Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

TV-series #3

Vegas

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 2,5k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Wat zijn goede series op dit moment? Waarin actie zit en/of mysterie?

Actie: Sons of Anarchy (vierde seizoen net afgelopen). Daar zit althans genoeg actie in. Qua mysterie is dus, zoals je hierboven al kunt lezen, Alcatraz (o.a. van J.J. Abrams; Lost) net begonnen. Ook Homeland (zowel actie als een beetje mysterie, volgens mij) schijnt erg goed te zijn (net klaar met eerste seizoen).

Qua klassiekers op mysterie-gebied kun je eventueel The X Files en Twin Peaks nog proberen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vind Alcatraz na de eerste aflevering nog maar matig. Sommige lijntjes waarvan je nu al min of meer de gevolgen kunt voorspellen. Hopelijk wordt het trouwens ook geen serie waarin elke week één zaak opgelost wordt. Dat zou ik ook een beetje lame vinden. Blijf het nog wel even volgen, maar ben sceptisch.

Net de tweede aflevering gezien. Het mysterie dat ontrafeld moet/gaat worden is erg interessant, maar de opzet is niet echt mijn smaak. Zoals ik al vermoedde wordt er, tot mijn grote spijt, inderdaad elke week een zaak opgelost. Waarbij we, als kijker, steeds kleine stukjes informatie over het mysterie te zien krijgen. Beetje matig. Enige reden waarom ik dit blijf volgen is omdat het mysterie me te veel boeit. Gezien het einde van Lost ben ik echter bang voor een ontzettende tegenvaller. Het wordt dit seizoen dus een beetje aankijken hoe het mysterie zich ontwikkelt en als dit niet naar wens is, dan is het één van de eerste series die ik stop te volgen.

Overigens vind ik hoe de eerste twee zaken worden opgelost echt veel te simpel. Er wordt niet eens de moeite gedaan om de kijker het gevoel te geven dat de detective een briljante ingeving krijgt (zoals we gewend zijn in het misdaad-genre). Het oplossen van de zaken heeft meer te maken met de domheid van de criminelen en hun voorspelbare patronen. Jammer, want spanning of de zaak wordt opgelost ontstaat hierdoor nooit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Net de tweede aflevering gezien. Het mysterie dat ontrafeld moet/gaat worden is erg interessant, maar de opzet is niet echt mijn smaak. Zoals ik al vermoedde wordt er, tot mijn grote spijt, inderdaad elke week een zaak opgelost. Waarbij we, als kijker, steeds kleine stukjes informatie over het mysterie te zien krijgen. Beetje matig. Enige reden waarom ik dit blijf volgen is omdat het mysterie me te veel boeit. Gezien het einde van Lost ben ik echter bang voor een ontzettende tegenvaller. Het wordt dit seizoen dus een beetje aankijken hoe het mysterie zich ontwikkelt en als dit niet naar wens is, dan is het één van de eerste series die ik stop te volgen.

Overigens vind ik hoe de eerste twee zaken worden opgelost echt veel te simpel. Er wordt niet eens de moeite gedaan om de kijker het gevoel te geven dat de detective een briljante ingeving krijgt (zoals we gewend zijn in het misdaad-genre). Het oplossen van de zaken heeft meer te maken met de domheid van de criminelen en hun voorspelbare patronen. Jammer, want spanning of de zaak wordt opgelost ontstaat hierdoor nooit.

Het lijkt mij dat die criminelen zich simpelweg vogelvrij voelen, omdat zij voor de wet niet meer bestaan. Denk ook dat naar mate je verder gaat komen in het seizoen, de voormalige inmates een stuk beter op hun hoede zullen zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nieuwe seizoen begint daar volgende week ook weer van, ben wel benieuwd hoe de nieuwe Spartacus het gaat doen.

Edit: WTF!? Ik kijk op de site van Spartacus, blijkt dus [spoiler=laatste aflevering seizoen 1]dat Lucretia de opstand heeft overleefd :cab:

Edit 2: Eerste aflevering van het nieuwe seizoen valt al te downloaden, nog beter :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben weer is op zoek naar een serie. Ik kijk het de laatste tijd redelijk vaak. Is op woensdag op tv. Op Net5 of Veronica. Weet zo even niet welke van de twee.

Gaat ook over een onderzoeks team, zoals in NCIS ook het geval is. Weer weinig om mee te werken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kijk op dit moment vooral Oz en ben zojuist met Luther gestart. Oz zit ik aan het begin van seizoen vier en het grimmige sfeertje bevalt me echt goed. Veel leuke cameo's ook. Luther is een BBC crime drama met Idris Elba in de titelrol waarmee ik op aanraden van een Engelse vriend ben begonnen, gisteren de eerste aflevering bekeken en dat was het zeker waard. Elba was sterk bezig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben weer is op zoek naar een serie. Ik kijk het de laatste tijd redelijk vaak. Is op woensdag op tv. Op Net5 of Veronica. Weet zo even niet welke van de twee.

Gaat ook over een onderzoeks team, zoals in NCIS ook het geval is. Weer weinig om mee te werken.

Criminal Minds. Dûh.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

The Wire of Game of Thrones? The Wire of Game of Thrones??? Keuzes, keuzes....... dus wie overtuigd me?

Kwalitatief gezien natuurlijk The Wire. Dat is zo klaar als een klontje. Praktisch gezien kun je beter eerst Game of Thrones doen, die heb je er binnen 2 a 3 dagen doorheen gekeken en dan kun je daarna met The Wire beginnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites