Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×

HBO: The Wire

vinnypassy

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 300
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Six Feet Under, Boardwalk Empire, Breakiing Bad, Carnivale en Game of Thrones zijn zeker geen trap terug na The Wire :)

Breaking Bad heb ik al gezien (Na Dexter en The Wire mijn favoriet) en Game of Thrones heeft mji nooit kunnen pakken. Die andere drie staan dus op het lijstje, samen met How to make it in America, waar ik ook goede verhalen over hoor.

The Shield dus ook maar toevoegen, ik hou van retesterke eindes waar je gewoon nog een half uur met je bek open naar je beeldscherm aan het staren bent. Jammer dat The Wire dat nooit echt had, maar daar moesten ze het ook niet van hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

The Shield heeft voor mij het gat dat The Wire achterliet behoorlijk goed op kunnen vullen. Zeker vanaf seizoen 4 is het echt van torenhoge kwaliteit. Weliswaar op een totaal andere manier dan The Wire, maar in zijn straatje (actiethriller zou ik het noemen) is het één van de beste. Qua spanningsboog misschien wel het beste van wat ik gezien heb.

Boardwalk Empire moet je echt liggen trouwens. De één vindt het geweldig en de ander vindt het echt dood- en doodsaai. Het is inderdaad ietwat droog, maar als het onderwerp (de drooglegging) je ligt en je kan genieten van prachtige en sfeervolle beelden dan is het zeker een aanrader. Over de overige series kan ik niets zeggen, omdat ik die nog niet heb gezien. Al ga ik, als het goed is, deze week samen met mijn huisgenoot beginnen aan Six Feet Under.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vond de verhaallijn in de ghetto nog steeds keihard in seizoen 5 anders. Alleen dat van McNulty sloeg werkelijk waar nergens op.

Vond ik ook, daarnaast waren de karakters uit het journalisme ook vrij zwak als je het vergeleek met de 'nieuwe' karakters uit overige seizoenen. Writers' strike heeft zeker zijn invloed gehad op het laatste seizoen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites