Jump to content

PEC Zwolle

Christian.

Recommended Posts

• 2 weeks later...

Begint nu toch wel lang te duren met eventuele nieuwe namen voor het komende seizoen. Afgelopen jaren waren er steevast rond dit tijdstip al een aantal namen bekend + de selectie was toen al groter dan nu. Ben benieuwd wat er allemaal nog gaat gebeuren.

Selectie is voorlopig dit

Keepers

Kevin Begois

Boy de Jong

Verdedigers

Bram van Polen

Trent Sainsbury

Thomas Lam

Bart van Hintum

Kingsley Ehizibue (jeugd)

Leroy Labylle (terug op huurbasis van MVV, nog onbekend wat Zwolle wil. O.a. NAC wordt al genoemd.)

Middenvelders

Ryan Thomas

Ben Rienstra

Rick Dekker

Wouter Marinus (jeugd)

Tristan Berghuis (jeugd, nieuw van Vitesse)

Jesper Drost (Lijkt vrijwel zeker naar Vitesse te gaan mocht Propper vertrekken)

Mustafa Saymak (Wil weg, interesse vanuit NL, DUI en TUR)

Aanvallers

NEF

Jody Lukoki

Thanasis Karagounis (kruisband, tot eind 2015 out)

Max de Boom (zelfde verhaal)

Boris Rasevic (jeugd)

Shuntaro Koga (16-jarig kereltje uit Japan, mag meetrainen in de voorbereiding)

Komt er op neer dat we op dit moment eigenlijk maar elf A-selectie waardige spelers tot onze beschikking hebben. Ook omdat een stuk of 12 spelers vertrekken en behalve dat het tweede elftal ook al een leegloop kent naar diverse andere clubs. Begin me langzamerhand toch een klein beetje zorgen te maken. Ook omdat voor elke transactie boven de 50.000 euro er toestemming moet komen van de KNVB vanwege categorie 1. Leuk dus als je spelers als Drost en Saymak gaat verkopen, maar je kunt er geen cent van investeren in de selectie.

[MENTION=8970]Christian[/MENTION]; Nijkamp ga bij PEC Zwolle TV aan dat hij een keeper, linksbenige cv en een spits wil halen maar als je dit lijstje ziet zijn andere posities ook redelijk karig bezet.

Zag het inderdaad ook ja, maar snap ook niet dat ze zoveel spelers hebben weg laten gaan die in de breedte nog best van waarde hadden kunnen zijn. Denk aan een Bjelica of Moro, niet goed genoeg voor de basis, maar prima voor bij de selectie.

Nog niks bekend over Necid? Of gaat 'ie sowieso weg?

Opnieuw interesse vanuit Italië (Chievo), maar bovendien lijkt het financieel ook onhaalbaar om die jongen nog langer vast te leggen. Zou een stunt van formaat zijn om hem nog één jaar te kunnen houden.

Berghuis komt toch niet voor het eerste mag ik hopen? Zou het toejuichen als Drost naar Vitesse komt als Proppertje vertrekt, prima speler.

Gok dat hij voor de breedte bij de selectie komt. Beetje hetzelfde idee wat afgelopen jaar het geval was met Dekker (Feyenoord jeugd) en Marinus (Heerenveen jeugd).

Zag het inderdaad ook ja, maar snap ook niet dat ze zoveel spelers hebben weg laten gaan die in de breedte nog best van waarde hadden kunnen zijn. Denk aan een Bjelica of Moro, niet goed genoeg voor de basis, maar prima voor bij de selectie.

Moro komt wel tekort voor dit niveau maar Bjelica heeft het toch niet verkeerd gedaan in de wedstrijden die hij speelde? Zal wel een mentaal probleem zijn wat hij ook al bij Sparta en Utrecht had.

Edited by pecswollenaer

Gok dat hij voor de breedte bij de selectie komt. Beetje hetzelfde idee wat afgelopen jaar het geval was met Dekker (Feyenoord jeugd) en Marinus (Heerenveen jeugd).

Hmm ben benieuwd, hij stond te boek als een groot talent in de Vitesse jeugd maar sinds zijn vertrek naar PSV en z'n terugkeer naar Vitesse, heeft die er vrij weinig van gebakken. Althans, de verhalen die ik over hem hoor en lees.

Ook omdat voor elke transactie boven de 50.000 euro er toestemming moet komen van de KNVB vanwege categorie 1. Leuk dus als je spelers als Drost en Saymak gaat verkopen, maar je kunt er geen cent van investeren in de selectie.

Dat is niet helemaal waar. Je moet zo'n uitgave kunnen verantwoorden en dat moet worden goedgekeurd. Als er in het plan van aanpak bijvoorbeeld voor 3 ton aan transferinkomsten is begroot maar je ontvangt 1 miljoen, dan houd je 7 ton over op het plan van aanpak. Daarmee zou je een nieuwe aankoop kunnen verantwoorden. Niet dat je het hele bedrag zult kunnen her-investeren, maar vervanging moet zeker mogelijk zijn als er voor mooie bedragen wordt verkocht.

Gaat Jans met twee spitsen spelen dan? Lijkt me niet dat PSV een spits verhuurd voor op de bank.

Necid heeft geen contract(PEC is wel bezig, maar de kans is klein dat hij blijft) en Nijland is niet onomstreden, is toch een ideale twaalfde man. Heeft ook een hoog moyenne.

PEC Zwolle haalt talentvolle Josef Kvída

PEC Zwolle heeft zich versterkt met Josef Kvída. De 18-jarige Tsjechische speler wordt transfervrij overgenomen van 1.FK Příbram. De speler kan zowel als linker centrale verdediger als linksback uit de voeten. Dit seizoen kwam Kvída tevens uit voor het Tsjechische nationale elftal onder 18 jaar. De speler tekent in Zwolle een contract voor twee seizoenen, met een optie voor één extra jaar.

Kvída is erg tevreden met zijn transfer: ,,Het is mooi dat ik me bij PEC Zwolle verder kan ontwikkelen. PEC Zwolle is een club waar jonge spelers kansen krijgen. Via onder meer Tomáš Necid begreep ik dat ook de sfeer bij de club zeer prettig is. Ik kijk uit naar mijn periode bij de Zwolse club.”

Ook technisch directeur Gerard Nijkamp is content met de komst van de jeugdinternational: ,,Josef is een jonge, talentvolle speler die op meerdere posities in de verdediging uit de voeten kan. Afgelopen jaar hebben we hem intensief gevolgd. Bij PEC Zwolle krijgt hij de tijd om verder door te groeien. We zijn zeer te spreken over zijn komst.”

Eindelijk transfernieuws, ook direct wat we nodig hadden, een linksbenige centrale verdediger. Ben benieuwd wat hij kan laten zien :)

Sheraldo Becker wederom op huurbasis naar PEC Zwolle

PEC Zwolle huurt Sheraldo Becker ook het komende seizoen van Ajax. De snelle vleugelaanvaller kwam het afgelopen half jaar al voor de Blauwvingers uit en maakte in deze periode een dusdanig goede indruk dat PEC Zwolle heeft besloten om de huurperiode te verlengen. Vorig seizoen kwam Becker in totaal in twaalf officiële wedstrijden van PEC Zwolle in actie. Hierin scoorde hij één keer.

Technisch directeur Gerard Nijkamp is blij dat Becker ook volgend seizoen in het IJsseldelta stadion te bewonderen is: ,,Sheraldo heeft in de afgelopen maanden laten zien dat hij een meerwaarde voor onze hoofdselectie is. Daarnaast is het ook goed voor zijn ontwikkeling om nog een seizoen bij PEC Zwolle in de Eredivisie te spelen. We zijn content dat we hem nog één jaar kunnen huren van Ajax.”

Goh, alsof Nijkamp mijn post heeft gelezen. Daar is alweer de volgende aanwinst (d)

Ik lees alleen dat die geruchten er zijn. Ik denk ook best dat hij een contract kan tekenen, weet alleen niet of hij dat wil... ;)

Lees nu ook dat er een Braziliaanse verdediger met Italiaans paspoort (dus geen niet-EU-salaris) op proef was afgelopen week, die eventueel gecontracteerd gaat worden

Ik lees alleen dat die geruchten er zijn. Ik denk ook best dat hij een contract kan tekenen, weet alleen niet of hij dat wil... ;)

Lees nu ook dat er een Braziliaanse verdediger met Italiaans paspoort (dus geen niet-EU-salaris) op proef was afgelopen week, die eventueel gecontracteerd gaat worden

Dat las ik ook. Volg je ook forzapeczwolle?;)