Spring naar bijdragen

[Tournament] Pictures of the 21st Century [Finale]

Aanbevolen reacties

Geplaatst

Na een lange reis doorheen de vorige eeuw te hebben gemaakt, zijn we nu aanbeland bij het meest recente decennium. Het vijfde plaatje aan de Wall of Fame zal worden ingenomen door de film die de laatste 10 jaar de grootste impressie heeft nagelaten bij onze vele filmkenners hier.

qyzrzn.jpg

Hoewel we dit van het vorige toernooi ook konden zeggen, wordt dit misschien wel de spannendste van alle filmverkiezingen tot nu toe. Op het eerste zicht is er namelijk geen duidelijke, torenhoge favoriet en krijgen we een open strijd om het hoogste podiumplaatsje.

Voor dit laatste toernooi gaat het dus om films die (volgens IMDB) tussen 2000 en 2009 uitgebracht werden, maar om het even makkelijk te maken neem ik er ook 2010 bij. Al was het dus geen ontzettend spectaculair filmjaar, toch waren er zeker een aantal noemenswaardige producties die een rol van betekenis in deze verkiezing kunnen spelen.

Wat betreft de jaren 00-09 ga ik net als bij voorgaand toernooi de 10 besten volgens IMDB een automatische vrijstelling naar de eerste ronde geven. Dit rijtje films hoeft dus niet meer genomineerd te worden!

• 1. The Dark Knight
    2. The Lord of the Rings: The Return of the King
    3. Cidade de Deus (City of God)
    4. The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring
    5. Memento
    6. The Lord of the Rings: The Two Towers
    7. Le Fabuleux Destin d'Amélie Poulain
    8. WALL-E
    9. The Departed
    10. The Pianist

Verder gelden opnieuw dezelfde nominatieregels. Dubbel nomineren hoeft niet en je mag per persoon max. 10 films opgeven. Good luck :)

• Antwoorden 286
  • Weergaven 112
  • Aangemaakt
  • Laatste antwoord

Bijdrages in dit topic

Geplaatst
  • Auteur

Na een lange reis doorheen de vorige eeuw te hebben gemaakt, zijn we nu aanbeland bij het meest recente decennium. Het vijfde plaatje aan de Wall of Fame zal worden ingenomen door de film die de laatste 10 jaar de grootste impressie heeft nagelaten bij onze vele filmkenners hier.

qyzrzn.jpg

Hoewel we dit van het vorige toernooi ook konden zeggen, wordt dit misschien wel de spannendste van alle filmverkiezingen tot nu toe. Op het eerste zicht is er namelijk geen duidelijke, torenhoge favoriet en krijgen we een open strijd om het hoogste podiumplaatsje.

Voor dit laatste toernooi gaat het dus om films die (volgens IMDB) tussen 2000 en 2009 uitgebracht werden, maar om het even makkelijk te maken neem ik er ook 2010 bij. Al was het dus geen ontzettend spectaculair filmjaar, toch waren er zeker een aantal noemenswaardige producties die een rol van betekenis in deze verkiezing kunnen spelen.

Wat betreft de jaren 00-09 ga ik net als bij voorgaand toernooi de 10 besten volgens IMDB een automatische vrijstelling naar de eerste ronde geven. Dit rijtje films hoeft dus niet meer genomineerd te worden!

• 1. The Dark Knight
    2. The Lord of the Rings: The Return of the King
    3. Cidade de Deus (City of God)
    4. The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring
    5. Memento
    6. The Lord of the Rings: The Two Towers
    7. Le Fabuleux Destin d'Amélie Poulain
    8. WALL-E
    9. The Departed
    10. The Pianist

Verder gelden opnieuw dezelfde nominatieregels. Dubbel nomineren hoeft niet en je mag per persoon max. 10 films opgeven. Good luck :)

Geplaatst

Dit wordt inderdaad lastig, het nomineren alleen al vind ik moeilijk zat. In de zin dat ik er maar tien mag nomineren. :( Hopende dat mijn geijkte favorieten toch genomineerd gaan worden, zijn dit mijn tien nominaties:

In Bruges

Cloaca

Oldboy

Låt Den Rätte Komma In (Let The Right One In)

El Secreto De Sos Ojos

Mary and Max

Okuribito (Departures)

Mar Adentro

Sen To Chihiro No Kamikakushi (Spirited Away)

(500) Days Of Summer

Mag er geen uitzondering gemaakt worden om deze ronde meer dan 10 te nomineren, 15 ofzo? Zo ja, dan plak ik deze eraan:

Lost In Translation

Mulholland Dr.

21 Grams

The Butterfly Effect

Kick-Ass

En stiekem kan ik er nog wel 50 van gaan maken ofzo ook. :cab:

Geplaatst

Requiem for a Dream

Gladiator

Kill Bill Vol1

Kill Bill Vol2

American Gangster

Lucky Number Slevin

District 9

The Wrestler

Inglourious Basterds

Geplaatst
  • Auteur

De eerste 10 nominaties zijn gratis, elke extra nominatie daarna is €1. Ik zal je mijn rekeningnummer mailen.

Geplaatst

The Count of Monte Cristo

Memories of Murder.

Daisy.

Vengeance.

Geplaatst

Mulholland Drive

21 Grams

Science of Sleep

Amores Perros

ESOTSM

Pan's Labyrinth

Motorcycle Diaries

La Mala Educación

Almost Famous

La Meglio Gioventú

Geplaatst

Mulholland Dr. en 21 Grams kostten me al een euro per stuk extra Gino, dus je mag er twee nieuwe films neerzetten. ;) Wel bedankt voor het nomineren van sowieso drie van mijn geijkte favorieten. :)

Geplaatst

Eternal Sunshine of the Spotless Mind

Control

No Country for Old Men

Napoleon Dynamite

Sin City

Superbad

Burn After Reading

The Life Aquatic with Steve Zissou

Garden State

DONNIE DARKO

Geplaatst

• The Butterfly Effect (graag gedaan Vin)

• Gladiator

• Snatch

• Slumdog Millionaire

• Million Dollar Baby

• Ip Man

• Batman Begins

• A Bittersweet Life / Dalkomhan Insaeng

• Brotherhood of War / Taegukgi Hwinalrimyeo

• Hero

Geplaatst

Lost in Translation (!)

Memento (!)

High Fidelity

Adventureland

Brothers

Hotel Rwanda

Micheal Clayton

Milk

Moon

Der Untergang

Ik heb maar gewoon alle films met een 4,5 genomineerd uit mijn MM-profiel, die nog niet waren genoemd, plus Lost in Translation en Memento omdat dat de enige films zijn met een 5/5 uit het afgelopen decennium.

Geplaatst

Heima

Blood Diamond

I'm Not There

Ocean's Eleven

Ocean's Thirteen

The White Stripes under Great White Northern Lights

Geplaatst

300

Borat: Cultural Learnings of America for Make Benefit Glorious Nation of Kazakhstan

Battle Royale

Voor de rest weet ik niet veel wat nog niet genomineerd is.

Geplaatst

Ik heb nog 8 plaatsen over dus pm er maar 8 :p

Geplaatst
  • Auteur

Lilja 4-Ever

Bin-Jip

Kiss Kiss Bang Bang

My Sassy Girl

Gegen Die Wand

Into The Wild

Sideways

La Stanza Del Figlio

Sin Nombre

Simon

Spring, Summer, Fall, Winter... and Spring

Big Fish

Hard Candy

Closer

Zwartboek

Irréversible

The Fall

V for Vendetta

Thank You For Smoking

deze nomineer ik :cab:

en als ik nog toppers vergeten ben, gooi ze dr nog maar bij (Vinny? Alex?)

Geplaatst

Taken

Bourne Identity

Bourne Supremacy

Bourne Ultimatum

Man on fire

A man apart

Ik wou 300, Into the wil en American gangster en nog een paar ook nog doen maa die waren al genoemd, volgens mij bovenstaanden niet.

Geplaatst

The Pianist

Children of Men

Crash

This Is England

The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford

A Beautiful Mind

The Royal Tenenbaums

A Single Man

Little Miss Sunshine

The Prestige

Collateral

Gone Baby Gone

Coraline

Juno

El Maquinista

Verder heb ik even geen idee. Heb ik wel, maar niet wat veel kans maakt op de volgende ronde. En echte toppers zullen we niet vergeten zijn, anders hadden we daar wel aan gedacht natuurlijk. Geen The Prestige trouwens voor jou Simon?

Geplaatst
The Pianist

Children of Men

Crash

This Is England

The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford

A Beautiful Mind

The Royal Tenenbaums

A Single Man

Little Miss Sunshine

The Prestige

Collateral

Gone Baby Gone

Coraline

Juno

El Maquinista

Verder heb ik even geen idee. Heb ik wel, maar niet wat veel kans maakt op de volgende ronde. En echte toppers zullen we niet vergeten zijn, anders hadden we daar wel aan gedacht natuurlijk. Geen The Prestige trouwens voor jou Simon?

Pianist was al genomineerd he (eerste post)

Geplaatst

The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford :cab: Verschikkelijk saaie film.

Onlangs hier 0

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.