Jump to content

MineCraft

Jelle.
 Share

Recommended Posts

Heb je wel 1.9.2, had ik ook namelijk. Misschien met default texture pack openen

Was een fresh install, op deze laptop nog nooit gespeeld. Gisteren gedownload en geïnstalleerd, dus lijkt me dat het de nieuwste is ja ;c Texture packs heb ik dus ook niet.

Was een fresh install, op deze laptop nog nooit gespeeld. Gisteren gedownload en geïnstalleerd, dus lijkt me dat het de nieuwste is ja ;c Texture packs heb ik dus ook niet.

Misschien het juiste profiel selecteren links onderin? Anders even aan [MENTION=14987]joostmakaay[/MENTION]; vragen, die heeft er meer verstand van.

• 1 year later...

Komt een leuke update aan.

Ik heb het spel in oktober / november voor het eerst gespeeld, en vind het wel leuk. Al haat ik een beetje mijn design skills (ben te veeleisend), en heb ik een beetje moeite om vooruit te geraken, te weten wat ik moet doen na een tijd (Ja nether bereiken en The End bereiken). Ik heb één sp world in een woestijn nu (maar daar heb ik nog niet eens een nether entrance gebouwd), en ik zit in twee realm worlds met mensen die ik via het internet ken en in de VS / Canada wonen. Het is wel leuk, maar ik zou het fijner vinden mocht er wat meer content zijn, wat meer biomes, wat meer nieuwe mobs en wat meer nieuwe ores / resources. Ik vind dat er tussen Iron en Diamond bijvoorbeeld nog iets moet zijn (of nog iets zeldzamer dan Diamond). En zo dingen als bananen, sinaasappels, of basic mobs zoals pinguins, dolfijnen en krokodillen zouden wel leuk zijn, of een soort van mangrove biome die de jungle met swamps of de jungle met de oceaan moet verbinden, waar mijn krokodillen dan kunnen leven, en je een nieuw soort hout kunt omhakken.

On the bright side, dolfijnen zullen wel een nieuwe mob worden.

Edited by Laki

• 4 weeks later...
  • 2 months later...
  • 3 years later...

Mijn zoontje is sinds een paar maanden groot fan van Minecraft. Begon met video’s op YouTube. Inmiddels hebben we het spel ook aangeschaft voor hem en dat speelt hij echt grijs.

Omdat ik niet zeker wist of het geschikt was voor een kind van 6 ben ik me er ook een beetje in gaan verdiepen en dus ook beetje ben gaan spelen. Inmiddels ben ik er ook een soort van Verslaafd aan…

Zit je dan als bijna 40-jarige met blokjes een kasteel te bouwen “voor je kind”… 🤣🤣

• 9 months later...
  • 2 months later...
Op 24-2-2022 om 18:27 zei Lazy:

Mijn zoontje is sinds een paar maanden groot fan van Minecraft. Begon met video’s op YouTube. Inmiddels hebben we het spel ook aangeschaft voor hem en dat speelt hij echt grijs.

Zo begint het heel vaak. Veel YouTubecontentmakers wat betreft Minecraft, zowel voor alle leeftijdsgroepen alsook heel wat dat dan meer voor kinderen is gericht. Maar dat is één van de zaken waarom Minecraft zo populair geworden is nu.

Enige waar dat je mee moet oppassen is dat iemand heel erg jong moeite zal hebben met die survival modus, omdat die dan ondervindt dat ze zelf ook actie moeten ondernemen. Oplossing kan zijn op creatieve modus zetten of die wat helpen / tutorial videos bekijken.

Of underrated, moeilijkheidsgraad op "vreedzaam" zetten. Dan is er niemand om tegen te vechten eigenlijk.

Edited by Laki

15 uur geleden zei Laki:

Enige waar dat je mee moet oppassen is dat iemand heel erg jong moeite zal hebben met die survival modus, omdat die dan ondervindt dat ze zelf ook actie moeten ondernemen. Oplossing kan zijn op creatieve modus zetten of die wat helpen / tutorial videos bekijken.

Of underrated, moeilijkheidsgraad op "vreedzaam" zetten. Dan is er niemand om tegen te vechten eigenlijk.

In het begin mocht hij nog geen survival spelen, vooral vanwege het vechten en 'killen' van beesten voor materiaal. Nu zijn we een klein jaartje verder en speelt hij - als hij speelt - survival op normaal en doet hij dit vrij aardig. Toch is het spelelement dat hij af kan gaan en dat hij spullen moet verzamelen om te bouwen niet iets waar hij heel gek op is en daarom liever creative mode speelt. Hij maakt nu vooral heel veel achtbanen en wil met mij samen bouwchallenges doen die zijn moeder dan mag beoordelen :t: