Spring naar bijdragen

Aanbevolen reacties

Geplaatst
De Top 2000 is een jaarlijks radioprogramma van het Nederlandse station Radio 2. Het wordt sinds 1999 uitgezonden aan het eind van elk kalenderjaar. De uitzending begon in 2009 om 12:00 uur op Eerste Kerstdag en ging non-stop door tot 0:00 uur in de Oudejaarsnacht. In eerdere edities werd de uitzending gestart om 0.00 uur op Tweede Kerstdag. In het programma worden de 2000 populairste platen aller tijden gedraaid, zoals die in de weken voorafgaand aan de uitzending door middel van een stemming via telefoon en internet door de luisteraars zijn bepaald.

Radio 2 Top 2000 Stemweek!

Van maandag 22 november 6.00 uur tot en met vrijdag 26 november 24.00 uur kan je jouw stem uit gaan brengen op favoriete songs uit de keuzelijst!

Met de Top 2000 Stemweek legt Radio 2 vijf dagen lang de basis voor het muzikale hoogtepunt van het jaar: de Top 2000. Radio 2 houdt voor het eerst een Stemweek. De stemperiode voor de Top 2000 was voorheen uitgespreid over drie weken. Vorig jaar kwamen er in totaal ruim 2 miljoen stemmen binnen.

Ik zag er zo snel nog geen topic over, dus als hij er al wel is kan hier een slotje op. Ik kijk er zoals elk jaar weer naar uit, want het heeft toch iets om bij de verwarming tot 3 uur 's nachts te wachten voor je favoriete nummer. Waarop denken jullie te gaan stemmen?

• Antwoorden 106
  • Weergaven 39
  • Aangemaakt
  • Laatste antwoord

Bijdrages in dit topic

Geplaatst
  • Auteur
De Top 2000 is een jaarlijks radioprogramma van het Nederlandse station Radio 2. Het wordt sinds 1999 uitgezonden aan het eind van elk kalenderjaar. De uitzending begon in 2009 om 12:00 uur op Eerste Kerstdag en ging non-stop door tot 0:00 uur in de Oudejaarsnacht. In eerdere edities werd de uitzending gestart om 0.00 uur op Tweede Kerstdag. In het programma worden de 2000 populairste platen aller tijden gedraaid, zoals die in de weken voorafgaand aan de uitzending door middel van een stemming via telefoon en internet door de luisteraars zijn bepaald.

Radio 2 Top 2000 Stemweek!

Van maandag 22 november 6.00 uur tot en met vrijdag 26 november 24.00 uur kan je jouw stem uit gaan brengen op favoriete songs uit de keuzelijst!

Met de Top 2000 Stemweek legt Radio 2 vijf dagen lang de basis voor het muzikale hoogtepunt van het jaar: de Top 2000. Radio 2 houdt voor het eerst een Stemweek. De stemperiode voor de Top 2000 was voorheen uitgespreid over drie weken. Vorig jaar kwamen er in totaal ruim 2 miljoen stemmen binnen.

Ik zag er zo snel nog geen topic over, dus als hij er al wel is kan hier een slotje op. Ik kijk er zoals elk jaar weer naar uit, want het heeft toch iets om bij de verwarming tot 3 uur 's nachts te wachten voor je favoriete nummer. Waarop denken jullie te gaan stemmen?

Geplaatst

Hebben wel meer radiozenders toch? Ach ik zal wel ff stemmen.. Vorig jaar luisterde ik het op een andere zender, maar welke weet ik niet :cab:

Geplaatst
  • Auteur

Radio 2 heeft de traditie om hem dus elk jaar te doen. Binnenkort maar even weer een lijstje maken. :)

Geplaatst
  • Auteur

Ik ga vanmiddag denk ik alvast een lijstje samenstellen, je mag geloof ik 15 nummers kiezen, dus dat moet lukken.

Geplaatst

15.. Makkie. Sowieso allemaal NL talig :D Daar hoef ik niet lang over te doen om dat samen te stellen.

Geplaatst
  • Auteur

Gaat voor mij nog een hele klus worden om me aan die 15 te houden. Waarschijnlijk weinig Nederlands talig hoor.

Geplaatst

Ik vind dat de Top 2000 zij charme kwijt is geraakt door alle breezers en tokkies die op de meest vreselijke muziek stemmen. Top 2000 a gogo op TV kan me nog wel bekoren.

Geplaatst
Ik vind dat de Top 2000 zij charme kwijt is geraakt door alle breezers en tokkies die op de meest vreselijke muziek stemmen.

Die was al kwijt met Bohemian Rhapsody op 1.

Geplaatst
  • Auteur

Ik vind het nog steeds wat hebben hoor, ook al is de top 10 elk jaar nagenoeg hetzelfde.

Geplaatst

Wou ik gaan stemmen staat Sufjan Stevens er niet tussen. Moet ik dus nomineren bij mijn vrije artiesten net als The Beatles met Come Together. En dan staat een Paul de Leeuw er wel in, moet toch niet gekker worden daar :cab:

Geplaatst

Jahoor hiphop word genegeerd, zo'n hekel aan dit gedoe he ;e Voorderest zal de helft van de top 10 bestaan uit artiesten die dit jaar zijn overleden en Boudewijn de Groot of Queen zal op 1 staan.

Geplaatst

Je moet het ook in het perspectief van Radio 2 zien. Dat is in principe gewoon een zender voor oude mannen en die willen geen hiphop horen. Daarom zal de Top 2000 nooit een échte Top 2000 worden, maar ik vind het altijd wel erg leuk om te luisteren.

Geplaatst

Ik heb hierop gestemd:

1 Beatles - Hey Jude (1968)

2 Beatles - Here comes the sun (1969)

3 Marvin Gaye - What's going on (1971)

4 Bob Marley & the Wailers - No woman no cry (1975)

5 Dire Straits - Sultans of swing (1978)

6 Bob Marley & the Wailers - Stir it up (1979)

7 Dire Straits - Telegraph road (1982)

8 Marvin Gaye - Sexual healing (1982)

9 Michael Jackson - Wanna be startin' something (1983)

10 Michael Jackson - Man in the mirror (1988)

11 Red Hot Chili Peppers - Under the bridge (1992)

12 Guns n' Roses - November rain (1992)

13 Mark Knopfler & James Taylor - Sailing to Philadelphia (2000)

14 Coldplay - Clocks (2003)

15 Coldplay - Speed of sound (2005)

1 Gorillaz - Feel Good Inc.

2 Gorillaz - Clint Eastwood

3 Ghosts - The World Is Outside

4 Dire Straits - Expresso Love

5 Muse - Hysteria

Geplaatst
Je moet het ook in het perspectief van Radio 2 zien. Dat is in principe gewoon een zender voor oude mannen en die willen geen hiphop horen. Daarom zal de Top 2000 nooit een échte Top 2000 worden, maar ik vind het altijd wel erg leuk om te luisteren.

Heb je gedeeltelijk gelijk in, maar als ik artiesten als Britney Spears ertussen zie staan denk ik dan had er ook wel ff Opgezwolle tussen kunnen staan of een Kanye West.

Geplaatst

Mag je oneindig veel op één artiest stemmen(maximaal 20x dus). Kan dat nergens vinden namelijk.

Geplaatst

Thanks man, wel schandalig dat Come Together er niet eens tussen stond. Toch wel het nummer van The Beatles met A Day In The Life

Geplaatst

vast beluisteraar, had vorig jaar ook een topic angemaakt, maar pas op 31 december dus een beetje te laat. aftellen is begonnen

Onlangs hier 0

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.