Kelvin Geplaatst 8 mei 2014 Share Geplaatst 8 mei 2014 Haha, die gay op Nederland 1. :r Mongool. Omdat zo'n burgemeester de motorbendes wil aanpakken, is ie nog niet gelijk een gay, he. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Magnifico Geplaatst 8 mei 2014 Share Geplaatst 8 mei 2014 Die andere, die ook meedeed aan WIDM volgens mij. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
koperij Geplaatst 8 mei 2014 Share Geplaatst 8 mei 2014 NEderland gezakt naar 4 in de bookmakers top 5 nu dit Sweden Austria Armenie Nederland Ukraine Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
himan Geplaatst 8 mei 2014 Share Geplaatst 8 mei 2014 (bewerkt) Ik denk dat Nederland serieus een aardige kans gaat maken om te winnen :cab: De loting valt wel opvallend goed uit, bijvoorbeeld. De laatste keer dat een land uit de eerste helft van de liedjes het songfestival heeft gewonnen is 2004...door een stel wilde vrouwen uit Oekraïne Landen in de eerste helft: o.a. Zweden, Oostenrijk, Armenië, Oekraïne, Noorwegen, Roemenië, Griekenland In tweede helft: o.a. Hongarije, Nederland, UK, Denemarken, Spanje, Rusland. De grootste favorieten zitten dus allemaal in de eerste helft. (Armenië, Zweden, Oostenrijk) Terwijl Nederland rustig in de tweede helft op kan komen (het liefst op het laatst natuurlijk :P ik bedoel calm after the storm) En ik denk dat het straks zal gaan tussen Zweden, Nederland, Hongarije, Oostenrijk en misschien Oekraïne, Armenië of UK. Armenië vond ik dinsdag niet bijster goed. Oekraïne en Oostenrijk zouden belachelijk politiek zijn. Dan wordt het dus interessant. Ik vind zelf Zweden niet belachelijk overtuigend om nog 15 liedjes daarna te kunnen blijven hangen. Ik begin het langzaam toch wel positief in te zien. Hongarije is trouwens ook prima, want eigenlijk vind ik Nederland niet eens zo goed, maar ik ben wel chauvinistisch :P 8 mei 2014 bewerkt door himan Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Viktor Geplaatst 8 mei 2014 Share Geplaatst 8 mei 2014 [MENTION=1026]himan[/MENTION]; Ze ligt eruit, he. :( Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
himan Geplaatst 9 mei 2014 Share Geplaatst 9 mei 2014 [MENTION=1026]himan[/MENTION]; Ze ligt eruit, he. :( Ja wel jammer :( Ik hield wel van dat liedje... Voorspelling met tussen haakjes mijn persoonlijke mening: 1. Zweden (9) Het is geen persoonlijke favoriet, Europa lijkt het wel prima te vinden. Ik ben toch wel benieuwd, wat er gaat gebeuren, aangezien ze vroeg op moet. Ze moet als 13e, tussen Frankrijk en Duitsland in en verder er omheen nog meer troep of harde dingen. De Denen zijn best bevooroordeeld :P 2. Nederland (5) Het groeit ook bij mij in de polls, klein titelkandidaatje voor mij. Maar ik vrees dat we veel punten uit Scandinavië gaan missen die naar Zweden of Noorwegen gaan. 3. Hongarije (2) Gaat ergens over, zit goed in elkaar, prima liedje. Gaat hoog eindigen en staat dus ook bij mij op nr. 2 4. Oostenrijk (16) De punten uit Oost-Europa gaan ergens anders heen denk ik, ik hou er zelf ook niet zo van. Overdreven gedoe, wat niet wil zeggen dat ik niet vind dat iedereen gewoon mag doen wat ze willen. Gaat her en der wel veel punten krijgen van de gay community 5. Oekraïne (17) Ik vind het helemaal niks, Europa helaas wel 6. Noorwegen(3) Prachtig gezongen mijn inziens, gaat veel harten breken, maar met powerhouses als Zweden, betwijfel ik of het echt hoog gaat eindigen 7. Armenië (10) Oorspronkelijk was het mijn nummer 1, hij moet toch proberen niet vals te zingen misschien dat het dan hoger eindigt. 8. Griekenland (6) Goed nummertje, eerste keer dat ik Griekenland écht goed vind de afgelopen jaren. Wordt zoals altijd beloond. 9. UK (7) Is een outsider voor de titel, geen idee hoe ze het gaat doen, dat maakt het dus gevaarlijk. 10.Denemarken (21) Ik vind het liedje een beetje cliché, niets voor mij... 11. Azerbeidzjan (1) Ik vind dit heel erg goed, Europa weet ik niet, het zou nog wel wat hoger kunnen eindigen dan dit, want ik heb Oost-Europa nog relatief laag gezet. 12. Spanje (4) Ik vind het goed te pruimen, de stemmen gaan helaas naar Zweden... 13. Roemenië (8) Ze hebben weer een goed nummer opgestuurd, maar het was niet zo overtuigend als de vorige keer. 14. Rusland (22) Pure bagger. Oost-Europa... 15. Italië (11) Wel een lekker nummer, middenmotertje 16. Finland (12) Eigenlijk gelijk aan Italië 17. Malta (18) Niet echt bijster interessant... 18. Zwitserland (15) Ook niet echt bijster interessant. 19. Polen (26) Ik vind dit zelf een grote zucht waard. Het is dat er nog andere grote acts tussen zitten als Oostenrijk, anders zouden ze hoger zijn gekomen... 20. Montenegro (14) Ik vind het niet echt een fantastisch lied of zo, maar niet belachelijk slecht. 21. Slovenië (13) Een beetje als Montenegro denk ik. Nipt de finale binnengekomen. 22. IJsland (23) Scandinaviavotes? Matig... 23. Frankrijk (24) Tsja... als je zo'n liedje instuurt eindig je laag gekke Fransen, al zo vaak bewezen... 24. San Marino (20) Niet echt veel waard, wel sympathiek om het drie keer te proberen en dan de finale te halen 25. Wit-Rusland (25) best cheesy. Slechtste land uit Oost-Europa, dit is de eindstand. 26. Duitsland (19) Gewoon onopvallend laatste dit jaar. 2 punten uit Zwitserland 1 uit Oostenrijk en nog eentje uit Nederland :P Volgorde voor Zaterdag: Ukraine Belarus Azerbaijan Iceland Norway Romania Armenia Montenegro Poland Greece Austria Germany Sweden France Russia Italy Slovenia Finland Spain Switzerland Hungary Malta Denmark The Netherlands San Marino United Kingdom En de Denen bewijzen behoorlijk bevooroordeeld te zijn, door Zweden als 13e neer te zetten. En tussen matige liedjes als Frankrijk, Duitsland en Rusland... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sick Blik Geplaatst 9 mei 2014 Share Geplaatst 9 mei 2014 Kenner, vind zelf Azerbeidjan ook veruit het beste. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Viktor Geplaatst 9 mei 2014 Share Geplaatst 9 mei 2014 Re: Eurovision Songfestival Ja wel jammer :( Ik hield wel van dat liedje... Voorspelling met tussen haakjes mijn persoonlijke mening: 1. Zweden (9) Het is geen persoonlijke favoriet, Europa lijkt het wel prima te vinden. Ik ben toch wel benieuwd, wat er gaat gebeuren, aangezien ze vroeg op moet. Ze moet als 13e, tussen Frankrijk en Duitsland in en verder er omheen nog meer troep of harde dingen. De Denen zijn best bevooroordeeld :P 2. Nederland (5) Het groeit ook bij mij in de polls, klein titelkandidaatje voor mij. Maar ik vrees dat we veel punten uit Scandinavië gaan missen die naar Zweden of Noorwegen gaan. 3. Hongarije (2) Gaat ergens over, zit goed in elkaar, prima liedje. Gaat hoog eindigen en staat dus ook bij mij op nr. 2 4. Oostenrijk (16) De punten uit Oost-Europa gaan ergens anders heen denk ik, ik hou er zelf ook niet zo van. Overdreven gedoe, wat niet wil zeggen dat ik niet vind dat iedereen gewoon mag doen wat ze willen. Gaat her en der wel veel punten krijgen van de gay community 5. Oekraïne (17) Ik vind het helemaal niks, Europa helaas wel 6. Noorwegen(3) Prachtig gezongen mijn inziens, gaat veel harten breken, maar met powerhouses als Zweden, betwijfel ik of het echt hoog gaat eindigen 7. Armenië (10) Oorspronkelijk was het mijn nummer 1, hij moet toch proberen niet vals te zingen misschien dat het dan hoger eindigt. 8. Griekenland (6) Goed nummertje, eerste keer dat ik Griekenland écht goed vind de afgelopen jaren. Wordt zoals altijd beloond. 9. UK (7) Is een outsider voor de titel, geen idee hoe ze het gaat doen, dat maakt het dus gevaarlijk. 10.Denemarken (21) Ik vind het liedje een beetje cliché, niets voor mij... 11. Azerbeidzjan (1) Ik vind dit heel erg goed, Europa weet ik niet, het zou nog wel wat hoger kunnen eindigen dan dit, want ik heb Oost-Europa nog relatief laag gezet. 12. Spanje (4) Ik vind het goed te pruimen, de stemmen gaan helaas naar Zweden... 13. Roemenië (8) Ze hebben weer een goed nummer opgestuurd, maar het was niet zo overtuigend als de vorige keer. 14. Rusland (22) Pure bagger. Oost-Europa... 15. Italië (11) Wel een lekker nummer, middenmotertje 16. Finland (12) Eigenlijk gelijk aan Italië 17. Malta (18) Niet echt bijster interessant... 18. Zwitserland (15) Ook niet echt bijster interessant. 19. Polen (26) Ik vind dit zelf een grote zucht waard. Het is dat er nog andere grote acts tussen zitten als Oostenrijk, anders zouden ze hoger zijn gekomen... 20. Montenegro (14) Ik vind het niet echt een fantastisch lied of zo, maar niet belachelijk slecht. 21. Slovenië (13) Een beetje als Montenegro denk ik. Nipt de finale binnengekomen. 22. IJsland (23) Scandinaviavotes? Matig... 23. Frankrijk (24) Tsja... als je zo'n liedje instuurt eindig je laag gekke Fransen, al zo vaak bewezen... 24. San Marino (20) Niet echt veel waard, wel sympathiek om het drie keer te proberen en dan de finale te halen 25. Wit-Rusland (25) best cheesy. Slechtste land uit Oost-Europa, dit is de eindstand. 26. Duitsland (19) Gewoon onopvallend laatste dit jaar. 2 punten uit Zwitserland 1 uit Oostenrijk en nog eentje uit Nederland :P Volgorde voor Zaterdag: Ukraine Belarus Azerbaijan Iceland Norway Romania Armenia Montenegro Poland Greece Austria Germany Sweden France Russia Italy Slovenia Finland Spain Switzerland Hungary Malta Denmark The Netherlands San Marino United Kingdom En de Denen bewijzen behoorlijk bevooroordeeld te zijn, door Zweden als 13e neer te zetten. En tussen matige liedjes als Frankrijk, Duitsland en Rusland... Dat liedje kan me gestolen worden.;c Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 9 mei 2014 Share Geplaatst 9 mei 2014 Wit-Rusland misschien gediskwalificeer omdat ze Oostenrijk niet hebben uitgezonden :-D Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Justin Geplaatst 9 mei 2014 Share Geplaatst 9 mei 2014 Voor mij waren gisteren die van Roemenië, Malta, Wit-Rusland en Noorwegen het beste. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aaron21 Geplaatst 9 mei 2014 Share Geplaatst 9 mei 2014 Ja wel jammer :( Ik hield wel van dat liedje... Voorspelling met tussen haakjes mijn persoonlijke mening: 1. Zweden (9) Het is geen persoonlijke favoriet, Europa lijkt het wel prima te vinden. Ik ben toch wel benieuwd, wat er gaat gebeuren, aangezien ze vroeg op moet. Ze moet als 13e, tussen Frankrijk en Duitsland in en verder er omheen nog meer troep of harde dingen. De Denen zijn best bevooroordeeld :P 2. Nederland (5) Het groeit ook bij mij in de polls, klein titelkandidaatje voor mij. Maar ik vrees dat we veel punten uit Scandinavië gaan missen die naar Zweden of Noorwegen gaan. 3. Hongarije (2) Gaat ergens over, zit goed in elkaar, prima liedje. Gaat hoog eindigen en staat dus ook bij mij op nr. 2 4. Oostenrijk (16) De punten uit Oost-Europa gaan ergens anders heen denk ik, ik hou er zelf ook niet zo van. Overdreven gedoe, wat niet wil zeggen dat ik niet vind dat iedereen gewoon mag doen wat ze willen. Gaat her en der wel veel punten krijgen van de gay community 5. Oekraïne (17) Ik vind het helemaal niks, Europa helaas wel 6. Noorwegen(3) Prachtig gezongen mijn inziens, gaat veel harten breken, maar met powerhouses als Zweden, betwijfel ik of het echt hoog gaat eindigen 7. Armenië (10) Oorspronkelijk was het mijn nummer 1, hij moet toch proberen niet vals te zingen misschien dat het dan hoger eindigt. 8. Griekenland (6) Goed nummertje, eerste keer dat ik Griekenland écht goed vind de afgelopen jaren. Wordt zoals altijd beloond. 9. UK (7) Is een outsider voor de titel, geen idee hoe ze het gaat doen, dat maakt het dus gevaarlijk. 10.Denemarken (21) Ik vind het liedje een beetje cliché, niets voor mij... 11. Azerbeidzjan (1) Ik vind dit heel erg goed, Europa weet ik niet, het zou nog wel wat hoger kunnen eindigen dan dit, want ik heb Oost-Europa nog relatief laag gezet. 12. Spanje (4) Ik vind het goed te pruimen, de stemmen gaan helaas naar Zweden... 13. Roemenië (8) Ze hebben weer een goed nummer opgestuurd, maar het was niet zo overtuigend als de vorige keer. 14. Rusland (22) Pure bagger. Oost-Europa... 15. Italië (11) Wel een lekker nummer, middenmotertje 16. Finland (12) Eigenlijk gelijk aan Italië 17. Malta (18) Niet echt bijster interessant... 18. Zwitserland (15) Ook niet echt bijster interessant. 19. Polen (26) Ik vind dit zelf een grote zucht waard. Het is dat er nog andere grote acts tussen zitten als Oostenrijk, anders zouden ze hoger zijn gekomen... 20. Montenegro (14) Ik vind het niet echt een fantastisch lied of zo, maar niet belachelijk slecht. 21. Slovenië (13) Een beetje als Montenegro denk ik. Nipt de finale binnengekomen. 22. IJsland (23) Scandinaviavotes? Matig... 23. Frankrijk (24) Tsja... als je zo'n liedje instuurt eindig je laag gekke Fransen, al zo vaak bewezen... 24. San Marino (20) Niet echt veel waard, wel sympathiek om het drie keer te proberen en dan de finale te halen 25. Wit-Rusland (25) best cheesy. Slechtste land uit Oost-Europa, dit is de eindstand. 26. Duitsland (19) Gewoon onopvallend laatste dit jaar. 2 punten uit Zwitserland 1 uit Oostenrijk en nog eentje uit Nederland :P Volgorde voor Zaterdag: Ukraine Belarus Azerbaijan Iceland Norway Romania Armenia Montenegro Poland Greece Austria Germany Sweden France Russia Italy Slovenia Finland Spain Switzerland Hungary Malta Denmark The Netherlands San Marino United Kingdom En de Denen bewijzen behoorlijk bevooroordeeld te zijn, door Zweden als 13e neer te zetten. En tussen matige liedjes als Frankrijk, Duitsland en Rusland... Hongarije is inderdaad echt goed. :p Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chimpa Geplaatst 9 mei 2014 Share Geplaatst 9 mei 2014 12. Spanje (4) Ik vind het goed te pruimen, de stemmen gaan helaas naar Zweden... Vind ik apart. In mijn ogen is Spanje één van de betere en zeker beter dan het Zweedse liedje. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
himan Geplaatst 9 mei 2014 Share Geplaatst 9 mei 2014 Vind ik apart. In mijn ogen is Spanje één van de betere en zeker beter dan het Zweedse liedje. Dat zeg ik ook, maar 'de mensen' denken dat niet en stemmen op Zweden ;) Ik zelf zet Spanje op 4 en Zweden op 9, tussen de haakjes :P Dat wil dus zeggen dat ik Spanje beter vind. Maar de volgorde is wat 'men' beter vind. En dan kom Zweden hoger... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chimpa Geplaatst 9 mei 2014 Share Geplaatst 9 mei 2014 Dat zeg ik ook, maar 'de mensen' denken dat niet en stemmen op Zweden ;) Ik zelf zet Spanje op 4 en Zweden op 9, tussen de haakjes :P Dat wil dus zeggen dat ik Spanje beter vind. Maar de volgorde is wat 'men' beter vind. En dan kom Zweden hoger... Oh sorry, ik had niet op de getallen tussen haakjes gelet. Ik kan mij in veel van jou lijstje wel vinden. In mijn opinie (nu bijna alles live te hebben gezien) zijn dit de beste acts (en daardoor mijn favorieten): 1. Noorwegen: Erg mooi nummer en vond het ook bewonderenswaardig dat er niet tot nauwelijks poespas bij kwam kijken. 2. Spanje: Mocht ze net zo goed kunnen zingen als de clip doet suggereren, dan is het een erg mooi liedje. 3. Nederland: Optreden was erg goed afgelopen dinsdag. Vond het live zelfs beter klinken dan opgenomen. 4. Malta: Vond ik ook een sterk optreden, zowel vocaal als muzikaal vond ik het lekker klinken. 5. Armenië: Eigenlijk een matige zanger, maar de kracht die het nummer uitstraalt vind ik erg mooi. Verder hebben Wit-Rusland, Slovenië en Zwitserland mij positief verbaasd. Grootste tegenvallers vond ik Griekenland (zanger was erg matig en muziek stond te zacht), Azerbeidzjan (prachtig nummer maar matige zangeres), Hongarije (opnieuw niet overtuigend gezongen) en Polen (sowieso al belachelijke act maar ook nog eens vocaal bijzonder matig). Zweden vind ik persoonlijk een cliché en te makkelijke liedje (wel goed gezongen tho). Oostenrijk verdient alle aandacht die het krijgt, echter is dit nu om de verkeerde motivaties (politieke gedoe geloof ik allemaal wel en zou het niet om moeten gaan, de zanger en nummer zijn echter gewoon erg goed). Voor de rest zit er niet veel bijzonders tussen met hier en daar een matige inzendingen (Rusland? IJsland?). Ik verwacht dat het tussen Zweden, Armenië & Oostenrijk zal gaan met eventueel UK en Spanje daarbij (ligt eraan in hoeverre deze live presteren). Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
himan Geplaatst 9 mei 2014 Share Geplaatst 9 mei 2014 (bewerkt) Durf je nou niet te zeggen dat NL een kans maakt :P Nou ja. Ik wel en normaal ben ik daar helemaal niet zo van, maar ik ga het nu een keer zeggen. Nederland maakt een kans. Perfecte positie in de finale 24, hoog bij de bookmakers, grootste tegenstanders moeten vroeg op. Jury gaat ze ook leuk vinden. Nederland maakt een behoorlijke kans... 9 mei 2014 bewerkt door himan Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chimpa Geplaatst 9 mei 2014 Share Geplaatst 9 mei 2014 Durf je nou niet te zeggen dat NL een kans maakt :P Nou ja. Ik wel en normaal ben ik daar helemaal niet zo van, maar ik ga het nu een keer zeggen. Nederland maakt een kans. Perfecte positie in de finale 24, hoog bij de bookmakers, grootste tegenstanders moeten vroeg op. Jury gaat ze ook leuk vinden. Nederland maakt een behoorlijke kans... Tja, ik weet het niet zo goed. Ik ben wellicht een beetje bevooroordeeld omdat het vaak toch acts als Oostenrijk of Zweden zijn die uiteindelijk winnen. Nederland is erg goed maar, met alle respect, bij alle mensen binnen Europa zonder enige muziekkennis toch niet erg populair. Die gaan al makkelijk voor de simpele knallers met veel bombarie. Nederland zal zeer waarschijnlijk (erg) veel punten van de vakjury's krijgen maar ik verwacht te weinig van het stemmend publiek. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mangata Geplaatst 9 mei 2014 Share Geplaatst 9 mei 2014 Polen! : Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
koperij Geplaatst 10 mei 2014 Share Geplaatst 10 mei 2014 Ik ben een optimist dus ja NEDERLAND WINT 1 Netherlands 2 Armenie 3 Sweden 4 Azerbeidjan 5 Denmark 6 UK 7 Hungary 8 Ukraine 9 Noorwegen 10 Oostenrijk 11 Switserland 12 Greece 13 Romania 14 Spain 15 Malta 16 Belarus 17 France 18 Italy 19 Iceland 20 Finland 21 Poland 22 Rusland 23 Germany 24 Slovenia 25 Montenegro 26 San marino vind het wel 1 van de beste finales ter tijden alleen san marino vind ik niks Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Viktor Geplaatst 10 mei 2014 Share Geplaatst 10 mei 2014 Sinds wanneer is Jan Shit een songfestival-kenner? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Magnifico Geplaatst 10 mei 2014 Share Geplaatst 10 mei 2014 Zou ie willen ja, dat ie een kenner is. Heeft in de twee halve finales enkel onzin lopen verkondigen. Kijk lekker op de Belg vanavond. En dan hopen op Azerbeidzjan uiteraard. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Supermario Geplaatst 10 mei 2014 Share Geplaatst 10 mei 2014 ik hoop natuurlijk dat nederland wint dan ben ik er volgend jaar zeker bij in maastricht als dat doorgaat. maar mijn favoriet is hongarije. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Viktor Geplaatst 10 mei 2014 Share Geplaatst 10 mei 2014 Zou ie willen ja, dat ie een kenner is. Heeft in de twee halve finales enkel onzin lopen verkondigen. Kijk lekker op de Belg vanavond. En dan hopen op Azerbeidzjan uiteraard. Net bij het journaal lepelde ie ook slechts de noteringen bij de bookies op. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 10 mei 2014 Share Geplaatst 10 mei 2014 Nou, zit er klaar voor hoor. Vind het zowaar spannend :p Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sick Blik Geplaatst 10 mei 2014 Share Geplaatst 10 mei 2014 Zou ie willen ja, dat ie een kenner is. Heeft in de twee halve finales enkel onzin lopen verkondigen. Kijk lekker op de Belg vanavond. En dan hopen op Azerbeidzjan uiteraard. Kennerpost. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mangata Geplaatst 10 mei 2014 Share Geplaatst 10 mei 2014 Oekraïne. :love: Polen. :love: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten