Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Fortuna Sittard

Allybra

Aanbevolen berichten

3 minuten geleden zei cimbomcu:

Ja maar we zijn wel volwassen toch? Zeuren dat de actie van Neres niet in de samenvatting komt, we zijn toch geen 12? Naar mijn idee is dat gewoon goed uitgelegd, sinds dit jaar zijn tikjes geen rode kaarten. Klaar.

Traore zie je goed in het beeld van Regis dat hij geen buitenspel staat. En bij Mazraoui komt die bal vanuit zijn eigen aanname, daar wordt bijna nooit een penal gegeven. En dat is een totaal andere situatie dan dat de tegenstander schiet en jij blokt met je hand.

Je zegt het zelf al: bijna nooit. Maar soms ook wel dus. Dat is precies het punt van Nom: de willekeur bij arbitrage wanneer iets wel bestraft of beoordeeld wordt en wanneer niet. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 918
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

13 minuten geleden zei ROEMM:

Je zegt het zelf al: bijna nooit. Maar soms ook wel dus. Dat is precies het punt van Nom: de willekeur bij arbitrage wanneer iets wel bestraft of beoordeeld wordt en wanneer niet. 

Nou ik wilde eigenlijk nooit zeggen, maar denk dan komt er vast een voorbeeld aan. Maar ik durf hem wel aan hoor, wanneer was de laatste penalty die is gegeven doordat een speler de bal zelf tegen zijn arm aanschiet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 minuten geleden zei cimbomcu:

Ja maar we zijn wel volwassen toch? Zeuren dat de actie van Neres niet in de samenvatting komt, we zijn toch geen 12? Naar mijn idee is dat gewoon goed uitgelegd, sinds dit jaar zijn tikjes geen rode kaarten. Klaar.

Traore zie je goed in het beeld van Regis dat hij geen buitenspel staat. En bij Mazraoui komt die bal vanuit zijn eigen aanname, daar wordt bijna nooit een penal gegeven. En dat is een totaal andere situatie dan dat de tegenstander schiet en jij blokt met je hand.

Dat is mijn punt niet, ouwe reus. Ik bestrijd de validiteit van de penalty's niet, ik geef aan dat ik vind dat er veel willekeur zit in hoe de regels worden toegepast en wanneer de VAR wel of niet kijkt. 

Traoré staat voor mijn gevoel, dat ongetwijfeld gekleurd is, met zijn koppie buitenspel. Let's agree to disagree. Feit is dat er amper naar gekeken is.

Neres trapt na, maar de VAR heeft überhaupt niet gekeken. Tikje of natrappen, dat dien je toch te controleren? Er is, in de Fox uitzending althans, niet geschakeld naar de VAR door de regie. Gezien de opmerkingen van de commentator was dat echt wel gebeurd als de VAR had gekeken.

Mazraoui maakt hands. De regel is dat hands in de zestien een penalty is, of dat nu aangeschoten of self-inflicted is. Angha blokt de bal niet, maar houdt die voor zijn lichaam en krijgt de bal tegen zich aan geschoten. 

Persoonlijk vind ik het beide keren geen penalty waard, maar waarom bemoeit de VAR er zich op appel wel met de ene situatie maar niet met de andere? Dat is willekeur en dat voelt oneerlijk. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei cimbomcu:

Nou ik wilde eigenlijk nooit zeggen, maar denk dan komt er vast een voorbeeld aan. Maar ik durf hem wel aan hoor, wanneer was de laatste penalty die is gegeven doordat een speler de bal zelf tegen zijn arm aanschiet.

Daar gaat het toch niet om? Die regel is nog niet zo lang van kracht, volgens mij zelfs pas dit seizoen of vorig seizoen, dus dan heb je niet veel voorbeelden om aan te dragen. 

Feit is dat de regel niet eenduidig wordt geïnterpreteerd en dat werkt willekeur in de hand. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee heb het ook niet over jou hoor, maar algemeen. Traore zie je dat hij met zijn hoofd op gelijke lijn staat met die verdediger van Sittard bovenin. En dat FOX dat niet laat zien betekent niet dat er niet gecommuniceerd wordt he? Waarschijnlijk zeggen ze gewoon ''speel maar door'' het waren ook geen duidelijke fouten ofzo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Nom de Guerre:

Dat is mijn punt niet, ouwe reus. Ik bestrijd de validiteit van de penalty's niet, ik geef aan dat ik vind dat er veel willekeur zit in hoe de regels worden toegepast en wanneer de VAR wel of niet kijkt. 

Traoré staat voor mijn gevoel, dat ongetwijfeld gekleurd is, met zijn koppie buitenspel. Let's agree to disagree. Feit is dat er amper naar gekeken is.

Neres trapt na, maar de VAR heeft überhaupt niet gekeken. Tikje of natrappen, dat dien je toch te controleren? Er is, in de Fox uitzending althans, niet geschakeld naar de VAR door de regie. Gezien de opmerkingen van de commentator was dat echt wel gebeurd als de VAR had gekeken.

Mazraoui maakt hands. De regel is dat hands in de zestien een penalty is, of dat nu aangeschoten of self-inflicted is. Angha blokt de bal niet, maar houdt die voor zijn lichaam en krijgt de bal tegen zich aan geschoten. 

Persoonlijk vind ik het beide keren geen penalty waard, maar waarom bemoeit de VAR er zich op appel wel met de ene situatie maar niet met de andere? Dat is willekeur en dat voelt oneerlijk. 

Ik ben het compleet met je eens, behalve op het punt van buitenspel. Daar is software voor om te kunnen zien of het buitenspel is of niet. Ik denk dat er geen enkele discussie kan ontstaan of het wel of niet buitenspel is want dat word dmv die software bekeken. En daar worden alle scorende livhaamsdelen in mee grnomen. Maar verder compleet met je eens ja. Het is al frustrerend dat er week in week uit inconsequent gehandeld wordt, het is al helemaal idioot als het in 1 wedstrijd gebeurd. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soit, het zal, de software zal het buitenspel beter zien dan ik met het blote oog, wil ik best toegeven. Bij zoveel klotebeslissingen tegen krijg je op een gegeven moment een groen-gele waas voor de ogen en dan ga je wellicht dingen zien die er nooit waren. Wat nog steeds niet wegneemt dat de regels niet consequent worden toegepast.

@cimbomcu; bij elke scheet dat de VAR in actie dreigt te komen, ging de regie in splitscreen ook kijken bij Van Boekel. Rondom Neres en Mazraoui; niks, noppes, nada. Dan is de conclusie dat ze er niet naar hebben gekeken toch niet vergezocht, lijkt me. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een opvallende move. Er is jaren aan gewerkt om Hofland in die functie te krijgen en dan wordt hij toch al weer vrij snel aan de kant gezet. Is dit om ruimte te maken voor Mark van Bommel? Of zit die niet te wachten op een degradatiekandidaat?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei Satyr:

Goh, cimpje met een vreemde reactie. Je zou bijna denken dat Fortuna een link met Turkije heeft. Oh, wacht.

Haha lul toch niet zo slap. Of bedoel je cimpje die de spelers kent en jij niet? Ze hebben met de keeper (die Hofland zelf op de bank heeft gezet), Ninaj, Rota, Tekie, Cox, Seuntjes, Rienstra, Flemming, Polter en Hansson prima spelers voor een degradatiekandidaat.    Dan heeft Hofland dus die keeper op de bank gezet, wat normaliter een prima keeper is en Tekie vind ik de beste van Fortuna en ook die begon op de bank onder Hofland.

Gun is er ook 3/4 jaar @Nom de Guerre? En om dan na een ontslag te praten over een eigenaar met grootheidswaanzin na alle goede dingen die hij juist heeft gedaan vind ik te makkelijk.

Daarnaast zijn de interviews van Hofland na Twente uit en Groningen thuis echt beneden alle peil, en is dat al een reden om een ontslag te overwegen. Schijnt intern ook kritiek te hebben gehad op die interviews.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 12-11-2020 om 12:03 zei cimbomcu:

Terecht toch dat Hofland weg is? Dat gelul van hem over hard werken en energie ben je toch als club en ploeg zat? Daarnaast hebben ze echt prima spelers.

Prima is wat vergezocht, maar de doelstelling was wegblijven uit de gevarenzone. Gezien de aangetrokken spelers had ik meer verwacht dan wat er tot nu toe uitkomt.

Op 12-11-2020 om 12:20 zei Satyr:

Ah, de mede Ajacied die te hulp komt, het cringekwartet is op de helft (y)

Fortuna heeft een waardeloos team, en de enige die echt verkoopwaarde heeft, zetten ze op de bank voor een keeper die de lat niet kan aanraken. Mooi man.

Mwah... Gasten als Tekie, Seuntjes, Semedo, Rota, Hansson, Flemming en Cox hebben echt wel doorverkoopwaarde. Het is geen topploeg, maar het zijn ook geen complete koekenbakkers. Het is alleen (nog) geen team.

17 uur geleden zei The Saint:

Weer een eigenaar met grootheidswaanzin. Twee seizoenen op  rij aan degradatie ontsnapt en nu krijgen ze het in hun bol en willen ze middenmoot/linkerrijtje met een beginnende trainer :cab:

Het idee vanuit de club was wegblijven uit de onderste regionen. De ervaring van de trainer vind ik daarbij niet zo relevant. Dat de trainer vreemde keuzes maakt, staat voor mijn gevoel los van de ervaring die hij heeft als eindverantwoordelijke.

17 uur geleden zei cimbomcu:

Haha lul toch niet zo slap. Of bedoel je cimpje die de spelers kent en jij niet? Ze hebben met de keeper (die Hofland zelf op de bank heeft gezet), Ninaj, Rota, Tekie, Cox, Seuntjes, Rienstra, Flemming, Polter en Hansson prima spelers voor een degradatiekandidaat.    Dan heeft Hofland dus die keeper op de bank gezet, wat normaliter een prima keeper is en Tekie vind ik de beste van Fortuna en ook die begon op de bank onder Hofland.

Gun is er ook 3/4 jaar @Nom de Guerre? En om dan na een ontslag te praten over een eigenaar met grootheidswaanzin na alle goede dingen die hij juist heeft gedaan vind ik te makkelijk.

Daarnaast zijn de interviews van Hofland na Twente uit en Groningen thuis echt beneden alle peil, en is dat al een reden om een ontslag te overwegen. Schijnt intern ook kritiek te hebben gehad op die interviews.

Gün is iemand waar ik best veel vertrouwen in heb. Geen rare dingen doen, niet overdreven met geld smijten, vaak best verrassende en leuke aankopen. Dit jaar loopt het niet zo lekker en dat ligt voor mijn gevoel niet aan de ervaring van de trainer, maar aan zijn persoonlijkheid en keuzes.

Voorbeeldjes:

• het constante geklooi qua formaties. Van 4-3-3 naar 4-4-2 naar 5-3-2. Zo krijg je dus geen automatismen en dat zie je terug op het veld. Kies een formatie, koop daar op in en stick with it. 
  • Roel Janssen heeft bij VVV op eredivisieniveau alleen maar op linksback gespeeld. Zet die jongen dan niet in het centrum neer, daar mist hij gewoon bepaalde kwaliteiten voor. Dat werd helaas al een paar keer schrijnend duidelijk.
  • Polter is een prima targetman, maar gebruik hem dan ook als zodanig. Er komen amper voorzetten vanaf de flanken, dus dan heb je ineens een stuk minder aan Polter en dan komen vooral zijn tekortkomingen naar voren.
  • Bij een achterstand is één van de standaardwissels Tekie naar de kant halen. Dat is zo'n beetje de enige creatieve middenvelder. Dat helpt niet echt qua kansen creëren, dan blijf je dus oeverloos breien.
  • Lazaros Rota is een prima moderne back met diepgang, maar in een viermansachterhoede is het een Hans Hatenboertje, oftewel kwetsbaar in de duels met een echte buitenspeler en positioneel niet altijd even sterk. Als je dan toch zo nodig met vier man achterin wil spelen, pleur dan Angha of Ninaj op de backpositie. (Er)ken de kwaliteiten van je ploeg en gebruik spelers in hun (beperkte) kracht.
  • Wees eens geen verdomde angsthaas. Iedere keer dat Fortuna op voorsprong komt, zakt de ploeg ineen. Dat legt ineens extra druk op de zwakste linie; de achterhoede. Toch gebeurt dit iedere keer en telkens verneukt de ploeg de voorsprong. Daarna gaan ze weer voetballen, maar is het vaak te laat om terug in de wedstrijd te komen. Dan heb ik liever het RKC-scenario: de hele wedstrijd proberen mee te ballen en als het een keer faliekant mis gaat, dan is het maar zo. In ieder geval zit er dan nog een idee of intentie achter.

17 uur geleden zei cimbomcu:

Oh nee, dat ben ik met je eens. Maar ik vind het zelf iig helemaal niks als een trainer het constant heeft over energie, gif, erop klappen, duels spelen, de spelers hebben me in de steek gelaten etc etc ;c

Het warrige spelersbeleid en de onduidelijke tactische keuzes dragen niet bij aan de feestvreugde. Let op, Hofland is een clublegende, maar als coach niet de juiste persoon voor deze spelersgroep.

17 uur geleden zei The Saint:

Oh hij zal best goede dingen doen. Op commercieel gebied misschien? Kom op. Middenmoot/linkerrijtje is gewoon grootheidswaanzin. Helemaal met een beginnende trainer en een selectie die nieuw is. De club heeft niet eens een fatsoenlijke trainingsveld.... 

Middenmoot is erg ambitieus, maar verwachten dat je weg kunt blijven uit de onderste regionen is niet onrealistisch. Deze ploeg zou veel beter moeten zijn dan de ploegen uit de voorgaande twee seizoenen.

Die beginnende trainer vind ik geen argument. Een jaar of twintig geleden stelden we Bert van Marwijk aan, die geen ervaring had. We eindigden als zevende in de Eredivisie dat jaar. Ervaring zegt geen kut, kwaliteit is leidend. 

Fortuna heeft inderdaad (nog) geen eigen trainingsveld, de promotie kwam een paar jaar te vroeg, de organisatie moet ieder jaar worden verbeterd en aangescherpt. Wat dat verder te maken heeft met het ontslag van Hofland ontgaat me verder, maar soit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites