Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Fortuna Sittard

Allybra

Aanbevolen berichten

Op 15-6-2019 om 00:25 zei MrMHB:

Wat is mikkokoffie?

#favoriete #koffie #van #thijsje #slegers

Nee zonder grappen, zo tweette de voormalig PSV watcher van VI altijd. Een grap uitleggen werkt altijd minder, maar besef dat ik sowieso al geen volle zalen trek. 

bewerkt door Sophomore
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 918
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

De leegloop gaat vrolijk verder. Semedo wordt verhuurd aan OFI Kreta (met een optie tot koop), Hutten gaat voor niks naar TOP Oss en Syhres contract is ontbonden. Dat komt dan bovenop een lading aan spelers die al eerder is vertrokken. Tot nu toe zijn er twee jonge spelers gehaald, die eerder voor het tweede dan het eerste in aanmerkingen lijken te komen, en een Finse spits. Er zijn wel een aantal spelers op proef. In Gün we trust zullen we maar zeggen. Vorig jaar toverde hij met Lamprou, Diemers, Novakovich en Rodriguez ook prima versterkingen uit de hoge hoed, dus ik laat me verrassen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei E2E:

En een zak geld. 

Dit zijn wel precies de soort eigenaren waarvan je moet hopen dat er nog twee of drie bij komen in de Eredivisie. Zeg ik op basis van de informatie die we nu hebben - dat het geen crimineel lijkt te zijn - plus de aankopen die tot nu toe worden gedaan. 

Die zak geld valt op zich wel mee, een netwerk heeft Gün wel en daar heeft Fortuna veel aan. Qua begroting horen we onderin te staan en Gün heeft de meeste spelers transfervrij of op huurbasis binnengehaald. Hij geeft ook aan dat de club zelf de broek op moet houden en niet moet steunen op geld van de voorzitter. Dat lijkt me an sich een gezond streven. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 uur geleden zei E2E:

Mij ook, maar je weet toch zelf ook hoe het werkt in het voetbal? Niet alles komt netjes in de begroting te staan, zijn heel veel semi-legale manieren om spelers meer te betalen, dat spelers als Balic (die stond bij heel veel clubs op het lijstje afgelopen winter), Jose Rodriguez en Passlack nu voor Fortuna komen spelen lijkt daar op te wijzen.

Geen idee hoe ze dat financieel geregeld hebben, maar ik weet wel dat de eisen van Rodriguez te gortig zijn voor Fortuna, anders hadden ze hem nu wel transfervrij vastgelegd. Waarschijnlijk heeft Fortuna een percentage van het salaris betaald en Mainz de rest. Mainz is een deel van de salarispost kwijt en hoopt dat Rodriguez zich in de kijker speelt voor een transfer. Balic zal wel een soortgelijke deal hebben gesloten. Zelfs met zwart geld kun je als Fortuna geen Bundesliga of Serie A standaard qua salarissen aanhouden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 uur geleden zei E2E:

En een zak geld. 

Dit zijn wel precies de soort eigenaren waarvan je moet hopen dat er nog twee of drie bij komen in de Eredivisie. Zeg ik op basis van de informatie die we nu hebben - dat het geen crimineel lijkt te zijn - plus de aankopen die tot nu toe worden gedaan. 

Ja helemaal eens, Emmen is ook creatief bezig en bij Twente verwacht ik ook nog heel wat met Ted van Leeuwen.

Ik denk dat het grootste probleem van de Eredivisie is dat clubs veel hogere salarissen moeten betalen voor niet-EU-spelers en dat niet kunnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei E2E:

Nee natuurlijk niet boven die competities die jij noemt, maar je zegt zelf een paar posts eerder 'wij staan onderaan qua begroting.' Dat kan zo zijn, maar qua salarissen schat ik Fortuna gewoon in als een ploeg die rond de 11e / 12e plaats hoort te spelen. 

De salarissen zijn de voornaamste kostenpost in die hele begroting, dus officieel kan dat nooit. Zwart geld, goh... Het zou op zich best kunnen, maar dat zou best wel opvallen in Nederland. Het is nu ook niet zo dat we grote aankopen doen qua naam, mannen die een topsalaris eisen. Bij de huurlingen denk ik dat het salaris vooral door de verhurende club wordt betaald, die profiteert van het feit dat de speler eindelijk minuten maakt. Het kan op zich best dat er zwart links en rechts wat betaald wordt, maar dat kan nooit zoveel zijn dat Fortuna zo andere Eredivisieclubs kan aftroeven. Dat is volgens mij ook de reden dat er zoveel buitenlandse spelers rondlopen, die zullen beter betaalbaar zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij Fortuna zingt momenteel de naam van Bassala Sambou rond. De 21-jarige aanvaller speelt drie seizoenen bij het Britse Everton FC, kan een nieuw, tweejarig contract bij ‘The Toffees’ tekenen, maar vertrekt en kiest voor meer speeltijd. Sambou beschikt over een Duits paspoort (hij is geboren in Hannover), maar bezit daarnaast de Ghanese nationaliteit. Uitkomen voor een Duitse club doet de aanvaller niet; hij verhuist op jonge leeftijd naar London. Na het afronden van zijn school kiest Sambou voor Coventry City FC. Op zijn 18e stapt hij over naar Merseyside, waar hij zich aansluit bij Everton U23.

Na een stroeve start met het nodige blessureleed komt Sambou op toeren en wint met zijn teamgenoten tot tweemaal toe de Premier League 2 titel (de Premier League voor U23-teams), maar de stap naar de eerste selectie lijkt toch te groot. Over interesse van andere clubs heeft Sambou niet te klagen, want zo wordt het Zweedse Östersunds FK aan de aanvaller gelinkt en lijkt het er even op dat Sambou voor Preston North End FC tekent. Maar lange tijd blijft het stil rondom Sambou. Ondertussen trok Preston North End FC David Nugent aan als nieuwe aanvalsleider. Impliceert dit dat Sambou op weg is naar Sittard-Geleen? Onduidelijk.

Meer Nederlandse spelers zou leuk zijn, maar ik zie niet in wie...

Achterin had ik bijvoorbeeld Sam Kersten graag er bij gehad, maar die is naar Zwolle.  Balker van Almere vond ik ook bij vlagen indrukwekkend vorig seizoen, maar die jongen heeft een doorlopend contract en Fortuna heeft gewoon niet veel geld om te spenderen aan transfersommen. 

Qua aanvallers zie ik aan de onderkant van de Eredivisie / top van de KKD niet echt spelers die bij ons zouden passen en die haalbaar zijn. Almere heeft die Efmorfidis, die zou ik wel graag zien, maar die heeft een doorlopend contract. Hetzelfde geldt voor Bouyaghlafen van Den Bosch. Beide spelers zijn weliswaar grillig, maar dat waren Lamprou en Semedo ook. Nigel Robertha van Cambuur deed het vorig jaar bij vlagen erg leuk, maar of die de stap naar de Eredivisie aankan... Venema huren van Utrecht zou tof zijn.

Op het middenveld zou ik op zich graag een Joey Veerman zien, maar die staat klaarblijkelijk ook in de belangstelling van Twente. Nou, dan haakt Fortuna af qua salaris en perspectief. El Jebli van De Graafschap zou heel tof zijn, maar ik kan me niet voorstellen dat er geen sterkere clubs zijn die belangstelling hebben voor hem. Bovendien speelt hij op dezelfde plek en rol als Mark Diemers, dus die moet dan eerst gaan Fortuna kan geen spelers aantrekken voor de breedte, niet spelers van het kaliber El Jebli. Branco van den Boomen, hetzelfde verhaal I suppose. Dogan is transfervrij, die zou zeker interessant zijn, maar de vraag is of die niet naar een betere club kan dan Fortuna.

Link naar opmerking
Deel via andere websites