Jump to content
Pre-order FM25 nu. Steun MU & ontvang korting! ×

Veldrijden

King XVI

Recommended Posts

Mathieu van der Poel is tijdens de Azencross in Loenhout zwaar ten val gekomen, naar het leek op zijn rechtersleutelbeen. De Nederlands kampioen lag op dat moment tweede en kwam ten val na een jump over een bultje. Hij bleef minutenlang liggen en werd per brancard afgevoerd.

http://www.wielerflits.nl/nieuws/225155/van-der-poel-valt-zwaar-en-afgevoerd-per-brancard.html

Vorige zondag heb ik vooral genoten van de prachtige cross in Namen. Ongekend hoe diep MvdP daar kon gaan om toch te winnen.

Vandaag was het jammer dat het deels beslist wordt door een lekke band, maar de manier waarop Van Aert terug kon komen en na de lekke band weg bleef geeft wel aan dat hij goed is. Dat kan nog mooie duels opleveren, met hopelijk een spannend WK als hoogtepunt.

Op 24-12-2020 om 11:25 zei FlyD:

Vorige zondag heb ik vooral genoten van de prachtige cross in Namen. Ongekend hoe diep MvdP daar kon gaan om toch te winnen.

Vandaag was het jammer dat het deels beslist wordt door een lekke band, maar de manier waarop Van Aert terug kon komen en na de lekke band weg bleef geeft wel aan dat hij goed is. Dat kan nog mooie duels opleveren, met hopelijk een spannend WK als hoogtepunt.

Ja dat was bizar. Ik had MvdP al drie keer afgeschreven in Namen. Zou heel mooi zijn als we nog meer van dat soort potjes gaan zien. Ik hoop ook dat Vanthourenhout nog aan kan haken. Vanmiddag wordt het ook een zware cross met dit weer. Gaat wel door las ik. 

• Like 1

1 minuut geleden zei 007mark:

Gister was er uiteindelijk weinig concurrentie voor Mathieu helaas. Pidcock na de eerste bocht helemaal achteraan, Wout lek en Iserbyt die eind van de tweede ronde uitviel.

Ja zonde van Iserbyt he. Die heeft zich nu niet echt kunnen meten door die val en in Namen lag z'n ketting eraf. Einde seizoen voor hem?

13 minuten geleden zei Abe:

Ja zonde van Iserbyt he. Die heeft zich nu niet echt kunnen meten door die val en in Namen lag z'n ketting eraf. Einde seizoen voor hem?

Geen breuken vastgesteld, dus ziet er minder erg uit dan het in eerst instantie leek.

https://sporza.be/nl/2020/12/27/iserbyt-blijft-optimistisch-na-nachtje-slapen-ik-wil-erbij-zijn-in-baal~1609063562355/

• Like 1