Spring naar bijdragen

Aanbevolen reacties

Geplaatst

WatchListenTell is een project in Engeland waarin relatief onbekende wereldartiesten hun kans krijgen om met een akoestisch nummer YouTube te veroveren. Er zitten bij deze jacht naar talent zeker pareltjes tussen de deelnemers en eigenlijk elk nummer dat ze brengen is ongeveer in dezelfde stijl, maar toch weer heel anders. De filmpjes worden gemaakt ergens in Londen, en de muziek is volledig akoestisch.

Ze hebben hier hun eigen YouTube-kanaal, waarop alle muziekvideo's te bekijken zijn die deelnemen aan dit project.

YapO3Z47nV8

Dit is mijn persoonlijke favoriet, het nummer is gister uitgebracht. Liam Bailey brengt hier op gevoelige wijze zijn nummer It's Not The Same.

J4EoNZQ0reI

Ook Dry The River kan ik zeker waarderen, normaal gesproken niet helemaal mijn ding, maar hier kan ik uren en uren naar luisteren. Heerlijk.

Geplaatst
  • Auteur

WatchListenTell is een project in Engeland waarin relatief onbekende wereldartiesten hun kans krijgen om met een akoestisch nummer YouTube te veroveren. Er zitten bij deze jacht naar talent zeker pareltjes tussen de deelnemers en eigenlijk elk nummer dat ze brengen is ongeveer in dezelfde stijl, maar toch weer heel anders. De filmpjes worden gemaakt ergens in Londen, en de muziek is volledig akoestisch.

Ze hebben hier hun eigen YouTube-kanaal, waarop alle muziekvideo's te bekijken zijn die deelnemen aan dit project.

YapO3Z47nV8

Dit is mijn persoonlijke favoriet, het nummer is gister uitgebracht. Liam Bailey brengt hier op gevoelige wijze zijn nummer It's Not The Same.

J4EoNZQ0reI

Ook Dry The River kan ik zeker waarderen, normaal gesproken niet helemaal mijn ding, maar hier kan ik uren en uren naar luisteren. Heerlijk.

Geplaatst
  • Auteur

Oh, dat vind ik wel jammer, vind het wel een chill nummer.

l-4Hiy3H1EI

Het is allemaal min of meer hetzelfde sfeertje, een geniaal sfeertje als je het mij vraagt.

Geplaatst

Wat dacht je,,

"héuu er is nog iemand die het kent, topic beginnen maar!!"

WLT = _O_,,

Die van Liam Bailey is ook geweldig _O_, maar vind dus The Villagers echt een fantastische versie. Ik ga ook helemaal plat voor 'I Saw You Blink' van Stornoway.

"I caught the sun on my way home, my way home

I caught the sun on my way home, my way ho-o-o-ooome"

Geplaatst
Haha ja, ik zag dat meer mensen WLT kenden, dus ik dacht drop die shit ouwe.

Nice Nice..

het zijn stuk voor stuk geweldige artiesten, die gewoon nog echt muziek weten te maken. En de setting waar altijd gespeeld wordt, zo simpeltjes, maar o-zo-geweldig. Dat camera-effect vind ik ook angstaanjagend geweldig. _O_

Geplaatst

Die harmoniezang van Dry the River is wel echt netjes. Jammer dat die zanger een beetje een nepstemmetje opzet, maar het gaat niet echt irriteren dus het mag.

Geplaatst

Mja, nepstemmetje of gewoon manier van zingen? Antony & the Johnsons en Bon Iver doen het ook zo. Meer een manier van zingen denk ik.

Mag je hier ook andere alternatieve filmpjes dumpen? (Blogoteque, Black Cab en Tiny Desk Concerts bijv? :P )

[YOUTUBE]XWIvfE01J0k[/YOUTUBE]

Geplaatst

Blogotheque is geniaal. Oa. Sigur Rós, Arcade Fire, The Shins en The Kooks deden daar aan mee._O_

En vergeet Vampire Weekend, Fleet Foxes en Phoenix niet.

Geplaatst
Blogotheque is geniaal. Oa. Sigur Rós, Arcade Fire, The Shins en The Kooks deden daar aan mee._O_

En vergeet Vampire Weekend, Fleet Foxes en Phoenix niet.

Bon Iver, Sufjan Stevens ;) BRR ITS TO COLD UP HERE, hehe die quote ik veel in het dagelijks leven. Blogo maakt de mooiste vind ik, altijd origineel. Die van Arcade Fire staat zelfs op Mirror Noir 8)

Geplaatst
Mja, nepstemmetje of gewoon manier van zingen? Antony & the Johnsons en Bon Iver doen het ook zo. Meer een manier van zingen denk ik.

Hij legt vibraties in zijn stem die er niet van nature zijn en doet dat vrijwel constant. Dan kun je dat zowel een manier van zingen noemen of een nepstemmetje, feit blijft dat hij expres afwijkt en dat dat lichtelijk irritant klinkt voor sommige luisteraars waaronder ik.

Geplaatst

Blogotheque _O_, ben ik ook een vast volger van. Ook download ik elke maand de lijsten van Blalock _O_ 120 nummers genieten

Onlangs hier 0

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.