Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Eurovisie Songfestival [2024]

Acquafresca

Aanbevolen berichten

Morgen gaat het feest weer beginnen. Heb zelf alle nummers even beluisterd en denk dat Zweden, Estland en Rusland kanshebbers zijn op een eventuele winst. België heeft ook een apart nummer wat misschien kan verrassen. (deze prognose is wel geheel gebaseerd op mijn smaak)

Nederland verwacht ik dit jaar niet zo veel van. Bij de bookies staat Trijntje vrij laag. Finale gaat moeilijk worden, laat staan winnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Morgen gaat het feest weer beginnen. Heb zelf alle nummers even beluisterd en denk dat Zweden, Estland en Rusland kanshebbers zijn op een eventuele winst. België heeft ook een apart nummer wat misschien kan verrassen. (deze prognose is wel geheel gebaseerd op mijn smaak)

Nederland verwacht ik dit jaar niet zo veel van. Bij de bookies staat Trijntje vrij laag. Finale gaat moeilijk worden, laat staan winnen.

Denk dat Trijntje hoger komt dan de bookies doen voorspellen. Las op NOS Nieuws dat ze een diep decolleté gaat dragen, houd iig de aandacht weg van dat lelijke hoofd en verschrikkelijke muziek.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Topfavoriet voor de Barbara Dex Award wat mij betreft. Helemaal geen nummer beluisterd trouwens, morgen voor het eerst. Ga natuurlijk kijken en vooral hopen dat er geen losgeslagen aap meedoet als vorig jaar en wint.

Finland heeft een band met enkel en alleen downies, verwacht die daarom ook wel hoog.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hahaha, heel herkenbaar. Al is het niet meer helemaal quilty pleasure omdat we als vriendengroep (10 dudes) met zijn allen gaan kijken ;e

We maken er wel een drankspel van elk jaar dus dat maakt het al wat gangbaarder.

Heb alles kort geluisterd en vind op het eerste gezicht dat er best wat leuke nummers tussen zitten.

Zou echter nog eens alles goed moeten beluisteren om echt te kunnen bepalen welk nummers goed zijn en welke niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zweden en Australië lijken mij de absolute favorieten dit jaar. Macedonië, IJsland en Rusland prima outsiders. Heb geen odds ofzo gezien dus puur op eigen waarneming gebaseerd.

Ik vind trouwens dat er best een aantal leuke liedjes tussen zitten: Noorwegen (veruit mijn favoriet), Armenië, Albanië, Georgië, Zweden, Australië, Spanje, Macedonië.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vaak gehoord op de radio, maar nooit beseft dat het liedje voor het ES is; vind hem best oke eigenlijk. Hopelijk trekt ze veel kleding, vies dik wijf..

Vies Dik. :D Moet dan altijd aan Cheque denken, ik ga ff alles luisteren en mijn ongezouten mening geven als selfproclaimed muziekexpert op MU.

Australie: Goed geschreven, catchy nummer. Wel erg basic, maar lekker dansbaar, erg fijn lied hoor. Goede solide baslijn doe je altijd goede dingen bij bij me. Lekker Funk invloeden ook.

Albanië: Redelijk interessant, goede zwoele stem, maar dat Engrish. :D Zing óf goed Engels óf je eigen taal, dit verpest de geloofwaardigheid van het hele nummer.

Oostenrijk: Zou gewoon zeggen dat ik dit nummer al 100en keren heb gehoord he, 13 in een dozijn, lekker zingen in simpel ritme over pianodeuntje, geen ruk aan dus.

Armenië: Aparte songwriting, hoe je in een couplet 3/4 stemmen afwisselt, maar deze mensen kunnen het niet dragen, ik voel geen samenwerking en geen coherentie, geeft echt een heel raar hak op de tak effect, die meid die als 3e komt hadden ze het nummer alleen moeten doen, hele goede fijne stem.

Azerbeidjan: Beetje cinematisch, maar de climaxen voldoen niet aan de beloftes die je gemaakt worden in het begin van het nummer, je verwacht echt dat het hard los zal gaan, maar blijft heel laf en kalmpjes.

Wit-Rusland: Idee was goed, uitvoering niet. Die zanger klinkt als een muppet en het refrein zit raar in elkaar, heel lastig ook om te verstaan waar het over gaat.

België: Huhuhuhuhu deze man is Lorde's grootste fan, hij neemt zelfs dr zangaccent over. Verder niet verkeerd, goed geproduceerd, maar niet iets wat ik vaker zou luisteren.

Cyprus: Grappig, maar fragiel nummertje. Benieuwd of het overeind blijft in het bombast van de Live Shows. Doet me een beetje denken aan dat nummer van Mr. Big.

Tsjechië: Nee dit klinkt echt niet, die vent moet het maar bij zijn baantje als sportschoolinstructeur houden maar lekker stoppen met zingen.

Denemarken: Geinig, blijft aardig hangen, goed geschreven. Krijg wel iets teveel een kerstmuziek gevoel erbij, mja.

Estland: Sterk nummer hoor, lekker surf rock gevoel krijg je erbij, maar ook met een solide refrein, dit is iets wat ik ook buiten Songfestival zou kunnen waarderen, al is het enige nadeel dat die meid dr stem soms wat kracht mist en een beetje in de achtergrond vervaagt, maar wat een heerlijk deuntje.

Finland: Hahahaha wtf, beetje Hardcore Punk, maar dan door oude opa's/gehandicapten. Is dit een act? :D Niet eens heel slecht, wel erg eentonig. Erg origineel trouwens wel, leuk. Die gaan de finaleronde zeker halen op sympathievotes, zie die Russische oma's.

Frankrijk: Bah zo'n saaie ballad die er 32 jaar overdoet om ergens te komen. Elk jaar heb je wel zulke dingen ertussen zitten.

Georgië: Krachtig hoor, houd wel van zulke chicksongs, lekker bombastisch, wel wederom beetje teveel Engrish.

Griekenland: b tot de oring. Hoog Celine Dion factor ook.

Duitsland: Lena is terug, onee niet, wel zelfde accent. Wel geinig, niet te gepolijst, lekker eerlijk nummer. Subtoppertje.

Hongarije: Aardig, maar beetje te basic en saai, gaat meer uit van de bedoeling achter het nummer dan de muzikale kracht.

Italië: Ja niet echt mn ding, maar heeft wel zn klasse, typisch Italiaans.

IJsland: Hop chick alert, tekst is mwah tot matig. Nummer komt ook niet echt los, maar die meid is wel leuk zeg.

Israel: Dacht, zucht weer zon saai nummer, maar lekkere groove, gewaagd nummertje. Refrein is ook heerlijk, beetje etnische instrumentatie erbij, kanshebbertje.

Ierland: Doet me ook niet zoveel, kabbelt maar wat voort zonder dat er iets spannends gebeurt.

Letland: Lekker halfbloedje hoor, hele fijne stem ook, stem draagt een redelijk simpele instrumentatie, beetje Trip-Hoppy voor de rest, cool hoor.

Litouwen: Saai man, veel te braaf nummertje.

Malta: Dit nummer heeft een beetje identiteitsissues, weet niet echt precies wat het wil zijn, of het een rustig of een snel nummer wil zijn, of het climaxen wil hebben of niet, klinkt maar wazig.

Macedonië: Zou net zo'n matig radionummertje kunnen zijn, wordt niks spannends gedaan.

Montenegro: Redelijk, doet me niet heel veel, maar het is ook niet slecht. Duurt wel weer te lang voor het los komt.

Moldavië: Interessant, denk dat dit ook wel kan scoren, lekker groovy enzo. Harde bassdrum ook, goede zaak.

Nederland: Manmanman wat slecht en onorigineel. Trijntje is full sellout gegaan, die hebben gewoon op statistische wijze gekeken wat scoort en wat niet, maar zijn volledig vergeten het nummer geloofwaardig te maken, klinkt meer als K3.

Noorwegen: Was gewoon vergeten dat ik dit nummer had opgezet, zegt genoeg.

Polen: Saai.

Portugal: Chick alert. Ook eindelijk iemand die gewoon lekker in dr eigen taal zingt. Best redelijk, maar kan niet tippen aan Filipa Azevedo jaren geleden.

Roemenië: Erg gemaakt en onnatuurlijk.

Rusland: Chick alert weer, voor de rest maar een matig lied.

San Marino: Wat een amateuristisch nummer, dit klinkt echt helemaal nergens naar, veruit slechtste nummer, slechte songwriting, slecht geproduceerd, zou ik nog beter kunnen maken. Zelfs de stemmen zijn niet goed afgemixt.

Servië: Niet heel verkeerd, opbouw werkt goed, klinkt wel redelijk.

Slovenië: Net Duffy man, wat een irritante stem.

Spanje: Redelijk nummer voor Spaanse doen, want die komen vaak met meuk, maar nog steeds niks verheffends.

Zweden: Bah echt zo'n housepop achtig nummer waar ik een hekel aan begin te krijgen, waar je de hele dag mee doodgegooid wordt op Q-Music.

Zwitserland: Ook maar goofy hoor, klinkt allemaal een beetje raar.

UK: Leuk idee, leuk uitgewerkt ook. En GELUKKIG, eindelijk een Brit die met een Brits accent zingt, zou willen dat mensen dit veel meer deden he, klinkt een beetje als Alex Turner zelfs die kerel.

tl;dr Mijn top 5:

1. Australië

2. Israël

3. Moldavië

4. Estland

5. Letland

Link naar opmerking
Deel via andere websites