Bogatyr Geplaatst 12 mei 2022 Share Geplaatst 12 mei 2022 België is gewoon terecht door hoor. Goed gezongen! Mijn persoonlijke favoriet is Australië. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 12 mei 2022 Share Geplaatst 12 mei 2022 Fijn, geen San Marino door. Graag ongelijk gekregen hiermee. België was verrassend voor mij. Waarschijnlijk vooral door de juries, maar vind ik eigenlijk niet zo terecht. Zong gister niet best. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
timpy00 Geplaatst 13 mei 2022 Share Geplaatst 13 mei 2022 12 uur geleden zei Socrates: O, nooit geweten dat jij Marcel heet. Zo leer je nog eens wat over mensen. @Titan ben jij de Marcel die vroeger gewoon Marcel heette hier? Die waarmee ik nog een keer op stap ben geweest samen met Jarno? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Titan Geplaatst 13 mei 2022 Share Geplaatst 13 mei 2022 5 minuten geleden zei timpy00: @Titan ben jij de Marcel die vroeger gewoon Marcel heette hier? Die waarmee ik nog een keer op stap ben geweest samen met Jarno? Zeker, bij Brothers was dat. 5 jaar MU, als ik me niet vergis. Puik avondje Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
timpy00 Geplaatst 13 mei 2022 Share Geplaatst 13 mei 2022 15 minuten geleden zei Titan: Zeker, bij Brothers was dat. 5 jaar MU, als ik me niet vergis. Puik avondje Haha lachen, wist niet dat jij Marcel was. Dat waren mooie tijden ja. 5 jaar MU was ook echt heel grappig. Kwamen we op de terugweg nog random die broer van Boes tegen alsof hij ons achtervolgde ouzo. Maar goed, we dwalen af. Terug on topic. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aron24 Geplaatst 13 mei 2022 Share Geplaatst 13 mei 2022 Mijn opinie: -Die van Malta kan echt niet zingen (au, au, au, zelfs de gemiddelde persoon in de club zingt nog beter). Niet het enige land overigens. Ierland, Noord-Macedonië en Cyprus, mijn god, mijn oren. -WTF was dat San Marino? Zelfs dronken is dat niet om aan te zien (maar die gast heeft dit ook in de kroeg bedacht volgens mij, dat verbaast me dan ook weinig) -Die gast van Australië kan gelukkig wel echt heel goed zingen. Jammer dat het lied niet geweldig is, maar zijn stem is wel een van de betere. -Estland was live ook niet al te best helaas, had dat toch graag anders gezien, want melodie (en de studio versie) blijft top. -Servië, het lied zelf was geen drol aan, maar verhaal + staging wel uitstekend -Polen was een verademing met zijn stem (er zijn (hier) mensen die het vonden lijken op Duncan Lawrence, ik herken eerder delen van Sia-nummers met een ander nummer dat ik zo niet kan plaatsen) (had achteraf bij de stemming hier op dit forum dit ook meer punten moeten geven, maar zonder liveversies is dat altijd lastig inschatten) -België blijft een goed nummer, maar ik heb nog steeds het gevoel dat het net iets te uitdagend is om te zingen voor deze zanger. -Zweden was top, maar ja, het is Zweden, dus verbaasd ben ik niet. -Keuzes van de liedjes die doorgaan ook wel begrijpelijk. Waren ook weinig andere inzendingen die dat verdiend hadden. Half degelijk nummertje en goed zingen was al genoeg deze ronde. -Oh, en het VK, dat een goed nummer en een goede zanger stuurt, is ook wel een wonder (zou na Oekraïne wel de nummer 2 zijn). Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
timpy00 Geplaatst 13 mei 2022 Share Geplaatst 13 mei 2022 Heb mezelf er inmiddels op betrapt dat ik het liedje van Finland wel heel aanstekelijk vind en lekker vind om te luisteren. Niet een winnend liedje maar vind het wel prima liedje om te luisteren. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Erwin. Geplaatst 13 mei 2022 Share Geplaatst 13 mei 2022 42 minuten geleden zei timpy00: Heb mezelf er inmiddels op betrapt dat ik het liedje van Finland wel heel aanstekelijk vind en lekker vind om te luisteren. Niet een winnend liedje maar vind het wel prima liedje om te luisteren. Good old The Rasmus Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Grote Ree Geplaatst 13 mei 2022 Share Geplaatst 13 mei 2022 Ik vind alle 'sympathy votes' op Oekraïne die ongetwijfeld gaan komen, wel kortzichtig. "Ah, we vinden het zo kut dat jullie in oorlog zijn met Rusland, hier heb je een beker, gefeliciteerd! Mag je als klap op de vuurpijl even 20 miljoen aftikken voor de organisatie volgend jaar terwijl jullie halve land in puin ligt. Succes he?!" Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
timpy00 Geplaatst 13 mei 2022 Share Geplaatst 13 mei 2022 7 minuten geleden zei Grote Ree: Ik vind alle 'sympathy votes' op Oekraïne die ongetwijfeld gaan komen, wel kortzichtig. "Ah, we vinden het zo kut dat jullie in oorlog zijn met Rusland, hier heb je een beker, gefeliciteerd! Mag je als klap op de vuurpijl even 20 miljoen aftikken voor de organisatie volgend jaar terwijl jullie halve land in puin ligt. Succes he?!" Ik ga er ook vanuit dat het dan door een ander land georganiseerd zal worden. Mocht het mogelijk zijn dat dit in Oekraïne plaats vind zou dat alleen maar heel mooi zijn voor de ontwikkeling van de huidige situatie. Maar goed, lijkt me dat dit gewoon door ander land gehost wordt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Michaelinho* Geplaatst 13 mei 2022 Share Geplaatst 13 mei 2022 2 uur geleden zei timpy00: Ik ga er ook vanuit dat het dan door een ander land georganiseerd zal worden. Mocht het mogelijk zijn dat dit in Oekraïne plaats vind zou dat alleen maar heel mooi zijn voor de ontwikkeling van de huidige situatie. Maar goed, lijkt me dat dit gewoon door ander land gehost wordt. En met ontwikkeling bedoel je dan denk ik het feit dat de oorlog voorbij is en dat er daar überhaupt iets georganiseerd kan worden? Want verder ben ik het volledig met @Grote Ree eens dat iedere euro veel beter gebruikt kan worden voor de wederopbouw van het land. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
timpy00 Geplaatst 13 mei 2022 Share Geplaatst 13 mei 2022 40 minuten geleden zei Michaelinho*: En met ontwikkeling bedoel je dan denk ik het feit dat de oorlog voorbij is en dat er daar überhaupt iets georganiseerd kan worden? Want verder ben ik het volledig met @Grote Ree eens dat iedere euro veel beter gebruikt kan worden voor de wederopbouw van het land. Dat eerste inderdaad. En met jullie tweede punt ben ik het ook eens natuurlijk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 13 mei 2022 Share Geplaatst 13 mei 2022 3 uur geleden zei Grote Ree: Ik vind alle 'sympathy votes' op Oekraïne die ongetwijfeld gaan komen, wel kortzichtig. "Ah, we vinden het zo kut dat jullie in oorlog zijn met Rusland, hier heb je een beker, gefeliciteerd! Mag je als klap op de vuurpijl even 20 miljoen aftikken voor de organisatie volgend jaar terwijl jullie halve land in puin ligt. Succes he?!" Nee, is al veel over gespeculeerd, zal waarschijnlijk dan naar Polen gaan ofzo, of Engeland/Frankrijk worden ook wel genoemd. Ik vind het zo erg niet. Is toch een mooi gebaartje. Lost de oorlog niet op natuurlijk, maar ach, een soort steunbetuiging. Maar los daarvan had dit het überhaupt wel goed gedaan bij de televotes, nu nog iets beter. Ach ja. In ander nieuws: Servië met afstand de meest bekeken performance op YT en bij de bookies gestegen van 11 naar 8. Mooi. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Grote Ree Geplaatst 13 mei 2022 Share Geplaatst 13 mei 2022 6 minuten geleden zei Socrates: Nee, is al veel over gespeculeerd, zal waarschijnlijk dan naar Polen gaan ofzo, of Engeland/Frankrijk worden ook wel genoemd. Ik vind het zo erg niet. Is toch een mooi gebaartje. Lost de oorlog niet op natuurlijk, maar ach, een soort steunbetuiging. Maar los daarvan had dit het überhaupt wel goed gedaan bij de televotes, nu nog iets beter. Ach ja. In ander nieuws: Servië met afstand de meest bekeken performance op YT en bij de bookies gestegen van 11 naar 8. Mooi. Dit nummer had anders ook sowieso wel de finale gehaald ja en het goed gedaan bij de televotes, dat ben ik absoluut met je eens. Top 10 of top 5 zelfs was in ieder ander jaar ook wel mogelijk geweest. Maar in een 'normaal' jaar durf ik wel te beweren dat deze song niet gewonnen had. Ik vind het ergens ook wel sneu voor de andere deelnemers, die eigenlijk van tevoren al wel wisten dat ze vrijwel kansloos voor de eindzege zouden zijn. Die doen dus in feite voor spek en bonen mee. Nu hebben we in 2016 natuurlijk ook al een winnaar gehad met een politiek beladen song. Maar in tegenstelling tot de huidige jaargang, vond ik de Oekraïense song toen echt met kop en schouders boven het deelnemersveld uit steken. Het is mooi dat er steun wordt betuigd, maar ik - en ik vermoed met mij vele anderen - zal mij een Oekraïense overwinning morgen altijd herinneren als de winst die kwam door de politieke situatie en niet zozeer door de kwaliteit van de inzending. Geen wereldprobleem natuurlijk, maar het doet het hele idee achter het spelletje wel een beetje teniet. Volgens mij is Servië echt een inzending waar er geen tussenweg is: je houdt ervan of je haat het. Denk sowieso dat deze beter zal vallen in Oost-Europa dan in het westen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 13 mei 2022 Share Geplaatst 13 mei 2022 (bewerkt) 1 uur geleden zei Grote Ree: Volgens mij is Servië echt een inzending waar er geen tussenweg is: je houdt ervan of je haat het. Denk sowieso dat deze beter zal vallen in Oost-Europa dan in het westen. Vooral ook een taalding. Maar denk wel dat er een tussenweg is. De mensen die je het ziet haten zijn vaak niet al te intelligente West-Europeanen die geen reet begrijpen van het nummer en de act. Sowieso is performance art en het maatschappijkritische protestlied totaal niet meer van deze tijd in West-Europa. De popcultuur is totaal dominant en 'inhoudsvolle' nummers gaan hoogstens nog over eenzaamheid en liefdesverdriet. Er zijn echter wel meer mensen die het waarderen om de originaliteit, de tekst, de unieke, interessante en intelligente persoon die Konstrakta is, maar het muzikaal gezien niet per sé heel toegankelijk vinden. Dat kan. Maar muziek hoeft niet altijd een overgeproduceerde leuke melodie te zijn die blijft hangen. Muziek is ook een kunstvorm; een vorm van expressie, met meerdere lagen erin. Dat is dit nummer zeker. Durf ook wel te stellen dat dit inhoudelijk het meest rijke nummer ooit op het songfestival is. 13 mei 2022 bewerkt door Socrates Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tim' Geplaatst 13 mei 2022 Share Geplaatst 13 mei 2022 (bewerkt) 10 minuten geleden zei Socrates: Maar muziek hoeft niet altijd een overgeproduceerde leuke melodie te zijn die blijft hangen. Muziek is ook een kunstvorm; een vorm van expressie, met meerdere lagen erin. Dat is dit nummer zeker. Durf ook wel te stellen dat dit inhoudelijk het meest rijke nummer ooit op het songfestival is. Niet onze Letse vrienden? Met wereldverbeterende zinnen als: Instead of meat, I eat veggies and pussy I like them both fresh, like them both juicy Eat your salad, save the planet Being green is sexy as fuck Bend over, then jiggle that peach (ayy) You're recycling while I'm loving those cheeks (that's sweet) I'm a beast instead of a killer, forget the hot dogs (what?) 'Cause my sausage is just bigger 13 mei 2022 bewerkt door Tim' Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 14 mei 2022 Share Geplaatst 14 mei 2022 Nederland vanavond als 11e, tussen Spanje en Oekraine in. Lijkt me enorm ongunstig, zo vlak voor de grote favoriet en na een nummer wat ook hoog staat. Denk dat Stien dan toch buiten de top-5 gaat eindigen. 8e of 9e ofzo. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 14 mei 2022 Share Geplaatst 14 mei 2022 Waarom staat Spanje zo hoog? Het stukje die ik er van heb gezien was niks bijzonders. Die gaan de top 10 niet eens halen. Oekraïne, Zweden en Servië verwacht ik als top 3. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bogatyr Geplaatst 14 mei 2022 Share Geplaatst 14 mei 2022 40 minuten geleden zei Chiemel: Waarom staat Spanje zo hoog? Het stukje die ik er van heb gezien was niks bijzonders. Die gaan de top 10 niet eens halen. Oekraïne, Zweden en Servië verwacht ik als top 3. Dat heb ik met Servië, kan mij totaal niet bekoren.. Volgens mij Oekraïne, Australie, Zweden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 14 mei 2022 Share Geplaatst 14 mei 2022 1 uur geleden zei Chiemel: Waarom staat Spanje zo hoog? Het stukje die ik er van heb gezien was niks bijzonders. Die gaan de top 10 niet eens halen. Oekraïne, Zweden en Servië verwacht ik als top 3. Tja, veel fans. Kan dansen en kontschudden en hartstikke leuk allemaal. Servië in de top 3 zou wel een stunt zijn, hoor. Ik hoop het, maar vrees van niet. UK/Italië/Griekenland maakt de top-3 compleet denk ik. En ik verwacht dat Zweden nog akelig dichtbij Oekraïne gaat komen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 14 mei 2022 Share Geplaatst 14 mei 2022 Hoezo krijgt die Italiaanse presentatrice zoveel podium? Die is nog niks bijzonders en Italië heb je toch genoeg anders goed rondlopen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Michaelinho* Geplaatst 14 mei 2022 Share Geplaatst 14 mei 2022 9 minuten geleden zei Chiemel: Hoezo krijgt die Italiaanse presentatrice zoveel podium? Die is nog niks bijzonders en Italië heb je toch genoeg anders goed rondlopen? Laura Pausini is wereldwijd anders best een grootheid hoor . Van haar presentatiekunsten word ik niet heel vrolijk, maar van haar zangkunsten wel. Maar ik hou dan ook wel echt van liedjes in een vreemde taal. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 14 mei 2022 Share Geplaatst 14 mei 2022 3 minuten geleden zei Michaelinho*: Laura Pausini is wereldwijd anders best een grootheid hoor . Van haar presentatiekunsten word ik niet heel vrolijk, maar van haar zangkunsten wel. Maar ik hou dan ook wel echt van liedjes in een vreemde taal. Ken het persoonlijk niet. Maar bij goede Italiaanse muziek denk ik toch meer aan andere muziek, wat authentieker en gevoeliger of anders meer alternatief. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Michaelinho* Geplaatst 14 mei 2022 Share Geplaatst 14 mei 2022 5 minuten geleden zei Chiemel: Ken het persoonlijk niet. Maar bij goede Italiaanse muziek denk ik toch meer aan andere muziek, wat authentieker en gevoeliger of anders meer alternatief. Ja dat is natuurlijk een kwestie van smaak. Maar ik denk dat maar weinig Nederlanders onder de 40 (ben zelf overigens geen 40 ) Laura Pausini kennen. Is ook niet echt een artiest die je nog snel ergens tegen komt hier. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Michaelinho* Geplaatst 14 mei 2022 Share Geplaatst 14 mei 2022 (bewerkt) Hoe vaker ik The Rasmus dit nummer hoor brengen hoe beter ik het begin te vinden. Geen winnend liedje, maar het is best een prima song ofzo. 14 mei 2022 bewerkt door Michaelinho* Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten