Jump to content

Fortuna Sittard

Allybra
 Share

Recommended Posts

• 2 weeks later...

Bij Fortuna zingt momenteel de naam van Bassala Sambou rond. De 21-jarige aanvaller speelt drie seizoenen bij het Britse Everton FC, kan een nieuw, tweejarig contract bij ‘The Toffees’ tekenen, maar vertrekt en kiest voor meer speeltijd. Sambou beschikt over een Duits paspoort (hij is geboren in Hannover), maar bezit daarnaast de Ghanese nationaliteit. Uitkomen voor een Duitse club doet de aanvaller niet; hij verhuist op jonge leeftijd naar London. Na het afronden van zijn school kiest Sambou voor Coventry City FC. Op zijn 18e stapt hij over naar Merseyside, waar hij zich aansluit bij Everton U23.

Na een stroeve start met het nodige blessureleed komt Sambou op toeren en wint met zijn teamgenoten tot tweemaal toe de Premier League 2 titel (de Premier League voor U23-teams), maar de stap naar de eerste selectie lijkt toch te groot. Over interesse van andere clubs heeft Sambou niet te klagen, want zo wordt het Zweedse Östersunds FK aan de aanvaller gelinkt en lijkt het er even op dat Sambou voor Preston North End FC tekent. Maar lange tijd blijft het stil rondom Sambou. Ondertussen trok Preston North End FC David Nugent aan als nieuwe aanvalsleider. Impliceert dit dat Sambou op weg is naar Sittard-Geleen? Onduidelijk.

Meer Nederlandse spelers zou leuk zijn, maar ik zie niet in wie...

Achterin had ik bijvoorbeeld Sam Kersten graag er bij gehad, maar die is naar Zwolle.  Balker van Almere vond ik ook bij vlagen indrukwekkend vorig seizoen, maar die jongen heeft een doorlopend contract en Fortuna heeft gewoon niet veel geld om te spenderen aan transfersommen. 

Qua aanvallers zie ik aan de onderkant van de Eredivisie / top van de KKD niet echt spelers die bij ons zouden passen en die haalbaar zijn. Almere heeft die Efmorfidis, die zou ik wel graag zien, maar die heeft een doorlopend contract. Hetzelfde geldt voor Bouyaghlafen van Den Bosch. Beide spelers zijn weliswaar grillig, maar dat waren Lamprou en Semedo ook. Nigel Robertha van Cambuur deed het vorig jaar bij vlagen erg leuk, maar of die de stap naar de Eredivisie aankan... Venema huren van Utrecht zou tof zijn.

Op het middenveld zou ik op zich graag een Joey Veerman zien, maar die staat klaarblijkelijk ook in de belangstelling van Twente. Nou, dan haakt Fortuna af qua salaris en perspectief. El Jebli van De Graafschap zou heel tof zijn, maar ik kan me niet voorstellen dat er geen sterkere clubs zijn die belangstelling hebben voor hem. Bovendien speelt hij op dezelfde plek en rol als Mark Diemers, dus die moet dan eerst gaan Fortuna kan geen spelers aantrekken voor de breedte, niet spelers van het kaliber El Jebli. Branco van den Boomen, hetzelfde verhaal I suppose. Dogan is transfervrij, die zou zeker interessant zijn, maar de vraag is of die niet naar een betere club kan dan Fortuna.

Michiel Kramer zie ik niet passen bij het soort voetbal dat Fortuna wil spelen, dat vereist beduidend meer activiteit en arbeid dan Kramer normaliter levert voorin. We zoeken spelers die veel bewegen, die ook druk zetten voorin. Stokkers was daar best goed in en ik vind het nog altijd jammer dat hij geen echte kans heeft gekregen, zeker wanneer je Novakovich af en toe zag worstelen daar voorin.

Op 29-7-2019 om 08:39 zei Nom de Guerre:

Ciss op huurbasis naar Zilina, Diemers wellicht naar AZ als opvolger van Til, als die naar Spartak Moskou gaat. We gaan het zien.

Schijt dat El Jebli een clausule van 300.000 heeft en dat jullie interesse hebben als Diemers weg gaat. Zal een geweldige speler zijn voor bijna de hele eredivisie trouwens.. 

Zojuist zei Superboeren:

Schijt dat El Jebli een clausule van 300.000 heeft en dat jullie interesse hebben als Diemers weg gaat. Zal een geweldige speler zijn voor bijna de hele eredivisie trouwens.. 

Fuck yeah! El Jebli of Van den Boomen van Eindhoven, een van die twee (of beide, fuck it) zou echt super zijn als Markie Mark besluit om te gaan. Die Dogan van Oss is ook transfervrij, maar dat is niet echt een creatieve spelmaker. Toch zou ik Dogan ook wel eens in de Eredivisie willen zien.

2 minuten geleden zei Nom de Guerre:

Fuck yeah! El Jebli of Van den Boomen van Eindhoven, een van die twee (of beide, fuck it) zou echt super zijn als Markie Mark besluit om te gaan. Die Dogan van Oss is ook transfervrij, maar dat is niet echt een creatieve spelmaker. Toch zou ik Dogan ook wel eens in de Eredivisie willen zien.

Dogan is al voor 2 jaar naar Nac. El Jebli of vd Boomen zal wel een goede zijn voor jullie als eventuele vervanger.

Dat is niet zo lastig... Echt, Diemers is onze meest creatieve speler, maar bij balverlies is het alsof iemand de stekker uit z'n controller heeft getrokken. Dan sjokt hij vaak wat ongeïnspireerd rond, gebaartjes maken naar de andere spelers. Zo'n Smeets en Rodriguez hebben best wat kaarten gepakt om gaten te dichten voor Markie Mark. Nou ja, Rodriguez pakte er soms ook omdat hij gestoord is, maar toch :D Mijn punt omtrent Diemers is op zich duidelijk.

1 minuut geleden zei MrMHB:

Diemers-fan hier! Jacky Donkor werd gisteren uitgebreid besproken bij voetbalpraat op Fox! Is dat iets @Nom de Guerre?

Hij is snel. Verder kan ik er nog niet echt iets zinnigs over zeggen. Hij schijnt ooit best een talent te zijn geweest, maar is in Engeland geflopt bij West Brom. Vorig jaar kwam hij er bij Lokeren niet echt aan te pas. Volgens Jacky omdat de trainer het niet in hem zag zitten, maar goed, hij zal zelf natuurlijk niet zeggen dat hij niet goed genoeg was...  Hij was een jeugdinternational van België, dus op zich zou hij wel iets moeten kunnen.

Wat zeiden ze bij Fox over Donkor? Ik heb het niet gezien of gehoord.

3 minuten geleden zei Nom de Guerre:

Hij is snel. Verder kan ik er nog niet echt iets zinnigs over zeggen. Hij schijnt ooit best een talent te zijn geweest, maar is in Engeland geflopt bij West Brom. Vorig jaar kwam hij er bij Lokeren niet echt aan te pas. Volgens Jacky omdat de trainer het niet in hem zag zitten, maar goed, hij zal zelf natuurlijk niet zeggen dat hij niet goed genoeg was...  Hij was een jeugdinternational van België, dus op zich zou hij wel iets moeten kunnen.

Wat zeiden ze bij Fox over Donkor? Ik heb het niet gezien of gehoord.

Dat hij de 100 meter in 9.8 loopt, ontiegelijk hard kan schieten, goed kan dribbelen en allerlei andere kwaliteiten had behalve voorzetten en corners/vrije trappen dacht ik. Die statistieken/gegevens had Hansie Hansie van voetbalzone gehaald... En er stond van alles op Social Media over hem...

Edited by MrMHB

Als je het leuk vindt, onze oefenpot tegen Leverkusen staat op Facebook.

De volledige eerste helft.

De volledige tweede helft (plus een Duitse analyse).

Ik vond Passlack en Carbonell absoluut interessante spelertjes. Karjalainen lijkt als een soort Dirk Kuijt rechtsbuiten te spelen, dus veel naar binnen toe frommelen, hard werken, defensief meedoen, goaltjes meepikken en ruimte maken voor opkomende backs.

Edited by Nom de Guerre