Jump to content

Fortuna Sittard

Allybra
 Share

Recommended Posts

• 4 weeks later...

Hij gaat mede-eigenaar worden. Het idee wordt dat Fortuna financieel meer slagkracht krijgt. De strategie blijft gelijk. Jonge spelers goedkoop halen, ontwikkelen en verkopen met winst. Nou, als hij net zou betrouwbaar en standvast is als Gün, dan is het een prima vent. Meer slagkracht is ook welkom, de huidige selectie is ernstig uitgehold en heeft dringend versterking nodig.

• 5 weeks later...
11 minuten geleden zei Nom de Guerre:

Ik zie de toegevoegde waarde niet, als ik heel eerlijk ben.

Ik ook niet. Hadden die Iounnanis ofzo gekregen maar stuurden hem al weg omdat hij niet goed genoeg was. Vindt je het gek als je een middenvelder op een back positie zet ;c En stel dat Fortuna degradeert dan heb je er toch al niks meer aan?

Ik kan ook niet 1,2,3 een speler voor de dag halen die na een uitleenbeurt beter is gaan spelen bij zijn moederclub (in de Eredivisie).

• 2 months later...

Niet dat d'r verder iemand gaat reageren, maar mijn frustratie ligt niet eens bij de drie penalty's tegen. Die kun je geven, volgens de regels. Ik heb er wel moeite mee dat de regels niet consequent worden nageleefd. Mazraoui krijgt een bal in het strafschopgebied tegen de hand, dan moet de bal ook op de stip. Traoré staat met zijn hoofd en schouders buitenspel en kopt de bal tegen de lat, waarom fluit je dat dan niet af? Neres trapt na (heel lichtjes, maar hey, het is en blijft natrappen), waarom levert dit geen reactie op? Wat er gebeurde naar Fortuna toe zal grotendeels netjes volgens de regels zijn, maar diezelfde regels worden dan niet gehanteerd in andere situaties. Dat geeft me het gevoel dat er oneerlijk werd gehandeld. Waarbij ik de tegenstander niks verwijt, maar de arbitrage en de VAR wel.

Op 1-11-2020 om 23:29 zei cimbomcu:

Nous hands waar? Traore stond echt geen buitenspel, Neres is volgens de regels geel.

Kort na rust, stand 2-1, hoge bal van achteruit, controle uit de lucht, maar tikt de bal tegen de eigen hand. Cox appelleert, maar wordt genegeerd. Er wordt niet eens naar gekeken. 

Traoré stond, voor mijn gevoel, met z'n bovenlijf buitenspel en aangezien je daarmee kopt... 

Neres... Ik pleit nergens voor een rode kaart, ik vraag me af waarom er geen reactie komt. As in, gewoon helemaal geen respons vanuit de arbitrage. 

De regel is dat elke bal tegen de hand hands is, opzet of niet. Either way, de VAR kijkt er niet eens naar. Ik hoef toch niet uit te leggen hoe ontzettend dubbel en willekeurig dat voelt wanneer je zelf drie keer in the receiving end staat? Regels zijn regels, prima. Het zou wel tof zijn als die regels dan consequent werden toegepast.

Qua Traoré, ik heb geen beeldmateriaal om terug te kijken, dus ik kan alleen afgaan op mijn eigen herinneringen afgaan. Die zullen vast gekleurd zijn, maar op basis van die wedstrijd niet geheel zonder reden.

Edited by Nom de Guerre

25 minuten geleden zei Satyr:

In discussie gaan met een Ajacied is al zonde, maar in 'discussie' gaan met cimbomcu is totale tijdsverspilling.

Mwah, dat uitgangspunt is niet zo mijn ding. We can agree to disagree, maar een uitwisseling van argumenten en standpunten moet altijd mogelijk zijn. Daarnaast is het vaak wel aardig om tegenstrijdigheden aan te stippen. 

Voorbeeldje.

"Ah nee joh, dat is toch geen hands."

Niet? Hoe noem je het dan als een bal tegen de hand komt? Opzet speelt tegenwoordig (bijna) geen rol meer, aangeschoten ook amper (zie Angha). Vind ik een domme regel, maar het is schijnbaar de regel. Nou, dan maakt Mazraoui ook hands wanneer hij de bal tegen zijn eigen hand aantikt. Dan mag ik dat best wrang en zuur vinden dat de VAR niet eens kijkt naar zo'n moment. 

Lekker suggestief, maar ik ben benieuwd wat er was gebeurd als Jach, Ninaj, Angha of Cox diezelfde actie hadden uitgehaald in het strafschopgebied van Fortuna... Goedkoop, I know, maar als je net drie penalty's tegen hebt gekregen en een paar vreemde beslissingen die in jouw voordeel hadden kunnen uitpakken niet eens beoordeeld ziet worden, dan voelt dat oneerlijk en willekeurig, alsof de regels niet voor iedereen gelijk zijn.

Je hebt gelijk en iedereen weet dat ook. We weten allemaal dat Neres, nieuwe regel of niet, natrapt. En de NOS laat het niet eens zien in de samenvatting. Die handsbal van Mazraoui en Angha zijn in principe identiek, en toch krijgt alleen Ajax een penalty.

edit: Ajax kan ook net zo goed Feyenoord of PSV zijn hoor, in thuisduels.

1 uur geleden zei Nom de Guerre:

De regel is dat elke bal tegen de hand hands is, opzet of niet. Either way, de VAR kijkt er niet eens naar. Ik hoef toch niet uit te leggen hoe ontzettend dubbel en willekeurig dat voelt wanneer je zelf drie keer in the receiving end staat? Regels zijn regels, prima. Het zou wel tof zijn als die regels dan consequent werden toegepast.

Qua Traoré, ik heb geen beeldmateriaal om terug te kijken, dus ik kan alleen afgaan op mijn eigen herinneringen afgaan. Die zullen vast gekleurd zijn, maar op basis van die wedstrijd niet geheel zonder reden.

Mag kreeg hem inderdaad op zijn hand. Heb niet meer een goed beeld of het in of net buiten de 16 was, maar had best goed naar gekeken kunnen worden inderdaad. Las wel op twitter tijdens de pot dat een aantal zeiden dat het er net buiten was, maar dat zijn mede Ajacieden, dus ja. :D 

Heb de goal even opgezocht. Is echt lastig te zien. Zijn arm hang sowieso buitenspel, maar daar mag je niet mee scoren dus dat mag.

Schermafbeelding 2020-11-04 om 10.38.21.png