Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

MineCraft

Jelle.

Aanbevolen berichten

Eerste stap naar die Survival of the fittest genomen. Zonet 6 maand hosting vastgelegd. Server in Nederland, tot 23 spelers. Nu, verwacht niet dat dit er "snel" komt, ik ga mijn tijd nemen om dat op te zetten!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben benieuwd Vdb. Mooi dat je de stap hebt genomen.

Zal sowieso geen makkelijke taak worden, vrees ik. De map alleen al bvb. De map die SoTF gebruikt is speciaal voor hen gemaakt en dus niet beschikbaar. Gezien ik weinig zin heb om een hele map zelf te maken, ben ik nu op zoek gegaan naar een bestaande map. Heb er ondertussen één gevonden die wel leuk lijkt. Nu probeer ik de mods aan de praat te krijgen, blijkt soms ook moeilijker dan gedacht... Om nog maar te zwijgen over het vele configureren en testen dat nodig is. Is namelijk niet zomaar gewoon modje erop gooien en daarmee uit. Enfin, zal nog wel even duren voor we kunnen spelen. Ben binnenkort gelukkig wel 3 weken thuis, dus dan kan ik wat meer tijd spenderen.

Trouwens, diegene die mee spelen zullen ook bepaalde mods en versies moeten hebben, dus daar moet ik ook nog handleiding voor maken, denk ik :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik jou was had ik eerst een maand geprobeerd, zes maanden is echt lang om mensen op je server te laten spelen.

Mensen/Fora genoeg om Minecraft mee te spelen hoor. Daarbij geloof ik niet dat ik binnen de maand deze SoTF server op heb, terwijl ik hem wel wil hebben om zelf te testen. En de kostprijs was peanuts, dus dan pak ik liever 6 maand hosting.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste mensen,

Ik ben de trotste eigenaar van een vanilla server met mcmmo plugin en nog vele leuke extras voor diegene die nog een server zoeken kunnen je me altijd even een pm sturen en geef ik de gegevens die je moet hebben. Hij is wel premium only en als je bijvoorbeeld daarna jezelf voorsteld op ons eigen forum kun je member worden. Als je veel voor de server doet mensen helpt etc is er ook een beloningsrank veteraan. Als je die rank hebt kun je tpa en fly. Ook is er een VIP wereld die kan joinen als je de server steunt via een kleine donatie meer info is er wel te krijgen ingame.

Hopelijke tot snel,

Mvg Mitrean: Owner van de server

Ik ben Mitrean/koperij :P

Je krijgt geen tpa en fly das alleen als je veteraan bent. En ook niet als je vip bent dan heb je alleen fly en tpa in de vip wereld.

Groet

Mit

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zal sowieso geen makkelijke taak worden, vrees ik. De map alleen al bvb. De map die SoTF gebruikt is speciaal voor hen gemaakt en dus niet beschikbaar. Gezien ik weinig zin heb om een hele map zelf te maken, ben ik nu op zoek gegaan naar een bestaande map. Heb er ondertussen één gevonden die wel leuk lijkt. Nu probeer ik de mods aan de praat te krijgen, blijkt soms ook moeilijker dan gedacht... Om nog maar te zwijgen over het vele configureren en testen dat nodig is. Is namelijk niet zomaar gewoon modje erop gooien en daarmee uit. Enfin, zal nog wel even duren voor we kunnen spelen. Ben binnenkort gelukkig wel 3 weken thuis, dus dan kan ik wat meer tijd spenderen.

Trouwens, diegene die mee spelen zullen ook bepaalde mods en versies moeten hebben, dus daar moet ik ook nog handleiding voor maken, denk ik :-)

Vet dat je er mee bezig bent. (y) Lijkt mij zelf ook vet om die SotF te spelen. :<

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Top initiatief man, Als je ergens hulp bij wilt of zoiets dan hoor ik het wel. Ben geen minecraft expert maar goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zucht, het opzetten van zo'n server verloopt stroever dan verwacht. Ik zit me nu al dagen af te vragen of het wel mogelijk is om een mod te configureren op de server en ervoor te zorgen dat die config automatisch op de clients gebruikt wordt. Want nu moet ik de mods telkens op de clients configureren, wat dus zou inhouden dat mensen makkelijk kunnen cheaten. Ben bvb bezig met een mod dat je moet drinken, omdat je anders uitdroogt. Nu, by default zijn er nog andere parameters die tellen, zoals temperatuur etc. Die wil ik af, maat als ik mijn server config niet kan "pushen", kunnen mensen dit gewoon afzetten en dus een voordeel halen.

Iemand een idee?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zucht, het opzetten van zo'n server verloopt stroever dan verwacht. Ik zit me nu al dagen af te vragen of het wel mogelijk is om een mod te configureren op de server en ervoor te zorgen dat die config automatisch op de clients gebruikt wordt. Want nu moet ik de mods telkens op de clients configureren, wat dus zou inhouden dat mensen makkelijk kunnen cheaten. Ben bvb bezig met een mod dat je moet drinken, omdat je anders uitdroogt. Nu, by default zijn er nog andere parameters die tellen, zoals temperatuur etc. Die wil ik af, maat als ik mijn server config niet kan "pushen", kunnen mensen dit gewoon afzetten en dus een voordeel halen.

Iemand een idee?

[MENTION=13882]psvunited[/MENTION];

Link naar opmerking
Deel via andere websites

*up*

Vandaag nog eens verder gewerkt aan dit "project". Heb ondertussen iets dat er stilaan redelijk begint uit te zien. Maar ik blijf met het probleem zitten dat veel mods geconfigureerd worden op de client side. Zoals in mijn vorig bericht beschreven geeft dat de mogelijkheid aan cheaters om vals te spelen. Door de mods Environmine zo te configureren kun je er client-side voor zorgen dat je geen last hebt van uitdroging, iets wat ik wil forceren op de server (Je moet dus op tijd drinken). Iemand dus een idee hoe je dit kan oplossen? Of moet ik uitgaan dat iedereen hier eerlijk gaat spelen?

Ter info, als ik bovenstaande niet opgelost krijg, weet ik niet of het ooit opgezet geraakt zoals ik het wil. Kan zijn dat dit project dan na mijn verlof ( = volgende week) gestopt wordt. Zal dan de wel de server openzetten, maar dan in adventure mode en zal dan paar uitdagingen zetten die jullie moeten voltooien, zoals bvb, zoek de letter T in de wereld (die ik ergens "verstopt" heb). Lijkt dat iets?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Al maanden, zo niet een jaar niet gespeeld.. maar damns wat is er een hoop bijgekomen/veranderd zeg. Ik had mazzel met de spawn van een nieuwe wereld, mooie berg met redelijk vlakke oppervlaktes eromheen. Gelijk spawner gevonden in de berg eveneens een mineshaft. Kortom om ff terug te komen heb ik toch weer heerlijk gespeeld voor 2 uurtjes :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites