glennix Posted January 15, 2011 Share Posted January 15, 2011 Het verwonderd mij dat er van deze geweldige serie nog geen topic was, bij deze dus. :)     [YOUTUBE]dHCIPNhDJcM[/YOUTUBE]     De Britse acteur Hugh Laurie speelt Dr. Gregory House, een medisch genie dat een team van jonge diagnostici leidt. Hij is niet alleen erg op zichzelf, maar ook bot en onbehouwen en zou het liefst alle contact met zijn patiënten vermijden. Zijn directe manier van communiceren en cynische opmerkingen maken het voor veel mensen bijna onmogelijk om met hem om te gaan. Deels komt zijn gedrag door de chronische pijn in zijn rechterbeen, ontstaan door een verkeerde medische behandeling. Desondanks staat hij in hoog aanzien vanwege zijn vermogen schijnbaar ongeneeslijk zieke patiënten te diagnosticeren en te behandelen. Dit, en zijn voorliefde voor medische vraagstukken, maken van hem de laatste hoop voor “onbehandelbare†patiënten met ongewone en mysterieuze ziektes. House’ filosofie is het gemakkelijkst als volgt te stellen: “The truth of the human condition is that everyone lies. The only variable is about what." Dr. James Wilson (Robert Sean Leonard), hoofd Oncologie, is zijn enige vriend en ook de enige die al zijn onhebbelijkheden accepteert. Hij probeert House zich zo sociaal mogelijk te laten gedragen. Met Dr. Lisa Cuddy (Lisa Edelstein), hoofd van het ziekenhuis, heeft House een haat-liefdeverhouding. Zij waardeert hem om zijn werk, maar heeft haar handen vol aan zijn gedrag. Om de pijn in zijn been te bestrijden gebruikt House Vicodin. Dit middel is ook een bron van conflicten, omdat het verslavend werkt en zijn collega's denken dat het zijn werk negatief beïnvloedt. Maar vooral als hij het middel niet heeft levert dat problemen op.       Wie volgt deze serie nog? :thumb: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
glennix Gepost January 15, 2011 Author Share Gepost January 15, 2011 Het verwonderd mij dat er van deze geweldige serie nog geen topic was, bij deze dus. :)     [YOUTUBE]dHCIPNhDJcM[/YOUTUBE]     De Britse acteur Hugh Laurie speelt Dr. Gregory House, een medisch genie dat een team van jonge diagnostici leidt. Hij is niet alleen erg op zichzelf, maar ook bot en onbehouwen en zou het liefst alle contact met zijn patiënten vermijden. Zijn directe manier van communiceren en cynische opmerkingen maken het voor veel mensen bijna onmogelijk om met hem om te gaan. Deels komt zijn gedrag door de chronische pijn in zijn rechterbeen, ontstaan door een verkeerde medische behandeling. Desondanks staat hij in hoog aanzien vanwege zijn vermogen schijnbaar ongeneeslijk zieke patiënten te diagnosticeren en te behandelen. Dit, en zijn voorliefde voor medische vraagstukken, maken van hem de laatste hoop voor “onbehandelbare†patiënten met ongewone en mysterieuze ziektes. House’ filosofie is het gemakkelijkst als volgt te stellen: “The truth of the human condition is that everyone lies. The only variable is about what." Dr. James Wilson (Robert Sean Leonard), hoofd Oncologie, is zijn enige vriend en ook de enige die al zijn onhebbelijkheden accepteert. Hij probeert House zich zo sociaal mogelijk te laten gedragen. Met Dr. Lisa Cuddy (Lisa Edelstein), hoofd van het ziekenhuis, heeft House een haat-liefdeverhouding. Zij waardeert hem om zijn werk, maar heeft haar handen vol aan zijn gedrag. Om de pijn in zijn been te bestrijden gebruikt House Vicodin. Dit middel is ook een bron van conflicten, omdat het verslavend werkt en zijn collega's denken dat het zijn werk negatief beïnvloedt. Maar vooral als hij het middel niet heeft levert dat problemen op.       Wie volgt deze serie nog? :thumb: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maldini Gepost January 15, 2011 Share Gepost January 15, 2011 Ik vind het wel leuk, maar niet zo leuk als andere programma's zoals Big Bang en Two and a half men. Omdat iedereen loopt te gissen wat er aan de hand is met de patient. En op het laatst komt House er op een onrealistische manier achter. Maar toch vind ik het leuk om te zien. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
yourafca Gepost January 15, 2011 Share Gepost January 15, 2011 Ik probeer het te volgen! Weet je ook of het terug te zien is ergens, als je het gemist hebt? (vraag geldt ook voor Big Bang Theory en Two and a half men) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Big Mike Gepost January 15, 2011 Share Gepost January 15, 2011 Al heel wat seizoenen bezig, terwijl het concept uiterst simpel is. 3x mis, en House lost het op, door iets totaal onrelevants op te merken. Leuk voor even, maar na een aantal seizoenen gaat het vervelen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ReggieBush Gepost January 15, 2011 Share Gepost January 15, 2011 Heb alle seizoen op dvd, maar begint saai te worden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hansje Gepost January 15, 2011 Share Gepost January 15, 2011 Kom op, het is toch echt wel veel meer dan dat. Zo'n aflevering Three Stories uit het eerste siezoen, de bijverhalen die vaak veel interessanter zijn, de ethische vragen die worden opgeroepen...in het eerste seizoen was het al te vaak zoals jij hierboven zegt, maar zeker van seizoen drie halen de afleveringen een zeer hoge standaard en zijn de medische cases vaak ook gewoon bijzaak. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dost Gepost January 15, 2011 Share Gepost January 15, 2011 Kijken jullie dit dan met of zonder ondertiteling? Ik bedoel met al die jargon is nog wel te volgen als je het ook nog kan lezen. Maar als je geen ster in Engels bent(HIMYM kan ik wel gewoon volgen) is het toch niet te doen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hansje Gepost January 15, 2011 Share Gepost January 15, 2011 Met, heb alles op dvd. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Big Mike Gepost January 15, 2011 Share Gepost January 15, 2011 Zonder, ik kan bijvoorbeeld TBBT ook goed volgen zonder, nee ondertiteling verneukt het echt bij mij. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dost Gepost January 16, 2011 Share Gepost January 16, 2011 Hmm. Nja TBBT kijk ik alleen op Veronica, omdat ik dat waarschijnlijk ook niet ga kunnen volgen. Maar dat moet ik nog even kijken. Ga eerst eens HIMYM helemaal afkijken en dan zie ik wel verder. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alderweireld. Gepost January 31, 2011 Share Gepost January 31, 2011 Alle seizoenen al op DVD van deze geweldige serie. Nu wachten op seizoen 7. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dyllanw Gepost March 15, 2011 Share Gepost March 15, 2011 [spoiler=Seizoen 7]Geen enkele verhaallijn meer over. House en Cuddy uit elkaar, House weer aan de Vicodin, Wilson geen relatie, Taub gescheiden. Nog een paar afleveringen in dit seizoen, vraag me af naar welke finale ze toe gaan werken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scifo Gepost April 15, 2011 Share Gepost April 15, 2011 [spoiler=Seizoen 5]Foreman en 13??? ;e ;e Aub zeg :cab: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scifo Gepost April 17, 2011 Share Gepost April 17, 2011 [spoiler=Seizoen 5]RIP Kutner :( :( :( Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miz Gepost April 18, 2011 Share Gepost April 18, 2011 Heb gisteren pas voor het eerst een aflevering van House gezien aangezien er toch niets anders was. En ik moet zeggen dat het wel wat was, zeker voor herhaling vatbaar. Die Hugh Laurie is toch echt een topper! _O_ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dyllanw Gepost May 7, 2011 Share Gepost May 7, 2011 [spoiler=seizoen 7]Thirteen is back! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vegas Gepost May 17, 2011 Share Gepost May 17, 2011 IMDb IMDb Bad news #House fans! Lisa Edelstein has decided to leave the show and won't return for the eighth season. http://imdb.to/kMBH8G Â :( Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hipnetix Gepost May 18, 2011 Share Gepost May 18, 2011 De Britse acteur Hugh Laurie (51) wil stoppen met de Amerikaanse serie House M.D. De beste betaalde televisieacteur neemt nog een achtste seizoen op deze zomer en dan is hij naar eigen zeggen helemaal klaar met de chagrijnige dokter Gregory House. Voortaan wil Laurie zich storten op zijn zangcarrière. Bron  :cab: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
iSimic Gepost May 18, 2011 Share Gepost May 18, 2011 Zo dat zou klote zijn. Khoop dat het niet waar is. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dyllanw Gepost May 19, 2011 Share Gepost May 19, 2011 Hij heeft al een bluesalbum uitgebracht. Zou het wel echt jammer vinden als de serie stopt maar het is ook wel goed geweest misschien. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
iSimic Gepost October 4, 2011 Share Gepost October 4, 2011 Nog mensen die het gaan kijken? Seizoen 8 gaat beginnen. Over 30 minuten wordt de eerste aflevering weer uitgezonden in Amerika.  'House' best bekeken tv-programma ter wereld De Amerikaanse serie House is het best bekeken televisieprogramma ter wereld. De show met in de hoofdrol de Britse acteur Hugh Laurie wordt gemiddeld bekeken door 82 miljoen mensen in 72 landen, meldt het Guinness Book of Records.  Met die aantallen verdringt het ziekenhuisdrama de politieserie CSI: Miami van de bovenste plaats.  House gaat deze week in de Verenigde Staten zijn laatste seizoen in. Hugh Laurie speelt dokter House sinds 2004. Daarvoor ontving hij twee Golden Globe Awards en verschillende Emmy-nominaties. (Redactie)  Dat terwijl de kijkcijfers in Amerika toch dalen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
superboer86 Gepost October 4, 2011 Share Gepost October 4, 2011 Ben nu bezig met aflevering 1 te downloaden :D geniale serie, vooral de humor Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
iSimic Gepost October 4, 2011 Share Gepost October 4, 2011 [spoiler=seizoen 8]Heerlijk begin van het nieuwe seizoen. Ik ben echt benieuwd waar dit heen gaat. Zoals het er nu uitziet zal hij voorlopig nog in de gevangenis zitten dus ben echt benieuwd. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pino Gepost October 5, 2011 Share Gepost October 5, 2011 Hij was wel weer leuk :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts