Spring naar bijdragen

MU Exitpoll PS2011 66 leden hebben gestemd

1. 1. MU Exitpoll PS2011

• VVD
    • CDA
    • PVV
    • PvdA
    • GroenLinks
    • SP
    • D'66
    • Partij voor de Dieren
      0
    • CU
    • SGP
      0
    • 50Pus
      0
    • Regionale Partij
      0
    • Blanco
      0
    • Niet gestemd
    • Niet stemgerechtigd

Meld je aan of registreer je om te kunnen stemmen in deze peiling.

Aanbevolen reacties

• Antwoorden 68
  • Weergaven 49
  • Aangemaakt
  • Laatste antwoord

Bijdrages in dit topic

Geplaatst

PVV, heb er wel een tijdje over nagedacht en heb ook programma's vergeleken en stemwijzer ingevuld en uiteindelijk bij PVV uitgekomen. Ben dus geen proteststemmer ofzo.

Geplaatst

Maar ben je een goed geïnformeerde stemmer?

Geplaatst

Niet stemgerechtigd, anders ging hij waarschijnlijk naar de SP.

Geplaatst

Volgens het kieskompas stond ik het dichtst bij de PvdA, Groenlinks en Partij van de Dieren. PvdD wordt het zeker niet, enige dieren waar ik om geef zijn karbonades, gehaktballen en rollades. Uiteindelijk PvdA gekozen omdat Groenlinks wel een beetje heeft afgedaan rondom de politiemissie. Niet direct van invloed op de PS maar zo heb ik ook niet gestemd. Vooral tegen dit villasubsidiekabinet.

EDIT: @Coxa: Dat was een retorische vraag neem ik aan?

Geplaatst

Stemwijzer gaf Groenlinks aan, mara ben nog niet stemgerechtigd.

Geplaatst
  • Auteur
WOENSDAG LIVE: Eerste voorlopige prognose #PS2011: VVD 15; PvdA 14; CDA 11: PVV 9: SP 8; D66 6; GL 5; CU/SGP 4; 50plus 2.

CU en SGP zullen er wel beiden 2 hebben (afgaande op de huidige 2 zetels van de SGP in de EK).

VVD+CDA+PVV = 35.

Eventueel extra steun van SGP levert nog steeds geen meerderheid op.

PVV wordt imo wel wat laag ingeschaald, verwacht dat die toch minstens 12 fictieve EK zetels gaan halen.

Geplaatst

Denk ook dat het qua PVV wat conservatief is.. maar er zit een kans dat wat zij in de prognose winnen grotendeels bij het CDA er af gaat.

Geplaatst

Bij de prognoses bij de laatste paar verkiezingen kreeg de PVV er later ook nog flink wat zetels bij. Even afwachten dus inderdaad.

Geplaatst

Hebben ze nog geen meerderheid toch?

De eerste kamer wordt toch gekozen door de PS? Weet iemand hoe dat gaat? met regionale partijen enzo

Onlangs hier 0

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.