond het geen vreemde en ook geen onverwachte actie. Stannis hield veel van haar en je zag dat hij het moeilijk had, hoewel hij dat natuurlijk niet laat merken. Maar dit was gewoon nodig (als we even Melisandre geloven). Anders was ze ofwel door de clash met de Boltons ofwel door hongersnood/kou gestorven en met haar de rest van Stannis' leger.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[spoiler=BOEKSPOILER, ook voor mensen die geen spoiler willen voor Winds of Winter]Ik heb dus begrepen dat George RR Martin het verbranden van Shireen in volgende boek gaat laten gebeuren. Dan en Dave hebben dit dus wel van George. Ik blijf het ziek vinden. Heel erg ziek vinden zelfs. Het klopt ook gewoon niet met die scene eerder dit seizoen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[spoiler=E09]Snap niet dat je daar zo verrast over kan zijn. Stannis toch vanaf het begin al koele kikker die door dat hele vuurgod gedoe gewoon van het padje is? Heeft z'n eigen broer toch ook gewoon laten omleggen. Ok, dat de stap naar dochter dan misschien wel nog wat groter is, maartoch.

Verder toch weer geen topaflevering vind ik. Dorne ronduit saai. In heel die verhaallijn is dus geen ene fuck gebeurt :cab: Lekker dan

Laatste scene was natuurlijk badass tot de 1.000ste macht, maar toch weer bizarre dingen. Nu niet dat ik in alles van series een soort logica wil zien (al stoorde dat rustig verder dobberen me vorige week ook al), maar leek me toch dat die Sons ongeveer 37 kansen laten liggen hebben om Danny om te leggen :cab: Op het einde beslissen ze dan ook dat tijdens het emo momentje van haar en haar draak er even geen speren mogen worden gegooid, ook op haar gooien toen ze op die draak kroop was natuurlijk geen optie ;c

Ook wel toevallig dat die draak daar net passeert. Of komt die gewoon af op veel volk en lawaai.

Link naar opmerking
Deel via andere websites