Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Eurovisie Songfestival [2024]

Acquafresca

Aanbevolen berichten

Zijn veel landen weggevallen, deels wegens onvrede over de regels (Turkije) en veel wegens financiële problemen (Portugal, Bosnië en Polen), dus daarom dat er nu minder afvallers zijn dan voorheen. [MENTION=6236]Sophomore[/MENTION];

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zijn veel landen weggevallen, deels wegens onvrede over de regels (Turkije) en veel wegens financiële problemen (Portugal, Bosnië en Polen), dus daarom dat er nu minder afvallers zijn dan voorheen. [MENTION=6236]Sophomore[/MENTION];

Wegens welke regels?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[MENTION=3933]Bruins[/MENTION]; Turkije was het niet met de nieuwe regels eens die bepalen dat de productie van het songfestival bepaald in welke volgorde er wordt opgetreden, voorheen werd dit gewoon door middel van loting gedaan. Maar nu mag het productieteam achter het Songfestival bepalen wie wanneer zingt omdat ze dan iedereen een eerlijke kans kunnen geven zeggen ze en omdat er dan meer afwisseling is. Maar goed ik zit dan gisteren te kijken en oké ze hebben dan het meest 'harde nummer' (Montenegro) na het meest rustige nummer gedaan (Anouk dus) maar verder slaat het nergens op. Turkije vond dat ze hiermee sommige landen kunnen benadelen en ze waren geloof ik al vrij pissed na het veranderen van het stemsysteem dat ze nu dus besloten een stap terug te doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Turkije gaat meestal ook gewoon door omdat er overal Turken zijn die op Turkije kunnen stemmen, dus. Niet om te zeggen dat al hun nummers prut waren, Manga is geweldig en ik vond het nummer van vorig jaar ook wel leuk (en die zanger was echt omg lekker).

en dat nummer van Belgie zit al de hele dag in me hoofd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

M'n ma vond het ook geweldig ;c

Ik vond het zelf maar matig, dat van Litouwen helemaal trouwens, kon niet eens fatsoenlijk zingen :cab:

De singleversie vind ik op zich wel goed, maar ik vond hem dinsdag toch vrij matig zingen.

EDIT: Gaat over België natuurlijk. Die van Litouwen was helemaal een drama :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zit even wat liedjes van de afgelopen jaren terug te kijken, enkele allang weer vergeten.

[YOUTUBE]ph3Ax3scn6U[/YOUTUBE]

Volgend jaar gewoon weer dit nummer sturen :checkit: Gewoon lekker Nederlands op de grond zitten :-D

Eigenlijk is dit meisje de inspirator van Loreen en die Deense die dit jaar waarschijnlijk gaat winnen :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Turkije gaat meestal ook gewoon door omdat er overal Turken zijn die op Turkije kunnen stemmen, dus. Niet om te zeggen dat al hun nummers prut waren, Manga is geweldig en ik vond het nummer van vorig jaar ook wel leuk (en die zanger was echt omg lekker).

en dat nummer van Belgie zit al de hele dag in me hoofd.

Haha ja en het mooie is dat iemand van de TRT kritiek had op Zweden die te makkelijk zouden hebben gewonnen dankzij vriendjespolitiek :mrgy:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Top 5 zal wel denk ik Denemarken - Estland - Malta - Wit-Rusland - Rusland en dan Nederland er ergens achter. Blijkbaar vinden heel veel mensen Denemarken goed..

Zweden komt ook voor het eerst in de finale, is een goed liedje maar die gozer zingt vals.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De top vijf hoe ik hem morgen verwacht:

1. Denemarken

2. Noorwegen

3. Nederland

4. Azerbeidjan

5. Georgië

Ik vind zelf Noorwegen, Oekraïne, Malta en met name Hongarije de leukste nummers. Denemarken vind ik eigenlijk niks dus hoop niet dat die gaan winnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Och god ik zie dat Yohio de stemmen voor Zweden gaat doen, die naam ken ik toevallig. Dat is een dude die zich kleedt als een meid omdat hij geïnspireerd is door de Japanse visual kei movement waar ze zich dus veelal als vrouwen kleden. Die kerel is ziek populair in Japan en dus ook in Zweden, ik vind het maar eng. :cab:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een verschrikkelijk kutnummer dat Birds zeg gadver :cab:

En dan dat van "ons" :r :r Ik heb er dinsdag letterlijk één zin van verstaan. "Love kills over and over", en voor de rest gewoon niets kunnen opmaken uit dat gemompel :-D Wat een grap

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een verschrikkelijk kutnummer dat Birds zeg gadver :cab:

En dan dat van "ons" :r :r Ik heb er dinsdag letterlijk één zin van verstaan. "Love kills over and over", en voor de rest gewoon niets kunnen opmaken uit dat gemompel :-D Wat een grap

Pure jaloezie, niets anders dan dat :huhu: Vind de inzending van Belgie eerder een grap :r

Link naar opmerking
Deel via andere websites