Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

TV-series #3

Vegas

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 2,5k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Held. Mocht je trouwens na een paar afleveringen denken: dit is hem niet. Blijf toch verder kijken. Ergens halverwege seizoen 1 zit je er opeens in. Dit kunnen erg veel mensen hier beamen.

Behalve ik, omdat ik na een paar afleveringen ben gestopt, best saai.

Nieuwe aflevering van Glee gezien, vind die nieuwe personages best tof. Jake, baasje in opkomst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Behalve ik, omdat ik na een paar afleveringen ben gestopt, best saai.

Nieuwe aflevering van Glee gezien, vind die nieuwe personages best tof. Jake, baasje in opkomst.

Daar zeg je het al: je bent gestopt na een paar afleveringen. Geef het minstens één seizoen de kans. Vind je het dan nog steeds niks, dan is het echt niets voor jou. Die mensen moet ik overigens nog ontmoeten. Kan me ook nog een recensie in het NRC herinneren waarin de recensent The Wire behoorlijk neersabelde na het kijken van een paar afleveringen. Hij snapte niet waarom er zo'n hype rond de serie hing. Een paar maanden laten volgde een artikel waarin hij schoorvoetend toegaf dat hij de serie tekort had gedaan in zijn eerdere artikel en ondertussen alle vijf de seizoenen had gezien. Zijn woorden waren (het ging tevens over het vijfde en afsluitende seizoen): de beste serie ooit is niet meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zit bij Borgen nu halverwege (ep6 geloof ik) S1. Valt mij tot nu toe wat tegen. Goede serie, maar ik had meer verwacht. Grootste nadeel vind ik dat er elke aflevering 1 politiek issue speelt, zonder dat er later nog aan gerefereerd wordt. Alleen de persoonlijke verhaallijnen lopen (vooralsnog) door. Blijf overigens wel gewoon kijken, ruimschoots goed genoeg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kasper Juul is een keiharde baas. Ben zelf aan de op een na laatste aflevering van seizoen 1 bezig en hij is wat mijn betreft de drager van de serie. Machtig personage!

En wat vind je van mijn opvatting dan? Ben benieuwd of meer mensen dit hebben, want ik hoor tot nu toe alleen maar juichende dingen over de serie, alsof er geen minpunten zijn. Ik ben ook hartstikke positief, maar dit vind ik wel echt iets minder.

Zit bij Borgen nu halverwege (ep6 geloof ik) S1. Valt mij tot nu toe wat tegen. Goede serie, maar ik had meer verwacht. Grootste nadeel vind ik dat er elke aflevering 1 politiek issue speelt, zonder dat er later nog aan gerefereerd wordt.

Meest duidelijk was het bij het [tekst]aftreden van die minister van Handel[/tekst] en twee afleveringen later toen [tekst]Höxenhavn onder druk stond. Er werd toen niet eens gerefereerd aan het feit dat hij de tweede minister (binnen honderd dagen!) zou zijn die af zou moeten treden[/tekst]. Misschien ben ik wat dit betreft gewoon te veel politicoloog hoor, maar op dat punt mist het voor mij wel geloofwaardigheid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En wat vind je van mijn opvatting dan? Ben benieuwd of meer mensen dit hebben, want ik hoor tot nu toe alleen maar juichende dingen over de serie, alsof er geen minpunten zijn. Ik ben ook hartstikke positief, maar dit vind ik wel echt iets minder.

Meest duidelijk was het bij het [tekst]aftreden van die minister van Handel[/tekst] en twee afleveringen later toen [tekst]Höxenhavn onder druk stond. Er werd toen niet eens gerefereerd aan het feit dat hij de tweede minister (binnen honderd dagen!) zou zijn die af zou moeten treden[/tekst]. Misschien ben ik wat dit betreft gewoon te veel politicoloog hoor, maar op dat punt mist het voor mij wel geloofwaardigheid.

Ben het helemaal met je eens, dat is een minder punt, alleen de privélijnen worden doorgetrokken, maar de politieke lijnen staan vrijwel los per aflevering. Ik heb er niet echt last van, omdat ik in 2 maanden 10 eps heb gezien, dus het ook wel prettig was dat er elke aflevering een soort los thema was.. Ben inmiddels bij seizoen 2 episode 4 beland en er is zowaar een cliffhanger :p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[MENTION=23287]Hwb[/MENTION];

Heb wel een beetje hetzelfde gevoel ja. Ik vind de acteerprestaties fenomenaal en dat Deens luistert lekker weg, maar het kan imo niet tippen aan toppers zoals een the Wire. Maar dat ligt ook aan mijn smaak denk ik. Ik had verwacht dat het veel meer zou draaien om politieke intriges (meer een rode draad ook). De op zichzelf staande politieke verhaallijnen per aflevering vind ik an sich best interessant en goed uitgewerkt, maar ik heb wel het gevoel dat het vrij oppervlakkig blijft. Dieptepuntje vond ik dat zelfverzonnen land in aflevering 6 ofzo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[MENTION=23287]Hwb[/MENTION];

Heb wel een beetje hetzelfde gevoel ja. Ik vind de acteerprestaties fenomenaal en dat Deens luistert lekker weg, maar het kan imo niet tippen aan toppers zoals een the Wire. Maar dat ligt ook aan mijn smaak denk ik. Ik had verwacht dat het veel meer zou draaien om politieke intriges (meer een rode draad ook). De op zichzelf staande politieke verhaallijnen per aflevering vind ik an sich best interessant en goed uitgewerkt, maar ik heb wel het gevoel dat het vrij oppervlakkig blijft. Dieptepuntje vond ik dat zelfverzonnen land in aflevering 6 ofzo.

Klopt, en dat terwijl het gewoon over Oekraïne/Wit-Rusland ging. Maarja, die diplomatieke relaties (en mogelijk zelfs rechtszaken vermoed ik) wilden ze niet op het spel zetten.

Maar ik ben met je eens, het is een ontzettend goede serie. Goede verhaallijnen, goed spel. Oppervlakkig valt qua politieke verhalen ook nog best mee imo (maar zo veel weet ik er nou ook weer niet van), al wordt het natuurlijk beperkt doordat er maar er zo'n 10-15 politieke personages zijn. In het echt is dat (vermoed ik) iets meer, waardoor het ook gelaagder wordt. Maar dat is in zo'n serie niet of nauwelijks te doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites