Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Game of Thrones

Niels

Aanbevolen berichten

[spoiler=AwDw]Ik wist wel dat is disguised als een bard naar Winterfell een keer was geweest en daar Jon Snow als jongetje had gezien, maar hij is dus (mogelijk/waarschijnlijk) de persoon die Theon redt en mensen van Bolton en co stiekem aan het uitroeien is?

Ja dat is hij. Dat was geloof ik een deal

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bloeddorstig nieuw seizoen Game of Thrones

Voor de fans van de populaire serie Game of Thrones heeft auteur George R. R. Martin een schokkende mededeling. Volgens de schrijver van de boeken zullen er personages sterven die in de boeken nog springlevend zijn. Martin staat bekend om zijn gruwelijke plotten. Nu blijkt dat de co-schrijvers nog veel erger zijn. Martin zegt hierover tegen Showbizz411: ,,Je kunt je beter goed voorbereiden op het nieuwe seizoen. David en D.B. zijn nog bloediger dan ik.” Deze verrassende mededeling deed hij tijdens het Writers Guild West Awards in Los Angeles.

De schrijver deed bovendien uit de doeken dat hij de boekenreeks zal afronden. ,,Wat er ook gebeurt met de serie, ik schrijf sowieso nog twee boeken. Elk boek heeft 1500 pagina’s en bevat genoeg serie-materiaal."

Het vijfde seizoen van Game of Thrones is vanaf 17 april te bekijken op HBO.

Ben benieuwd.. Zo veel zin in het nieuwe seizoen!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zag dat je seizoen vier ook had gezien [MENTION=9675]vinnypassy[/MENTION]; . Vond je er van? :)

Was weer erg sterk. Ik denk dat het einde van E04 ([tekst]Joffrey[/tekst]) dat moment was waar na afloop zoveel ophef over was. Dat was ook wel een kleine shocker, maar bij lange na - en dan echt een flink eind er vandaan - niet zo heftig als [tekst]de dood van Ned Stark[/tekst] of [tekst]The Red Wedding[/tekst]. Maar qua verhaalontwikkeling... Fingerlickin' good hoor. Begint allemaal weer met lekker onderhuidse spanningen, maar langzaam werkt het allemaal naar een knappe climax toe. Mooiste moment wat dat betreft was Tyrion in de rechtbank: eerst al die tijd alles gedwee ondergaan en dan wanneer hij gebroken wordt, komt alles eruit. Hét kippenvelmoment van het seizoen voor mij, zo fantastisch geacteerd. Maar ook Jon Snow en Arya, dat zijn wel goede ontwikkelingen. Erg goed geschreven, want bij die ontwikkelingen loop je het risico dat je vervalt in clichés en alles te gemakkelijk lijkt te gaan. En natuurlijk Dany. Zij is misschien wel mijn favoriete personage, omdat zij een van de weinige personages is die juist probeert naar verlichting te zoeken, of het positieve (bevrijding) opzoekt en het slechte genadeloos afstraft. Het is dan juist goed dat zij na dat prachtige einde van S03 nu juist te kampen krijgt met tegenslagen en niet alles meer zo vanzelf gaat. Zeer sterk dus weer. Ik denk dat het in de herkijk allemaal nog beter zou worden, er zit zoveel in... Maar misschien pak ik na het slotseizoen wel de boeken erbij, ben wel heel benieuwd hoe alles daarin omschreven is. Nóg meer ruimte voor details enzo, lijkt me wel wat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Boeken zijn enorm gedetailleerd en diepgaand. Alles wordt echt ontzettend levendig beschreven, tot aan nauwkeurige omschrijvingen van maaltijden aan toe. Absolute aanrader, zeker als je al zo je vingers aflikt bij het overbrengen van de verhaalontwikkeling in de tv serie.

Vind Dany overigens enorm saai inmiddels, zowel in de serie als in de boeken. Sinds seizoen 3 vind ik d'r ook veel minder leuk uitzien, veel saaier. In seizoenen 1 en 2 was ze veel lekkerder

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Was weer erg sterk. Ik denk dat het einde van E04 ([tekst]Joffrey[/tekst]) dat moment was waar na afloop zoveel ophef over was. Dat was ook wel een kleine shocker, maar bij lange na - en dan echt een flink eind er vandaan - niet zo heftig als [tekst]de dood van Ned Stark[/tekst] of [tekst]The Red Wedding[/tekst]. Maar qua verhaalontwikkeling... Fingerlickin' good hoor. Begint allemaal weer met lekker onderhuidse spanningen, maar langzaam werkt het allemaal naar een knappe climax toe. Mooiste moment wat dat betreft was Tyrion in de rechtbank: eerst al die tijd alles gedwee ondergaan en dan wanneer hij gebroken wordt, komt alles eruit. Hét kippenvelmoment van het seizoen voor mij, zo fantastisch geacteerd. Maar ook Jon Snow en Arya, dat zijn wel goede ontwikkelingen. Erg goed geschreven, want bij die ontwikkelingen loop je het risico dat je vervalt in clichés en alles te gemakkelijk lijkt te gaan. En natuurlijk Dany. Zij is misschien wel mijn favoriete personage, omdat zij een van de weinige personages is die juist probeert naar verlichting te zoeken, of het positieve (bevrijding) opzoekt en het slechte genadeloos afstraft. Het is dan juist goed dat zij na dat prachtige einde van S03 nu juist te kampen krijgt met tegenslagen en niet alles meer zo vanzelf gaat. Zeer sterk dus weer. Ik denk dat het in de herkijk allemaal nog beter zou worden, er zit zoveel in... Maar misschien pak ik na het slotseizoen wel de boeken erbij, ben wel heel benieuwd hoe alles daarin omschreven is. Nóg meer ruimte voor details enzo, lijkt me wel wat.

Ja die scene in de rechtbank was inderdaad geweldig, hoe erg hij ook genaaid werd daar, je voelt die woede gewoon. Ik vond ook de scene tussen Oberyn en Tyrion wat later erg mooi ook, heel mooi die emotie zo. Eigenlijk alle belangrijke scenes met Tyrion waren goed, sowieso ook omdat hij echt fenomenaal acteert. Sowieso was Oberyn een personage waar ik naar uitkeek sinds ik over hem las in de boeken en m'n verwachtingen werden helemaal waargemaakt. _O_

https://www.youtube.com/watch?v=M7n79tN6Fpw

Deze bedoel ik dus.

Wat de boeken betreft sluit ik me aan bij Kweekie. Het is echt veel dieper en ook veel meer background info en ook over de gebeurtenissen voor het boek begon heel veel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja die scene in de rechtbank was inderdaad geweldig, hoe erg hij ook genaaid werd daar, je voelt die woede gewoon. Ik vond ook de scene tussen Oberyn en Tyrion wat later erg mooi ook, heel mooi die emotie zo. Eigenlijk alle belangrijke scenes met Tyrion waren goed, sowieso ook omdat hij echt fenomenaal acteert. Sowieso was Oberyn een personage waar ik naar uitkeek sinds ik over hem las in de boeken en m'n verwachtingen werden helemaal waargemaakt. _O_

video

Deze bedoel ik dus.

Wat de boeken betreft sluit ik me aan bij Kweekie. Het is echt veel dieper en ook veel meer background info en ook over de gebeurtenissen voor het boek begon heel veel.

was wel hee

Hm, dat vond ik juist een minder moment. Ik miste daar de 'plottwist' die de hele enscenering inclusief muziek deed voorkomen. Misschien komt dat ook omdat ik hem niet de allerbeste acteur vond.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

https://www.youtube.com/watch?v=M7n79tN6Fpw

Deze bedoel ik dus.

Ik heb beide scènes met Tyrion ook gewoon terug gekeken omdat ik er de eerste keer zo'n kippenvel van kreeg. Ik vond juist die tweede scène erg imponerend vanwege de toffe macho Oberyn die helemaal loskomt en zijn echte doel laat zien. En dan met zo'n intro toespelen naar wat hij uiteindelijk wil zeggen. Prachtig :<

Link naar opmerking
Deel via andere websites

was wel hee

Hm, dat vond ik juist een minder moment. Ik miste daar de 'plottwist' die de hele enscenering inclusief muziek deed voorkomen. Misschien komt dat ook omdat ik hem niet de allerbeste acteur vond.

Oh ik vond de acteur die Oberyn speelt juist erg goed. Maar ik ben dan ook fan van het personage Oberyn (d) Gewoon lekker leven zoals je wilt en lekker open minded.

Link naar opmerking
Deel via andere websites