Geplaatst 26 oktober 201014 jr. 13 januari 1998 Het is een lekker zonnige dag, waarop ik mijn verjaardag vier. Ik krijg mooie cadeau's, waaronder een mooie Gameboy, gehad van mijn oom, die een groot bedrijf heeft. Het is nu kwart voor 2. De telefoon gaat. Leuk, denk ik, weer iemand die me gaat feliciteren. Ik neem op: 'Hallo, met Tommy Rebens' 'Hallo, met Johnny Kopperen' 'Hey coach! Alles goed?' 'Ja, nog gefeliciteerd! Hoe is het met jou?' 'Geweldig natuurlijk, ik heb net een Gameboy gehad!' 'Dat is leuk! Maar ik belde je om een vraag te stellen.' 'Oke, vraag maar raak!' 'Vanavond spelen we een wedstrijd tegen de E1 van Ajax. Dan staan er natuurlijk veel scouts langs de lijn. We moeten uit. Doe je mee?' 'Even vragen of ik mee kan doen, wacht even' 'Mama, mag ik vanavond meevoetballen tegen Ajax E1?' 'Kies zelf maar, het is wel je verjaardag en je oom & tante komen vanavond.' 'En, wat doe je?' vraagt mijn trainer. 'Reken er maar op dat ik er ook ben!' 'Oke, mooi zo! Half 6 aanwezig bij ons voetbalterrein. Het is een uurtje rijden.' 'Oke, tot vanavond!' 'Tot vanavond Tommy!' Yes, ik sta nog 5 minuten te juichen van blijdschap. Eindelijk kan ik me in de kijker spelen. Ajax, here I come! [spoiler=uitleg van mijn novelle]Ik wou graag een novelle maken. Grafisch ben ik niet de beste. Ik begin met 5 tot 7 introducties, 2 updates per dag en ik ga nog niet verklappen welke club dat ik ben. Ik wens jullie veel plezier! Kan iemand misschien nog een mooie banner voor me maken met de tekst: Tommy Rebens, de koning van het voetbal. Het liefst een beetje een rustige banner met een schoen en een voetbal. Alvast bedankt!
Geplaatst 26 oktober 201014 jr. Auteur 13 januari 1998 Het is een lekker zonnige dag, waarop ik mijn verjaardag vier. Ik krijg mooie cadeau's, waaronder een mooie Gameboy, gehad van mijn oom, die een groot bedrijf heeft. Het is nu kwart voor 2. De telefoon gaat. Leuk, denk ik, weer iemand die me gaat feliciteren. Ik neem op: 'Hallo, met Tommy Rebens' 'Hallo, met Johnny Kopperen' 'Hey coach! Alles goed?' 'Ja, nog gefeliciteerd! Hoe is het met jou?' 'Geweldig natuurlijk, ik heb net een Gameboy gehad!' 'Dat is leuk! Maar ik belde je om een vraag te stellen.' 'Oke, vraag maar raak!' 'Vanavond spelen we een wedstrijd tegen de E1 van Ajax. Dan staan er natuurlijk veel scouts langs de lijn. We moeten uit. Doe je mee?' 'Even vragen of ik mee kan doen, wacht even' 'Mama, mag ik vanavond meevoetballen tegen Ajax E1?' 'Kies zelf maar, het is wel je verjaardag en je oom & tante komen vanavond.' 'En, wat doe je?' vraagt mijn trainer. 'Reken er maar op dat ik er ook ben!' 'Oke, mooi zo! Half 6 aanwezig bij ons voetbalterrein. Het is een uurtje rijden.' 'Oke, tot vanavond!' 'Tot vanavond Tommy!' Yes, ik sta nog 5 minuten te juichen van blijdschap. Eindelijk kan ik me in de kijker spelen. Ajax, here I come! [spoiler=uitleg van mijn novelle]Ik wou graag een novelle maken. Grafisch ben ik niet de beste. Ik begin met 5 tot 7 introducties, 2 updates per dag en ik ga nog niet verklappen welke club dat ik ben. Ik wens jullie veel plezier! Kan iemand misschien nog een mooie banner voor me maken met de tekst: Tommy Rebens, de koning van het voetbal. Het liefst een beetje een rustige banner met een schoen en een voetbal. Alvast bedankt!
Geplaatst 26 oktober 201014 jr. Auteur De intro's wil ik nog even zonder lay-out doen, maar als ik straks een club heb dan vraag ik wel een lay-out aan.
Geplaatst 26 oktober 201014 jr. Auteur 13 januari 1998 Eindelijk is het dan kwart over vijf. Ik pak mijn fiets en ga naar de club. Ik ben er dit keer al binnen 3 minuten, een nieuw record! De vorige stond op 4 minuten en 20 seconden, maar ik heb er gewoon zo'n zin in! Na ongeveer 10 minuten wachten (wat wel een uur leek) is dan eindelijk iedereen er. We kunnen vertrekken. Ik mag bij Hans, Jason en Brady in de auto. We zitten in een oude Mercedes. We komen dan eindelijk aan, 1 uur in een auto gezeten waar niemand zijn mond open gedaan heeft. We komen op De Toekomst, het trainingsveldje van Ajax. Wie zie ik daar lopen? Zijn dat Arveladze, van der Sar en Litmanen? Vet! Die zijn zeker net klaar met trainen. We lopen naar de kleedkamers. Echt luxe is het hier, niet normaal zeg, vergeleken met de andere voetbalclubs. We zijn heel snel omgekleed. Dan de warming-up. Lopen, oefeningen, rekken & strekken, balletjes passen en dan nog 5 minuutjes afwerken op onze keeper. Saai. Eindelijk begint de wedstrijd. Nu zien we iets cools: Staat daar Ajax 1 langs de kant te kijken! Grim, van der Sar, Blind, Frank de Boer, Arveladze, Babangida, Laudrup, noem ze maar op! We beginnen. Het gaat wel goed het eerste kwartier, maar Ajax scoort in de 17e minuut. Een schot van een meter of 10-12 vliegt onder kant lat kansloos voor onze keeper in het net. Maar dan een schitterende aanval van onze kant. 19e minuut: Jari krijgt de bal, passt naar Bryan, die maakt een een-tweetje met Glenn, die geeft voor op mij en ik maak met een omhaal de 1-1! We zijn helemaal door het dolle heen. Rust. De trainer is blij met ons spel en wijzelf ook. 5 minuten later begint de 2de helft al. We beginnen slecht. Ajax schiet een keer op de paal en een keer op de lat. Maar dan gebeurt het onvermijdelijke. 3 minuten na rust krijgt de spits van hun de bal, op de middenlijn ongeveer. Hij dolt 3 man van ons, gaat alleen op onze keeper af en rond genadeloos af: 2-1 voor Ajax. Maar toch wordt het weer gelijk. Jason krijgt de bal, geeft hem aan mij, ik panneer 2 mensen van hem en stift hem over de keeper heen: 2-2! We worden weer helemaal gek! Na een paar minuten is het afgelopen. Een knap resultaat. Zoals de traditie luidt, worden er na de wedstrijd penalties genomen. Ik schiet hem binnenkant paal binnen. We douchen en rijden weer terug naar huis. Maar thuis is er iets heel ergs gebeurd: Onderweg naar ons huis zijn mijn oom en tante tegen een boom aangereden. Ik barst in huilen uit, ben kwaad op mezelf, ga naar mijn kamer en zit nog 2 uur door te huilen. Shit man! Had ik nou maar thuis gebleven! Maar dan gaat er een vreemd gerucht de ronde: Mijn oom, die achter het stuur zat, was waarschijnlijk onder invloed van drugs. Ik geloof er niks van. Ik ga maar slapen. De volgende dag, 12:00, ligt er een wit-rood-witte envelop op de deurmat. Een mooi Ajax-logo staat aan de rechterkant. Links staat: Dhr. T.G.Z. Rebens - Marktstraat 88 - Kaatsheuvel - 5171WE. Ik maak hem supersnel open. Er staan dingen in die ik nog niet helemaal begrijp. Maar er staat iets heel leuks in wat ik wel begrijp: Voor de wedstrijd Ajax-PSV wordt er een proefwedstrijdje gespeeld van een uur voor spelers die gescout zijn voor Ajax. Jij bent daar 1 van: Kom je ook? Half 6 aanwezig, Amsterdam ArenA. Gegroet, het scoutingsnetwerk van Ajax. Jihaaaa! Ik word helemaal gek! Ik ren door de straten. Maar dan zie ik iets, in een klein steegje, wat ik nog nooit heb gezien...
Geplaatst 27 oktober 201014 jr. Auteur 14 januari 1998 Is dat... Is dat mijn vader? Staat hij nu drugs te dealen? Ik loop wat verder naar hem toe. Ik kijk om een hoekje. Hij pakt een bakje uit zijn jaszak. Een papiertje krijgt hij van een vrouw. Hij gooit wat wits in het bakje en snuift het op. Nadat heb bakje bijna leeg is, loopt hij samen met de vrouw, hand in hand, verder het steegje in. Ik volg ze. Om de hoek gaan ze een huis in. Ik ga achter een auto zitten. Ze lopen de trap op, naar boven. Ik zie mijn vader voor het raam... Naakt??!! Hij doet het rolluik dicht, maar hij ziet me nog net te zitten. Hij schrikt, maar doet het rolluik gewoon verder naar beneden. Ik word er duizelig van: Mijn vader met een andere vrouw! Ik loop huilend naar huis. Mijn moeder vraagt wat er wat er aan de hand is. Ik vertel wat ik allemaal heb gezien. 'Ik weet het al een week of 2' vertelt ze. Ze begint ook te huilen. Ze zegt: '2 weken geleden ging ik boodschappen doen. Ik reed langs zijn auto. Ik zag bakjes liggen met papiertjes erin en ze waren aan het zoenen. Ik reed maar weer snel door, voor hij me zou zien. We zijn al bezig met het scheiden, maar we dachten dat het beter was om het jou niet te vertellen, omdat je nog zo jong bent. Sorry daarvoor, nu is het 2x zo erg'. We huilen nog even door, maar toen kwam mijn vader onverwacht binnen... [spoiler=Vandaag maar weinig tijd]Ik heb vandaag maar weinig tijd. Dadelijk Ajax kijken, heel misschien daarna een update, maar waarschijnlijk niet. Komt er vanavond geen update, dan morgen 3 updates. Aangezien ik een update heb gepost die pas hierna kwam, heb ik de update die eigenlijk moest komen maar achter deze gepost: 14 januari 1998 'Waarom zitten jullie te janken?' vraagt mijn vader met een zware stem. 'Dat weet je zelf ook wel, Harry!' gilt mijn moeder. 'Tommy heeft je gezien met drugs en met dat andere kreng!' roept ze. Ik wed erom dat de overburen dat ook gehoord hebben. 'Dat is geen kreng, dus houd je bek, lelijkerd!'. 'Wel waar, dat is ze wel, zij is pas lelijk!' gillen ik en mijn moeder nu samen. Mijn moeder pakt een bloempot van tafel en gooit die naar mijn vader toe: 'Weg hier!' gilt ze. De bloempot raakt zijn hoofd. Nu is hij echt kwaad. Hij haalt een mes uit zijn binnenzak. Hij loopt naar haar toe. Ik spring op hem: 'Als je dat waagt!' gil ik vol in zijn oor. Hij gooit me gewoon tegen de muur. Hij begint te steken. Mijn moeder bloedt hevig. Ik kan het gewoon niet aanzien. 4,5,6 nu is ze zeker dood. Hevig huilend en scheldend ren ik weg, naar mijn voetbaltrainer. Ik vertel alles. Hij belt naar de politie, legt alles uit, en daarna gaan we terug naar ons huis. We komen tegelijk met de politie aan, zo hard hebben we gereden. We gaan naar binnen. Daar ligt mijn moeder, helemaal lek door messteken. We lopen naar boven. Daar ligt die lul, dood op bed. Hij heeft zijn polsen doorgesneden. Shit, man! In 2 dagen mijn vader, moeder, oom en tante dood. Mijn leven is in 2 dagen kapotgegaan. Ik mag bij mijn trainer intrekken zolang ik maar wil.
Geplaatst 28 oktober 201014 jr. Auteur 20 oktober 1998 Ik ben weer opgeknapt. Mijn trainer heeft een gastgezin geregeld in Amsterdam. Volgens mijn trainer is het beter als ik dichter bij Ajax woon. Nu moest mijn trainer me 3x in de week naar Ajax brengen. Dat is 1 uur rijden vanaf zijn huis. Ik zit nu in de E1 van Ajax. We staan 1ste en zijn bijna kampioen. Het gaat goed. Helaas is mijn oma vorige week overleden. Ze had longkanker en was pas 63 jaar. Volgend jaar blijf ik in de E1, daarna ga ik naar de D. Ik kijk ernaar uit, op een groot veld. Ik ga nu naar Ajax, ik moet trainen. Ik pak mijn fiets en haal Gio en Jack op. Onderweg hebben we het over het eerste van Ajax. Ze hebben gisteren met 4-1 gewonnen. 2x Arveladze, 1x v/d Sar (penalty) en 1 eigen doelpunt. We zijn er. Er is een nieuweling. Hij heet Huib. Hij is zo'n 1 meter 40 groot. We gaan omkleden. Het gaat erg langzaam dit keer. Maar na zo'n 10 minuten staan we op het trainingsveld. De trainer komt er net aan. Eerst doen we positiespel, daarna conditietraining, afwerkoefeningen en dan nog een partijspel. Positiespel ging goed, conditietraining wat minder en in afwerkoefeningen was ik de beste. Nu gaan we partijspel doen. Ik sta bij Gio, Mark en Tim. We spelen tegen Huib, Jack, Ricky en Ruben. We staan al snel met 2-0 voor. Ik krijg de bal. Ik panneer Ricky, ga voorbij Ruben, maar dan komt Huib met een sliding. 2 benen en van achteren. Hij raakt mijn enkels. Ik schreeuw en huil het uit van de pijn. De trainer zegt dat Huib hier niet meer welkom is. Zo'n smerige overtreding. Huib gaat kwaad weg. Alleen met mij gaat het nog heel slecht. Ik word door mijn trainer naar het ziekenhuis gebracht. Het duurt lang voor we aan de beurt zijn. We gaan een röntgenfoto maken. Ik moet op een bankje gaan liggen. Mijn voet ligt op een plankje. Piep!. 1ste foto is gemaakt. Nu moet ik mijn voet een beetje draaien. Piep!. 2de foto gemaakt. Nu de laatste, zegt de vrouw. Weer moet ik mijn voet een beetje draaien. Piep!. Laatste foto is gemaakt. Ik wordt terug gedragen. Na zo'n 15 minuten komt de vrouw, met de foto's. Wat voor blessure zal ik hebben? [spoiler=Vandaag 3 updates]Vandaag 3 updates, omdat ik er gisteren maar 1 gepost heb.
Geplaatst 28 oktober 201014 jr. De tekst is opzich wel aardig maar met een plaatje of een Lay-out ziet het er een stuk aantrekkelijker uit.
Geplaatst 28 oktober 201014 jr. Auteur Ok, maar waar moet ik die aanvragen? Kan dat ook hier? Zoja, kan iemand een lay-out maken? Plaatje(s): Het liefst iemand die met zijn voet (voetbalschoen) op een voetbal staat, op de achtergrond, een gewoon 1 groot vak.
Geplaatst 28 oktober 201014 jr. Auteur 20 oktober 1998 'Hallo Tommy' zegt ze. 'Je hebt een heel vervelende blessure. In je rechtervoet is een enkelband volledig afgescheurd. Je linkerenkel is gebroken'. 'NEEEEEEEEEEE!' gil ik. Ik begin weer te huilen. Hierna ging het snel bij Ajax. Ik kwam terug. Halverwege het seizoen in de E1 mocht ik meedoen. Daarna kwam ik in de D2. We werden kampioen, we hadden alles gewonnen. Daarna kwam ik in de D1. We werden 3e, 4 punten achter de nummer 1 en 1 punt achter de nummer 2. De C1 was mijn volgende stap. Hier werden we laatste, we degradeerde. Het seizoen erop bleef ik in de C1, we promoveerden weer. Bij de B1 werd ik weggestuurd, omdat ik iemand op de training een gebroken oogkas en een gebroken neus had geslagen. Ik ging weer terug naar mijn oude trainer, die nog steeds in Kaatsheuvel woonde. Ik voetbalde 1 jaar bij mijn 1ste club, waar ik werd ontdekt door RKC Waalwijk. Ik heb daar 1 jaar in de A2 en 1 jaar in de A1 gezeten. Nu zit ik in het eerste. [spoiler=Uitleg van mijn novelle]Ik ga RKC coachen. Ik heb Tommy Rebens in de editor aangemaakt. Hij is een beetje beter dan ik had gedacht, maar het was ook pas de 1ste keer met de editor. Ik dacht dat hij niet zo goed zou zijn, maarja. Ik ben Ruud Brood en zal Tommy Rebens niet voortrekken. Ik hoop dat jullie het leuk gaan vinden. Zou iemand misschien een mooie banner+mooie lay-out willen maken? Forza Twente is als het goed is er ook al mee bezig, maar dan niet van RKC, maar van een gewoon onbekende voetballer. Forza Twente: Als je bezig bent, maak hem maar gewoon af, ik wil hem gaan gebruiken voor updates van Tommy Rebens. De banner het liefst met een paar spelers van RKC + RKC logo + Tekst: Tommy Rebens, de koning van het voetbal. De lay-out: Geel met blauw en/of een paar spelers van RKC, en dan 2 versies aub: Eentje met een vak voor titel + een groot vak & & eentje met een vak voor titel en een groot verticaal vak en drie kleine vierkante vakjes. Als iemand het niet snapt, vraag maar raak!
Geplaatst 30 oktober 201014 jr. Auteur Helaas vandaag geen update, maar morgen komen er 2. Gisteren had ik er ook geen 1 gepost, maar ik moest onverwachts weg. Sorry daarvoor.
Geplaatst 31 oktober 201014 jr. Auteur [spoiler=novelle]Ik heb het de vorige keer verkeerd uitgelegd. Als Tommy Rebens naar een andere club gaat, ga ik die andere club coachen. Vertrekt ie dan weer, dan ga ik weer mee. Dus eigenlijk volg ik gewoon mijn eigen speler ;) Zodadelijk een update, nog even in elkaar knutselen, en ik hoop dat meer mensen mijn novelle gaan volgen!
Geplaatst 31 oktober 201014 jr. Auteur Wat vinden jullie van mijn banner? Ik vind hem wel gelukt. Maar toch wil ik iemand vragen om een mooiere banner te maken. En een mooiere lay-out. Ik hoop echt dat iemand dat wil doen. Ik zou die persoon zeer dankbaar zijn. Morgen weer een update!
Geplaatst 4 november 201014 jr. Auteur Ik heb maar weinig reacties, dus ik stop. Ik stop ook omdat ik Football Manager 2011 heb. Uiteraard ga ik hiermee binnenkort ook een novelle maken. Iedereen bedankt voor het volgen van deze novelle en ik hoop dat jullie mijn volgende FM 2011 novelle ook gaan volgen!
Geplaatst 4 november 201014 jr. Auteur Ja, maar heb het druk met school --- Weinig reacties --- Football Manager 2011, maar ik kom zeker terug met een Football Manager 2011 novelle!