Jump to content

Fortuna Sittard

Allybra
 Share

Recommended Posts

Op 15-6-2019 om 00:25 zei MrMHB:

Wat is mikkokoffie?

#favoriete #koffie #van #thijsje #slegers

Nee zonder grappen, zo tweette de voormalig PSV watcher van VI altijd. Een grap uitleggen werkt altijd minder, maar besef dat ik sowieso al geen volle zalen trek. 

Edited by Sophomore

• 2 weeks later...

De leegloop gaat vrolijk verder. Semedo wordt verhuurd aan OFI Kreta (met een optie tot koop), Hutten gaat voor niks naar TOP Oss en Syhres contract is ontbonden. Dat komt dan bovenop een lading aan spelers die al eerder is vertrokken. Tot nu toe zijn er twee jonge spelers gehaald, die eerder voor het tweede dan het eerste in aanmerkingen lijken te komen, en een Finse spits. Er zijn wel een aantal spelers op proef. In Gün we trust zullen we maar zeggen. Vorig jaar toverde hij met Lamprou, Diemers, Novakovich en Rodriguez ook prima versterkingen uit de hoge hoed, dus ik laat me verrassen.

Op 2-7-2019 om 16:06 zei Bas0314:

Fortuna laat zien dat je met een beetje creatief scouten al een heel eind kan komen, deden wij dat maar eens;e

En een zak geld. 

Dit zijn wel precies de soort eigenaren waarvan je moet hopen dat er nog twee of drie bij komen in de Eredivisie. Zeg ik op basis van de informatie die we nu hebben - dat het geen crimineel lijkt te zijn - plus de aankopen die tot nu toe worden gedaan. 

2 uur geleden zei E2E:

En een zak geld. 

Dit zijn wel precies de soort eigenaren waarvan je moet hopen dat er nog twee of drie bij komen in de Eredivisie. Zeg ik op basis van de informatie die we nu hebben - dat het geen crimineel lijkt te zijn - plus de aankopen die tot nu toe worden gedaan. 

Die zak geld valt op zich wel mee, een netwerk heeft Gün wel en daar heeft Fortuna veel aan. Qua begroting horen we onderin te staan en Gün heeft de meeste spelers transfervrij of op huurbasis binnengehaald. Hij geeft ook aan dat de club zelf de broek op moet houden en niet moet steunen op geld van de voorzitter. Dat lijkt me an sich een gezond streven. 

Mij ook, maar je weet toch zelf ook hoe het werkt in het voetbal? Niet alles komt netjes in de begroting te staan, zijn heel veel semi-legale manieren om spelers meer te betalen, dat spelers als Balic (die stond bij heel veel clubs op het lijstje afgelopen winter), Jose Rodriguez en Passlack nu voor Fortuna komen spelen lijkt daar op te wijzen.

12 uur geleden zei E2E:

Mij ook, maar je weet toch zelf ook hoe het werkt in het voetbal? Niet alles komt netjes in de begroting te staan, zijn heel veel semi-legale manieren om spelers meer te betalen, dat spelers als Balic (die stond bij heel veel clubs op het lijstje afgelopen winter), Jose Rodriguez en Passlack nu voor Fortuna komen spelen lijkt daar op te wijzen.

Geen idee hoe ze dat financieel geregeld hebben, maar ik weet wel dat de eisen van Rodriguez te gortig zijn voor Fortuna, anders hadden ze hem nu wel transfervrij vastgelegd. Waarschijnlijk heeft Fortuna een percentage van het salaris betaald en Mainz de rest. Mainz is een deel van de salarispost kwijt en hoopt dat Rodriguez zich in de kijker speelt voor een transfer. Balic zal wel een soortgelijke deal hebben gesloten. Zelfs met zwart geld kun je als Fortuna geen Bundesliga of Serie A standaard qua salarissen aanhouden.

Nee natuurlijk niet boven die competities die jij noemt, maar je zegt zelf een paar posts eerder 'wij staan onderaan qua begroting.' Dat kan zo zijn, maar qua salarissen schat ik Fortuna gewoon in als een ploeg die rond de 11e / 12e plaats hoort te spelen. 

21 uur geleden zei E2E:

En een zak geld. 

Ja helemaal eens, Emmen is ook creatief bezig en bij Twente verwacht ik ook nog heel wat met Ted van Leeuwen.

Ik denk dat het grootste probleem van de Eredivisie is dat clubs veel hogere salarissen moeten betalen voor niet-EU-spelers en dat niet kunnen.

2 uur geleden zei E2E:

Nee natuurlijk niet boven die competities die jij noemt, maar je zegt zelf een paar posts eerder 'wij staan onderaan qua begroting.' Dat kan zo zijn, maar qua salarissen schat ik Fortuna gewoon in als een ploeg die rond de 11e / 12e plaats hoort te spelen. 

De salarissen zijn de voornaamste kostenpost in die hele begroting, dus officieel kan dat nooit. Zwart geld, goh... Het zou op zich best kunnen, maar dat zou best wel opvallen in Nederland. Het is nu ook niet zo dat we grote aankopen doen qua naam, mannen die een topsalaris eisen. Bij de huurlingen denk ik dat het salaris vooral door de verhurende club wordt betaald, die profiteert van het feit dat de speler eindelijk minuten maakt. Het kan op zich best dat er zwart links en rechts wat betaald wordt, maar dat kan nooit zoveel zijn dat Fortuna zo andere Eredivisieclubs kan aftroeven. Dat is volgens mij ook de reden dat er zoveel buitenlandse spelers rondlopen, die zullen beter betaalbaar zijn.