Jump to content

ADO Den Haag

Ruben.
 Share

Recommended Posts

10 minuten geleden zei komodo25:

Zou toch eeuwig zonde zijn. Ado is toch wel een begrip. Veel meer dan RBC AGOVV en Veendam

Vind ik ook, maar als we de geschiedenis bekijken is het nooit een stabiele club geweest. Eerder al een fusie gehad met Holland Sport, altijd gezeik. Veel werd altijd afgeschoven op het gedrag van de supporters in de jaren 80/90 terwijl de mannen in pak en functie al decennia lang falen.

Wat mij wel een beetje dwars zit is het feit dat veel supporters (opgehitst door diverse partijen) zo faliekant tegen enige inspraak van de gemeente zijn. Terwijl in mijn ogen de club belangrijk is voor de stad/gemeente en andersom. Hierdoor heb ik ook de petitie afgelopen week niet getekend. Mocht het fout aflopen hoop ik dat bij velen de ogen open gaan en er niet tegen de gemeente geouwehoerd wordt, maar dan met je grote bek achter Reijntjes en co aangaan. Maar dat zal wel niet want de meeste denken erg simplistisch en lopen hondstrouw achter Jol aan (dus anti gemeente). Jol is de zogenaamde redder, de held, de halfgod. Als Jol en co het om de club te doen is, koop je de club en ga je later onderhandelen over het stadion. En niet het stadion ineens in je voorwaarden tot koop zetten. 

Maar goed, na vanavond hoop ik, buiten blijven bestaan, vooral dat Koopmans z'n polsen en benen breekt en nooit meer terugkeert in het doel. Wat een waardeloze, vreselijke kut keeper is dat. Setkus was serieus beter. Ditewig ook zelfs. 

We krijgen straks twee keer drie punten in mindering, en dan wordt er weer geroepen knjb, maar degene die je de meeste punten kost is Koopmans.

Kreeg net trouwens te horen dat Reijntjes aan de kant is geschoven door Frans van Steenis. Hoop dat Frans de eer aan zichzelf houdt en de volgende is die oprot. Gasten zitten er puur voor de centen/vergoeding die ze krijgen.

Goed we gaan het mee maken. Toch denk ik niet dat het zo ver komt dat de licentie wordt ingetrokken.

• 2 weeks later...

Mooie overwinning. Hopelijk volgende week drie punten tegen MVV en laat Excelsior punten liggen, dan hebben we de periode ongeacht eventueel puntenaftrek.

Mooiste van de avond was het eerbetoon aan een van onze supporters, die helaas met zijn jonge leeftijd niet lang meer heeft... Ook klasse van het Roda-publiek en hun team.

13 uur geleden zei himan:

Ik denk niet dat ADO failliet gaat en ik denk dat als ze failliet gaan er ook nog wel een doorstart mogelijk is of een andere Haagse club daar weer kan komen. Daar is die stad lijkt me wat te groot voor.

Een doorstart zal op amateurniveau moeten gebeuren. Dat zal het einde van de club betekenen ben ik bang. Er zullen vast wel wat mensen op af komen, maar de meeste hebben toch hun eigen amateurclubje waar ze actief zijn als speler, vrijwilliger of gewoon graag komen.

Het wordt een heel spannende maand. 

• 2 weeks later...
2 minuten geleden zei Socrates:

Den Haag City

Wel uitkijken, straks krijg je de 'talenten' die Troyes en Lommel niet hoeven. Schiet je ook weinig mee op.

Ja dit is niks. Dan kan je beter een onderdeel worden van de RB-keten... Maar liever geen van zulke partijen.

Komen we goed weg door de gemeente die weer bijgesprongen heeft dit seizoen. Mooi dat de begroting goedgekeurd is door de KNVB. Nu hopen dat alle perikelen rond een overname snel weg zijn en dat er ook daadwerkelijk een overname komt. Dan hopen dat de overname deze keer wel goed uit gaat pakken. In ieder geval is er weer wat ademruimte in Den Haag.

5 minuten geleden zei delichris:

Dat weet ik niet. Ik had wel gelezen dat Jol de club wilde overnemen.

Ik dacht dat het grote struikelblok voor de meeste partijen het stadion was. De huur is te hoog en daarom wilden zij het overnemen. Volgens mij heb ik ergens gelezen dat er een aanvraag door de gemeente is gedaan om de waarde te bepalen van het stadion, maar dat dat erg lang duurt.

6 minuten geleden zei MNie:

Ik dacht dat het grote struikelblok voor de meeste partijen het stadion was. De huur is te hoog en daarom wilden zij het overnemen. Volgens mij heb ik ergens gelezen dat er een aanvraag door de gemeente is gedaan om de waarde te bepalen van het stadion, maar dat dat erg lang duurt.

Dit had ik niet meegekregen.

3 minuten geleden zei delichris:

Dit had ik niet meegekregen.

Heb het stukje gevonden.

Citaat

Bron AD:

Waar blijft het taxatierapport van het Cars Jeans Stadion?

BlessuretijdBestuurlijke chaos, financiële crisis... ADO Den Haag dreigt failliet te gaan. Clubwatcher Marijn Abbenhuijs vertelt in de rubriek ‘Blessuretijd’ dagelijks over de zoektocht naar een oplossing voor de noodlijdende voetbalclub.

Marijn Abbenhuijs 14-10-21, 14:00

Waar blijft het taxatierapport van het Cars Jeans Stadion? De thuisbasis van ADO Den Haag is een bijzonder heikel punt geworden in de overnamesoap rondom de club. Onderhandelingen liepen erop stuk. Het gebouw is volgens alle potentiële nieuwe eigenaren te duur. De huur moet worden verlaagd, óf het onderkomen en de parkeerplaatsen eromheen moeten worden verkocht aan de club met geld van investeerders.

Zoals bekend heeft Groep Lentze/Jol eind augustus een bod uitgebracht: 10 miljoen voor het stadion én de omliggende parkeerplaatsen. Als reactie daarop heeft de gemeente het stadion laten taxeren. Die taxatie is in de week van 13 september in gang gezet. Een maand later heeft niemand daar officieel nog iets van gehoord.

Parkeerplaatsen

De eerste geruchten over het resultaat sijpelen intussen door. Het stadion zou niet zo veel meer waard zijn, zeker niet als je kijkt naar een scenario waarin ADO Den Haag niet meer bestaat. Dusdanig weinig dat de gemeente het bod van Lentze/Jol misschien wel serieus zou moeten nemen. Het probleem is alleen dat de grond eromheen, met al die parkeerplaatsen, waarschijnlijk meer waard is. Maar dat is niet getaxeerd.

Daarover worden nu over en weer verwijten gemaakt. Het ADO-bestuur zou de gemeente bewust vals hebben geïnformeerd over het bod van Lentze/Jol. Waardoor er straks over een waardeloos taxatierapport wordt vergaderd. Maar navraag bij de club en de gemeente geeft een eenduidig antwoord: het hele bod van Lentze/Jol is besproken, maar een taxatie van het stadion én de parkeerterreinen zou veel te veel tijd in beslag nemen. Wilden de club en de gemeente de meest serieuze koopkandidaat voor de deadline van 1 november nog iets van perspectief bieden, dan was dit de beste optie.

Voor het redden van de de club hoeft de uitkomst van die taxatie niet cruciaal te zijn. De gemeente lijkt de club de helpende hand te willen bieden. Zodat ADO in ieder geval na 1 november nog kan blijven bestaan. Daarna kan de club dan altijd nog verkocht worden. Aan Groep Lentze/Jol? Misschien duurt het nog wel twee taxatierapporten voordat we daar antwoord op kunnen geven. 

Jol en Lentze, haha, wat een clowns zijn dat joh. Een overname door hun en hun vriendjes is natuurlijk nog altijd mogelijk, maar het is wel duidelijk dat het ze meer te doen was om het vastgoed en de grond dan om de club. En Jol dan walgelijk nog even zichzelf op de borstkloppen in een interview met HCF, vanwege het team wat er staat. Hij heeft 60 spelers gehaald, dan mag het ook wel zo zijn dat er een aantal kunnen voetballen. 

Nu blijkt ook maar weer hoe belangrijk de gemeente voor de club is (andersom natuurlijk ook). Dus heb nog minder begrip voor de onlangs opgestarte petitie om de gemeente helemaal geen rol meer te laten spelen bij de club. Dan was je er nu simpelweg niet meer.

Als Rob Jansen het nu echt gaat doen, volgens de laatste geruchten, hoop ik wel dat oa Van Steenis en Reijntjes hun spullen kunnen pakken. Zakkenvullers eerste klas. Door hen zijn diverse akkoorden gesneuveld en partijen weggelopen, omdat ze zelf zo graag in het pluche wilden en willen blijven zitten. Blijven ze wel, moeten we deze ouderwets verjagen. Dan maar met de harde hand, deze lui hebben 0,0 voor de club.

10 minuten geleden zei MNie:

Deels, over bepaalde partijen is dit gelekt vanuit het bestuur. Terwijl dit niet waar was. Bestuur/RvC deed en doet er alles aan hun eigen baantje te behouden. Mbt Jol/Lentze; toen huursverlaging niet mogelijk was kwamen ze met een koopbod op stadion en diverse parkeerplaatsen. Dit bod zette een mes op de keel van de gemeente, die geen partij was in het onderhandelingsproces. Goed dat de gemeente (toen) niet toe heeft gegeven aan deze heren en hopelijk in de toekomst ook niet. Het gaat ze niet namelijk niet om de club.