Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Fortuna Sittard

Allybra

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 918
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Verdomme zeg, wat was het slecht wat we zondag lieten zien... Op deze manier is de eerste degradant alweer bekend hoor...

Eigenlijk was Koselev een van de weinige spelers die een voldoende haalde. Sterk op de lijn en bij hoge ballen, een paar balletjes gepakt in de één-op-één, die jongen kan punten pakken. Bij de goal net iets te laat van zijn lijn af, maar goed, hij speelt niet voor niks bij Fortuna in plaats van bij een topploeg. Verder gewoon een prima keeper.

Passlack rent hard naar voren toe en het ziet er af en toe best dreigend uit, maar dat is niet een eerste vereiste voor je rechtsback. Verdedigend had hij het behoorlijk zwaar met Mauro en ik heb het idee dat hij af en toe geen idee had waar hij moest staan qua positiespel. Ons centrale duo... Goh, ze zorgen er voor dat Botteghin en Jan Scharie echt goed lijken. Ninaj als Bambi on Ice, die maakte slidings waar het niet eens nodig was en ontsnapte voor rust aan een rode kaart, waarbij ik moet zeggen dat hij op een gegeven moment wel een zekere treffer van de lijn af gleed. Dan komen we bij zijn maatje achterin, Amiot, de Fransman uit de derde divisie die eigenlijk niks goed deed. Hij kwam goed weg bij die afgekeurde goal van Heracles, want de manier waarop hij het duel met Dessers aanging kan echt niet. Daarnaast heb ik hem drie of vier keer onder een hoge bal door zien gaan. Echt, met pijn in mijn hart zeg ik dat ik dan nog liever Kai Heerings zag spelen.

Onze nieuwe kapitein Pinto was ook niet sterk, drie of vier keer dat hij verkeerd opgesteld stond en Van der Water uit zijn rug liet weglopen. Gelukkig strafte Heracles het maar één keer af, maar dat betekent niet dat Pinto het goed deed. Naar voren toe oogt het leuk, al zijn de voorzetten van die jongen vergelijkbaar met die van Dennis Rommedahl; eens in de vijftien keer levert hij iets bruikbaars af.

Diemers had er trouwens ook weer zin in. Lekker kappen en draaien en als we de bal kwijt zijn, is het alsof de verbinding van zijn controller ineens wegvalt. Markje valt stil en loopt niet echt meer. Ik snap dat je als een van de betere spelers van de selectie geldt, maar dan moet je ook bij balverlies het goede voorbeeld geven en verdomme eens met je man meelopen. Ons team heeft de spelers niet om te compenseren voor divagedrag. Waarmee ik aankom bij Smeets, die daadwerkelijk redelijk speelde. Stofzuigen, irritant zijn voor tegenstanders, balletjes afpakken en balletjes in de ploeg houden door iemand met dezelfde kleur T-shirt aan te spelen (die niet op de tribune zit), vaak ook nog naar voren of zijwaarts in plaats van dat geklungel achteruit. 

Dan hebben we nog Alex Carbonell, die technisch heel leuk kan voetballen, maar zich daarna verstopt in de duels en eigenlijk alle duels vermijdt. Eigenlijk vermijdt die fles olijfolie alle risico's, want ook de meeste passes zijn obligate balletjes breed of achteruit naar een van de verdedigers. Van Smeets als controleur voor de defensie snap ik dat, maar als centrale middenvelder mag je wat meer risico in je spel leggen... Ugur, de vierde middenvelder, kan bij vlagen leuk ballen maar is als menneke fysiek nog wat licht. 

Kijken we naar de aanval. Damascan die een perfecte imitatie liet zien van The Invisible Man. Werkelijk waar de hele wedstrijd niet gezien. Okay, er was ook amper aanvoer, maar hij maakte amper loopacties om vrij te komen, verloor zo'n beetje alle duels... Karjalainen vond ik oprecht sneu. Een beetje hoekige, hardwerkende centrumspits en dan wordt die jongen op de rechtervleugel weggeduwd. Dat werkt niet. Geen passeeractie, geen geweldige techniek... Hij werkt hard en komt af en toe in kansrijke posities, maar dan is de balaanname niet goed of blijft de pass uit. Het loopt niet over.

Een goede centrumverdediger en een extra middenvelder lijken echt noodzakelijk, terwijl een leuke linksbuiten geen kwaad kan als Hofland/Ultee 4-3-3 willen blijven spelen. Gün zal zich ook te pletter geschrokken zijn, de vraag is alleen of hij nog iemand uit de hoge hoed kan toveren. Van TD Ars verwacht ik eigenlijk niks.

#rantover

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Nom de Guerre Ik heb een heel stuk van jullie wedstrijd gezien, maar kon mezelf inderdaad niet betrappen op een goede spelers. Jullie keepers is inderdaad redelijk. Smeets werkt altijd hard, en Diemers kan goed voetballen maar voert zoals altijd geen reet uit. Hopelijk word het nog wat bij jullie, gun het jullie van harte maar het lijkt er nog niet echt op ;c

Link naar opmerking
Deel via andere websites

52 minuten geleden zei Superboeren:

@Nom de Guerre Ik heb een heel stuk van jullie wedstrijd gezien, maar kon mezelf inderdaad niet betrappen op een goede spelers. Jullie keepers is inderdaad redelijk. Smeets werkt altijd hard, en Diemers kan goed voetballen maar voert zoals altijd geen reet uit. Hopelijk word het nog wat bij jullie, gun het jullie van harte maar het lijkt er nog niet echt op ;c

Het is niet veel soeps tot nu toe. Hopelijk is het een kwestie van er in komen en vijftien nieuwe spelers inpassen, anders wordt het een lang jaar... Het scheelt dat we als Fortunasupporters zelfkastijding gewend zijn :D 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

El Messaoudi, die vorig seizoen op huurbasis voor ons speelde, staat nu in de belangstelling van Groningen. Die kunnen we dus ook wegstrepen als comeback kid. Soortgelijks geldt voor Lamprou, die waarschijnlijk weer verhuurd gaat worden aan een Eredivisieclub, maar hoogstwaarschijnlijk niet aan Fortuna. Blijft over Rodriguez. Die had een principeakkoord gesloten met Malaga, maar de Spanjaarden hebben geen akkoord van hun sjeik gekregen, dus hij kijkt verder. Blijft staan dat Fortuna natuurlijk geen Bundesliga- of Primera Division salarissen kan en gaat betalen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Nom de Guerre:

In Ars heb ik heel weinig vertrouwen...

Op basis waarvan is die man ook in hemelsnaam TD geworden? Kon een aardig goaltje maken in de KKD, maar om nou te zeggen dat ie een wijdverspreid netwerk heeft om uit te putten...:sorry:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei Nom de Guerre:

El Messaoudi, die vorig seizoen op huurbasis voor ons speelde, staat nu in de belangstelling van Groningen. Die kunnen we dus ook wegstrepen als comeback kid. Soortgelijks geldt voor Lamprou, die waarschijnlijk weer verhuurd gaat worden aan een Eredivisieclub, maar hoogstwaarschijnlijk niet aan Fortuna. Blijft over Rodriguez. Die had een principeakkoord gesloten met Malaga, maar de Spanjaarden hebben geen akkoord van hun sjeik gekregen, dus hij kijkt verder. Blijft staan dat Fortuna natuurlijk geen Bundesliga- of Primera Division salarissen kan en gaat betalen. 

Vermoedelijk wel als verdediger. Niet zijn beste positie toch? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 uur geleden zei Fabian.:

Op basis waarvan is die man ook in hemelsnaam TD geworden? Kon een aardig goaltje maken in de KKD, maar om nou te zeggen dat ie een wijdverspreid netwerk heeft om uit te putten...:sorry:

Al sla je me dood... Hij heeft een jaar mee kunnen kijken met Aztopal, maar die had echt leuke aankopen.

17 uur geleden zei komodo25:

Nee, meer een "6" of een "8".

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 14-8-2019 om 16:08 zei Nom de Guerre:

"El Massa" zoals zijn bijnaam sinds deze zomer klinkt bij de KVM-aanhang zou al gespot zijn in Groningen met vriendin en zaakwaarnemer, lijkt dus een kwestie van tijd. (edit: net officieel bekend geraakt, Groningen it is)

Hadden jullie geen aankoopoptie? Hier heeft 'ie sowieso geen toekomst, werd door verschillende supporters in de voorbereiding al uitgefloten. Hij bleef de voorbije speeldagen ook op de bank gekluisterd terwijl we 2x een verdedigende mid moesten inbrengen tijdens de wedstrijd... Staat in de pikorde zo zelfs achter een 16-jarige die op Anderlecht debuteerde, redelijk pijnlijke situatie. 

18 uur geleden zei komodo25:

In principe een defensieve middenvelder, maar heeft bij ons wel degelijke matchen als CV achter de rug. Grote nadeel is zijn nonchalance, dat op die positie nog sterker bestraft wordt. Werkethiek zit/zat bij die jongen ook gewoon niet goed... Al kan dat na een jaar Sittard misschien gebeterd zijn, @Nom de Guerre

bewerkt door Bingbangboem
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hij oogt een beetje als een cafévoetballer. Technisch goed, maar hij liet vaker gaten vallen, die dan weer door anderen moesten worden gedicht. Ik weet niet of wij een aankoopoptie hadden, maar als we die hadden, snap ik op zich wel dat je die optie niet licht voor een speler die geen onbetwiste basiskracht was. Aan de andere kant, nu staan er alleen jonkies die letterlijk en figuurlijk te licht zijn vergeleken met El Messaouidi.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Pino:

Fledderus had juist aangegeven dat hij voor het middenveld kwam. 

Al is m'n bron wel voetbalzone. 

Ook echt de positie waar we spelers nodig hebben. Kan idd gehaald zijn voor het middenveld zodat ze Looi kunnen verhuren.. Maar goed overal geven ze aan dat prioriteit een CV is. Al past dit ook wel weer in plaatje van Groningen.. Oh kunnen een middenvelder aantrekken die in nood ook CV kan spelen. Mooi 2 vliegen in 1 klap.. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De tweede thuiswedstrijd en deze was daadwerkelijk best leuk om te kijken. Let op; "leuk", niet "goed." Er gaat nog steeds heel veel mis en er waren fases in de wedstrijd waarin de ploeg collectief door de ondergrens zakte, maar we werden niet zoals tegen Heracles helemaal weggetikt. Het is wel een beetje jammer dat die verdiende gelijkmaker niet viel, maar qua veldspel zijn er dit keer wel lichtpuntjes te benoemen.

King Koselev was degelijk vandaag en kon aan die tegengoals niet zo gek veel doen. De doeltrappen waren niet altijd super, maar alors, aan hem heeft het niet gelegen. Dat stel halve zolen dat zich onze achterhoede noemt daarentegen... Goh, laten we eens beginnen met onze captain; Pinto. Naar voren toe doet hij heel ijverig mee en had hij een prima assist op de tweede goal van Damascan, maar verdedigend staat hij regelmatig te slapen en werd hij vaak weggespeeld door Nunnely, die dan gelukkig ook last heeft van het Rommedahlsyndoom; vaak langs z'n man maar zelden een zinnige voortzetting.

Onze rechtsback was dit keer Clint Essers. Leuk dat die jongen het weer mag proberen, maar die linksbuiten van Willem II ging er iedere keer langs en deze knaap heeft wel een goede voorzet in huis. Á propos, die Köhlert van Willem II, leuk spelertje hoor... Enfin, Essers dus... Hij doet z'n best en hij komt uit de eigen jeugd, maar hij heeft het gewoon niet op dit niveau. Die jongen probeerde ook iedere keer aan de drassige kant van het veld met de bal aan de voet te gaan lopen, terwijl die bal dus blijft liggen. Of strakke ballen over de grond proberen te geven. 

Ninaj was degelijk vandaag. Hij wint luchtduels, aanvallend gevaarlijk bij hoekschoppen, maar het is geen leider. Qua coaching amper aanwezig en daardoor niet echt een rustpunt achterin. Daarnaast brengt hij voetballend heel weinig. Opbouwend best wel een beperkte verdediger, die iedere keer door Willem II werd vrijgelaten, omdat onze Branislav geen idee heeft wat hij met die ruimte moet doen.

Zijn kompaan achterin was wederom dramatisch. Hij veroorzaakt een penalty door onhandig het duel in te gaan, maar als hij goed had opgelet, had die situatie en dat duel niet eens hoeven ontstaan. Ninaj geeft rugdekking aan Essers en geeft een inworp weg, waardoor hij nog uit positie is. Zo'n beetje het hele vak ziet dat er ruimte ligt. Als Amiot een paar meter verder naar binnen was gaan staan, waardoor Pinto ook verder naar binnen was komen te staan, was er niets aan het handje geweest. Nu geef je een domme penalty weg. Amiot gesticuleert veel, schreeuwt ook best wel wat, maar als je daarna zulke fouten maakt, dan word je door je teamgenoten niet serieus genomen. Ik hoop echt dat Ultee en Hofland die jonge Finse verdediger van Liverpool een kans geven. 

Ons middenveld was vandaag ook apart. Er stond namelijk maar één middenvelder op het veld; Jorrit Smeets. Die buffelde, bikkelde en stofzuigde, maar kon het allemaal amper belopen. Krappe voldoende op basis van inzet en het feit dat hij meestal een teamgenoot aanspeelt in plaats van balverlies te lijden. Hij viel vandaag geblesseerd uit, ik hoop echt dat het meevalt, want Fortuna kan Smeets niet missen.

Diemers stond overal en nergens en probeerde nadrukkelijk het spel te maken, maar dat betekende ook dat hij zelden op z'n positie stond en inmiddels heeft de hele Eredivisie wel door dat wanneer je Diemers aan banden legt, je Fortuna lam legt. Toch een paar leuke steekballetjes, maar Diemers heeft wel echt ondersteuning nodig om te kunnen shinen. Smeets kan niet alleen het defensieve stuk voor z'n rekening nemen. De derde middenvelder was voorheen ons rechtsback Passlack. Een enthousiaste draver, maar positioneel loopt hij ook overal en nergens. Je ziet dat hij op zich prima kan voetballen, maar het oogt vaak ongecontroleerd, wild en druistig.

Voorin heb ik medelijden met Karjalainen op rechts. Die jongen werkt hard, maar het is gewoon geen rechtsbuiten. Hij werkt hard, verdedigt netjes mee terug, maar hij heeft de snelheid en de actie niet om rechts voorin iets zinnigs uit te richten. Wat hij wel kan, is een bal vasthouden, kaatsen en sleuren, loopacties maken de diepte in. Laat die man in godsnaam eens centraal spelen, samen met Damascan.

Damascan liet vandaag eindelijk eens in de Eredivisie zien dat hij een gevaarlijke spits is. Twee prima goaltjes en een derde treffer die net niet viel (balletje uit een lastige hoek in het zijnet). De loopacties waren prima en hij deed ook moeite om aanspeelbaar te zijn. Als Diemers deze jongen vaker weg kan steken, dan zou dat prima kunnen werken.

Amadou Ciss is een vreemde eend in de bijt. Eigenlijk zou hij verhuurd worden, toen ging dat niet door en nu heeft hij ineens een basisplaats op links. Hij speelde ook prima. Fysiek sterk, snel, prima actie, alleen af en toe het overzicht kwijt. Nou ja, dat mag als je pas 20 bent. Hopelijk kan hij deze lijn voortzetten.

Invaller Sambou is ook iemand waar ik hoge verwachtingen van heb. Het oogt af en toe nog wat lomp en ongecontroleerd, maar er gaat altijd dreiging van hem uit, omdat hij puur op kracht of snelheid langs (of door) verdedigers kan komen. Hopelijk is hij snel wedstrijdfit en kan hij een grotere rol voor ons gaan spelen.

Eigenlijk is het belangrijkste voor ons dat de trainers afstappen van een 4-3-3-achtige opstelling, omdat we simpelweg de buitenspelers niet hebben. We hebben wel drie degelijke centrumspitsen, dus een 4-4-2 zou meer voor de hand liggen. Alors, we gaan het zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weer twee buitenlanders d'r bij :D De selectie is een soort van kraskaart van Europa.

"Welke landen hebben we nog niet?"

"Wales, en eh... Zwitserland!"

En zie, een Welshman en een Zwitserse Afrikaan. We gaan het zien wat dit vreemdelingenlegioen paraat speelt. Ik blijf vertrouwen houden in Gün. Veel andere opties hebben we ook niet echt :cab: 

Link naar opmerking
Deel via andere websites